Zoals in dit topic te lezen is heb ik moeten overschakelen op een ander systeem, dat werd de SONY STR-K740P met bijbehorende boxen én actieve subwoofer, die ik van een kennis kreeg die hem ooit had gekocht en amper gebruikt bij gebrek aan kennis.
Dat gebrek aan kennis zit mij nu ook dwars. Ik heb altijd sets gehad met ingebouwde dvd/blu-ray speler waar ik weinig aan hoefde in te stellen.
Omdat mijn tv, een Philips, geen optische aansluiting heeft, heb ik deze aangesloten via digitale coax kabel. Op de tv zijn aangesloten een chromecast met afstandsbediening en een blu-ray speler.
Nu wil ik graag dat het geluid zoals ik dat ken en volgens mij ook hoort uit de boxen komt: Stem uit center, geluid links en rechts en wanneer nodig uit de boxen achter/naast me.
Maar het geluid uit de center is erg zwak, of het nu uit dvd of chromecast komt. Monologen zijn slecht te verstaan.
Tenzij ik kies voor een modus die het geluid ook afspeelt via de achter speakers. Maar dan heb ik, voor mijn gevoel, geen toegevoegde waarde van de set behalve de subwoofer een beetje. .
Ik heb al eindeloos zitten spelen met de instellingen, de kabels opnieuw aangesloten enzovoort maar ik krijg het niet voor elkaar het geluid te krijgen zoals ik hierboven beschrijf.
Hebben jullie tips of trucs?