De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Goede voornemens voor 2023 op filmgebied

    Het einde van het jaar is weer in zicht......in dit topic kun je nu hier jouw goede voornemens op filmgebied kwijt voor 2023.

    Dat kan van alles zijn.


    • Wil je bijvoorbeeld meer naar de bioscoop gaan?
    • Meer verdiepen in het genre van een bepaalde regisseur?
    • Of juist bepaalde regisseurs vermijden?
    • Meer films van een bepaalde periode bekijken?
    • Of misschien van een bepaald land?
    • Meer indies kijken?
    • Minder streamen of downloaden en meer kopen?
    • Simpelweg meer of minder films kijken dan vorig jaar?
    • Minder kopen zodat die kijkachterstand van 7.524 films eens minder wordt?
    • Een grotere televisie kopen?



    Post hier waar jij op hoopt in 2023.

  2. #2

    Standaard

    Mijn grootste project is om mijn collectie door te lopen en uit te dunnen. Ik heb redelijk wat films die ik niet nog een keer ga kijken maar die ik nog gehouden heb voor de 'heb'. Die mogen nu wel weg. Verder sneller kijken als ik iets koop, dus dat betekent meer gericht kopen. En doorgaan met het eerder stoppen van een serie kijken die maar matig bevalt, dat gaat steeds beter.

  3. #3

    Standaard

    Minder 4k discs kopen, zeker minder double dip.
    Daarnaast mijn kijk achterstand kleiner maken.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  4. #4

    Standaard

    Goede voornemens heb ik niet echt eigenlijk. Ik kocht al veel minder vorig jaar en veel meer import (komt uiteraard ook door mijn recensie werk). Vooral Kino, Arrow en Studio Canal 4K titels, met een paar uit Duitsland daar nog bij (de laatste is The Frighteners, geweldige uitgave). Ik hoop dit jaar dat ik nog genoeg NL titels mag recenseren van de paar overgebleven distributeurs die we hebben hier in NL. Mijn streven is dit jaar om 75 titels te recenseren, maar dat zullen vermoedelijk wel meer streaming-titels gaan worden dan voorheen.

  5. #5

    Standaard

    Ik hoop dat fabrikanten dit jaar met producten komen waarmee ook de massa een film kan beleven als in een bioscoop, dat er volwaardige vervangers komen voor de fysieke schijven en dat fysieke winkels niet meer alleen als een etalage gebruikt worden, maar ook voor goede demonstraties.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Ik hoop dat fabrikanten dit jaar met producten komen waarmee ook de massa een film kan beleven als in een bioscoop, dat er volwaardige vervangers komen voor de fysieke schijven en dat fysieke winkels niet meer alleen als een etalage gebruikt worden, maar ook voor goede demonstraties.
    Het gaat om een goede voornemen van jezelf Gerco. Bijvoorbeeld: ik zal de forumleden niet meer voorzien van foutieve informatie, zoiets .

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Het gaat om een goede voornemen van jezelf Gerco. Bijvoorbeeld: ik zal de forumleden niet meer voorzien van foutieve informatie, zoiets .

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Het gaat om een goede voornemen van jezelf Gerco. Bijvoorbeeld: ik zal de forumleden niet meer voorzien van foutieve informatie, zoiets .
    Wat vaker naar buiten gaan om de Atmosfeer te proeven.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Het gaat om een goede voornemen van jezelf Gerco. Bijvoorbeeld: ik zal de forumleden niet meer voorzien van foutieve informatie, zoiets .
    Of ik ga voortaan als een normale filmliefhebber een film kijken, zonder me druk te maken over de geluidssporen, bit-kwaliteit of dergelijke dingen. Nee, laat ik nou gewoon kijken als een ander normaal mens & niet me gedragen als een filmtechnicus die overal en altijd over deze zaken loopt te doceren

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Of ik ga voortaan als een normale filmliefhebber een film kijken, zonder me druk te maken over de geluidssporen, bit-kwaliteit of dergelijke dingen. Nee, laat ik nou gewoon kijken als een ander normaal mens & niet me gedragen als een filmtechnicus die overal en altijd over deze zaken loopt te doceren
    Je hebt gelijk:
    Als de mogelijkheden er zijn kunnen we ze beter niet gebruiken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Je hebt gelijk:
    Als de mogelijkheden er zijn kunnen we ze beter niet gebruiken.
    Conclusie is dus dat jij nooit een normale filmliefhebber zal zijn die gewoon normaal van een film zal genieten als iedereen hier, maar dat jij gaat speuren voor, tijdens en na een film naar fouten etc.??? En dat dus graag doceert, zodat je mensen wil verzamelen die gaan denken en doen naar jouw gedachten?

  12. #12

    Standaard

    Mijn voornemen is om dit jaar in ieder geval alle 3D-films die ik in mijn collectie heb en nog niet heb gezien, alsnog te bekijken en een aantal andere (bijv. Gravity, Avatar, Titanic, om een paar te noemen) nog een keer te gaan zien. Niet dat ik verwacht dat mijn 3D-TV uit 2015 binnenkort de geest gaat geven, maar je weet maar nooit.

    Ik neem me ook steeds voor om te minderen met kopen, maar het blijft moeilijk. Ik ga ook niet meer klakkeloos een (duurdere) 4K-versie van een recente film kopen omdat het verschil met de Blu-ray in veel gevallen zo gering is (volgens de recensies) dat ik het toch niet ga zien. Bij oudere films ligt dat overigens anders.

    Streamen ga ik zeer waarschijnlijk nog steeds niet doen (ik heb geen last van Fear Of Missing Out, m.a.w. ik hoef niet per sé alle uitgebrachte films en series te zien). We hebben onlangs bij de Postcodeloterij een gratis jaarabonnement op Videoland gewonnen, maar hiervan tot nu toe amper gebruik gemaakt. Het aanbod kan ons gewoon niet boeien. Onze interesses liggen elders en we willen gewoon niet al onze vrije tijd verdoen met TV-kijken.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Mijn voornemen is om dit jaar in ieder geval alle 3D-films die ik in mijn collectie heb en nog niet heb gezien, alsnog te bekijken en een aantal andere (bijv. Gravity, Avatar, Titanic, om een paar te noemen) nog een keer te gaan zien. Niet dat ik verwacht dat mijn 3D-TV uit 2015 binnenkort de geest gaat geven, maar je weet maar nooit.

    Ik neem me ook steeds voor om te minderen met kopen, maar het blijft moeilijk. Ik ga ook niet meer klakkeloos een (duurdere) 4K-versie van een recente film kopen omdat het verschil met de Blu-ray in veel gevallen zo gering is (volgens de recensies) dat ik het toch niet ga zien. Bij oudere films ligt dat overigens anders.

    Streamen ga ik zeer waarschijnlijk nog steeds niet doen (ik heb geen last van Fear Of Missing Out, m.a.w. ik hoef niet per sé alle uitgebrachte films en series te zien). We hebben onlangs bij de Postcodeloterij een gratis jaarabonnement op Videoland gewonnen, maar hiervan tot nu toe amper gebruik gemaakt. Het aanbod kan ons gewoon niet boeien. Onze interesses liggen elders en we willen gewoon niet al onze vrije tijd verdoen met TV-kijken.
    Minder kopen blijft inderdaad moeilijk. Ik ben wel zover dat ik niet al die Limited editions meer hoef van bijvoorbeeld Arrow. Een gewone uitgave is vaak ook prima. Daarin ben ik wel selectiever geworden en dat scheelt geld en ruimte.

    Videoland is trouwens van de streamingdiensten zo ongeveer de allerslechtste qua aanbod en zeker qua gebruikersgemak en kwaliteit. Die moet je dus niet nemen als referentie van een streamingdienst, diensten als Netflix, Disney+, HBOmax en Apple zijn echt vele malen sneller en beter.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Conclusie is dus dat jij nooit een normale filmliefhebber zal zijn die gewoon normaal van een film zal genieten als iedereen hier, maar dat jij gaat speuren voor, tijdens en na een film naar fouten etc.??? En dat dus graag doceert, zodat je mensen wil verzamelen die gaan denken en doen naar jouw gedachten?
    Wat is normaal? Is dat alleen kijken naar wat er op het scherm te zien is en horen wat er uit de luidsprekers komt? Zo ja, dan ben ik idd geen normale filmkijker.

    Toen ik net met deze hobby begon was ik misschien wel een normale filmkijker, maar de enige momenten waarbij ik nu een normale kijker ben zijn die wanneer een film op TV uitgezonden wordt of met anderen kijk.

    Later ging ik ook kijken naar het proces om een film te maken en de daarachter liggende verhalen en let daardoor (bij de eerste keer kijken) ook nu meer op de beleving dan op continuïteitsfouten e.d. Door de technologische ontwikkelingen ging dat steeds beter en ben ik meer op die manier naar een film gaan kijken en dat ging goed tot dat ze met dit soort geintjes begonnen: Een geluidsbeeld wat thuis alleen mooi klinkt als je precies in het midden zit, die rare luidspreker-plaatsingen die je daarvoor nodig hebt en het geknutsel aan beeld en geluid om een nog hoger cijfer te kunnen krijgen van een recensent.

    Mocht je een lesje willen hebben:
    Kijk ook eens een keer naar de aftiteling.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 04-01-2023 om 23:00
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •