Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 26 worden weergegeven.

Discussie: Top 100 Editie 2022

  1. #1

    Standaard Top 100 Editie 2022

    2022
    ===============================

    ALLES OVER FILM
    TOP 100 ALLER TIJDEN

    ===============================



    De afgelopen drie jaar heb ik samen met jullie een top 100 beste films aller tijden samengesteld. Het einde van het jaar nadert en het leek mij leuk dit weer te doen.

    Het gaat als volgt: Iedereen mag een lijst posten met daarin zijn favoriete films ooit. Ik verzamel alle lijsten en tel vervolgens alles bij elkaar op zodat er een lijst met de daarin volgens jullie 100 beste films ooit ontstaat.. Alle lijsten zijn welkom in dit topic. Het gaat om jouw persoonlijke favoriete films. Hoe meer films je in je lijst hebt staan hoe beter de lijst zal worden! De voorkeur heeft dat je een top 100 inlevert, Mocht je minder films hebben dan mag dat natuurlijk ook.

    Let op:
    - Alleen de originele titel van de film
    geen Engelse vertaling, nummering, jaartallen of regisseurs.
    Zie IMDB voor de originele titels
    - graag alleen lijsten posten in dit topic, mochten er vragen zijn graag via een privebericht

    De lijsten van vorige jaren zijn hier te vinden:

    Editie 2021
    Editie 2020
    Editie 2019

    Lever uiterlijk 30 December je lijst in!

    Veel plezier bij het samenstellen van de lijsten!

    Laatst aangepast door MeneerGiel : 29-10-2022 om 15:12

  2. #2

    Standaard

    Wat leuk dat je dit weer doet!

  3. #3

    Standaard

    Zo'n lijst ziet er dan als volgt uit. Dit is mijn persoonlijke top 100:

    The Godfather
    The Incredibles
    Sicario
    Man on the Moon
    Sen to Chihiro no Kamikakushi
    Groundhog Day
    Prisoners
    Se7en
    Zodiac
    The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring

    The Lord of the Rings: The Return of the King
    The Lord of the Rings: The Two Towers
    Fargo
    Moneyball
    The Departed
    Monsters, Inc.
    Synecdoche, New York
    Finding Nemo
    Kill Bill: Vol. 2
    True Grit

    Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl
    Peter Pan
    Memento
    Inside Llewyn Davis
    Kill Bill: Vol. 1
    Toy Story
    Pulp Fiction
    Catch me if you Can
    Kung Fu Panda
    Hauru no Ugoku Shiro

    Dark Knight, The
    The Silence of the Lambs
    Munich
    Kakushi-Toride no San-Akunin
    Barry Lyndon
    The Descendants
    The Wrestler
    The Matrix
    Ratatouille
    Harry Potter and the Prisoner of Azkaban

    12 Angry Men
    El Laberinto del Fauno
    Adaptation.
    Goodfellas
    12 Years a Slave
    Iron Man
    Amadeus
    Reservoir Dogs
    What's Eating Gilbert Grape
    Gone Girl

    Schindler's List
    Apocalypse Now
    The Truman Show
    The Lion King, The
    No Country for Old Men
    A Serious Man
    Arrival
    Master, The
    The Godfather: part II
    Raging Bull

    Harry Potter and the Chamber of Secrets
    Harry Potter and the Philosopher's Stone
    Jackie Brown
    What we do in the Shadows
    Black Swan
    Being John Malkovich
    Psycho
    Salinui Chueok
    The Shawshank Redemption
    Dr. Strangelove: Or How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb

    Little Miss Sunshine
    Punch-Drunk Love
    Fa Yeung Nin Wa
    Fight Club
    Hellboy
    Gake no ue no Ponyo
    Men in Black
    Full Metal Jacket
    Kimi no Na Wa
    Hereditary

    The Wolf of Wall Street
    Rushmore
    Bruce Almighty
    Bottle Rocket
    Shichinin no Samurai
    Dune: Part One
    Ford v Ferrari
    La La Land
    Harakiri
    Nightmare Alley

    Lawrence of Arabia
    Madeo
    Phantom Thread
    Green Book
    About Schmidt
    The Pianist
    American Gangster
    Irréversible
    Vice
    Bridge of Spies

  4. #4

    Standaard

    Mooi dat je dit weer organiseert!

    Ik heb wel een vraag: vorig jaar hebben diverse mensen waaronder ikzelf niet meegedaan vanwege de imo vreemde puntentelling. Nu is het zo dat er meer punten gegeven worden als 2 mensen een film op nummer 100 hebben staan, dan een film die 1 persoon op nummer 1 heeft staan. Dat klopt volgens mij niet.

    Wordt hier nog iets mee gedaan? Het is toch zonde als mensen hierom niet meedoen. Het is jouw lijst en als je hier niets mee wilt doen, ook prima natuurlijk. Wel zou het fijn zijn als er een reactie komt, vorig jaar is dit niet gebeurd. Alvast bedankt!

  5. #5

    Standaard

    Misschien dan een idee om dan de puntentelling als volgt te doen: 100 punten voor een film op nr 1 naar 1 punt voor een film op nummer 100. Volgens mij krijgt dat elke film de kans om een verschillend aantal punten te halen naar gelang op welke plek die wordt gewaardeerd door verschillende leden.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Misschien dan een idee om dan de puntentelling als volgt te doen: 100 punten voor een film op nr 1 naar 1 punt voor een film op nummer 100. Volgens mij krijgt dat elke film de kans om een verschillend aantal punten te halen naar gelang op welke plek die wordt gewaardeerd door verschillende leden.
    Precies, zo zou ik het ook graag zien, wel zo simpel en duidelijk. Blijft de puntentelling echter zoals die voorheen was, dan sla ik ook dit jaar over.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  7. #7

    Standaard

    Ik zal de feedback meenemen als ik naar de puntentelling ga kijken! Mochten er nog vragen zijn graag via een privebericht.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MeneerGiel Bekijk bericht
    Ik zal de feedback meenemen als ik naar de puntentelling ga kijken! Mochten er nog vragen zijn graag via een privebericht.
    Kan je al iets zeggen over de puntentelling MeneerGiel? Ik zie in de vorige posts (de lijsten van 2021, 2020 en 2019) niet duidelijk terug hoe je die doet, maar wel dat veel leden er toch wel wat kritiek op hebben. Nu is er voor dit jaar nog geen enkele lijst ingeleverd en nog maar iets meer dan een maand te gaan. Misschien toch een idee om een nieuwe puntentelling (zie mijn suggestie ) aan te houden en hier te gaan posten? Dat levert denk ik een stuk meer ingeleverde lijsten op. Zou toch zonde zijn als dit leuke initiatief in de vergetelheid raakt!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Kan je al iets zeggen over de puntentelling MeneerGiel? Ik zie in de vorige posts (de lijsten van 2021, 2020 en 2019) niet duidelijk terug hoe je die doet, maar wel dat veel leden er toch wel wat kritiek op hebben. Nu is er voor dit jaar nog geen enkele lijst ingeleverd en nog maar iets meer dan een maand te gaan. Misschien toch een idee om een nieuwe puntentelling (zie mijn suggestie ) aan te houden en hier te gaan posten? Dat levert denk ik een stuk meer ingeleverde lijsten op. Zou toch zonde zijn als dit leuke initiatief in de vergetelheid raakt!
    Ik ben een van die mensen en beaam dit bericht.
    The future is Blu

  10. #10

    Standaard

    De puntentelling is als volgt. Bij een top 100: de nummer 1 krijgt 100 punten de nummer 100 krijgt 1 punt. Daar boven op krijgt elke film die in je lijst staat 50 punten.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MeneerGiel Bekijk bericht
    De puntentelling is als volgt. Bij een top 100: de nummer 1 krijgt 100 punten de nummer 100 krijgt 1 punt. Daar boven op krijgt elke film die in je lijst staat 50 punten.
    Even nieuwsgierig: maar waarom deze toevoeging?

  12. #12

    Standaard

    Ik begrijp dit ook allemaal niet meer. Waarom zo moeilijk doen? Nummer 1 100 punten, nummer 100 1 punt. Zo simpel en duidelijk als wat. Alleen als we het op die manier doen, doe ik mee, anders niet.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  13. #13

    Standaard

    Ik snap zijn redenering volgens mij wel, maar het hoeft inderdaad niet.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Ik snap zijn redenering volgens mij wel, maar het hoeft inderdaad niet.
    Kun je dat dan uitleggen?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  15. #15

    Standaard

    Volgens mij komen zo films die heel laag in je lijstje voorkomen en dus weinig punten zijn toegekend toch nog mogelijk in de top 100. Volgens mij is het zoiets.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Volgens mij komen zo films die heel laag in je lijstje voorkomen en dus weinig punten zijn toegekend toch nog mogelijk in de top 100. Volgens mij is het zoiets.
    Tja, als elke film dat krijgt dan doe je dat teniet denk ik. Ik denk dat het eerder is dat elke film nog een beetje een puntenaantal krijgt en dat het qua totaal nog ergens op lijkt. Maar het lijkt me verder geen nut hebben.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Tja, als elke film dat krijgt dan doe je dat teniet denk ik. Ik denk dat het eerder is dat elke film nog een beetje een puntenaantal krijgt en dat het qua totaal nog ergens op lijkt. Maar het lijkt me verder geen nut hebben.

    Klopt, maar dan denk ik dat het afhangt hoeveel mensen diezelfde film in hun lijst hebben. Als er bv 3 mensen hem in de lijst hebben, is dat ineens 150 punten extra en kan volgens mij wel bepalend zijn. (denk ik).

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Klopt, maar dan denk ik dat het afhangt hoeveel mensen diezelfde film in hun lijst hebben. Als er bv 3 mensen hem in de lijst hebben, is dat ineens 150 punten extra en kan volgens mij wel bepalend zijn. (denk ik).
    Maar dan krijg je toch weer een vertekend beeld, want dan bepaalt het aantal keren dat een film voorkomt in de lijst het meer dan de afzonderlijke score die de film behaalt. Het meest zuivere is gewoon een lijst op basis van score en ranglijst per film. Geen extra poeha.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 30-11-2022 om 21:03

  19. #19

    Standaard

    Niemand is natuurlijk verplicht om mee te doen, dat mag iedereen zelf bepalen.

    Dit topic is er ook voor om je persoonlijke filmsmaak te delen met anderen. Ik vind het altijd leuk om te zien wat voor smaak anderen hebben en daar inspiratie uit te halen.

  20. #20

    Standaard

    Giel, zou je ook kunnen ingaan op de puntentelling? Dat is onderwerp van gesprek de afgelopen dagen.

    Je hebt het alleen over het maken van een gezamenlijke top 100, wat het punt helemaal niet is.
    The future is Blu

  21. #21

    Standaard

    Zodat niet alleen de positie van de film, maar ook hoe vaak de film genoemd is meegeteld wordt

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MeneerGiel Bekijk bericht
    Zodat niet alleen de positie van de film, maar ook hoe vaak de film genoemd is meegeteld wordt
    Tja, het is jouw ding maar ik vind het een beetje overdreven. Als een film 3 keer genoemd wordt dan krijgt de film drie keer punten. Dat is nog altijd meer dan een film die 2 keer punten krijgt. De wijze waarop de film wordt beoordeeld door de leden zou het onderscheid moeten maken, niet het aantal keren dat een film überhaupt wordt genoemd.

    Voorbeeld:
    Film A wordt 3 keer genoemd op plek 1. Dat is 300 punten plus 3x50 is totaal 450 punten.
    Film B wordt 10 keer genoemd op nummer 100. Dat is 10 punten plus 10x50 is totaal 510 punten. Dus boven film A terwijl die 3 keer op nummer 1 staat.
    Dat is dus een vertekend beeld.

    Maar nogmaals, het is jouw lijst en jouw punten telling. Maar dit gaat nergens over, sorry.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 02-12-2022 om 14:48

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Tja, het is jouw ding maar ik vind het een beetje overdreven. Als een film 3 keer genoemd wordt dan krijgt de film drie keer punten. Dat is nog altijd meer dan een film die 2 keer punten krijgt. De wijze waarop de film wordt beoordeeld door de leden zou het onderscheid moeten maken, niet het aantal keren dat een film überhaupt wordt genoemd.

    Voorbeeld:
    Film A wordt 3 keer genoemd op plek 1. Dat is 300 punten plus 3x50 is totaal 450 punten.
    Film B wordt 10 keer genoemd op nummer 100. Dat is 10 punten plus 10x50 is totaal 510 punten. Dus bovenaan film A terwijl die 3 keer op nummer 1 staat.
    Dat is dus een vertekend beeld.

    Maar nogmaals, het is jouw lijst en jouw punten telling. Maar dit gaat nergens over, sorry.
    Dit had ik ook in mijn hoofd. Helemaal met Rogier eens!
    The future is Blu

  24. #24

    Standaard

    Er zit weinig schot in de zaak in deze kwestie. Zijn er mensen bereid om een alternatieve lijst te maken met een andere puntentelling? Bijvoorbeeld heel simpel alleen 1 krijgt 100 punten, 2 krijgt 99 punten, enzovoort.

    Zelf heb ik de wil wel, maar de tijd niet. Als het ingekort zou worden naar top 25 zie ik het nog wel zitten.
    The future is Blu

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Er zit weinig schot in de zaak in deze kwestie. Zijn er mensen bereid om een alternatieve lijst te maken met een andere puntentelling? Bijvoorbeeld heel simpel alleen 1 krijgt 100 punten, 2 krijgt 99 punten, enzovoort.

    Zelf heb ik de wil wel, maar de tijd niet. Als het ingekort zou worden naar top 25 zie ik het nog wel zitten.
    Ik heb nog 6 recensies te maken/af te ronden (misschien 8) voor het einde van het jaar en eigenlijk voor eind volgende week, en daarna vind ik het wel even best. Ergens in januari volgend jaar gaan we dan weer aan de bak.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •