Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456
De resultaten 126 tot 149 van 149 worden weergegeven.
  1. #126

    Standaard

    Ik word toch niet zo vrolijk van de recensies van de 4K-versie van Avatar 1 en de nieuw gemasterde Blu-ray. Bijvoorbeeld deze:

    "Die neue Blu-ray und UHD Blu-ray liefern ein Bild wie ein Gemälde – und das ist alles andere als positiv gemeint. Der Versuch, den Film vom Look her an den zweiten Teil (dessen Bild wirklich gut geworden ist) anzupassen, darf als „mit Schmackes in die Hose gegangen“ bezeichnet werden. Schlimmer sah ein Upscale im Zeitalter der UHD Blu-ray bisher noch nicht aus. Und die neue Blu-ray ist innerhalb ihrer Parameter genauso schlecht. Wenn James Cameron diesen Murks abgesegnet hat, dann fällt die Vorfreude auf die Blu-ray Veröffentlichungen von Abyss und True Lies verhalten aus. Hoffen wir, dass die analoge Herkunft dieser Filme Cameron davor bewahrt, ein digitales Massaker zu erstellen. Was Avatar anbelangt: Haltet die alte(n) Blu-ray(s) des Films in Ehren. Einziger Lichtblick der UHD Blu-ray ist der englische Atmos-Sound, der nach wie vor wuchtig und dynamisch ist, dazu jetzt einige nette 3D-Sounds liefert."

    Bron: Blu-ray-rezensionen.net

    En zo heb ik er meer gelezen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  2. #127

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik word toch niet zo vrolijk van de recensies van de 4K-versie van Avatar 1 en de nieuw gemasterde Blu-ray. Bijvoorbeeld deze:

    "Die neue Blu-ray und UHD Blu-ray liefern ein Bild wie ein Gemälde – und das ist alles andere als positiv gemeint. Der Versuch, den Film vom Look her an den zweiten Teil (dessen Bild wirklich gut geworden ist) anzupassen, darf als „mit Schmackes in die Hose gegangen“ bezeichnet werden. Schlimmer sah ein Upscale im Zeitalter der UHD Blu-ray bisher noch nicht aus. Und die neue Blu-ray ist innerhalb ihrer Parameter genauso schlecht. Wenn James Cameron diesen Murks abgesegnet hat, dann fällt die Vorfreude auf die Blu-ray Veröffentlichungen von Abyss und True Lies verhalten aus. Hoffen wir, dass die analoge Herkunft dieser Filme Cameron davor bewahrt, ein digitales Massaker zu erstellen. Was Avatar anbelangt: Haltet die alte(n) Blu-ray(s) des Films in Ehren. Einziger Lichtblick der UHD Blu-ray ist der englische Atmos-Sound, der nach wie vor wuchtig und dynamisch ist, dazu jetzt einige nette 3D-Sounds liefert."

    Bron: Blu-ray-rezensionen.net

    En zo heb ik er meer gelezen.
    Even vertaald:

    "De nieuwe Blu-ray en UHD Blu-ray leveren een beeld op als een schilderij - en dat is allesbehalve positief. De poging om het uiterlijk van de film aan te passen aan het tweede deel (waarvan de foto echt goed is gelukt) is toegestaan, kan worden beschreven als "wet my pants". Upscale in het tijdperk van UHD Blu-ray heeft er nog nooit zo slecht uitgezien. En de nieuwe Blu-ray is net zo slecht binnen zijn parameters. Als James Cameron deze rotzooi heeft goedgekeurd, dan "Er is weinig anticipatie voor de Blu-ray releases van Abyss en True Lies. Laten we hopen dat de analoge oorsprong van deze films Cameron behoedt voor een digitaal bloedbad. Wat Avatar betreft, houd vast aan de oude Blu-ray(s) van de film. De enige heldere spot van de UHD Blu-ray is het Engelse Atmos-geluid, dat nog steeds krachtig en dynamisch is en nu mooie 3D-geluiden levert."

    Er zijn daarentegen ook positieve reviews over het beeld. De vraag is Marcel: door welke laat jij je leiden? Ik denk door de negatieve, want dan ben je zelf ook altijd. Ik denk dat eenieder het voor zichzelf moet beslissen, maar dat dit een uitgave is die discussie oproept, dat is één ding wat zeker is.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 19-07-2023 om 10:48

  3. #128

    Standaard

    Avatar (2) The Way of Water, Nederlands/Franse 3d editie is weer bij bol.com te bestellen. Levering binnen 2 tot 4 weken zegt hij nu. Fnac geeft aan vanaf 2 augustus weer vooraad te hebben, misschien bol ook wel vanaf die datum.

    https://www.bol.com/nl/nl/p/avatar-t...0000151040151/

  4. #129

    Standaard

    In de VS komen 4K uitgaves (met van deel 1 alledrie de versies van de film en) Dolby Vision uit!



    https://thedigitalbits.com/columns/m...ts/111523-0659
    The future is Blu

  5. #130

    Standaard

    Ergens toch wel een middelvinger naar degene die 'm bij release gekocht hebben.....

  6. #131

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ergens toch wel een middelvinger naar degene die 'm bij release gekocht hebben.....
    Dit dus. Deze komen er in ieder geval niet voor de hoofdprijs in.

  7. #132

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ergens toch wel een middelvinger naar degene die 'm bij release gekocht hebben.....
    Eens. Helaas val ik hier ook onder. Ik wil voor de DV en extra versies wel deze uitgave hebben, maar ben benieuwd of hier een versie van uitkomt met Nederlandse ondertitels. ik kan me moeilijk voorstellen dat dit in Nederland uitkomt. Van Titanic 4K is hier ook nog niets te vinden en de standaard Avatar is al uit.
    The future is Blu

  8. #133

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Eens. Helaas val ik hier ook onder. Ik wil voor de DV en extra versies wel deze uitgave hebben, maar ben benieuwd of hier een versie van uitkomt met Nederlandse ondertitels. ik kan me moeilijk voorstellen dat dit in Nederland uitkomt. Van Titanic 4K is hier ook nog niets te vinden en de standaard Avatar is al uit.

    Ik denk dat je al heel blij moet zijn dat deze titels uberhaupt uitkomen. Een Nederlandse uitgave verwacht ik bij nieuwe titels allang niet meer, helaas.

  9. #134

    Standaard

    De 4K versie van Titanic (lees ook de separate topic eens ) met NL sub kun je gewoon al pre-orderen in o.a. Duitsland en Frankrijk.
    Komt eind januari 2024 uit.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Eens. Helaas val ik hier ook onder. Ik wil voor de DV en extra versies wel deze uitgave hebben, maar ben benieuwd of hier een versie van uitkomt met Nederlandse ondertitels. ik kan me moeilijk voorstellen dat dit in Nederland uitkomt. Van Titanic 4K is hier ook nog niets te vinden en de standaard Avatar is al uit.
    "A man's got to know his limitations", ...

  10. #135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Eens. Helaas val ik hier ook onder. Ik wil voor de DV en extra versies wel deze uitgave hebben, maar ben benieuwd of hier een versie van uitkomt met Nederlandse ondertitels. ik kan me moeilijk voorstellen dat dit in Nederland uitkomt. Van Titanic 4K is hier ook nog niets te vinden en de standaard Avatar is al uit.
    Sucker als ik ben zal ik die vroeg of laat toch kopen...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #136

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Sucker als ik ben zal ik die vroeg of laat toch kopen...
    Haha ik ook. De teller staat dan schaamtevol als het is op:

    Avatar blu-ray
    Avatar 3D blu-ray
    Avatar Collector's Edition blu-ray
    Avatar 4K
    Avatar 4K Collector's Edition

    Ik vind het overigens wel heel jammer dat de twee verlengde versies geen Atmos hebben.
    The future is Blu

  12. #137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Haha ik ook. De teller staat dan schaamtevol als het is op:

    Avatar blu-ray
    Avatar 3D blu-ray
    Avatar Collector's Edition blu-ray
    Avatar 4K
    Avatar 4K Collector's Edition

    Ik vind het overigens wel heel jammer dat de twee verlengde versies geen Atmos hebben.
    Da's voor de volgende versie.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Da's voor de volgende versie.
    Wellicht voor de Ultieme Box-set met alle delen van Avatar, release ergens in 2345

  14. #139

    Standaard

    Net Way of Water in 3D gekeken, wow. Als alle home 3D releases er zo zouden hebben uitgezien, was er mogelijk meer vraag naar geweest.

  15. #140

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Net Way of Water in 3D gekeken, wow. Als alle home 3D releases er zo zouden hebben uitgezien, was er mogelijk meer vraag naar geweest.
    Heb jij zelf thuis nog een 3D scherm ?
    Ik heb die 1e in 3D gezien en dat was de beste 3D ervaring die ik beleefd heb.Deze in 3D lijkt me ook een top ervaring.
    Ja goed ik heb geen 3D scherm meer dus heel het 3D gebeuren houd thuis voor mij op.Ergens jammer dat het nooit groter is geworden.

    Avatar en Tron dat zijn echt toppers in 3D.

  16. #141

    Standaard

    Ja, ik vervang dingen pas als ze kapot zijn.

  17. #142

    Standaard

    Ik heb hem ook in 3D gezien, echt een prachtige film.
    3D heeft voor mij meer waarde dan 4K.

  18. #143

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Ik heb hem ook in 3D gezien, echt een prachtige film.
    3D heeft voor mij meer waarde dan 4K.
    Bij deze film geloof ik graag dat 3D een meerwaarde heeft t.o.v. 4K.

  19. #144

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Bij deze film geloof ik graag dat 3D een meerwaarde heeft t.o.v. 4K.
    Nou, niet alleen bij deze film, hoor. In het algemeen heeft 3D een meerwaarde t.o.v. 4K, tenminste voor mij geldt dat zeker.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  20. #145

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Nou, niet alleen bij deze film, hoor. In het algemeen heeft 3D een meerwaarde t.o.v. 4K, tenminste voor mij geldt dat zeker.
    Voor thuis geld wel dat je een groot scherm moet hebben.Tja jammer dat tv merken er niets meer in zien.

  21. #146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Ja, ik vervang dingen pas als ze kapot zijn.
    Ik had ook een 3D TV en kreeg een dode pixellijn van links naar rechts opeens, vervolgens eronder nog een, nog een, tot ik een dikke balk had van zo'n 5 cm van links naar rechts aan dode pixellijnen. Dat vond en vind ik wel klote, want heb genoeg 3D schijven die nu dus waardeloos zijn. Ik kan de 2D schijven dan nog wel bekijken, maar het blijft wel doodzonde. Maar bij films als Avatar is 3D natuurlijk wel schitterend. Al moet ik wel zeggen dat ik er met mijn gezondheid niet meer tegen kan (Vaak heel veel duizeligheid, hoofdpijn, epelepsie heb ik, dus geen goede combi met 3D). Maar heb tegenwoordig sinds 2 jaar een 4K TV wat ook mooi is, maar 3D blijft wat ik al zei ook gaaf!

  22. #147

  23. #148

  24. #149

    Standaard

    Die nieuwe Collector's Edition van de eerste film zou naar 't schijnt alleen Nederlandse ondertiteling bevatten op de theatrical cut en niet op de verlengde versie. Komt er daar nog een versie met NL ondertitels van?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •