Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 43 van 43 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Het is de audioquest forest en die is idd 2.1 volgens mij. Deze gaat van de receiver naar tv hdmi earc. Van de 4k speler gaat een audioquest pearl 2.1 naar de receiver in de 8k poort en de blu-ray poort heb ik ook geprobeerd.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Maar helaas wel zwarte ondertiteling, heb sony nu maar een mailtje gestuurd. Hopelijk is dat beter dan bellen..

  3. #28

    Standaard

    Dat zijn top kabels, daar geloof ik wel in.

    Je kunt nog proberen beide kabels direct op de tv aan te sluiten.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #29

    Standaard

    Hier een video van wat het probleem bij mij is bij dolby vision.
    https://www.veed.io/view/23dbb6a6-a5...ingWidget=true

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Dat zijn top kabels, daar geloof ik wel in.

    Je kunt nog proberen beide kabels direct op de tv aan te sluiten.
    Hoe bedoel je dat?

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Hier een video van wat het probleem bij mij is bij dolby vision.
    https://www.veed.io/view/23dbb6a6-a5...ingWidget=true
    Dit is idd heel vreemd.


    Bel eens een willekeurige HelloTV[voorheen plattetv] winkel op en leg het probleem dan even uit.Meestal werken daar wel lui die iets weten.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Dat zijn top kabels, daar geloof ik wel in.

    Je kunt nog proberen beide kabels direct op de tv aan te sluiten.
    Dan is het probleem niet opgelost + met zo'n reciever moet je dat niet willen.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Dit is idd heel vreemd.


    Bel eens een willekeurige HelloTV[voorheen plattetv] winkel op en leg het probleem dan even uit.Meestal werken daar wel lui die iets weten.
    Niet zulke goede ervaringen met klantenservice plattetv, inmiddels even contact opgenomen met een hdmi winkel en een hifiwinkel waarmee ik wel goede ervaringen heb.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Dan is het probleem niet opgelost + met zo'n reciever moet je dat niet willen.
    Om een zogenaamde crosstest te doen of het aan één van de kabels ligt.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #35

    Standaard

    Maar heb je dit probleem ook bij HDR10? Verder kun je best het beeld van de Panasonic via de receiver laten lopen, maar dan via de Pass Thru-optie, die op iedere AV-receiver zit. Je wil namelijk niet dat je AV-receiver aan het beeld gaat lopen 'knoeien', tenminste ik niet. Wil je dit uitsluiten dan kun je inderdaad voor de directe aansluiting van de Panasonic naar je TV kiezen. Ik gebruik mijn Yamaha-receiver ook alleen maar voor het geluid, niet voor het beeld. En anders lijkt me dat het probleem in de AV-receiver ligt, en niet in de Panasonic of de Sony (?).
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Om een zogenaamde crosstest te doen of het aan één van de kabels ligt.
    Dat had hij al gedaan Pep.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Dat had hij al gedaan Pep.
    Aha, ik dacht maar met 1 v/d 2
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Maar heb je dit probleem ook bij HDR10? Verder kun je best het beeld van de Panasonic via de receiver laten lopen, maar dan via de Pass Thru-optie, die op iedere AV-receiver zit. Je wil namelijk niet dat je AV-receiver aan het beeld gaat lopen 'knoeien', tenminste ik niet. Wil je dit uitsluiten dan kun je inderdaad voor de directe aansluiting van de Panasonic naar je TV kiezen. Ik gebruik mijn Yamaha-receiver ook alleen maar voor het geluid, niet voor het beeld. En anders lijkt me dat het probleem in de AV-receiver ligt, en niet in de Panasonic of de Sony (?).
    Hoi Marcel geen problemen met HDR10, dat gaat goed.
    Ik weet dat de oudere modellen van d3non receivers een 2.1 bug hadden en daarbij konden we dus een gratis adapter krijgen. Ik ga deze eens aansluiten om te zien of dat verandering geeft. Sony geeft aan om eventueel een harde data reset te doen ivm firmware update die mogelijk dan niet goed zou zijn, ik probeer het allemaal eens. Baat het niet, schaadt het niet, althans dat hoop ik dan maar.

  14. #39

    Standaard

    Inmiddels weer van alles geprobeerd, helaas geen succes. Dus ik hou het eerst op HDR10, dat is ook zeker niet verkeerd, maar het moet ook anders kunnen. Bericht van Sony gehad, maar wederom een beetje standaard antwoord. Wat linkjes naar help en bv advies om je tv eens te herstarten, ressetten. Zo blijf je dan aan de gang, bij mijn vorige tv, ook van Sony was het wel goed met dolby vision. Hifizaakje zou dit eens voorleggen aan importeur. Dus wacht het eerst even af, is een vrij nieuwe tv en wie weet hebben straks meer mensen problemen hiermee en dan vind het zijn weg wel weer....

  15. #40

    Standaard

    Inmiddels contact hierover met Sony, heb het ook geprobeerd op een andere sony tv mrt dolby vision en dat ging gewoon goed met de ondertiteling. Aangezien ik hem ook rechtstreeks op de tv heb aangsloten, weet ik dat het probleem ook niet zit in de receiver. Lijkt mij dat het probleem zit in de tv, ik kan de tv eventueel opnieuw instellen met een complete reset, apparatuur pas op tv aansluiten als hij daar om vraagt in de setup. Lijkt mij een conflict met software beide apparaten.
    Binnenkort krijg ik nog een speler die dolby vision kan afspelen, ben benieuwd hoe de ondertiteling daar van gaat zijn. Het is een tv uit 2022 en mogelijk is panasonic daar nog niet op ingesteld qua firmware. Ik ga hun ook mailen, je weet maar nooit. Online kan ik eigenlijks hierover niks vinden..

  16. #41

    Standaard

    Voor degenen die het graag willen weten, even een kleine update.

    Het ligt hem waarschijnlijk in dat de 2 apparaten nog niet op mekaar zijn ingespeeld qua firmware, naar mijn idee heef de Panasonic 9004 weer een nieuwe firmware update nodig en zal dit een kwestie van tijd zijn.

    Ik heb het ook kunnen testen door er bv een Sony UBP -X700 op aan te sluiten en dan werkt Dolby Vision perfect, de ondertiteling blijft gewoon wit. Gekke is dat de laadtijd van de Sony ook nog eens veel sneller is dan die van de high end panasonic 9004 speler. Sterker nog speel ook liever films af via de goedkopere Sony... hoop alleen niet op freezing, vastloper wat ik bv wel weer had op de Sony x1000. Ik vind het nog wel een gedoe hoor die 4K spelers...

  17. #42

    Standaard

    Hopelijk komt die upate snel.

    X700 kan ook freezen, maar sinds ik hem wat 'op voetjes' heb gezet lijkt het niet meer voor te komen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  18. #43

    Standaard

    Voor het geval dit nog niet bekend was, de X700 forceert Dolby Vision op alles, als je het op AUTO laat staan in de speler.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •