Goedenavond,

hoop dat hier iemand met verstand van AV-receivers op het forum is, die mij van advies kan voorzien?

Ik ben van plan om een nieuwe LG G3 televisie aan te schaffen. Deze komt strak tegen de muur aan en wil ik dus graag met één hdmi-kabel verbinden met een nieuwe AV-receiver. Mijn Marantz SR5010 wil ik vervangen, zodat ik ook van de functies van de PlayStation 5 kan profiteren (ALLM/VRR etc). Nu wil ik voorlopig wel graag mijn 2 Klipsch WF-34 speakers (125W@8 ohm, sens. 95.5dB) blijven gebruiken. Deze wil ik ooit misschien eens vervangen door een surround set, maar voorlopig nog niet. Nu is mijn oog gevallen op de Marantz Cinema 70S die tussen de 700/800 euro is, maar ik heb totaal geen verstand van al die waardes (speaker/receiver). De Denon X2800H is rond dezelfde prijs, en wat krachtiger, maar niet zo mooi slank als de Marantz.

Weet iemand of de Marantz (Power Output (8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0.08% 2ch Drive, 50W) krachtig genoeg is om de speakers veilig aan te sturen en ook nog met een acceptabel volume (hoef uiteraard niet van de stoel geblazen te worden)? Ik zit 3,5 meter van de televisie vandaan, dus heb geen al te grote woonkamer. Of is het risico te groot om de speakers te beschadigen, doordat er te weinig power geleverd kan worden bij een wat hoger volume? En het dus verstandiger is de Denon aan te schaffen?

Een al te grote receiver, zoals de SR5010, heb ik liever niet in de nieuwe woonkamer, maar als het niet anders kan...

Alvast bedankt aan ieder die me wat advies kan geven.