De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 7 of 5 speakers op een 7.2 Receiver

    Ik heb momenteel zoals jullie elders kunnen lezen een VSX 1131 Pioneer. Ik heb daarop front Bose 301, als surround Bose 201, en nog twee Bose back surround speakertjes.Maar daar komt echt niet veel extra,s uit. Dan heb ik nog twee Yamaha subwoofers, omdat ik 7.2 heb.Maar ik gebruik er maar één tijdens TV kijken en films. Want met twee subwoofers moet je echt vrijstaand wonen, inzake de buren. Maar die twee back surround speakertjes komt niet veel uit. Kan ik die laten vervallen, en dan de receiver instellen op 5.1 of 5.2 ?Krijg ik dan meer uit die Bose 201 als surround, wat normaal naar die twee kleine Back speakertjes ging ? Misschien domme vraag, maar misschien zit ik met te veel speakers ? Voor de goede orde front > 2x Bose 301 centre Bose, Surround Bose 201, Surround back 2x Bose klein, Subwoofer Yamaha 2x

  2. #2

    Standaard

    7.1 geeft toch wel een heerlijk gevoel en geluid als je een film zit te kijken.
    2 voor 2 aan de zijkant en 2 achter en dan de center natuurlijk.

    Ik heb een Bose Acoustmas 10 serie V, en 2 Atmos speakers die zijn van sony.
    en 2 andere Bose 501 front speakers die hangen hoog.
    Die kan ik erbij zetten met film kjken maar die gebruik ik meestal om lp's te luisteren.

    Ik heb een setje gekocht jaren geleden van bose VCS30 serie 2 center/surround speaker systeem.
    Die surround speakers gebruik ik hoog aan de zijkant.

  3. #3

    Standaard

    Precies die centre speaker heb ik ook. En die twee kleintjes ook. Die heb ik als back surround. En dan Bose 201 als normaal surround speakers. Maar vroeg me af of er meer uit de normale speakers komen als je die twee uitschakelt. Maar je hebt wel gelijk hoor. Er komt wel weinig uit, of je moet er meer Db op afstellen. Zal ook dat is proberen goed in te stellen.

  4. #4

    Standaard

    Een 7.1-opstelling is mooi, maar dan moet de ruimte daar wel geschikt voor zijn. Heb je weinig ruimte achter de middelste zitplaats, dan is 5.1 vaak beter en zou je de "backs" misschien beter als "heights" kunnen gebruiken of als 'upfiring' op de 301's kunnen leggen. Op deze manier kun je ook de hoogte-effekten weergeven.

    Wanneer je geen 'backs' meer gebruikt zal het geluid daarvan naar de 'surrounds' gestuurd worden, zodat je geen gat in het geluidsbeeld hebt. Er komt dan dus wat meer geluid uit de 201's en het kan verstandig zijn om de linker en de rechter te wisselen of verticaal op te stellen zodat de tweeters een bredere afstraling hebben en wat meer als een normale luidspreker (een model met de woofer en de tweeter in dezelfde verticale lijn) klinken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •