Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 149 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    De enige beef die ik heb met de 4K-versie van deel 1 is dat het blijkbaar niet de extended cut is.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    De enige beef die ik heb met de 4K-versie van deel 1 is dat het blijkbaar niet de extended cut is.
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik die nog nooit gezien heb, behalve de verlengde intro met de broer van Jake Sully die wordt overvallen in een steeg. Maar zijn er verder noemenswaardige scènes die van meerwaarde zijn?

  3. #53

    Standaard

    Zojuist de 4K versie gezien met overigens witte ondertiteling. Zie hier dat de gewone blu ray gele ondertiteling heeft. Zal dat nog eens nakijken vanavond. Beeld en geluid zijn op deze 4k transfer subliem. Film is overigens een stuk minder interessant, maar dat terzijde. Film bleef wel een keer hangen. Na 1.50.18 bleef hij gewoon stilstaan. Uitgezet en weer opnieuw op dat punt laten spelen. Geen problemen verder. Gebeurt zo nu en dan toch wel eens dat het beeld even zwart wordt, maar gelukkig niet al te vaak. Hangen is vaak geen goed teken, maar heb m daarna nog drie keer op dat punt laten draaien echter nu wel zonder problemen.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik die nog nooit gezien heb, behalve de verlengde intro met de broer van Jake Sully die wordt overvallen in een steeg. Maar zijn er verder noemenswaardige scènes die van meerwaarde zijn?
    Ergens een soort drugtrip die Jake maakt.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Bluray-disc.de is altijd erg betrouwbaar als het gaat om info vwb audio en ondertitels. Dus je kan ervan uitgaan dat die info wel klopt.
    Ik ga zelf voor de Franse UHD van deel 1 (of degene die in NL wordt uitgebracht, maar daar zie ik nog geen info over).
    Hoe groot acht jij de kans dat er überhaupt een nederlandse release komt, en bij de franse release staat op de sites die ik gezien heb geen NL onderetitels op 4K of BD.vermeld.

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TifKag Bekijk bericht
    Hoe groot acht jij de kans dat er überhaupt een nederlandse release komt, en bij de franse release staat op de sites die ik gezien heb geen NL onderetitels op 4K of BD.vermeld.
    Hmm, een NL release denk ik eigenlijk niet, dan had je die overal al wel in de preorder gezien. Ik zie inderdaad geen NL subs vermeld staan bij de Franse versie, wel bij de Duitse. Ik ga er nog eens over nadenken welke versie ik wil. Hopelijk heeft de Franse uiteindelijk wel de NL subs er ook opstaan. Specs veranderen nog wel eens bij webshops.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik zie inderdaad geen NL subs vermeld staan bij de Franse versie, wel bij de Duitse.
    Geen probleem, ik verkies toch altijd al Duits boven Frans.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Geen probleem, ik verkies toch altijd al Duits boven Frans.
    Ik dus precies andersom, als ik iets een lelijke taal vind dan is het wel Duits...en zeker op covers van films.

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Dat ie Europees was leek mij inderdaad ook al wel evident. Ik was benieuwd of er onderlinge verschillen zijn per land.

    Ik knijp hem een beetje met mijn pre-order van de Franse versie van deel 1. Daar staan volgens verschillende kanalen (Amazon.fr, dvdfr.com...) alleen Engele en Franse ondertitels op. Volgens Fnac.com meer, waaronder Nederlandse.
    Ik quote mezelf even over de ondertitels op de Franse versie.
    The future is Blu

  10. #60

    Standaard

    Is 3 uur niet genoeg dan. Je kunt m gewoon bij Bol.com kopen. Die verlengde versie ga je echt niet missen.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Dat ie Europees was leek mij inderdaad ook al wel evident. Ik was benieuwd of er onderlinge verschillen zijn per land.

    Ik knijp hem een beetje met mijn pre-order van de Franse versie van deel 1. Daar staan volgens verschillende kanalen (Amazon.fr, dvdfr.com...) alleen Engele en Franse ondertitels op. Volgens Fnac.com meer, waaronder Nederlandse. Ik wil niet dat ik er pas definitief achter kom dat het er niet op staat als ik de Franse editie in huis heb en het dan als het al kan naar Frankrijk terug moet sturen.
    Wel iets raars op de site van FNAC, daar staan inderdaad NL ondertitels bij, maar ook een beeldformaat van 1920x1080, en dat is BD

  12. #62

    Standaard

    De recensie van de 3D-versie staat nu online: https://allesoverfilm.nl/recensies/6...water/blu-ray/

  13. #63

    Standaard

    Ik heb de Nordic 4K versie van Way of Water en daar heeft enkel de UHD & bonus NL subs. De gewone BD niet.

    De eerste Avatar wacht ik nog op de Nordic versie tot die binnenkomt, zal zien hoe de subs daarop zijn...

  14. #64

    Standaard

    Weet iemand iets over wanneer we weer de 3d bluray op bol.com of amazon.fr of fnac.fr kunnen verwachten?

    Eerder werd gesteld dat de US markt nieuwe voorraad krijgt van de 3d versie, maar geldt dit ook voor de NL en FR markten?

    Ik wil liever niet naast de boot grijpen met deze 3d versie (enige met NL subs op alle discs)...
    Laatst aangepast door Barty32 : 28-06-2023 om 19:47

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Hmm, een NL release denk ik eigenlijk niet, dan had je die overal al wel in de preorder gezien. Ik zie inderdaad geen NL subs vermeld staan bij de Franse versie, wel bij de Duitse. Ik ga er nog eens over nadenken welke versie ik wil. Hopelijk heeft de Franse uiteindelijk wel de NL subs er ook opstaan. Specs veranderen nog wel eens bij webshops.
    Sinds gisteravond zijn op de site van VSN alledrie de versies van Avatar 1 verschenen.
    Volgens de vriendelijke dame die ik aan de lijn had gaan deze door Bol verkocht worden.
    En....omdat jij het had over de Franse versie.
    Als ik het EAN nummer dat op de site van VSN staat, bij amazon frankrijk invoer, kom ik ook uit bij Deel 1 in 4K (misschien interessant voor jou ?)

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TifKag Bekijk bericht
    Sinds gisteravond zijn op de site van VSN alledrie de versies van Avatar 1 verschenen.
    Dan ga ik even afwachten met in het buitenland te bestellen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  17. #67

  18. #68

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Vergelijking tussen de Blu-ray en UHD van Avatar:

    Test 4K Ultra HD Blu-ray : Avatar (2009) (hdnumerique.com)

    Vergelijking tussen de Blu-ray en UHD van Avatar: The Way of Water:

    Test 4K Ultra HD Blu-ray : Avatar 2 - La Voie de l'eau (2022) (hdnumerique.com)
    De verschillen tussen de Blu-ray versie en de 4K UHD-versie vind ik in deze twee filmpjes opvallend klein. Bijzonder is dat 4K UHD-versie lichter is dan de Blu-ray. Meestal is het juist andersom. Persoonlijk ben ik geen fan van dit soort vergelijkingsfilmpjes met stilstaande beelden. Wat blijft daarvan over bij bewegende beelden? Bovendien heb ik weliswaar een 4K/5K-monitor, maar helaas geen HDR.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  20. #70
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Avatar in DV op Disney+ is wel een heel groot verschil met de Blu-ray, die ik altijd al erg goed vond. De UK UHD moet uiteraard nog uitkomen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #71

    Standaard

    Wat zien die live-action beelden er afschuwelijk uit op de 4K. Ze lijken net schilderijen.

    https://caps-a-holic.com/c.php?a=1&x...9&l=0&i=1&go=1
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Avatar in DV op Disney+ is wel een heel groot verschil met de Blu-ray, die ik altijd al erg goed vond. De UK UHD moet uiteraard nog uitkomen.
    Inderdaad, de DV versie ziet er al geweldig uit. Wat een beeld, diepte, kleuren zijn echt top.
    Kan de disc wel beter zijn?
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  23. #73

    Standaard

    Wat een beeld heeft de 3D zeg ...even een paar stukken gekeken, ongelooflijk.
    Kon me even niet toe zetten om de hele film weer te kijken trouwens.

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Wat een beeld heeft de 3D zeg ...even een paar stukken gekeken, ongelooflijk.
    Kon me even niet toe zetten om de hele film weer te kijken trouwens.
    Heb je het nu over de eerste of de tweede Avatar-film? Want dat de 3D-versie van de eerste film erg geslaagd is, weten we toch?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Inderdaad, de DV versie ziet er al geweldig uit. Wat een beeld, diepte, kleuren zijn echt top.
    Kan de disc wel beter zijn?
    De disc is echt veel beter. Ik ben het ook niet echt eens met dat de D+ versie met DV geweldig is. Zie dit als enkel goed nieuws.
    The future is Blu

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •