Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 29 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Bronnen aansluiten op TV en receiver

    Ik heb een PC aangesloten op de TV voor beeld via HDMI, en het geluid apart via een optische kabel naar de receiver. Zo kan ik ook zonder tussenkomst van de TV muziek afspelen met de Final player op de PC Ik heb een Blue ray speler via HDMI voor beeld aangesloten met HDMI in de TV. Geen aparte geluidskabel. De TV heeft een optische uitgang welke naar een optische uitgang gaat in de receiver. Zo kan ik het geluid uit de TV laten komen,of rechtstreeks uit de bronnen via optisch. Ik heb een mediabox/decoder via HDMI aangesloten op de TV voor beeld, en via een Coax geluidskabel apart naar de receiver.Maar ik heb achter in de receiver ook meerdere HDMI ingangen. Heb ik het nou goed aangesloten ? Of moet ik alles via HDMI in de receiver pluggen zodat het geluid mee gaat via de HDMI uit alle bronnen ? Zoals nu werkt het ook prima. Vraag me af hoe anderen dit standaard hebben. Receiver is een Pioneer VSX-1131 7.2

  2. #2

    Standaard

    Over het algemeen is het beste om de bronnen met de receiver te verbinden wanneer je gebruik maakt van HDMI-verbindingen. Je hebt daardoor minder kabels nodig en de set is daardoor ook makkelijker te gebruiken. De enige reden om bronnen rechtstreeks met de TV te verbinden is wanneer de receiver er voor zou zorgen dat de resolutie van het beeld verlaagd wordt.

    Jouw receiver is geschikt voor verwerking van 4K beeld en daarom is het niet nodig om aparte kabels voor het geluid te gebruiken. Je kunt daarom het beste alle bronnen met de receiver verbinden, want dan kun je ook gaan genieten van het HD-geluid van BluRay discs en de Atmos van de streams.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je reactie. Ik heb in de PC een soundblaster Z series 7.1 geluidskaart met optische uitgang.Die gaat rechtstreeks naar de receiver. Ik kan het geluid ook instellen dat het via de HDMI de PC verlaat. Dan komt het nu dus, in de huidige situatie, met de HDMI niet via de receiver rechtstreeks in de TV en die zend het dan weer naar de receiver om het geluid te produceren. Of..... ik moet de HDMI van de PC dus in de receiver laten eindigen. Maar dan heb ik dus die soundblaster niet meer in gebruik. Dus ik twijfel wat ik met het geluid van de PC het beste kan doen. Als jij zegt dat het toch beter is om andere bronnen zoals decoder en Blue Ray alleen met HDMI te doen dan neem ik dat aan. Leek mij juist dat een aparte optische kabel een beter geluid zou geven. Ik weet het eigenlijk niet. Je vraagt je toch af waarom ze op de bronnen zowel een HDMI als een aparte optische uitgang hebben gemaakt.

  4. #4

    Standaard

    Wanneer je het beeld en geluid van de PC via HDMI naar de receiver gaat sturen, weet ik niet of de soundblaster gebruikt wordt. Het kan zijn dat deze wel gebruikt wordt, omdat dan het geluid via het moederbord naar de videokaart gaat en dat de soundblaster het evt. kan decoderen naar MPCM.

    Optische en coaxiale verbindingen zijn digitaal, maar kunnen geen HD-Audio (Dolby TrueHD en DTS-HD MA) en object-gebaseerd geluid (Dolby Atmos, DTS:X) doorgeven en HDMI wel. Voor zover ik weet kunnen TV's alleen PCM, Dolby-formaten en standaard DTS doorgeven. Wanneer je de HDMI van de bronnen (PC, BluRay speler en decoder) met de receiver verbindt, hoef je niet bang te zijn dat beperkingen van de TV invloed zullen hebben op de codecs en dus ook de kwaliteit van het geluid.

    Hierdoor is HDMI de makkelijkste verbinding en die met de meeste mogelijkheden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Ik heb het gisteren geprobeerd maar kreeg alleen beeld via de bronnen BR en decoder toen ik die rechtstreeks op de reciver aansloot. Ik heb de Receiver main op de ARC van ee TV aangesloten en krijg het menu van de receiver in beeld. Hierbij moet ik van alles toewijzen en afstrepen. Kwam er niet uit dus voorlopig alles terug gezet om toch weer geluid te krijgen. Ik moet er is rustig voor gaan zitten maar als er tips zijn dan graag. Want als HDMI uit moederboard ook prima is dan laat ik die optische gewoon weg. Als ik het dus goed begrijp kan ik zodra ik alles op HDMI heb staan via e receiver de aparte audio kabels later vervallen./ Dus ook de optische kabel van TV naar Receiver. Dus alles wat ik op de TV doe , kabel tv /IPTV kijken komt dan ook direct in de receiver uit ? En hoef ik op mijn tv niet meer tussen bronnen te schakelen ?

  6. #6

    Standaard

    Vanwege tijdgebrek heb ik de info uit de gebruiksaanwijzing van een ander model gehaald die ik al gedownload had.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aristonos Bekijk bericht
    Ik heb het gisteren geprobeerd maar kreeg alleen beeld via de bronnen BR en decoder toen ik die rechtstreeks op de receiver aansloot. Ik heb de Receiver main op de ARC van ee TV aangesloten en krijg het menu van de receiver in beeld. Hierbij moet ik van alles toewijzen en afstrepen. Kwam er niet uit dus voorlopig alles terug gezet om toch weer geluid te krijgen. Ik moet er is rustig voor gaan zitten maar als er tips zijn dan graag.
    Om er voor te zorgen dat de receiver het geluid van een bron via HDMI ontvangt, moet je in het menu van de receiver kijken bij instellingen voor de in- en de uitgangen en ook in het menu van de bron hoe deze uit sturen. De "HDMI Audio" van de receiver moet bvb op "Amp" staan, omdat "Through" al het geluid naar de TV door zal sturen.

    Een tip die ik je wil geven is om HDMI-control (CEC) uit te schakelen en pas in te schakelen wanneer de bronnen goed weergegeven worden, dus de TV geen ARC laten gebruiken zolang het beeld en geluid van de PC en de BluRay speler niet goed weergegeven kunnen worden.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aristonos Bekijk bericht
    Want als HDMI uit moederboard ook prima is dan laat ik die optische gewoon weg. Als ik het dus goed begrijp kan ik zodra ik alles op HDMI heb staan via e receiver de aparte audio kabels later vervallen./ Dus ook de optische kabel van TV naar Receiver. Dus alles wat ik op de TV doe , kabel tv /IPTV kijken komt dan ook direct in de receiver uit ? En hoef ik op mijn tv niet meer tussen bronnen te schakelen ?
    De aparte kabels heb je niet meer nodig en de TV kun je dan op 1 bron laten staan. Je kunt de bronkeuze van de receiver ook laten gebruiken wanneer de receiver in 'standby' staat. Daarvoor moet je de zgn. "Standby Pass Through" inschakelen. De bronkeuze werkt dan alleen voor de HDMI-verbindingen en je zal het geluid dan via de luidsprekers van de TV horen wanneer de receiver in 'standby' staat.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 02-06-2022 om 23:18
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Afgelopen vrijdag weer geprobeerd en weer mislukt. Wijs alles netjes met HDMI toe. Heb op de eerste drie DC-HP of iets. Wijs netjes de apparaten toe. Schakel de optische en COAX audio uitgangen uit. Maar dan geen bron en geen beeld. Heb alleen de verbinding HDMI main op de receiver en HDMI Arc op de tv intact gelaten. Zo kan ik nog wel in het receiver. Verder de audio van de bronnen weer met optisch (TV) en coax (decoder). Van de BR moet ik het geluid via de tv laten komen omdat ik slechts drie HDMI op tv heb. Momenteel dus PC,Receiver en decoder. Ik ga vandaag nog eens alles aansluiten via louter HDMI en dan nieuwe receiver installatie. Moet ik ook alle speakers weer calibreren met de microfoon. Is kijken wat at oplevert. Anders laat ik het maar zo met aparte audio draden. Moet wel zeggen, geluid vanaf de TV,uit een bron of niet, via optisch naar de receiver, is minder krachtig dan direct vanaf een bron naar de receiver. Dat merk je dus mede tijdens tv uitzendingen. Het verschil met via de decoder kijken met coax kabel direct in reciever, of zonder decoder, dus kabel tv kijken met de kabel uit de TV naar de receiver. Overigens is het woord receiver niet meer van toepassing. Is nu alleen in gebruik als versterker. De tuner is niet meer te gebruiken sinds Ziggo analoog radio van de kabel heeft gehaald. Radio zenders moet je nu verplicht via de decoder luisteren of via internet.

  8. #8

    Standaard

    Ik denk dat je nu gewoon eerst de reciever naar de fabrieksinstelling terug moet zetten.
    Er zitten 6 HDMI ingangen en 2 HDMI uitgangen op dus plaats genoeg om alles op aan te sluiten.
    1 HDMI gaat van de arc op de reciever naar de arc op je tv.
    Alle andere apparaten met HDMI kun je gewoon in de reciever doen.
    Alle andere kabels kun je eruit halen en pas later kijken welke je echt nodig hebt.
    Daarna moet je je tv geluids modus wel op ARC zetten.
    In mijn tv is dat ARC/HDMI.
    Welke TV heb je eigenlijk?

    Het moet allemaal niet zo moeilijk gaan als jij het doet, volgens mij moet het gewoon plug and play zijn..
    Dat was bij mijn reciever heel gemakkelijk om alles aan te sluiten.

  9. #9

    Standaard

    Ik heb pas een nieuwe Samsung UE70AU7100. Lekker groot dus. Maar als in de decoder via de receiver laat lopen dan heb ik wel beeld en geen geluid. Ik heb dan wel HDMI toegewezen. Ook wil ik de TV zelf via HDMI het geluid van TV zonder optische kabel via de receiver hebben. Maar of het geluid is er wel en geen beeld, of andersom. Net weer een uur bezig geweest. HDMI kabels prikken, coax en optisch er uit. Maar gaat niet. Terwijl terugzetten naar geluid coax/optisch zo weer voor elkaar is. Het is een wereld van verschil of ik TV los afspeel of via de decoder. Via de decoder veel harder.Nu nog met coax audio kabel, omdat ik HDMI dus niet voor elkaar krijg. Als ik dus de IPTV app op de tv gebruik, krijg ik dus niet dat volle geluid wat ik via de decoder krijg. Omdat ik het geluid dus via een optisch kabeltje uit de TV naar de receiver stuur. Nou straks nog maar is een uurtje puzzelen. Pffffffffffffffff
    Ik heb ook de optie CEC, maar dan gaat ie helemaal vreemde dingen doen.

  10. #10

    Standaard

    Dat optisch kabeltje heb je niet nodig omdat er ARC op je tv en reciever zit.
    Dit moet dus automatisch het geluid van tv naar reciever sturen.
    Op je afstandsbediening op tv drukken, dus niet op tv/sat.

    Je moet wel even kijken in je tv menu of het geluid uitgang op ARC staat.

    Heb je hem al gereset? je Reciever?

  11. #11

    Standaard

    Ik lees in de beschrijving dat je alle apparaten met HDMi in de HDMI ingangen doet en de HDMI SEC aanzet die ziet dan alle aansluitingen.
    HDMI stand by through is gewoon als je je reciever uitzet dat je dan wel gewoon je kabel ontvanger kan gebruiken dan gaat dat geluid automatisch naar je tv.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aristonos Bekijk bericht
    Ook wil ik de TV zelf via HDMI het geluid van TV zonder optische kabel via de receiver hebben. Maar of het geluid is er wel en geen beeld, of andersom.
    Een HDMI-verbinding tussen een receiver en een TV kan alleen beeld (en geluid) van de receiver naar de TV sturen of het geluid van de TV naar de receiver, maar nooit tegelijk.

    Je kunt voor je gaat beginnen met opnieuw aansluiten het beste eerst alle CEC-functionaliteiten zoals ARC uitschakelen. Deze kunnen andere namen hebben zoals AnyNet of HDMI-control en kunnen voor conflicten zorgen wanneer ze niet goed samen werken. Je kunt dan dus nog geen ARC gebruiken, maar het zal wel makkelijker zijn om de HDMI-ketens en later ook ARC werkend te krijgen. Met HDMI-keten bedoel ik de verbindingen tussen de bronnen en de receiver en de receiver en de TV zoals in het plaatje van Driekus te zien is: Bron via Receiver naar TV.

    Heb je dan nog steeds geen geluid, dan moet je kijken of de receiver de signalen (Dolby/PCM/DTS) herkent. Zo niet, dan zullen er waarschijnlijk instellingen verkeerd staan.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #13

    Standaard

    En let er ook even op dat je hdmi-kabel tussen tv en versterker (e)ARC ondersteunt. Lijkt evident maar ik kwam er pas na 2 jaar achter (met workaround via optische kabel) dat mijn redelijk nieuwe hdmi-kabel toch niet nieuw genoeg bleek…
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  14. #14

    Standaard

    Ja, ga nu ook denken dat het wel eens aan het kabeltje kan liggen , die tussen TV ARC en receiver MAIN. Met gewone TV aan krijg ik niks binnen in de receiver. Sluit ik een bron aan op bijvoorbeeld CBL/SAT krijg ik alleen beeld. Terwijl ik audio uitgang op HDMI heb staan, optische en coax audio uit heb gezet met streepjes in het menu en de HDMI poort ook goed toegewezen heb. Het zou gewoon moeten werken. Maar ja, bedankt zover. Ik moet er weer een keer voor gaan zitten.

  15. #15

    Standaard

    Ik vond dit op een kabelsite en wilde het wel delen hier. Kan het dus zijn dat ik een 2.1 kabel nodig heb ? Ik gebruik nu 4K kabels, dus dat moet dan wel 2.0 zijn.
    HDMI-termen uitgelegd

    Bij het kiezen van HDMI-apparatuur en HDMI-kabels komt u veel verschillende specificaties en termen tegen die tot verwarring kunnen leiden. Hierboven hebben we bandbreedte en resolutie al uitgelegd, maar wat betekenen al die andere termen? Wij zetten hieronder de belangrijkste termen op een rijtje en vertellen of de genoemde HDMI-term of specificatie wel of niet van belang is bij het kiezen van de juiste HDMI-kabel.
    Audio Return Channel (ARC)

    Audio Return Channel of ARC is geïntroduceerd met HDMI-versie 1.4 en is een bijzonder handige voorziening als u meerdere HDMI-apparaten met elkaar gekoppeld heeft, zoals een Apple TV of Blu-ray speler, een flatscreen TV en een audio receiver voor het weergeven van surround sound.
    In deze opstelling wordt het beeld- en videosignaal aan de flatscreen tv doorgegeven en daar gedecodeerd. Het audiosignaal moet in deze opstelling niet door de flatscreen tv worden weergegeven, maar door de surround sound receiver. Sinds HDMI-versie 1.4 heeft een flatscreen tv de mogelijkheid om het gedecodeerde audiosignaal via het Audio Return Channel van de HDMI-kabel naar de receiver door te geven. Er hoeft dus geen extra audiokabel meer aangesloten te worden.
    ARC is onderdeel van HDMI sinds versie 1.4 en wordt daardoor ondersteund door alle HDMI-kabels met versie 1.4, 2.0 en 2.1. Voor de volledigheid zetten wij bij elke HDMI-kabel in onze webshop of een kabel ARC ondersteunt.
    HDMI Ethernet Channel (HEC)

    HDMI Ethernet Channel afgekort HEC is samen met Audio Return Channel ARC met versie 1.4 in HDMI geïntroduceerd. Hiermee worden alle aangesloten HDMI-apparaten via 100 Mb/s ethernet met elkaar verbonden en kunnen op deze manier data zoals programmagegevens met elkaar uitwisselen. Is een smart tv aangesloten op internet, dan kunnen andere aangesloten apparaten via de HDMI Ethernet Channel verbinding ook gebruikmaken van internet voor bijvoorbeeld het online ophalen van informatie of updates.
    HEC en ARC maken gebruik van hetzelfde aderpaar, waardoor de afkortingen HEC en ARC vaak samengevoegd worden tot HEAC.
    Enhanced Audio Return Channel (eARC)

    Met de komst van HDMI 2.1 is er een nieuwe optie Enhanced Audio Return Channel afgekort met eARC geïntroduceerd. Deze optie zorgt voor een bandbreedte die circa 37 keer hoger is dan standaard ARC biedt en maakt gebruik van het 100 Mb/s Ethernet kanaal van een HDMI-kabel.
    Via eARC is het mogelijk om gebruik te maken van de nieuwste audioformaten zoals Dolby Atmos, Dolby True HD. DTS-HD Master Audio en DTS:X, die meer bandbreedte nodig hebben dan het standaard ARC kan bieden. eARC is alleen beschikbaar op apparatuur die aan de HDMI 2.1 norm voldoet. Kies voor het verbinden van HDMI 2.1 apparatuur minimaal een HDMI 2.1 kabel.
    Consumer Electronics Control (CEC)

    De Consumer Electronics Control optie afgekort CEC is al aanwezig sinds HDMI-versie 1.0. CEC is een comfortabele optie die door veel HDMI-apparatuur wordt ondersteund.
    Zijn uw via HDMI aangesloten apparaten van CEC voorzien, dan stelt CEC deze apparaten in staat om onderling besturingssignalen uit te wisselen. U kunt dan met de afstandsbeding van uw tv of beamer alle aangesloten apparaten aanzetten en een film starten.

  16. #16

    Standaard

    Ik heb er toen 1 gekocht waar expliciet bij stond dat hij eARC ondersteunde. Lastig is dat die nummers vaak ook niet op de kabel zelf staan dus na verloop van tijd weet ik niet meer welke kabel wat ondersteunt…
    Maar met die nieuwe kabel werkte alles opeens vlekkeloos
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  17. #17

    Standaard

    Achter op mijn TV staat bij HDMI 3 E arc. Dus om te beginnen eerst maar zo,n kabel bestellen voordat ik weer alles los haal. Dus vanaf de TV naar Receiver moet op zeker zo,n 2.1 HDMI komen. Kan ik de rest van de bronnen af met gewone HDMI 2.0 kabels ? Zoals mijn decocer, dat is er nog één uit het UPC tijdperk. En m,n Blue Ray is ook al ruim vijf jaar oud. Dus van voor het 2.1 tijdperk. Maar voor de goede orde. Als ik nu mijn receiver op TV zet komt er geluid via de optische kabel uit de TV. Dus TV > receiver. Maar ik heb geen HDMI ingang achter op de receiver die TV heet. Welke toewijzing moet ik dan hebben achter in de receiver ? Het komt dan binnen in de MAIN HDMI ingang. Maar wat wordt dan de uitgang ? Ik heb dan bijvoorbeeld keuzes als BD/BR , Cab/Sat, Game etc.. Waar komt de TV op ?

  18. #18

    Standaard

    Ik heb ook Earc en als ik dus een app op tv afspeel van bijvoorbeeld Netflix dan schakel mijn reciever automatisch over naar TV, dus niet Cab/Sat want dat is je kabelontvanger ingang.
    Alle apps die ik gebruik gaan direkt automatisch over de TV op mijn reciever.

    Dus als ik de kabelontvanger zit te kijken op tv dan staat hij op Cab/sat ook nij mij.
    gaik in mijn tv naar de balk waar alle apps staan en kies ik Disney+ dan zie ik mijn reciever overschakelen naar de TV ingang.
    Dat is wat de Earc doet.
    Earc staat voor Enhanced Audio Return Channel Die laat nu ook Atmos door.
    Ik heb ook geen HDMI in gang die TV heet dat gaat automatisch via de Earc.
    Op je afstandsbediening staat wel een knop voor TV.
    Koop een goede HDMI kabel, hoef niet special duur te zijn.
    Haal het optische kabeltje weg.


  19. #19

  20. #20

    Standaard

    Bij bol.com heb je ze ook voor €9
    https://www.bol.com/nl/p/hdmi-2-1-ka..._pdp_iphoneapp
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  21. #21

    Standaard

    [QUOTE=Driekus;2096400]Ik heb ook Earc en als ik dus een app op tv afspeel van bijvoorbeeld Netflix dan schakel mijn reciever automatisch over naar TV, dus niet Cab/Sat want dat is je kabelontvanger ingang.
    Alle apps die ik gebruik gaan direkt automatisch over de TV op mijn reciever.

    Dus als ik de kabelontvanger zit te kijken op tv dan staat hij op Cab/sat ook nij mij.
    gaik in mijn tv naar de balk waar alle apps staan en kies ik Disney+ dan zie ik mijn reciever overschakelen naar de TV ingang.
    Dat is wat de Earc doet.
    Earc staat voor Enhanced Audio Return Channel Die laat nu ook Atmos door.
    Ik heb ook geen HDMI in gang die TV heet dat gaat automatisch via de Earc.
    Op je afstandsbediening staat wel een knop voor TV.
    Koop een goede HDMI kabel, hoef niet special duur te zijn.
    Haal het optische kabeltje weg.

    Gisteren weer geëxperimenteerd. Weer niet zoals ik wilde. Het zou dus aan een ontbrekend E-arc kabeltje moeten liggen. Wat een toestand zeg. Ik hoop niet dat jullie mijn gedoe vervelend vinden. Heb die receiver al vijf jaar, en weet nu pas dat je het menu op tv kan projecteren. Moet je nagaan. Zoals Driekus het heeft wil ik. Maar als ik radio luister via de decoder van Ziggo, en ik heb dus niet mijn beeldscherm nodig, die ik dan uitzet, gaat de decoder ook meteen mee uit. Dat moet dus niet. Daar zou bijvoorbeeld een CD/DVD in kunnen zitten waarvan ik alleen het geluid wil horen. Ik gebruik mijn PC ook veel als geluidsbron, en met een aparte audio kabel kan ik dan op het scherm andere dingen doen, zoals TV/video kijken met muziek uit een andere bron. Dat kan dan dus niet meer als ik alles door HDMI naar binnen breng ? Ja alles heeft voordelen en dan ook weer nadelen denk ik.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Bij bol.com heb je ze ook voor €9
    https://www.bol.com/nl/p/hdmi-2-1-ka..._pdp_iphoneapp
    Besteld ! Nu wachten, en dan weer proberen !!

  23. #23

    Standaard

    Nee hoor niet vervelend. Ik weet uit eigen ervaring hoe vervelend dit is, iedereen komt met tips over instellingen met allerlei technische praat, alles proberen, niks helpt, en dan blijkt het aan de kabel te liggen…

    Ik hoop dat dit het voor jou ook oplost!

    De verschillende opties in geluidsinstellingen als bitstream ed hebben mij ook al vaak hoofdbrekens gekost. Bij de paar mensen die ik ken(de) met een HT stonden die geluidsinstellingen bijna altijd verkeerd, bijv op DD of pcm ofzo.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  24. #24

    Standaard

    Nou ja, we gaan het proberen met een 2.1 kabel. Alleen hoop ik dat het niet uitmaakt dat de Receiver, die Pioneer VSX-1131, wel ARC heeft, maar geen e-ARC.
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aristonos Bekijk bericht
    Nou ja, we gaan het proberen met een 2.1 kabel. Alleen hoop ik dat het niet uitmaakt dat de Receiver, die Pioneer VSX-1131, wel ARC heeft, maar geen e-ARC.
    Maak niets uit voor joui want je tv geeft ook geen dolby atmos door..
    Enhanced is volgens mij om ook Atmos door te geven.

    Nou hopen dat het met die kabel wel lukt voor je.

    En geen probleem hoor om hulp te vragen.

    Groet

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •