De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Luidspreker kabel verlengen?

    Kan je luidsprekerkabel verlengen zonder kwaliteits verlies, bv door draden aan mekaar te draaien ef een smeltkousje er tussen te zetten?

    Mischien weten jullie een andere handig systeem hiervoor?

    Weet ook dat het via solderen kan, maar dat heb en kan ik niet..
    Laatst aangepast door Wim S. : 02-12-2022 om 15:36

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Kan je luidsprekerkabel verlengen zonder kwaliteits verlies, bv door draden aan mekaar te draaien ef een smeltkousje er tussen te zetten?

    Mischien weten jullie een andere handig systeem hiervoor?

    Weet ook dat het via solderen kan, maar dat heb en kan ik niet..
    In principe niet, verbinding is verbinding en als je een goede connectie hebt dan zal je het geluid gewoon goed horen.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    In principe niet, verbinding is verbinding en als je een goede connectie hebt dan zal je het geluid gewoon goed horen.
    Ga ik dat binnenkort eens proberen, gaat in principe om 2 kabels naar boven voor atmos.

  4. #4

    Standaard

    Verlengen heb ik nog niet geprobeerd, maar ik heb wel eens een audiokabel weer aan elkaar gemaakt door de koperen kernen aan elkaar te verbinden en te voorzien van speciale tape (Ik geloof isolatie of montage tape, een goede kluswinkel kan je daarin wel adviseren). Geen problemen ervaren. Dus ik zou net als de mensen hierboven denken: Probeer het eens. En anders kun je alsnog een lange kabel aan één stuk kopen en leggen. Dat werkt sowieso in mijn ervaring.

    De cavia's die mijn kabel hadden doorgebeten hadden trouwens wel problemen, hun speelruimte werd iets kleiner.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deweb Bekijk bericht
    Verlengen heb ik nog niet geprobeerd, maar ik heb wel eens een audiokabel weer aan elkaar gemaakt door de koperen kernen aan elkaar te verbinden en te voorzien van speciale tape (Ik geloof isolatie of montage tape, een goede kluswinkel kan je daarin wel adviseren). Geen problemen ervaren. Dus ik zou net als de mensen hierboven denken: Probeer het eens. En anders kun je alsnog een lange kabel aan één stuk kopen en leggen. Dat werkt sowieso in mijn ervaring.

    De cavia's die mijn kabel hadden doorgebeten hadden trouwens wel problemen, hun speelruimte werd iets kleiner.
    Wel jammer dat de cavia's hun vrijheid verliezen aan jouw hobby

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nou, probeer de onuitgenodigde muizen maar eens weg te houden bij je kabels. Ben er eindelijk vanaf, maar niet voordat ze menig kabeltje te pakken hebben gehad. Gelukkig zijn speakerkabels te dik, maar hier en daar viel er wel eens wat uit...

    Er zijn natuurlijk hele hoofdstukken geschreven over speakerkabels: dik, even lang, uit een stuk, megamoddervet geïsoleerd en uiteraard zal daar best een waarheid inzitten, want bij analoog valt er veel meer voordeel te halen, maar alles is relatief. Merken we dat wel op, is de kabel wel de zwakste schakel in de ketting? Ik denk niet dat je verschil gaat horen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7

    Standaard

    Zolang de hele kabel niet de dikte van een dropveter heeft, zal het vast wel goed komen.

    Ik denk dat 1,5mm2 voldoende is.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Wel jammer dat de cavia's hun vrijheid verliezen aan jouw hobby
    Hahahahaha. Nou, ze hielden genoeg over hoor .

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •