De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Cool NIEUW: Screenshots van UHD's bij UHD recensies!

    Beste leden,

    Vanaf dit jaar kunnen er ook screenshots van de UHD geplaatst worden bij recensies!
    Ik heb een nieuwe externe UHD/BD speler gekocht, en deze kan ook 4K UHD's afspelen op mijn iMac.

    Deze zijn nu nog in een .PNG formaat en hebben een resolutie van 1080x1920 en SDR, maar ik ben druk bezig om deze in een hogere resolutie en wellicht HDR te laten exporteren. Het geeft in ieder geval nu een mooie indicatie van de kwaliteit op UHD. En mochten jullie tips hebben voor een gratis stukje software op de iMac die dit kan, dan hou ik me van harte aanbevolen.

    De recensie die de mooie eer mag hebben om de eerste te zijn met UHD Screenshots is de Middle Earth Collection.
    En dat er nog maar vele mogen volgen met deze upgrade in screenshots!

  2. #2

    Standaard

    Top
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    De omzetting naar SDR is niet goed gegaan. Alle screenshots hebben een lichte waas. Als je VLC gebruikt zet hij het nog tenminste om.
    Laatst aangepast door Pieter V : 18-01-2023 om 22:55

  4. #4

    Standaard

    Geen ervaring met Mac, maar je kan MPV of IINA proberen. Die hebben meerdere SDR tonemappers. IINA draait op MPV. Het grote verschil is dat IINA een gebruikersvriendelijke user interface heeft. MPV heeft een barebones user interface waarbij alle instellingen handmatig toegevoegd moeten worden aan de config files via tekstbewerker.

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •