De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Bass shaker, buttkicker aansluitmogelijkheden woonkamer cinema setup.

    Ik zit te denken aan een bass shaker of buttkicker voor onder de bank, ik zag oa bv de dayton tt25 bass shaker, mooi klein en makkelijk weg te werken. Nu is mijn vraag hoe sluit je dit aan op je receiver en dat het samenwerkt met jouw homecinema setup?

    Liefst draadloos, wat zijn jullie ervaringen hiermee en hoe hebben jullie dit aangesloten?
    Ik gebruik dit voor een woonkamer en een normale bank dus hoef en zoek geen giga systeem zoals bv iemand met een aparte home theater. Liefst zo eenvoudig mogelijk, kabels leggen geen probleem..

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Ik zit te denken aan een bass shaker of buttkicker voor onder de bank, ik zag oa bv de dayton tt25 bass shaker, mooi klein en makkelijk weg te werken. Nu is mijn vraag hoe sluit je dit aan op je receiver en dat het samenwerkt met jouw homecinema setup?

    Liefst draadloos, wat zijn jullie ervaringen hiermee en hoe hebben jullie dit aangesloten?
    Ik gebruik dit voor een woonkamer en een normale bank dus hoef en zoek geen giga systeem zoals bv iemand met een aparte home theater. Liefst zo eenvoudig mogelijk, kabels leggen geen probleem..
    Als het goed is zorgt een subwoofer al voor dat soort effekten.

    Mocht je je het toch overwegen, dan heb je waarschijnlijk externe eindversterking nodig die je die je op de uitgang voor een andere subwoofer aansluit, maar dan heb je kans dat ze niet synchroon met de subwoofer mee kunnen bewegen. Wanneer je ze de lage tonen van bvb de "surrounds" wil laten weergeven, zou je ze ook op de uitgangen van gewone luidsprekers aan kunnen sluiten, maar ik denk dat de receiver daar niet blij mee zal zijn of dat het weinig nut heeft, omdat bij meer-kanaals bronnen de gewone luidsprekers vaak weinig lage tonen krijgen. Zelf zou ik het liever bij de subwoofer laten.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Als het goed is zorgt een subwoofer al voor dat soort effekten.

    Mocht je je het toch overwegen, dan heb je waarschijnlijk externe eindversterking nodig die je die je op de uitgang voor een andere subwoofer aansluit, maar dan heb je kans dat ze niet synchroon met de subwoofer mee kunnen bewegen. Wanneer je ze de lage tonen van bvb de "surrounds" wil laten weergeven, zou je ze ook op de uitgangen van gewone luidsprekers aan kunnen sluiten, maar ik denk dat de receiver daar niet blij mee zal zijn of dat het weinig nut heeft, omdat bij meer-kanaals bronnen de gewone luidsprekers vaak weinig lage tonen krijgen. Zelf zou ik het liever bij de subwoofer laten.
    Dat kan de subwoofer zeker, is ook maar net hoe je 'm instelt en hoe luid je het volume hebt staan. Maar zelfs sommige bioscopen maken er gebruik van ondanks hun zware woofers. Ik heb overigens wel besloten om het niet te doen, ik vind het eerlijk gezegd ook wel weer teveel gedoe haha.
    Ik heb de SVS PRO 2000 dus die zou voor een kleine ruimte meer dan voldoende moeten zijn, bij het calibreren stond deze sub heel laag ingesteld, schrok ervan, alles trilde. Na audessey calibratie veelal bas kwijt geraakt en weer handmatig zwaarder ingesteld en in de instellingen met de app van SVS. Merk ook wel dat sommige media ook verschilt, bv streaming media klinkt alweer zachter in volume dan bv een film op 4k, blu-ray etc.

    Ik had wat filmpjes gezien op youtube en aan de hand daarvan toch besloten om toch maar geen bass shakers te gaan gebruiken.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Ik heb de SVS PRO 2000 dus die zou voor een kleine ruimte meer dan voldoende moeten zijn, bij het calibreren stond deze sub heel laag ingesteld, schrok ervan, alles trilde. Na audessey calibratie veelal bas kwijt geraakt en weer handmatig zwaarder ingesteld en in de instellingen met de app van SVS. Merk ook wel dat sommige media ook verschilt, bv streaming media klinkt alweer zachter in volume dan bv een film op 4k, blu-ray etc.

    Ik had wat filmpjes gezien op youtube en aan de hand daarvan toch besloten om toch maar geen bass shakers te gaan gebruiken.
    Dat probleem heb ik ook sinds ik een 10" heb. Door de krachtigere weergave en de kleine kamer heb ik volgens YPAO een piekje rond de 40Hz die heb ik nu gecompenseerd door de handmatige EQ te gebruiken. Met de 8"(Dali AW8) had ik dat niet zo erg, maar die was niet krachtig genoeg om de woofers van de NS-555 aan te vullen, dus heb ik die op een gegeven moment vervangen door de 10"(Magnat Omega 25).

    Door al die normalisatie van de streamingdiensten klinkt het geluid van streams ook bij bij mij veel zachter(kleine niveau-verschillen). Ik zou verwachten dat je DRC voor kan zorgen dat je de weergave aan kan passen op set/situatie, maar dat is -voor zover ik weet- door restricties van Dolby Audio meestal niet mogelijk. Die vinden het veel belangrijker dat alleen de waardeloze apparaten het mooi weer kunnen geven en daardoor is een goede beleving bijna onmogelijk.

    Het blijven rare bedrijven die elektronica-fabrikanten, de streamingdiensten en de ontwikkelaars van de codecs.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 23-04-2023 om 14:21
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •