De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Top en flop van 2023

    Weer een jaar voorbij, dus het is weer tijd voor de lijstjes.....er komen natuurlijk nog wat films aan die in 2023 gemaakt zijn, maar ja.

    Ik gahet o.b.v. het jaar in IMDB doen, maar je mag het helemaal zelf weten hoe je het telt . Helaas geen WhatIWatch, dus het zal iets langer duren voor mijn lijstje klaar is.
    Laatst aangepast door rogue : 02-01-2024 om 11:18

  2. #2

    Standaard

    Ik heb mijn lijst van afgelopen jaar gecheckt en eerlijk gezegd valt het op filmgebied wat tegen qua nieuw filns. Bijkbaar heb ik niet de juiste films gekeken. Ik wijk voor mijn nummer l iets af van mijn eigen regel, omdat de film pas in 2023 beschikbaar was.

    Dat is dan: Insaeng-eun Areumdaweo [Life is Beautiful]



    Runners up waren:
    Killers Of The Flower Moon
    They Cloned Tyrone
    Guardians of the Galaxy Volume 3
    Oppenheimer
    John Wick: Chapter 4

    De flops laat ik deze keer achterwege.

  3. #3

    Standaard

    Ik zet mijn favorieten van het jaar altijd op Letterboxd. Onder favorieten versta ik films met een score van tenminste vier sterren, oftewel minimaal een 7.5, of hoger.

    De slechtste (5.0 en lager) waren voor mij:
    Women Talking (Sarah Polley)
    Mon Crime aka The Crime Is Mine (François Ozon)
    L'immensità (Emanuele Crialese)
    Stars At Noon (Claire Denis)
    Allelujah (Richard Eyre)
    Primadonna aka The Girl From Tomorrow (Marta Savina)
    Quand Tu Seras Grand aka Big Kids (Eric Métayer, Andréa Bescond)
    Astolfo aka Never Too Late For Love (Gianni Di Gregorio)
    Wil (Tim Mielants)

    Totaal aantal nieuwe releases gezien: 101
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  4. #4

    Standaard

    Films als Tar en Aftersun heb ik denk ik vorig jaar al meegenomen. Allebei ook zeer aan te raden. Op je lijstje zie ik Past Lives staan, die had ik al in mijn mandje bij amazon staan (wacht nog op andere films voor een bestelling). Van de anderen ga ik May December en Anatomy OF A Fall even onthouden, bedankt.

  5. #5

    Standaard

    Life is Beautiful heb ik vorige week pas gezien op Blu-ray en is idd een toppertje. Zelf heb ik anders zeer weinig fims gezien van 2023 zelf. Met Het Smelt van Veerle Baetens (ook pas vorige week gezien) en The Super Mario Bros. Movie na had ik niet zo het gevoel dat 2023 een topjaar qua films was. Oppenheimer moet ik nog steeds zien en Barbie lijkt me niet mijn ding. Prey, ook al van 2022 vond ik best nog goed en op de Watchlist voor de nabije tijd staan ook alleen maar films van 2021 en 2022, zoals M3ghan, Nope en Il Buco. Ook Guillermo del Toro's Pinocchio zal aanstaande weekend op 4K bekeken worden.

  6. #6

    Standaard

    Top: BlackBerry 4.0/5
    Flop: Indiana Jones and the Dial of Destiny 2.5/5

  7. #7

    Standaard

    Top;

    Perfect Days
    Past Lives
    Revoir Paris
    The Beasts
    Killers of the flower Moon
    The eight Mountains
    Love life

    Flop;

    Joy Ride
    The Royal Hotel
    Tar
    65

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •