De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Chromecast op receiver

    Ik heb recent een Harman/Kardon AVR151S receiver gekocht, met goede raad van dit forum. Alles werkt echt lekker..behalve streamen.

    Er zit een Chromecast met google tv op aangesloten en de wifi wil regelmatig wegvallen. Zeker met tv kijken. Hierover heb ik met Google contact gezocht en verder dan 'die dingen zijn niet bedoeld voor een receiver' komen ze eigenlijk niet. Dus ook geen antwoord op de vraag of hun ethernet adapter zou werken. En over alternatieven doen ze geen uitspraken natuurlijk.
    En inderdaad: direct in een tv werkt prima. Maar ik wil het materiaal natuurlijk zo dicht mogelijk bij de bron hebben. Dus is mijn idee ethernet.

    Helaas is hun eigen ethernet adapter vaker uitverkocht dan beschikbaar.

    Inmiddels heb ik ontdekt dat ik niet langer verplicht ben hun stroomadapter te gebruiken, een samsung usb adapter werkt ook prima. Dat bied al een eerste mogelijkheid om toch iets anders te nemen. Zo ontdekte ik deze adapter, die volgens de recensies met een goede stroom adapter kan werken.

    https://www.amazon.nl/Belkin-oplaada...ps%2C77&sr=8-5

    Ook een stroomadapter heb ik gevonden. Alles bij elkaar dubbel zo duur als de ethernet adapter van Google zelf, maar vooruit. Want liever geen ander streaming-apparaat.

    Hoe zit het echter in de praktijk? Zijn er meer mensen met een receiver die last hebben van het probleem dat ik beschrijf? En is het gelukt het zo op te lossen? Of moet ik toch de chromecast in de tv prikken en dan wat met instellingen van tv én receiver rommelen om het geluid via de 5.1. opstelling te krijgen?

    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Als die er zijn.

  2. #2

    Standaard

    Heb je het WiFi-netwerk geanalyseerd met een app?

    Dergelijke problemen worden vaak veroorzaakt door andere apparaten die draadloos zijn verbonden met het internet en de antennes daarvan dicht bij elkaar zijn, het netwerk van de buren of de bezetting van een kanaal. Dat Google adviseert om het apparaat aan de TV hangen is daarom logisch, omdat dan vaak alleen de enige antenne dicht in de buurt is.

    Wil je de ChromeCast goed laten werken, dan kun je andere apparaten beter zo veel mogelijk bedraad verbinden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •