De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Batman Begins (Collector's Edition) (UHD)

    Batman Begins krijgt een prima uitgave op 4K met deze mooie Collector's Edition met Steelbook.

    Lees hier de recensie
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 07-07-2022 om 10:58

  2. #2

    Standaard

    Ik vind bij deze film toch het geluid wat uit balans. De verhouding tussen de geluidseffecten tegenover de dialogen zit toch een beetje scheef. Voor de rest niets dan lof.
    Laatst aangepast door Werner : 06-07-2022 om 09:19
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik vind bij deze film toch het geluid wat uit balans. De verhouding tussen de geluidseffecten tegenover de dialogen zit toch een beetje scheef. Voor de rest niets dan lof.
    Was dat bij de Blu-ray release destijds ook al niet ?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Was dat bij de Blu-ray release destijds ook al niet ?

    Dat kan heel goed, want alle tracks van de verschillende HD en 4K-releases zijn hetzelfde. Ik snap inderdaad wel wat Werner bedoelt, maar mij is het niet heel erg opgevallen of gestoord.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Dat kan heel goed, want alle tracks van de verschillende HD en 4K-releases zijn hetzelfde. Ik snap inderdaad wel wat Werner bedoelt, maar mij is het niet heel erg opgevallen of gestoord.
    Concreet bevatte de eerste BR-uitgave van Batman Begins een andere geluidstrack. (Dolby TrueHD in plaats van DTS-HD MA).
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Concreet bevatte de eerste BR-uitgave van Batman Begins een andere geluidstrack. (Dolby TrueHD in plaats van DTS-HD MA).
    Oh ja, dat klopt inderdaad. Die TrueHD track zou naar verluid nog minder indrukwekkend zijn geweest.

  7. #7

    Standaard

    Personages en verhaal zijn echt top in deze Batman.

    Zelf heb ik die Dark Knight trilogy[UHD] box al in bezit
    Laatst aangepast door jeroeni : 06-07-2022 om 12:17

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik vind bij deze film toch het geluid wat uit balans. De verhouding tussen de geluidseffecten tegenover de dialogen zit toch een beetje scheef. Voor de rest niets dan lof.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Was dat bij de Blu-ray release destijds ook al niet ?
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Dat kan heel goed, want alle tracks van de verschillende HD en 4K-releases zijn hetzelfde. Ik snap inderdaad wel wat Werner bedoelt, maar mij is het niet heel erg opgevallen of gestoord.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Concreet bevatte de eerste BR-uitgave van Batman Begins een andere geluidstrack. (Dolby TrueHD in plaats van DTS-HD MA).
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Oh ja, dat klopt inderdaad. Die TrueHD track zou naar verluid nog minder indrukwekkend zijn geweest.
    Deze feedback heeft me toch getriggerd om eea verder te gaan testen en te vergelijken. Ik heb nog de oude BD ergens gevonden en toch een verdere luistertest gedaan. En inderdaad, wat Werner zegt klopt. En daarnaast, de TrueHD track klinkt nog wat vlakker. Ik heb de recensie en de waardering er dan ook op aangepast.

    Dank voor de feedback!

  9. #9

    Standaard

    Graag gedaan!

    Op sociale media bekloegen een paar kijkers zich over de overdreven DNR in het beeld, maar ik heb daar eerlijk gezegd niet veel van gemerkt. Wel zit er een moiré-artefact op de trappen voor het gerechtsgebouw, vandaar dat ik in mijn bespreking niet de volle score heb gegeven. Maar dan nog, de UHD is inderdaad zoals Rogier aangeeft veel beter wat betreft details in de donkere omgevingen, en die komen bij BB nogal eens voor. Dus ik kan me in het oordeel terugvinden.
    Laatst aangepast door Werner : 06-07-2022 om 12:56
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #10

  11. #11

    Standaard

    Overigens heb ik ook meteen TDK even vergeleken en getest, maar gelukkig viel het kwartje daarbij de goede kant uit. TDKR is ook alweer een apart geval, want alhoewel die track prima klinkt is die ook niet zonder discussie geweest (niet op fysieke release dan wel, maar toch). Die reviews worden morgen en vrijdag geplaatst.

  12. #12

    Standaard

    Rogier:Wanneer heb je de review van The Batman[UHD] ?

    Heb gewacht met kijken[stream] puur voor de fysieke uitgave.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Rogier:Wanneer heb je de review van The Batman[UHD] ?

    Heb gewacht met kijken[stream] puur voor de fysieke uitgave.
    Maandag denk ik. Ik krijg em als het goed is eind deze week/het weekend.
    Maar als ik em één dezer dagen krijg en ga bekijken dan kan ik wel alvast laten weten of het de moeite waard is om em aan te schaffen als je dat wilt.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Maandag denk ik. Ik krijg em als het goed is eind deze week/het weekend.
    Maar als ik em één dezer dagen krijg en ga bekijken dan kan ik wel alvast laten weten of het de moeite waard is om em aan te schaffen als je dat wilt.
    Een nieuwe Batman film ga ik sowieso kopen maar ik ben gewoon benieuwd naar jou mening.Van wat er van DC op UHD/Blu-ray te krijgen is heb ik bijna alles fysiek dus ja ik ben meer een DC mannetje dan een Marvel.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Een nieuwe Batman film ga ik sowieso kopen maar ik ben gewoon benieuwd naar jou mening.Van wat er van DC op UHD/Blu-ray te krijgen is heb ik bijna alles fysiek dus ja ik ben meer een DC mannetje dan een Marvel.
    Haha, ja ik kent het. Alhoewel ik ook alles van Marvel fysiek heb, zowel op 3D als UHD. Maar DC ook zeker, alhoewel ik de DCEU altijd wel het meest interessant vond.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •