Ik heb in mijn huiskamer geprobeerd een 5.1.4 systeem te maken en moet zeggen dat ik nu aardig tevreden ben, ik ben altijd wel bezig met calibreren via multi eq en richt me daarbij vooral op film, niet zozeer op muziek. Ik heb een vrij kleine ruimte en een tussenwoning dus moet daarbij rekening houden dat ik wel het mooie geluid heb, niet te luid maar wel het gevoel moet hebben dat ik helemaal in de film zit en niet de buren. Ik gebruik daar de 4K films als Dune & Mad Max voor, geweldige atmos tracks. Ik zal altijd wel proberen om het up te daten, maar voorlopig laat ik het hierbij. Ik denk nog wel aan SVS subwoover de Micro 3000, maar heb nu de Rel T5X en die past eigenlijks heel goed bij de SVS speakers, ook door de downfiring zeer geschikt voor een kleinere huiskamer en geeft meer dan genoeg bas. De crossovers doe ik via mijn Denon receiver.
Aan de voorzijde:
Sony 55XR-X90K
Denon X3800H receiver
Sony UBP-X700 4K blu-ray speler (ook high end 4K spelers gehad, maar deze vreet echt alles en heb vrijwel nooit geen problemen).
Zapitti Neo
Harmony Logitech Ultimate remote
Denon platenspeler
Speakers:
SVS Prime Bookshelfs als front
SVS Prime Elevation Prime als front height
SVS Prime Center
Rel T5X subwoofer
Achter naast mijn bank:
Als Surround en Rear Height gekozen voor Prime satelliet speakers.
Bij foto 2 wordt de donkere vitrage weer voor de bovenste speaker geschoven , dus die en de loshangende kabel zie je dan niet meer. Vitrage is zo dun dat dit vrijwel geen effect heeft op het geluid van die speaker.
Voor een echte home theater heb ik niet de ruimte en daarnaast kijk ik het liefst een film in mijn woonkamer. Een woonkamer moet ook huiselijk blijven, althans dat wil ik zelf wel en mijn vriendin waardeert dat ook wel. Mogelijk ooit weer eens een update, nu ga ik voorlopig weer lekker genieten van het film kijken en luisteren.