De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.

Standaard Mijn livingroom theater 5.1.4 systeem

Ik heb in mijn huiskamer geprobeerd een 5.1.4 systeem te maken en moet zeggen dat ik nu aardig tevreden ben, ik ben altijd wel bezig met calibreren via multi eq en richt me daarbij vooral op film, niet zozeer op muziek. Ik heb een vrij kleine ruimte en een tussenwoning dus moet daarbij rekening houden dat ik wel het mooie geluid heb, niet te luid maar wel het gevoel moet hebben dat ik helemaal in de film zit en niet de buren. Ik gebruik daar de 4K films als Dune & Mad Max voor, geweldige atmos tracks. Ik zal altijd wel proberen om het up te daten, maar voorlopig laat ik het hierbij. Ik denk nog wel aan SVS subwoover de Micro 3000, maar heb nu de Rel T5X en die past eigenlijks heel goed bij de SVS speakers, ook door de downfiring zeer geschikt voor een kleinere huiskamer en geeft meer dan genoeg bas. De crossovers doe ik via mijn Denon receiver.

Aan de voorzijde:

Sony 55XR-X90K
    Denon X3800H receiver
    Sony UBP-X700 4K blu-ray speler (ook high end 4K spelers gehad, maar deze vreet echt alles en heb vrijwel nooit geen problemen).
    Zapitti Neo
    Harmony Logitech Ultimate remote
    Denon platenspeler

Speakers:

SVS Prime Bookshelfs als front
    SVS Prime Elevation Prime als front height
    SVS Prime Center
    Rel T5X subwoofer

Achter naast mijn bank:

Als Surround en Rear Height gekozen voor Prime satelliet speakers.
    Bij foto 2 wordt de donkere vitrage weer voor de bovenste speaker geschoven , dus die en de loshangende kabel zie je dan niet meer. Vitrage is zo dun dat dit vrijwel geen effect heeft op het geluid van die speaker.

Voor een echte home theater heb ik niet de ruimte en daarnaast kijk ik het liefst een film in mijn woonkamer. Een woonkamer moet ook huiselijk blijven, althans dat wil ik zelf wel en mijn vriendin waardeert dat ook wel. Mogelijk ooit weer eens een update, nu ga ik voorlopig weer lekker genieten van het film kijken en luisteren.
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    Laatst aangepast door Wim S. : 30-01-2023 om 08:30

Standaard

Lekker Wim
    DVDPROFILER

Panasonic P55VT50; SONY STR-DN1080; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A); JBL L830/LC1/HLS410/Control One; BK Gemini II; Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Lekker Wim
    Jazeker en het klinkt ook lekker!
    Wil er nog wel een 2e Rel T5X sub erbij en dan is het wel af.

Ooit in mijn tienerjaren begonnen in een hokje bij mijn ouders met bioscoopstoeltjes, VHS, boekenplanken vol met videobanden etc. Dat had toen ook zeker wel wat, een ace of base subnova subwoofer die echt ontzettend veel bas leverde dat mijn buren dachten dat er een luchtballon over het huis vloog. Wat betreft qua volume beluister ik de films lang zo luid niet meer, ging me destijds ook vooral om volume. Nu moet het gewoon mooi klinken, maar hangt soms ook af per film. Niet elke film heeft een even
    goede track,maar films zoals Dune, Mad Max, Chappie etc klinken top...

Soms gebruik ik auro 3D, maar meestal hou ik het bij de orginele track + heights.
    Ik kan trouwens nog steeds wel genieten van de echte hometheaters, de bouw ervan en het resultaat...Ik volg ook veel Audiohollics, Technodad of Youthman op youtube maar dat is soms zo giga allemaal...

Standaard

Ziet er mooi uit Wim. Weer een bewijs dat je een woonkamer om kan toveren tot een echte HT zonder dat de luidspreker te opvallend aanwezig zijn.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 05-02-2023 om 12:39
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Ziet er mooi uit Wim. Weer een bewijs dat je een woonkamer om kan toveren tot een echte HT zonder dat de luidspreker te opvallend aanwezig zijn.
    Bedankt ben er erg blij mee de Surrounds en rear heights zijn idd de satellites van SVS Prime.
    Voor de front heb ik gekozen voor de prime elevation speakers, achteraf had ik voor de front heights ook best kunnen kiezen voor de satellites van SVS omdat er voldoende volume in zit, maar ben ook blij met de elevation, alleen scheelt weer wat in prijs.
    Laatst aangepast door Wim S. : 05-02-2023 om 14:29

Standaard

Ik zag dat je hier de T/5X te koop hebt staan.

Ben je nu op zoek naar een andere sub?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten