De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.

Discussie: Ambulance (UHD)

  1. #1

    Standaard Ambulance (UHD)

    Ambulance is een geweldige actiefilm op een geweldige 4K UHD+BD-uitgave.

    Lees hier de recensie

  2. #2

    Standaard

    Mager verhaaltje maar wel pompende actie!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Mager verhaaltje maar wel pompende actie!
    Zeker mager, en ook een verhaal dat je al vele keren eerder hebt gezien, maar het uiterlijk van de film, de actie en een Michael Bay die zich in heeft gehouden maken voor mij alles goed.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Zeker mager, en ook een verhaal dat je al vele keren eerder hebt gezien, maar het uiterlijk van de film, de actie en een Michael Bay die zich in heeft gehouden maken voor mij alles goed.
    Volledig mee akkoord!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #5

    Standaard

    Heb de Blu-Ray versie en ik vind het een zeer geslaagde film, maar ik had moeite om de film goed te kunnen volgen. Het beeld, de regie en de aktie vind ik uitstekend, het verhaal goed, maar het geluid viel me een beetje tegen. De geluidsmix is ook uitstekend met heel veel detailles, maar mist -ondanks het toepassen van 'loudness-management'- dynamiek en daardoor klinkt deze meer als een typische "Bay-hem" film voor 12+. Ook is er volgens mij veel met de niveaus geknoeid, wat je bvb kunt horen op de momenten wanneer Jake Gyllenhaal schreeuwt. Wanneer iemand overgevoelig is voor stress, kan ik het me voorstellen dat deze het niet fijn zouden vinden als er weinig mee geknoeid zou zijn, maar daarom heeft een Dolby-codec de mogelijkheid om het dynamisch bereik te veranderen en anders zijn er altijd nog de volume-regelaar en de pauze-knop.

    Het lijkt er op dat het 'loudness-management' van de Engelse (en Duitse) Atmos er voor zorgt dat de DN wordt aangepast naar -4 i.p.v. 0dB, want bij de Franse en Italiaanse Dolby Digital Plus is het 0dB en vind ik het dynamisch bereik van deze beter passen bij de film. Ook wordt er daarbij Dolby Audio gebruikt, zodat je als luisteraar kunt kiezen of je het standaard bereik wilt, het smallere of het bredere en daarom vind ik die wat beter dan de Atmos.

    Ondanks dat de Atmos veel details en een goede spreiding heeft, maar weinig dynamiek en een matige dosering, zou ik deze daarom niet meer dan een 8 willen geven en de (Franse en Italiaanse) Dolby Digital Plus een 9.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 21-08-2022 om 13:26
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Ik heb totaal geen moeite met de Atmos track van de UHD, ik vind de track fantastisch. Totaal geen minpunten vanuit mij. Ik heb ook totaal geen aspecten van iets als “loudness management “ (als dat überhaupt bestaat) gemerkt. Gewoon alle registers open en volop genieten van deze track.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg
    De geluidsmix is ook uitstekend met heel veel detailles, maar mist -ondanks het toepassen van 'loudness-management'- dynamiek en daardoor klinkt deze meer als een typische "Bay-hem" film voor 12+. Ook is er volgens mij veel met de niveaus geknoeid, wat je bvb kunt horen op de momenten wanneer Jake Gyllenhaal schreeuwt. Wanneer iemand overgevoelig is voor stress, kan ik het me voorstellen dat deze het niet fijn zouden vinden als er weinig mee geknoeid zou zijn, maar daarom heeft een Dolby-codec de mogelijkheid om het dynamisch bereik te veranderen en anders zijn er altijd nog de volume-regelaar en de pauze-knop.

    Het lijkt er op dat het 'loudness-management' van de Engelse (en Duitse) Atmos er voor zorgt dat de DN wordt aangepast naar -4 i.p.v. 0dB, want bij de Franse en Italiaanse Dolby Digital Plus is het 0dB en vind ik het dynamisch bereik van deze beter passen bij de film. Ook wordt er daarbij Dolby Audio gebruikt, zodat je als luisteraar kunt kiezen of je het standaard bereik wilt, het smallere of het bredere en daarom vind ik die wat beter dan de Atmos.
    N.B. voor verdere discussie en ontkrachting van de door Gerco bedachte theorie dat de audiotrack van Ambulance zogenaamde "loudness management" zou bevatten (zoals hierboven in de quote aangegeven) als meta data in de software van de track, lees vanaf hier verder (ook pagina 4 en verder): https://allesoverfilm.nl/forum/showt...=1#post2097826

    De audiotrack van Ambulance bevat dus GEEN "loudness management" en is van de hoge kwaliteit zoals beschreven in de recensie
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 30-08-2022 om 08:37

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •