De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Mijn livingroom theater 5.1.4 systeem

    Ik heb in mijn huiskamer geprobeerd een 5.1.4 systeem te maken en moet zeggen dat ik nu aardig tevreden ben, ik ben altijd wel bezig met calibreren via multi eq en richt me daarbij vooral op film, niet zozeer op muziek. Ik heb een vrij kleine ruimte en een tussenwoning dus moet daarbij rekening houden dat ik wel het mooie geluid heb, niet te luid maar wel het gevoel moet hebben dat ik helemaal in de film zit en niet de buren. Ik gebruik daar de 4K films als Dune & Mad Max voor, geweldige atmos tracks. Ik zal altijd wel proberen om het up te daten, maar voorlopig laat ik het hierbij. Ik denk nog wel aan SVS subwoover de Micro 3000, maar heb nu de Rel T5X en die past eigenlijks heel goed bij de SVS speakers, ook door de downfiring zeer geschikt voor een kleinere huiskamer en geeft meer dan genoeg bas. De crossovers doe ik via mijn Denon receiver.

    Aan de voorzijde:

    Sony 55XR-X90K
    Denon X3800H receiver
    Sony UBP-X700 4K blu-ray speler (ook high end 4K spelers gehad, maar deze vreet echt alles en heb vrijwel nooit geen problemen).
    Zapitti Neo
    Harmony Logitech Ultimate remote
    Lenco platenspeler LS430BN (met ingebouwde speakers en bluetooth) werkt en klinkt verrassend goed.

    Speakers:

    SVS Prime Bookshelfs als front
    SVS Prime Elevation Prime als front height
    SVS Prime Center
    Update van Rel T5X subwoofer nu SVS PRO 2000 subwoofer

    Achter naast mijn bank:

    Als Surround en Rear Height gekozen voor Prime satelliet speakers.
    Bij foto 2 wordt de donkere vitrage weer voor de bovenste speaker geschoven , dus die en de loshangende kabel zie je dan niet meer. Vitrage is zo dun dat dit vrijwel geen effect heeft op het geluid van die speaker.

    Voor een echte home theater heb ik niet de ruimte en daarnaast kijk ik het liefst een film in mijn woonkamer. Een woonkamer moet ook huiselijk blijven, althans dat wil ik zelf wel en mijn vriendin waardeert dat ook wel. Mogelijk ooit weer eens een update, nu ga ik voorlopig weer lekker genieten van het film kijken en luisteren.
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    Laatst aangepast door Wim S. : 10-04-2023 om 07:41

  2. #2

    Standaard

    Lekker Wim
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Lekker Wim
    Jazeker en het klinkt ook lekker!
    Wil er nog wel een 2e Rel T5X sub erbij en dan is het wel af.

    Ooit in mijn tienerjaren begonnen in een hokje bij mijn ouders met bioscoopstoeltjes, VHS, boekenplanken vol met videobanden etc. Dat had toen ook zeker wel wat, een ace of base subnova subwoofer die echt ontzettend veel bas leverde dat mijn buren dachten dat er een luchtballon over het huis vloog. Wat betreft qua volume beluister ik de films lang zo luid niet meer, ging me destijds ook vooral om volume. Nu moet het gewoon mooi klinken, maar hangt soms ook af per film. Niet elke film heeft een even
    goede track,maar films zoals Dune, Mad Max, Chappie etc klinken top...

    Soms gebruik ik auro 3D, maar meestal hou ik het bij de orginele track + heights.
    Ik kan trouwens nog steeds wel genieten van de echte hometheaters, de bouw ervan en het resultaat...Ik volg ook veel Audiohollics, Technodad of Youthman op youtube maar dat is soms zo giga allemaal...

  4. #4

    Standaard

    Ziet er mooi uit Wim. Weer een bewijs dat je een woonkamer om kan toveren tot een echte HT zonder dat de luidspreker te opvallend aanwezig zijn.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 05-02-2023 om 12:39
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Ziet er mooi uit Wim. Weer een bewijs dat je een woonkamer om kan toveren tot een echte HT zonder dat de luidspreker te opvallend aanwezig zijn.
    Bedankt ben er erg blij mee de Surrounds en rear heights zijn idd de satellites van SVS Prime.
    Voor de front heb ik gekozen voor de prime elevation speakers, achteraf had ik voor de front heights ook best kunnen kiezen voor de satellites van SVS omdat er voldoende volume in zit, maar ben ook blij met de elevation, alleen scheelt weer wat in prijs.
    Laatst aangepast door Wim S. : 05-02-2023 om 14:29

  6. #6

    Standaard

    Ik zag dat je hier de T/5X te koop hebt staan.

    Ben je nu op zoek naar een andere sub?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Ik zag dat je hier de T/5X te koop hebt staan.

    Ben je nu op zoek naar een andere sub?
    Klopt zal dat straks even aanpassen, heb hem inmiddels al verkocht. Ik zat idd te denken aan een andere sub of mischien zelfs twee, maar uiteindelijk gekozen voor toch 1 subwoofer. Dit omdat ik toch een beperkte ruimte heb, het is uiteindelijk de SVS SB 2000 PRO geworden. Ik ben daar erg blij mee, want deze is meer geschikt voor films, je hoort dat meteen. De Rel TX sub serie is ook erg perfect hoor, maar meer voor muziek. Je zou ook nog kunnen gaan voor de REL HT serie, maar omdat ik al SVS speakers had toch de keuze gemaakt voor de SVS sub. Behoorlijke joekel van een sub trouwens, maar komt ook omdat ik altijd wat compactere subs heb gehad.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht

    Sony UBP-X700 4K blu-ray speler (ook high end 4K spelers gehad, maar deze vreet echt alles en heb vrijwel nooit geen problemen).

    Leuk te zien dat er nog steeds mensen zijn die iets meer willen dan een balkje onder hun TV en de voorraad films laten afhangen van de gekozen streamingsdienst

    Sony TV en Sony speler, heb zelf de Sony 800 van de 1e serie, gebruik hem zelden tot nooit,, vind het alles behalve een fijne speler, zo te lezen is tie van jou ook niet echt fijn.

    Vaak problemen met Sony ken ik nog uit de beginperiode met mijn TV, vastlopen, veel weigeringen en storingen met HDMI, vervelende updates en uiteindelijk hebben ze er toch nog iets redelijks van kunnen maken, niet dat hij heel af en toe niet vastloopt, maar het gezeur met HDMI is gelukkig opgelost en ook wat andere fouten hebben ze eruit weten te krijgen, helaas nog steeds wel het gedwongen moeten kijken naar Dolby Vision of HDR als Netflix etc etc daarin uitzenden, dit vind ik hoogst vervelend dat Sony mij daartoe dwingt, dit omdat ik absoluut geen voorstander ben van het verschrikkelijk neppe Dolby Vision. Zo kan ik dan wel vrolijk worden van SkyShowtime, voor velen een doorn in het oog, maar gelukkig geen Dolby troep

    Kijk zelf met de 85inch LED TV van Sony, ondanks dat ik Sony vanwege de arrogantie van het bedrijf niet tot mijn favorieten reken, geniet ik toch wel elke dag met volle teugen van deze TV, beeld doet echt niet veel onder voor een OLED TV. Je hebt denk ik ook wel heel mooi beeld, zou zelf niet blij zijn met de AB, Google die dag en nacht zijn oor bij je te luisteren legt zou mij geen goed gevoel geven, maar goed, ieder zo zijn ding.

    Zit net als jij ook met een kleine ruimte, volume is niet zo belangrijk, de kwaliteit van het geluid wel, heb buren aan alle kanten. Je hebt een mooie sub, met de sub kun je het meeste overlast veroorzaken en daar moet je dan ook met inregelen van je systeem rekening mee houden.

    ik ben altijd wel bezig met calibreren via multi eq en richt me daarbij vooral op film, niet zozeer op muziek. Ik heb een vrij kleine ruimte en een tussenwoning dus moet daarbij rekening houden dat ik wel het mooie geluid heb, niet te luid maar wel het gevoel moet hebben dat ik helemaal in de film zit en niet de buren.
    Calibreren doe ik zelf niet echt, al check ik zo af en toe wel de settings, soms is er wel eens even snel iets aangepast en weer vergeten terug te zetten, dan krijg je op een gegeven moment het gevoel dat je iets mist en is het leuk om weer even met je systeem aan het stoeien te gaan, zo houd je ook de bediening van het systeem up to date, en hoef je niet als je er een tijd niets mee hebt gedaan te kijken in de boeken hoe dit en dat ook al weer werkte.

    Kijk je zelf nog wel eens of je Denon nog updates heeft? Moet zelf tot mijn schaamte bekennen dat ik dat zelf hoognodig weer eens zou moeten doen, maar heb de internet verbinding losgekoppeld nadat internetradio om zeep was geholpen door een paar hebberige gasten die zonodig geld moesten gaan afdwingen, De wifi is overigens met mijn Denon erg onbetrouwbaar, werkt voor geen meter, als het al zou werken zou ik er geen update mee durven doen, als ik het al aan de praat krijg valt het ook zo maar weg en dat moet je met updates niet willen, het gevaar om met een onbruikbaar apparaat te blijven zitten is zo immers wel erg groot.

    Heel veel filmplezier en houd het heel
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Leuk te zien dat er nog steeds mensen zijn die iets meer willen dan een balkje onder hun TV en de voorraad films laten afhangen van de gekozen streamingsdienst

    Sony TV en Sony speler, heb zelf de Sony 800 van de 1e serie, gebruik hem zelden tot nooit,, vind het alles behalve een fijne speler, zo te lezen is tie van jou ook niet echt fijn.

    Vaak problemen met Sony ken ik nog uit de beginperiode met mijn TV, vastlopen, veel weigeringen en storingen met HDMI, vervelende updates en uiteindelijk hebben ze er toch nog iets redelijks van kunnen maken, niet dat hij heel af en toe niet vastloopt, maar het gezeur met HDMI is gelukkig opgelost en ook wat andere fouten hebben ze eruit weten te krijgen, helaas nog steeds wel het gedwongen moeten kijken naar Dolby Vision of HDR als Netflix etc etc daarin uitzenden, dit vind ik hoogst vervelend dat Sony mij daartoe dwingt, dit omdat ik absoluut geen voorstander ben van het verschrikkelijk neppe Dolby Vision.

    Je hebt denk ik ook wel heel mooi beeld, zou zelf niet blij zijn met de AB, Google die dag en nacht zijn oor bij je te luisteren legt zou mij geen goed gevoel geven, maar goed, ieder zo zijn ding.

    Zit net als jij ook met een kleine ruimte, volume is niet zo belangrijk, de kwaliteit van het geluid wel, heb buren aan alle kanten. Je hebt een mooie sub, met de sub kun je het meeste overlast veroorzaken en daar moet je dan ook met inregelen van je systeem rekening mee houden.



    Calibreren doe ik zelf niet echt, al check ik zo af en toe wel de settings, soms is er wel eens even snel iets aangepast en weer vergeten terug te zetten, dan krijg je op een gegeven moment het gevoel dat je iets mist en is het leuk om weer even met je systeem aan het stoeien te gaan, zo houd je ook de bediening van het systeem up to date

    Kijk je zelf nog wel eens of je Denon nog updates heeft?

    Heel veel filmplezier en houd het heel
    Ach ieder zijn ding, er zijn inmiddels ook al heel veel goede soundbars op de markt. Het is maar net wat je voor jezelf belangrijk vind en wat je hobby's zijn. De een kiest voor stereo en de ander voor een complete set, voor mij persoonlijk hou ik van films en series en kijk deze graag met surround geluid. Laatste tijd ook veel bezig met calibreren. Wat betreft de audessey mq app op android weet ik het al helemaal naar mijn zin in te stellen. Zelf nog de afstanden, decibels opgemeten en de crossovers naar mijn smaak ingesteld. De sub ook want die valt na de calibratie vaaks wat weg. Nu heb ik de app gedownload op windows en daar kan je de sub handmatig instellen nu met de nieuwe update. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar komt nog wel.

    De Sony 700 pakt alles en is beter dan de 800, tsja is vreemd, maar dat is mjjn ervaring. Heb diverse high end 4K spelers gehad, maar de eenvoud en goede werking van de 700 bevalt mij het best. Qua design en behuizing vind ik het wel een beetje overkomen als een mislukte console, maar ja de prijs is er ook naar...Hij kan ook luidruchtig zijn maar met wat rubberen dopjes er onder scheelt dat ook weer..

    Ik heb zelf geen problemen met Dolby Vision of HDR10, ik heb het standaard niet aan. Sony pakt het alleen als de film op schijf of andere media het ook heeft en in dat geval vind ik het niet nep. Als je het gebruikt voor al je media ook als dat geen dolby vision heeft dan wordt het idd erg nep en te veel qua kleur. Ik ben zeer tevreden met het beeld van Sony Full Array, hiefvoor had ik een oled en die was ook geweldig. Ik heb een 55 inch en dat vind ik persoonlijk groot genoeg. Een 65 inch zou eventueel nog kunnen, maar 85 inch zou voor mij persoonlijk te groot worden, gezien mijn kijkafstand. Ik kijk al teveel naar schermpjes...haha

    Ik heb ook niet zo veel met google, heb ook veelal uitgeschakeld in mijn google instellingen. Mijn ab's hebben verders helemaal niets met google te maken. Uiteraard voor android tv heb je je google account nodig, dat is waar we tegenwoordig allemaal mee te maken hebben. Dat hoort er nou eenmaal bij.

    Mijn updates staan ingesteld op automatisch, soms kijk ik het ook handmatig na, dus overall ben ik meestal altijd wel up2date.
    Laatst aangepast door Wim S. : 10-04-2023 om 08:22

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •