Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 52 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DVD's en Blu-ray's verpakken.

    DVD en Blu-ray's verpakken volgens DVDProfilersFilmgek



    • Voordat je je waar te koop zet, controleer je het op eventuele tekortkomingen, vingerafdrukken etc. Eventuele vingerafdrukken en smerige/stoffige doosjes maak je schoon zodat je waar er zo netjes mogelijk uitziet. Vieze waar en vingerafdrukken zeggen wat over de verkoper en ook al heeft de verkoper de vingerafdrukken en het vuile hoesje niet zelf veroorzaakt, hij is er als aanbieder wel verantwoordelijk voor, met andere woorden er is in het geheel geen excuus voor.



    • Als je je schone waar te koop gaat aanbieden, dan vermeld je eventuele tekortkomingen, denk daarbij ook aan krassen en krasjes, hoe klein ook, wat voor de 1 klein is, is voor een ander onacceptabel. Ook tekortkomingen aan hoezen en doosjes melden, het komt vaak voor dat er afgebroken lipjes zijn waardoor een doosje niet meer goed sluit, vermeld dat dan, immers niets vermeld, dan mag de koper verwachten dat het geheel in nette onbeschadigde staat verkeert.



    • Inpakken van de schone en gecontroleerde waar doe je vanzelfsprekend in een passende envelop, zeker als er meerdere titels in 1 envelop gaan. Zorg er voor dat je bij meerdere exemplaren er voor zorgt dat het niet kan verschuiven zodat alles op 1 kluitje kan komen en daardoor onderling in de verdrukking kan komen en door de postbode met extra moeite bij de ontvanger in de bus geperst moet worden. Even een krantje er omheen kan al wonderen doen. Steelbooks/metalcases zijn een ander verhaal, deze dienen een extra bescherming te krijgen, een bubbeltjes envelop alleen is echt niet genoeg, ze dienen van een extra stevig karton voorzien te worden, heb er zelf toch best wel een aantal van verstuurd en die zijn allemaal in prima staat aangekomen, heb er nu helaas zelf al 2 gekregen die onherstelbaar ingedeukt waren, daar wordt je niet vrolijk van en in het geval dat er geen extra aandacht aan de verpakking is besteed, komt dat bij mij de verzender op puntenaftrek te staan, ben helemaal klaar met de smoezen. Om te voorkomen dat losgetrilde schijfjes beschadigen tijdens de reis kun je wat zacht papier in de hoes doen of het schijfje verpakken in een apart CD envelopje. Doe je best en wees vooral niet gemakzuchtig, de ontvanger waardeert het echt als je je best heb gedaan, ik in ieder geval wel



    • Frankeer je envelop met het juiste bedrag en mochten er problemen ontstaan maak dat dan in orde met de ontvanger door zo snel mogelijk een eventueel tekort geplakt bedrag aan porto over te boeken aan het slachtoffer, dan is er niets aan de hand. We zijn allemaal mensen, zo is het mijzelf ook al eens overkomen dat ik een envelop ongefrankeerd op de bus had gedaan, en ik weet dat ik niet de enige verstrooide professor ben, heb ze zelf ook wel eens zo ontvangen maar het is altijd keurig en snel opgelost.



    • Versturen, het eigenlijke versturen met het op de bus doen, iedereen wil zo snel mogelijk zijn bestelde spulletjes in huis hebben, wacht dan ook geen dagen met het op de bus doen, zodra er betaald is kan het op de bus en een berichtje naar de ontvanger is natuurlijk ook wel fijn, weet die dat het onderweg is, net zoals het voor de verzender wel fijn is dat hij een berichtje krijgt dat het is aangekomen en in welke staat het is aangekomen. BTW, je bent niet verplicht om te wachten of het geld wel op je rekening staat, we hebben een, helaas niet geweldig, systeem waar je kan zien hoe iemand zijn deals afhandelt en als dat goede bekenden zijn.....




    • Geef de verkoper, buiten de melding per PM, een aanvullende beoordeling, het zogenaamde plusjes systeem van vroeger is aangepast, maar ook nog niet helemaal optimaal, maar wel een hulpmiddel om te zien of we netjes met elkaar een deal afronden.



    Heb zelf de indruk dat het hier heel goed gaat, soms moet iemand nog even een kleine aanmoediging in een bepaalde richting krijgen en de enkele boef even een flinke tik.

    Plezierige ervaringen toegewenst.


    Original post: Excuus voor de geweldpleging!

    Regelmatig krijg ik van medeforummers DVD's binnen die niet goed zijn verpakt (ik heb ze gezien hoor: DVD's in een gewone briefenvelop...), de case en cover die als oud vuil zijn behandeld, of de DVD zelf zit vol met vingerafdrukken. De tranen schieten in mijn ogen als dat gebeurt en ik laat het dan ook niet na om het aan de desbetreffende persoon te melden. Daarom zou ik de volgende punten willen neerzetten waar eenieder zich aan zou dienen te houden bij het versturen van DVD's:

    - Probeer ten allen tijde je DVD te behandelen alsof ie van iemand anders is (dus met respect). Niemand zit te wachten op vingerafdrukken en kapotte cases en covers.

    - Verstuur DVD's altijd in een stevige envelop. Dat kan een bubbeltjesenvelop zijn, of zelfs een hardkartonnen doosje/envelop zoals bedrijven als Ezy en Devoted vanuit Australië dat doen.

    - Betreft het een DVD met kartonnen hoes (zoals bijv. Harry Potter): Zorg ervoor dat de deze goed stevig verpakt wordt. Een bubbeltjes envelop is dan vaak niet voldoende; gebruik extra kartonnen versteviging.

    - Leg op de DVD zelf voordat je hem sluit een stukje keukenpapier of bubbeltjesfolie. Dit zorgt ervoor dat de DVD niet gaat glijden in de case, waar krassen door kunnen ontstaan.

    Als we met zijn allen deze regels een beetje naleven, hebben we minder irritatie en blijere traders.......
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 26-09-2013 om 21:04
    3d

  2. #2
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard Re: DVD's verpakken.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John
    - Leg op de DVD zelf voordat je hem sluit een stukje keukenpapier of bubbeltjesfolie. Dit zorgt ervoor dat de DVD niet gaat glijden in de case, waar krassen door kunnen ontstaan.
    Dit wil ik nog eens extra benadrukken!
    In mijn ogen extreem belangrijk.

    Wel nog even vermelden dat de enveloppes die men in België verkoopt (officieel door De Post) niet dezelfde zijn als die in Nederland door de PTT.
    Wij hebben niet zo'n bubbeltjesenveloppe, wel iets dat erop gelijkt maar dunner en in mijn ogen met een mindere kwaliteit van 'bubbeltjes'.

    Als iemand een dergelijke verpakking ontvangt ... het is dus niet de schuld van de verzender, want die heeft geen andere keuze.

    Nog nooit problemen mee gehad, maar ik zeg het maar preventief.

  3. #3

    Standaard Re: Re: DVD's verpakken.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded

    Als iemand een dergelijke verpakking ontvangt ... het is dus niet de schuld van de verzender, want die heeft geen andere keuze.
    Ik ken deze niet niet, maar als jij het zegt.....
    Dat betekend dat deze enveloppen extra verstevigt moeten worden met een extra kartonnen hoesje als je de kwetsbaardere DVD's verstuurd...
    3d

  4. #4

    Standaard

    jah zo heb ik Regio 1 van The Others ontvangen, in een zwaar beschadigde Double Alpha Case (zo één als deze klik) deze hoezen zijn nergens te krijgen, zodoende is de cover te groot om in een normale amaray te doen.. beetje zonde.

    schijfjes zijn in dit geval wel perfect.

    btw iemand hier die weet waar die cases te krijgen zijn?

  5. #5

    Standaard

    ik zal vanavond tekst hieruit plakken in de ongeschreven regels en deze thread enige tijd sticky laten. Op dit punt moet niet bezuinigd worden!!!

    bedankt voor je bijdrage John!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap
    ik zal vanavond tekst hieruit plakken in de ongeschreven regels en deze thread enige tijd sticky laten. Op dit punt moet niet bezuinigd worden!!!

    bedankt voor je bijdrage John!
    yw
    iedereen profiteerd hiervan lijkt me...
    3d

  7. #7

    Standaard Re: DVD's verpakken.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John
    Het volgende moet mij toch van het hart (en misschien kan de crew dit bericht als een sticky neerzetten):


    - Leg op de DVD zelf voordat je hem sluit een stukje keukenpapier of bubbeltjesfolie. Dit zorgt ervoor dat de DVD niet gaat glijden in de case, waar krassen door kunnen ontstaan.

    Als we met zijn allen deze regels een beetje naleven, hebben we minder irritatie en blijere traders.......

    Bedankt voor het lezen.
    John
    Dit is een goede post John Maar als ik een nieuwe dvd verstuurd, dan ga ik die toch niet uit de seal halen om er keukenpapier of bubbeltjesfolie tussen te leggen
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  8. #8

    Standaard Re: Re: DVD's verpakken.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rochan


    Dit is een goede post John Maar als ik een nieuwe dvd verstuurd, dan ga ik die toch niet uit de seal halen om er keukenpapier of bubbeltjesfolie tussen te leggen
    Waarom niet ? Als het de disc kan beschermen tegen schokken. Ik krijg ook wel eens nieuwe dvd's per post die door het schokken helemaal los in het doosje zaten. Toen ik het pakje uit de bus pakte hoorde ik het al rammelen. En sommige keepcases zijn ook slecht.

    Bij de Australische bestellingen komen alle dvd's met een stukje piepschuim in het doosje. Perfect. Daar zouden ook alle online-sites een voorbeeld moeten nemen.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  9. #9

    Standaard Re: Re: Re: DVD's verpakken.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Waarom niet ? Als het de disc kan beschermen tegen schokken. Ik krijg ook wel eens nieuwe dvd's per post die door het schokken helemaal los in het doosje zaten. Toen ik het pakje uit de bus pakte hoorde ik het al rammelen. En sommige keepcases zijn ook slecht.

    Bij de Australische bestellingen komen alle dvd's met een stukje piepschuim in het doosje. Perfect. Daar zouden ook alle online-sites een voorbeeld moeten nemen.
    Dan zal ik er de volgende keer rekening meehouden
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  10. #10

    Standaard Re: Re: Re: DVD's verpakken.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen

    Bij de Australische bestellingen komen alle dvd's met een stukje piepschuim in het doosje. Perfect. Daar zouden ook alle online-sites een voorbeeld moeten nemen.
    ... zoals ik al vermelde in de 1e post. En dat werkt echt uitstekend.

    maar je hebt gelijk Rochan: ik denk niet dat iemand het folie eraf haalt als het een nieuwe dvd betreft...
    dat is een keus die je zelf maakt.
    3d

  11. #11

    Standaard

    Omdat er al zoveel threads sticky zijn in Info over Handelaren heb ik deze weer ge unsticked. John, als je hier boos over bent dan hoor ik het wel......

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap
    Omdat er al zoveel threads sticky zijn in Info over Handelaren heb ik deze weer ge unsticked. John, als je hier boos over bent dan hoor ik het wel......
    VUILE VIEZE ............!!!!!!!!!!!

    Nee joh prima
    Ik heb een link in mijn sinjatuur staan. Klikken ze die maar aan...

    Ik hoop alleen wel dat het heeft bijgedragen aan wat betere verzending van DVD's.....

    Ik zou hier wel graag wat reacties van mensen zien over hoe hun ervaringen zijn na het plaatsen van mijn post. Of ze echt significant (wat een wasmiddelwoord ) verbeteringen hebben kunnen waarnemen...


    John
    3d

  13. #13
    Ruud Vorstermans
    Guest

    Standaard Re: Re: DVD's verpakken.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded

    Wel nog even vermelden dat de enveloppes die men in België verkoopt (officieel door De Post) niet dezelfde zijn als die in Nederland door de PTT.
    Ook ik (ver)handel vele DVD's en ik bewaar al het verpakkingsmateriaal, waardoor ik altijd over de "goede" enveloppen kan beschikken.

  14. #14

    Standaard

    Ff een schop om deze belangrijke thread opnieuw onder de aandacht te brengen...
    3d

  15. #15

    Standaard Re: Re: DVD's verpakken.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rochan


    Dit is een goede post John Maar als ik een nieuwe dvd verstuurd, dan ga ik die toch niet uit de seal halen om er keukenpapier of bubbeltjesfolie tussen te leggen
    Waarom niet ? Als het de disc kan beschermen tegen schokken. Ik krijg ook wel eens nieuwe dvd's per post die door het schokken helemaal los in het doosje zaten. Toen ik het pakje uit de bus pakte hoorde ik het al rammelen. En sommige keepcases zijn ook slecht.

    Bij de Australische bestellingen komen alle dvd's met een stukje piepschuim in het doosje. Perfect. Daar zouden ook alle online-sites een voorbeeld moeten nemen.
    Ja, maar sommige mensen willen hun dvd's sealed zien. Wanneer zo'n ding nog sealed is, kan je er in mijn ogen meer voor vragen. Dus het ligt er maar net aan wat mensen willen.
    Verder vind ik de regels prima, ik doe het vanaf de eerste keer ik van Posse een keer een dvd heb ontvangen al zo. Zij stuurde ook een dvd met een doekje erin enzo. Tis heel simpel, maar kan me voorstellen dat als je nieuw bent daar nog niet aan denkt. Vandaar dat deze thread handig is.

  16. #16

    Standaard

    Wat ik tot nu toe altijd heb gedaan is dat ik de dvd'tjes zelf in zo een cd-rom papieren hoesje heb gestopt.
    Deze "plak" je dan aan de binnenkant van de hoes met een makkelijk los te hale, niet schadelijke tape (papier plakband is erg goed!).
    Hierdoor ben je 100% verzekerd dat de DVD niet beschadigd (zelfs als ie nog gaat schuiven).
    Maar ieder moet natuurlijk voor zichzelf weten hoe hij het verpakt, vond dit alleen wel een goede oplossing (je moet natuurlijk ook genoeg van die hoesjes hebben )

  17. #17

    Standaard

    ik bewaar ook altijd de bubbel enveloppen, maar als ik zoals nu 20 (echt 20) verzendingen moet doen, en en de bubbels zijn op, dan gaan ze toch echt in een non-bubbel envelop..

    Maar uiteraard wel met keukenpapier erin..

    Gr.
    Edwin
    Life is like a donut... Round, with a hole in the middle...

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin vd Zwaard
    ik bewaar ook altijd de bubbel enveloppen, maar als ik zoals nu 20 (echt 20) verzendingen moet doen, en en de bubbels zijn op, dan gaan ze toch echt in een non-bubbel envelop..

    Maar uiteraard wel met keukenpapier erin..

    Gr.
    Edwin
    dan ben ik blij dat er geen dvd voor mij bij zit bij die 20.....
    ik kan je verzekeren: het gaat echt een keer fout, dan wel met de dvd, dan wel met de cover.
    en dan krijg je alleen maar scheve gezichten.
    verhoog je dvd prijs met 50 eurocent, en je kunt ze gewoon op de juiste manier verzenden, in een gekochte bubblie.
    lijkt me toch vrij normaal, als verzamelaars onder elkaar....
    (ik was v/d week ook door mijn bubbels heen. heb ik van mijn werk schuiminpakpapier meegenomen, de dvd's daarin gewikkeld en in een dubbelgevouwen grote envelop verpakt. ging ook prima. kostte ook niet zoveel).
    maar een dvd in een gewone envelop zonder bescherming sturen is not done. :x
    3d

  19. #19
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John
    maar een dvd in een gewone envelop zonder bescherming sturen is not done.
    Onlangs een dvd gekregen met een serieuze scheur in de verpakking (een gewone bubbeltjesenveloppe) en dus ook een gebarsten hoes tot gevolg.
    Ze behandelen de pakjes soms erg grof, dat kan niet anders.
    Elk extra stukje 'beveiliging' is dus meer dan welkom lijkt me.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin vd Zwaard
    ik bewaar ook altijd de bubbel enveloppen, maar als ik zoals nu 20 (echt 20) verzendingen moet doen, en en de bubbels zijn op, dan gaan ze toch echt in een non-bubbel envelop..

    Maar uiteraard wel met keukenpapier erin..

    Gr.
    Edwin
    verhoog je dvd prijs met 50 eurocent, en je kunt ze gewoon op de juiste manier verzenden, in een gekochte bubblie.
    Waar haal jij voor 50 cent een bubbelenvelopje (zeg maar dat Play-formaat) ?? Dacht dat die dingen veel duurder waren ??
    Life is like a donut... Round, with a hole in the middle...

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin vd Zwaard
    Citaat Oorspronkelijk gepost door John
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin vd Zwaard
    ik bewaar ook altijd de bubbel enveloppen, maar als ik zoals nu 20 (echt 20) verzendingen moet doen, en en de bubbels zijn op, dan gaan ze toch echt in een non-bubbel envelop..

    Maar uiteraard wel met keukenpapier erin..

    Gr.
    Edwin
    verhoog je dvd prijs met 50 eurocent, en je kunt ze gewoon op de juiste manier verzenden, in een gekochte bubblie.
    Waar haal jij voor 50 cent een bubbelenvelopje (zeg maar dat Play-formaat) ?? Dacht dat die dingen veel duurder waren ??
    geen idee wat die dingen kosten.
    ik heb ze nog nooit gekocht...
    3d

  22. #22

    Standaard

    Bubbeltjes enveloppen zijn gewoon te koop bij elke kantoorboekhandel, v&d of bruna....

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BreezeR
    Bubbeltjes enveloppen zijn gewoon te koop bij elke kantoorboekhandel, v&d of bruna....
    En ze zijn ook heel goed te recycelen...beetje voorzichtig open maken en er een envelop op plakken met het nieuwe adres

    En als ie niet meer te recycelen is: de bubbeltjes eruit halen en deze gebruiken voor bescherming van de DVD zelf, of van de hele case in een nieuwe envelop...

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door teigetje
    Citaat Oorspronkelijk gepost door BreezeR
    Bubbeltjes enveloppen zijn gewoon te koop bij elke kantoorboekhandel, v&d of bruna....
    En ze zijn ook heel goed te recycelen...beetje voorzichtig open maken en er een envelop op plakken met het nieuwe adres

    En als ie niet meer te recycelen is: de bubbeltjes eruit halen en deze gebruiken voor bescherming van de DVD zelf, of van de hele case in een nieuwe envelop...
    Precies, zo doe ik dat ook altijd

    Tyler Durden: "I want you to hit me as hard as you can."

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door teigetje
    Bubbeltjes enveloppen zijn gewoon te koop bij elke kantoorboekhandel, v&d of bruna....
    Ja duh, maar dan zijn ze geen 50 cent, of alleen verkrijgbaar in achterlijke maten..

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BreezeR
    En ze zijn ook heel goed te recycelen...beetje voorzichtig open maken en er een envelop op plakken met het nieuwe adres
    No shit Sherlock !!
    Dat doe ik ook altijd.. maar kan als ze op zijn, verstuur ik ze ook wel eens zonder bubbels. Nu komt dat niet superveel voor, maar heb nog nooit klachten gehad..
    Life is like a donut... Round, with a hole in the middle...

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •