Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 43 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Ondertiteling wordt soms zwart bij afspelen 4K UHD of Blu-ray film

    Ik heb sinds kort een Sony XR55-X80K Full Array en merk nu op dat bij 4K UHD films soms de ondertiteling zwart wordt. Weet iemand hoe dit kan en hoe je dit kan oplossen?

    Ik gebruik de panasonic DP-UB9004 als 4K UHD speler en de Denon Receiver X3700.
    Laatst aangepast door Wim S. : 25-07-2022 om 21:16

  2. #2

    Standaard

    Wat ik nu wel weet is dat het probleem met dolby vision komt, stel ik de panasonic in op dolby vision dan is het goed. Zet ik de externe uitgang van tv op verbeterde beeld dolby vision dan worden soms de ondertitelingen zwart. Conflict of niet juist ingesteld, komt het mischien door de receiver x3700?

    Dus zou ik de tv beter rechtstreeks op de 4k panasonic speler moeten aansluiten?

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Wat ik nu wel weet is dat het probleem met dolby vision komt, stel ik de panasonic in op dolby vision dan is het goed. Zet ik de externe uitgang van tv op verbeterde beeld dolby vision dan worden soms de ondertitelingen zwart. Conflict of niet juist ingesteld, komt het mischien door de receiver x3700?

    Dus zou ik de tv beter rechtstreeks op de 4k panasonic speler moeten aansluiten?
    Bij zo'n top reciever zou je die vraag in wezen niet hoeven stellen.

    Heeft zowel de reciever als UHD speler de laatste update ?

  4. #4

    Standaard

    Inmiddels geprobeerd met een andere kabel er tussen, adapter die we nadien erbij kregen van Denon, maar hetzelfde probleem blijft. Nu geprobeerd om de 4k UHD speler rechtstreeks aan te sluiten op de tv en ja dan is het goed!

    Waarschijnlijk heeft de receiver van Denon er teveel moeite mee of is niet compatible met Dolby Vision?

    Nou ja denk dat ik maar even moet kijken naar een wat langere HDMI kabel en dan komt het ook goed!

  5. #5

    Standaard

    Yep beide de laatste updates..

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Bij zo'n top reciever zou je die vraag in wezen niet hoeven stellen.

    Heeft zowel de reciever als UHD speler de laatste update ?
    Ja alles is van voorzien van de nieuwste updates, ze zitten ook op auto update en ik heb het vanmiddag nog gecheckt. Ook heb ik er een pearl audioquest hdmi kabel tussen zitten, dus dat kan het 'm ook niet zijn.
    Laatst aangepast door Wim S. : 25-07-2022 om 20:43

  7. #7

    Standaard

    Je hebt de Denon X3700H ?
    Deze heeft DV aan boord.

    kijk in het menu[reciever] of je de HDMI settings juis hebt staan.En gebruik je ARC ?

    In wezen moet alles gewoon via deze reciever kunnen lopen.Alleen ARC moet naar de tv.
    Laatst aangepast door jeroeni : 25-07-2022 om 21:30

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Je hebt de Denon X3700H ?
    Deze heeft DV aan boord.

    kijk in het menu[reciever] of je de HDMI settings juis hebt staan.En gebruik je ARC ?

    In wezen moet alles gewoon via deze reciever kunnen lopen.Alleen ARC moet naar de tv.
    Ik gebruik idd ARC, kan ook Dolby Vision ontvangen, maar zo nu en dan wordt de ondertiteling zwart. Rechtstreeks aansluiten op de tv dan is het goed...ik heb dit probleem dan ook alleen bij de blu-ray/4K speler. Idd de Denon X3700H, ondertiteling wordt zwart op ook meestal donkere achtergronden..

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Ik gebruik idd ARC, kan ook Dolby Vision ontvangen, maar zo nu en dan wordt de ondertiteling zwart. Rechtstreeks aansluiten op de tv dan is het goed...ik heb dit probleem dan ook alleen bij de blu-ray/4K speler. Idd de Denon X3700H, ondertiteling wordt zwart op ook meestal donkere achtergronden..
    Als het voor jou op deze manier dan prima is dan is het goed.

    Als ik mijn UHD speler aan de tv moet hangen terwijl ik zo'n dikke reciever heb staan dan zou mij dat verschrikkelijk storen.Maar goed er hoeft maar ergens iets op on/off te staan en het werkt niet.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Als het voor jou op deze manier dan prima is dan is het goed.

    Als ik mijn UHD speler aan de tv moet hangen terwijl ik zo'n dikke reciever heb staan dan zou mij dat verschrikkelijk storen.Maar goed er hoeft maar ergens iets op on/off te staan en het werkt niet.
    Klopt ben nog wel bezig om te zien of ik die on, off dan kan vinden. Heb ook een andere poort op de hdmi geprobeerd, same problem. Nu weer wat anders ingesteld op de receiver, dingen die op automatisch stonden maar handmatig ingesteld nu, nu maar weer even proberen..

    Ik wou er een foto van maken, maar als ik het beeld stil zet, springt de ondertiteling wel weer op wit. Speel ik weer af, wordt het weer zwart.

    Heb er ook wel op gegoogled maar vind hier vrijwel niks over, wel dat het gebeurd bij externe subs maar dat is hier niet het geval. Rechtstreeks via de tv is wel een optie want geluid blijft gewoon gaan via de receiver. Ik heb er meer apparaten op aangesloten en dat werkt prima, bv ook de nvidia speler.
    Laatst aangepast door Wim S. : 26-07-2022 om 10:29

  11. #11

    Standaard

    Stuurt hij wel gewoon netjes HDR/DV via de reciever en is het beeld even los van de subs hoe het moet zijn ?

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Stuurt hij wel gewoon netjes HDR/DV via de reciever en is het beeld even los van de subs hoe het moet zijn ?
    Beeld van de film wel, alleen valt me nu op dat bv bij volume omhoog de volume logo en balkje roze, paarsig zijn en bij info bv de actieve speakers ook in het roze, paars zijn aangegeven, mischien hoort dit wel zo maar valt me nu op...

    Dat is dus als hij dolby vision afspeelt, in het normale startmenu home van de 4k player is het blauw.
    Laatst aangepast door Wim S. : 26-07-2022 om 13:55

  13. #13

    Standaard

    De spullen die je hebt zijn top dus daar ligt het niet aan.

    Soms moet je het even laten rusten en later weer oppakken.Mijn ervaring is dat je nu alles fout kan gaan zien.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    De spullen die je hebt zijn top dus daar ligt het niet aan.

    Soms moet je het even laten rusten en later weer oppakken.Mijn ervaring is dat je nu alles fout kan gaan zien.
    Klopt, heb het toch weer geprobeerd via rechtstreeks naar de tv en ook tien ging het dus mis op hetzelfde punt. Mischien dat ik de tv weer op fabrieksinstellingen ga zetten..

    Zodra ik de tv bij externe instellingen zet op verbeterde indeling (Dolby Vision) gaat het mis tussen de panasonic 4k speler en de sony tv.

    Jammer maar dan is het idd even niet anders..
    Probeer tv nog eens te ressetten, wie weet.

  15. #15

    Standaard

    Verbeterde indeling zou juist moeten zijn.En in het menu van de reciever/UHD speler staan ook alle optie open voor dat signaal ?
    Was die HDMI nou 2.1 ?

    extern apparaat inst..:Heb je die al gedaan ?
    Ik heb namelijk ook een Sony scherm.
    Laatst aangepast door jeroeni : 26-07-2022 om 15:08

  16. #16

    Standaard

    Yep allemaal gedaan, bij mijn vorige sony nergens geen last van..

  17. #17

    Standaard

    Oke Wim dan weet ik het vanaf hier ook niet meer.

    Succes!!!

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Oke Wim dan weet ik het vanaf hier ook niet meer.

    Succes!!!
    Bedankt in ieder geval voor jouw hulp, ikngebruik een audioquest pearl als hdmi kabel..

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Bedankt in ieder geval voor jouw hulp, ikngebruik een audioquest pearl als hdmi kabel..
    Ja die is prima.Graag gedaan Wim.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Ja die is prima.Graag gedaan Wim.
    Inmiddels ook Sony gebeld, nou ja dat was best lachwekkend wat ik daar allemaal te horen kreeg en wat ze hebben uitgeprobeerd. Ik kan bij panasonic nog wel aangeven wat voor tv ik gebruik. Ik weet niet waar full array onder valt, maar hij staat nu ingesteld op oled. Voor de rest kan ik nog aan geven lcd tv met low, medium of high lights..... Waar valt een full array nou onder, je zou zeggen gewooan oled toch?

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Inmiddels ook Sony gebeld, nou ja dat was best lachwekkend wat ik daar allemaal te horen kreeg en wat ze hebben uitgeprobeerd. Ik kan bij panasonic nog wel aangeven wat voor tv ik gebruik. Ik weet niet waar full array onder valt, maar hij staat nu ingesteld op oled. Voor de rest kan ik nog aan geven lcd tv met low, medium of high lights..... Waar valt een full array nou onder, je zou zeggen gewooan oled toch?
    Mijn ervaring is ook dat die service erg lachwekkend is.

  22. #22

    Standaard

    Misschien toch een HDMI kabel die de beloofde bandbreedte niet haalt?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Misschien toch een HDMI kabel die de beloofde bandbreedte niet haalt?
    Heb je een goede tip voor mij, betreffende hdmi kabel. Inmiddels heb ik de dolby vision maar uit gezet. Gelukkig nog wel hdr10 beschikbaar. Nu laat ik het eerst maar even zo, bizar eigenlijks dat alleen de ondertiteling op vaste momenten zwart wordt. Zet ik het beeld op stil is het weer wit. Hopelijk geen bug van Sony.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Heb je een goede tip voor mij, betreffende hdmi kabel. Inmiddels heb ik de dolby vision maar uit gezet. Gelukkig nog wel hdr10 beschikbaar. Nu laat ik het eerst maar even zo, bizar eigenlijks dat alleen de ondertiteling op vaste momenten zwart wordt. Zet ik het beeld op stil is het weer wit. Hopelijk geen bug van Sony.
    Is het het 2.1 ?

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Is het het 2.1 ?
    Het is de audioquest forest en die is idd 2.1 volgens mij. Deze gaat van de receiver naar tv hdmi earc. Van de 4k speler gaat een audioquest pearl 2.1 naar de receiver in de 8k poort en de blu-ray poort heb ik ook geprobeerd.
    Laatst aangepast door Wim S. : 26-07-2022 om 19:50

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •