De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.

Discussie: Heat 4K UHD

Standaard Heat 4K UHD

Wie 'm nog moet bestellen. Ik zou zeggen niet doen. De 4K is echt een fikse tegenvaller. Het beeld is te donker en te grauw grijs. Wie de laatste update blu ray heeft heeft op dit moment de beste kwaliteit. De steelbook is mooi kan niet anders zeggen, maar met zo'n 4K transfer verwacht je gewoon meer. Geluid is gewoon hetzelfde gebleven (5.1) niks mis mee maar geen Dolby Atmos dus. Daar kan ik mee leven. Maar de 4K is gewoon onder de maat jammer! Zag ook dat hij overgenomen is door Disney.. Hij heeft ook geen Ned. subs maar dat was bekend. Blu ray netjes wel
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 11-08-2022 om 15:54 Reden: Ivm onjuiste informatie titel aangepast
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV

PANASONIC 4K PLAYER

Standaard

Dan gaan we daar met een boog omheen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Standaard

Ik lees op het forum van Blu-ray.com ook een behoorlijk aantal mensen die de 4K UHD transfer te donker vinden. Wat wel handig zou zijn, is als men aangaf welke type TV/scherm gebruikt werd om de 4K UHD op te kijken.
    Heb even de Samsung UE55JS8000L opgezocht en ik kan nergens terugvinden dat die HDR bevat, wat zou betekenen dat de topicstarter de 4K UHD als HDR -> SDR heeft gezien.
    Als dit klopt, is dit natuurlijk niet de meest eerlijke manier om een 4K UHD te boordelen, maar misschien heb ik het wel helemaal verkeerd .

Standaard

Ook behoorlijk verhitte discussies op andere forums en als ik hem op "caps o holic" vergelijk is het beeld inderdaad behoorlijk donker., bij YouTube vergelijkingen lijkt enigszins wat mee te vallen maar kan wel inkomen met de kritiek.
    Ook de recensies verschillen behoorlijk van elkaar.
    Lijkt er op dat persoonlijke voorkeur hier een grote rol speelt.

Ik heb hem in bestelling staan bij Amazon UK,.. de 2017 Blu-ray heb ik nooit gekocht omdat toen al duidelijk was dat er een 4K UHD uitgave in de maak was.
    De 2017 Blu-ray zit ook gewoon bij de 4K UHD uitgave.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door TMH Bekijk bericht
    Ik lees op het forum van Blu-ray.com ook een behoorlijk aantal mensen die de 4K UHD transfer te donker vinden.
    Dat geldt voor avforums ook. De reviewer geeft daar voor het beeld trouwens ook maar een 6.

Standaard

Het is inderdaad wel zeker dat deze transfer vier is voor verhitte discussies. TDB heeft ook al aan dat de transfer erg donker is (wel volgens de keuze van Mann overigens) en je een goed scherm moet hebben om eea goed weer te geven. De verhoogde resolutie en gradatie aan grain wordt wel geprezen. Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van je scherm én je persoonlijke voorkeur of je van deze transfer kan genieten.

Standaard

Op Amazon zie je ook heel wat reacties van mensen die m te donker vinden.
    Wil t weleens zelf proberen, maar wacht wel tot hij om en nabij een tientje kost.

Instellingen bij het plaatsen van berichten