De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.

Discussie: Heat 4K UHD

  1. #1

    Standaard Heat 4K UHD

    Wie 'm nog moet bestellen. Ik zou zeggen niet doen. De 4K is echt een fikse tegenvaller. Het beeld is te donker en te grauw grijs. Wie de laatste update blu ray heeft heeft op dit moment de beste kwaliteit. De steelbook is mooi kan niet anders zeggen, maar met zo'n 4K transfer verwacht je gewoon meer. Geluid is gewoon hetzelfde gebleven (5.1) niks mis mee maar geen Dolby Atmos dus. Daar kan ik mee leven. Maar de 4K is gewoon onder de maat jammer! Zag ook dat hij overgenomen is door Disney.. Hij heeft ook geen Ned. subs maar dat was bekend. Blu ray netjes wel
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 11-08-2022 om 16:54 Reden: Ivm onjuiste informatie titel aangepast
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  2. #2

    Standaard

    Dan gaan we daar met een boog omheen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    Ik lees op het forum van Blu-ray.com ook een behoorlijk aantal mensen die de 4K UHD transfer te donker vinden. Wat wel handig zou zijn, is als men aangaf welke type TV/scherm gebruikt werd om de 4K UHD op te kijken.
    Heb even de Samsung UE55JS8000L opgezocht en ik kan nergens terugvinden dat die HDR bevat, wat zou betekenen dat de topicstarter de 4K UHD als HDR -> SDR heeft gezien.
    Als dit klopt, is dit natuurlijk niet de meest eerlijke manier om een 4K UHD te boordelen, maar misschien heb ik het wel helemaal verkeerd .

  4. #4

    Standaard

    Ook behoorlijk verhitte discussies op andere forums en als ik hem op "caps o holic" vergelijk is het beeld inderdaad behoorlijk donker., bij YouTube vergelijkingen lijkt enigszins wat mee te vallen maar kan wel inkomen met de kritiek.
    Ook de recensies verschillen behoorlijk van elkaar.
    Lijkt er op dat persoonlijke voorkeur hier een grote rol speelt.

    Ik heb hem in bestelling staan bij Amazon UK,.. de 2017 Blu-ray heb ik nooit gekocht omdat toen al duidelijk was dat er een 4K UHD uitgave in de maak was.
    De 2017 Blu-ray zit ook gewoon bij de 4K UHD uitgave.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TMH Bekijk bericht
    Ik lees op het forum van Blu-ray.com ook een behoorlijk aantal mensen die de 4K UHD transfer te donker vinden.
    Dat geldt voor avforums ook. De reviewer geeft daar voor het beeld trouwens ook maar een 6.

  6. #6

    Standaard

    Het is inderdaad wel zeker dat deze transfer vier is voor verhitte discussies. TDB heeft ook al aan dat de transfer erg donker is (wel volgens de keuze van Mann overigens) en je een goed scherm moet hebben om eea goed weer te geven. De verhoogde resolutie en gradatie aan grain wordt wel geprezen. Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van je scherm én je persoonlijke voorkeur of je van deze transfer kan genieten.

  7. #7

    Standaard

    Op Amazon zie je ook heel wat reacties van mensen die m te donker vinden.
    Wil t weleens zelf proberen, maar wacht wel tot hij om en nabij een tientje kost.

  8. #8

    Standaard

    Nou, ik heb dan eindelijk een directe vergelijking gedaan van deze film op 4K UHD en de IMO beste versie op DVD, namelijk de Japanse R2 DVD met (half-bitrate) DTS track (zie pics in de bijlage). Beide heb ik volledig bekeken met een Panasonic UB9004 4K UHD speler op mijn 65" Sony Z9D. En om maar meteen met de deur in huis te vallen en voor stichting Open Deur te spreken: wat is die 4K transfer donker. Er zit echt een continue donkere waas over de transfer heen en laten zelfs felle daglicht scènes (zoals de shootout) grauw overkomen. In vergelijking daarmee is de DVD (die opvallend genoeg best overeind blijft qua scherpte) echt een stuk lichter en IMO veel meer natuurgetrouw aan de omstandigheden toen er werd gefilmd. Overigens blijft de DTS track ook best overeind, maar de lossless DTS HD MA-track is eigenlijk geen vergelijking, want die is echt veel beter. Verder vallen bij de UHD echt veel details weg, vooral bij de eind scènes 's nachts op het veld bij het vliegveld. Op de DVD zie je gewoon veel meer details. Dus ik baal er echt stevig van dat Mann ten eerste met de film zelf weer ging pielen, de twee korte scènes die op alle HD en 4K-versies zijn weggelaten zitten wel op de DVD, maar dan ook nog eens klooien met het kleur-schema. Hij moet echt eens van zijn films afblijven.

    Maar toen....

    Ben ik eens met de HDR-optimizer van mn Panny gaan spelen! Ik heb ten eerste het Dynamisch bereik op Max gezet en dat was al een heel verschil. Toen zowel Helderheid als ook de Witte Tooncurve op Max (ik vond de witbalans van de UHD ook al een beetje gelig) en voilà: een stuk betere beeldkwaliteit! Dit komt in buurt van de kleurstelling van de DVD, maar dan met uiteraard een verhoogde 4K-resolutie. En dan lijkt het er een stuk meer op, en dan kan je echt meer genieten van deze film.

    Dusss.... heb je en HDR optimizer op je speler, dan heeft deze 4K UHD toch best wel meerwaarde, als je je er overheen kan zetten dat je niet de echte Theatrical Version van de film hebt.

    Heat DVD R2 JP Front.jpgHeat DVD R2 JP Back.jpg

  9. #9

    Standaard

    Tja, ik ben zelf niet zo van het knutselen aan de instellingen van je UHD-/Blu-rayspeler en/of TV om het beeld van een film zo te krijgen dat het ergens op lijkt of meer naar jouw smaak is. Bij deze film heeft dat misschien effect, maar bij een andere film kun je weer opnieuw beginnen. Ik heb dezelfde Panasonic, en heb daar - ik geef toe - ook wel eens mee zitten spelen, maar uiteindelijk kwam ik toch steeds weer terug op de standaardinstellingen. Ook mij irriteert het hoe sommige regisseurs soms bij een nieuwe scan aan de kleurweergave en/of het contrast zitten sleutelen/knoeien. Maar dank voor je terugkoppeling. Ik hou het lekker bij de Blu-ray uitgave uit 2009.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Tja, ik ben zelf niet zo van het knutselen aan de instellingen van je UHD-/Blu-rayspeler en/of TV om het beeld van een film zo te krijgen dat het ergens op lijkt of meer naar jouw smaak is. Bij deze film heeft dat misschien effect, maar bij een andere film kun je weer opnieuw beginnen. Ik heb dezelfde Panasonic, en heb daar - ik geef toe - ook wel eens mee zitten spelen, maar uiteindelijk kwam ik toch steeds weer terug op de standaardinstellingen. Ook mij irriteert het hoe sommige regisseurs soms bij een nieuwe scan aan de kleurweergave en/of het contrast zitten sleutelen/knoeien. Maar dank voor je terugkoppeling. Ik hou het lekker bij de Blu-ray uitgave uit 2009.
    Ben ik met je eens hoor, de basis moet gewoon goed zijn. Bij de UHD van Heat is het ook de eerste keer dat ik die HDR optimizer gebruik, juist omdat Heat één van mijn favoriete films is en ik deze graag op een goede manier wil bekijken, en dan net op de manier waarop die nu op UHD is gezet. Het is even behelpen helaas, of anders maar de DVD opzetten...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •