De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Harry Potter TV serie (reboot)

    Warner Bros. Nears Deal for Harry Potter TV Series With HBO Streaming Reboot - Bloomberg

    Uitmelken die handel. Ongeveer een decennium nadat een van de meest succesvolle filmfranchises tot een eind kwam nu al lekker rebooten.

    (en ik verwacht dat deze reboot volgens de huidige standaarden zal zijn, dus bereid je maar voor op de nodige 'swaps'.)

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Warner Bros. Nears Deal for Harry Potter TV Series With HBO Streaming Reboot - Bloomberg

    Uitmelken die handel. Ongeveer een decennium nadat een van de meest succesvolle filmfranchises tot een eind kwam nu al lekker rebooten.

    (en ik verwacht dat deze reboot volgens de huidige standaarden zal zijn, dus bereid je maar voor op de nodige 'swaps'.)
    Zou het? JK Rowling wordt behoorlijk gecanceld door sommige wokies

    Maar ik zou ook zeggen waarom een reboot?

  3. #3

    Standaard

    Die films zijn nu in 2023 verre van gedateerd.Daarbij zijn die films zo goed dat een reboot[serie] alleen maar minder kan zijn.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Die films zijn nu in 2023 verre van gedateerd.Daarbij zijn die films zo goed dat een reboot[serie] alleen maar minder kan zijn.
    Eigenlijk doet het jaar van uitkomen er niet eens toe.

    Het laatste LotR deel kwam bijna 20 jaar geleden uit. Godfather 1 & 2 zijn +-50 jaar oud. Citizen Kane al meer dan 80.
    Waarom klassieke films die een enorme stempel of de filmgeschiedenis hebben gedrukt of mateloos populair zijn remaken?

    Dat je een film waar veel potentie in zat maar in 1e instantie niet geslaagd is opnieuw gaat maken kan ik nog begrijpen, maar dit is gewoon voor de poen.

    Fantastic Beasts is niet geworden wat ze gehoopt hadden dus dan maar weer teruggrijpen op hetgeen wel bakken geld opleverde.

  5. #5

    Standaard

    Naar wat ik heb gelezen wordt dit door sommige fans van de boeken best verwelkomd, omdat de films wel goed bevonden worden, maar dat wel vele stukken uit de boeken niet zijn verfilmd. En als ze 1 boek per seizoen willen verfilmen, geeft dit veel meer mogelijkheden. Ik zeg niet dat ik het ga zien, heb de boeken niet gelezen en vind de films prima, maar het bronmateriaal biedt in ieder geval wel mogelijkheden om er iets onderscheidends van te maken tov de films.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Naar wat ik heb gelezen wordt dit door sommige fans van de boeken best verwelkomd, omdat de films wel goed bevonden worden, maar dat wel vele stukken uit de boeken niet zijn verfilmd. En als ze 1 boek per seizoen willen verfilmen, geeft dit veel meer mogelijkheden. Ik zeg niet dat ik het ga zien, heb de boeken niet gelezen en vind de films prima, maar het bronmateriaal biedt in ieder geval wel mogelijkheden om er iets onderscheidends van te maken tov de films.
    Elk boek zou 1 seizoen zijn.
    De eerste 3 zijn geen pillen zoals LotR. 4 t/m 7 zijn een stuk dikker.

    Harry Potter and the Philosopher's Stone: 223
    Harry Potter and the Chamber of Secrets: 251
    Harry Potter and the Prisoner of Azkaban: 317
    Harry Potter and the Goblet of Fire: 636
    Harry Potter and the Order of the Phoenix: 766 (This is the largest book in the series)
    Harry Potter and the Half Blood Prince: 607
    Harry Potter and the Deathly Hallows: 607

    Hoe lang zouden die afleveringen gaan duren? 45 minuten? (beetje de standaard). Hoeveel afleveringen per seizoen? (lijkt me niet dat het om een handjevol gaat)

    Gaan ze een 'Hobbitje' doen? (een hoop weinig boeiende zooi erbij bedenken en erin pompen om van een 310 paginas tellend boek drie films van 3 uur (zelfs meer als je de Extended Editions gaat kijken) te maken.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Eigenlijk doet het jaar van uitkomen er niet eens toe.

    Het laatste LotR deel kwam bijna 20 jaar geleden uit. Godfather 1 & 2 zijn +-50 jaar oud. Citizen Kane al meer dan 80.
    Waarom klassieke films die een enorme stempel of de filmgeschiedenis hebben gedrukt of mateloos populair zijn remaken?

    Dat je een film waar veel potentie in zat maar in 1e instantie niet geslaagd is opnieuw gaat maken kan ik nog begrijpen, maar dit is gewoon voor de poen.

    Fantastic Beasts is niet geworden wat ze gehoopt hadden dus dan maar weer teruggrijpen op hetgeen wel bakken geld opleverde.
    Voor de Godfather maakt het idd niet veel uit maar voor een film als LotR vind ik het net een ander verhaal.Waar de Potter films nu nog prima mee kunnen ziet de CGI er in LotR best gedateerd uit.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Voor de Godfather maakt het idd niet veel uit maar voor een film als LotR vind ik het net een ander verhaal.Waar de Potter films nu nog prima mee kunnen ziet de CGI er in LotR best gedateerd uit.
    Maar is CGI dan zo belangrijk? Jij zou een remake van LotR willen? Een film die op geweldige wijze het boek van Tolkien op het scherm wist over te brengen. "Lightning in a bottle"

    Ondanks de techniek van eind jaren 60 is de originele Planet of the Apes (mijns inziens) de allerbeste. Iconisch einde.
    Tig remakes/reboots, maar nul die dit hebben kunnen overtreffen. Wél hebben ze betere CGI. (origineel had niet eens CGI)
    Ik weet wel wat ik liever heb,

  9. #9

    Standaard

    Heel makkelijk: als je het niets vindt, dan kijk je niet. Daarmee geef je ook een signaal af. Ikzelf denk ook dat het heel moeilijk zal zijn, alleen al qua acteurs die zo verweven zijn met de karakters.

    Maar ik sluit niets uit, dat gevoel had ik bij de eerste nieuwe Star Trek film ook in het begin, maar inmiddels ben ik ook gewend aan een andere Kirk, Spock, Bones etc. Dus het kan wel voor mij.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Elk boek zou 1 seizoen zijn.
    De eerste 3 zijn geen pillen zoals LotR. 4 t/m 7 zijn een stuk dikker.


    Hoe lang zouden die afleveringen gaan duren? 45 minuten? (beetje de standaard). Hoeveel afleveringen per seizoen? (lijkt me niet dat het om een handjevol gaat)

    Gaan ze een 'Hobbitje' doen? (een hoop weinig boeiende zooi erbij bedenken en erin pompen om van een 310 paginas tellend boek drie films van 3 uur (zelfs meer als je de Extended Editions gaat kijken) te maken.
    Uiteraard kan ik geen sluitend antwoord geven op je vragen, maar ga er maar vanuit dat er extra/ander verhaallijnen komen. Maar dat kan ook gunstig uitpakken, kijk maar naar Ep 3 van The Last of Us. Die is IMO beter dan de originele verhaallijn in de game. Dus laten we de serie nou niet gaan neersabelen voordat we nog maar er iets meer van weten. Kijk, ik ben ook niet super enthousiast, maar op zich wel benieuwd wat ze ervan gaan maken. En dan pas vorm ik een mening. Ik heb S1 va The Rings of Power gezien en dat vond ik echt afgrijselijk, en daarom kijk ik de rest ook niet. Voor wie het wel goed vind, dikke prima en doe lekker, maar het is niet voor mij. En dat is misschien wel met deze serie ook zo. We gaan het zien.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Maar is CGI dan zo belangrijk? Jij zou een remake van LotR willen? Een film die op geweldige wijze het boek van Tolkien op het scherm wist over te brengen. "Lightning in a bottle"

    Ondanks de techniek van eind jaren 60 is de originele Planet of the Apes (mijns inziens) de allerbeste. Iconisch einde.
    Tig remakes/reboots, maar nul die dit hebben kunnen overtreffen. Wél hebben ze betere CGI. (origineel had niet eens CGI)
    Ik weet wel wat ik liever heb,
    Misschien vind ik dat over 10 jaar echt nodig.Een film als The Godfather is in alles tijdloos maar bij films als bv LotR ga je naar een x aantal jaar gebrekken zien.
    Ik ben nu wel op een punt dat ik de Star Wars trilogy nu niet meer kan zien.In wezen hebben die een remake gehad alleen weet Disney dat zelf niet.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Misschien vind ik dat over 10 jaar echt nodig.Een film als The Godfather is in alles tijdloos maar bij films als bv LotR ga je naar een x aantal jaar gebrekken zien.
    Ik ben nu wel op een punt dat ik de Star Wars trilogy nu niet meer kan zien.In wezen hebben die een remake gehad alleen weet Disney dat zelf niet.
    Ik sta daar echt van te kijken, dat de focus zo op moderne FX wordt gelegd dat een film puur daarom niet (meer) bekeken kan worden. Ik hoor dit vaker, met name van lui onder de pakweg 35.
    Of de welbekende "das zwart-wit, daar kijk ik echt niet naar".Citizen Kane of It's A Wonderful Life links laten liggen maar wel naar de 13-in-een-dozijn Netflix brol kijken omdat die zo lekker eigentijds is.
    M.i. is een film zoveel meer; verhaal, acteerwerk....noem maar op.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Ik sta daar echt van te kijken, dat de focus zo op moderne FX wordt gelegd dat een film puur daarom niet (meer) bekeken kan worden. Ik hoor dit vaker, met name van lui onder de pakweg 35.
    Of de welbekende "das zwart-wit, daar kijk ik echt niet naar".Citizen Kane of It's A Wonderful Life links laten liggen maar wel naar de 13-in-een-dozijn Netflix brol kijken omdat die zo lekker eigentijds is.
    M.i. is een film zoveel meer; verhaal, acteerwerk....noem maar op.
    Ik als 47 jarige zeg dat een remake niet eerder hoeft dan 2033.Om ff treug naar het punt te komen: Ik zeg toch in mijn post dat een Potter reboot niet nodig is.
    Ondanks dat ik de CGI in LotR nu k*t vind wil ik echt nog geen reboot hoor.De wereld en het verhaal is in 2023 nog steeds oke.
    Moet wel zeggen dat ik meer fan van The Hobbit films ben.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Ik sta daar echt van te kijken, dat de focus zo op moderne FX wordt gelegd dat een film puur daarom niet (meer) bekeken kan worden. Ik hoor dit vaker, met name van lui onder de pakweg 35.
    Of de welbekende "das zwart-wit, daar kijk ik echt niet naar".Citizen Kane of It's A Wonderful Life links laten liggen maar wel naar de 13-in-een-dozijn Netflix brol kijken omdat die zo lekker eigentijds is.
    M.i. is een film zoveel meer; verhaal, acteerwerk....noem maar op.
    Tja, aan de ene kant heb je gelijk: zwart-wit films hebben echt hun kwaliteiten, goede verhalen en goed regie. Maar ook ik als 44-jarige kan er ook niet naar kijken. Het voelt gewoon soms erg krakkemikkig aan en erg achterhaald. Een beetje overacting, gekke grammatica in dialogen of qua techniek gek klinkende stemmen. En dan nog de verouderde effecten die er soms gebruikt zijn. Echt, in sommige films is het wel heel goed gedaan (de rolschaats-scène in Modern Times is zo simpel qua effecten, maar zo effectief bijvoorbeeld), maar King Kong uit 33 of 76 kan ik echt niet naar kijken. Ik kan de films echt wel waarderen op hun historische impact en de kwaliteiten echt wel herkennen, maar mijn smaak is het gewoon niet.

  15. #15

    Standaard

    Het is officieel: de serie gaat door.

  16. #16

    Standaard

    Meteen ook voor zeven seizoenen.

    https://collider.com/harry-potter-tv...ing-producing/

    Wel bijzonder dat de muziek in de aankondigings trailer gewoon het klassieke John Williams thema is.
    Laatst aangepast door tmvde : 12-04-2023 om 21:27

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Maar ik zou ook zeggen waarom een reboot?
    Omdat in de films heel veel mist en (in mijn ogen) veel verkeerde keuzes zijn gemaakt. Nu is er veel meer ruimte om het goed te doen.

    Om maar wat te noemen:

    Het verhaal van de Marauders
    Hogwarts keuken
    Personages als Winky en Peeves
    St. Mungo's Hospital For Magical Maladies And Injuries
    Terugkerende personages, zoals Lockheart in Order Of The Phoenix
    S.P.E.W.
    Meer achtergrond over de Gaunt familie en Voldermorts verleden


    Ik hoop al jaren op exact wat ze nu gaan doen en ben heel blij dat Rowling zelf als producent betrokken is.
    Laatst aangepast door Juvefan : 13-04-2023 om 11:38
    The future is Blu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •