Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 44 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard WandaVision, Loki, Falcon and The Winter Soldier en The Mandalorian op 4K en Blu-ray

    Wat een fantastische dag vandaag! Disney heeft vandaag officieel aangekondigd dat WandaVision, Loki, Falcon and The Winter Soldier en The Mandalorian op allemaal 4K en Blu-ray uitkomen en zullen dus niet alleen meer te zien zijn via Disney+. Geen idee of ze ook in Europa uitkomen, maar ze zullen Frans en Spaanse ondertitels hebben. Waarschijnlijk komen ze dus ook hier uit. The Mandalorian seizoen 1 komt hier zeker in de collectie, importeren of niet.

    Hele mooie steelbooks zijn het ook.

    https://www.thewrap.com/wandavision-...zaLZZlYw7AJFgg

    https://www.marvel.com/articles/tv-s...4k-uhd-blu-ray
    Laatst aangepast door batmaster : 21-08-2023 om 16:24

  2. #2

    Standaard

    Ik las het net ja. Verbijsterend nieuws. Maar wel in een hele positieve zin!

    The Mandalorian wil ik sowieso hebben (seizoenen 1 en 2 worden blijkbaar uitgebracht) en Wandavision waarschijnlijk ook.

    Het is echt wel shocking: ik dacht eigenlijk dat Disney physical media aan het afbouwen was. Maar misschien dat ze doorhebben dat er in die doelgroep nog best wel wat te verdienen is.

  3. #3

    Standaard

    Ze zullen te veel druk gevoeld hebben van de illegale bootlegs. Nu, elk nieuws over nieuwe physical media is goed nieuws...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #4

    Standaard

    Nu nog Infinity War en Endgame in de IMAX aspect ratio! Ik heb een heel klein beetje hoop sinds de release van Guardians 3, waarbij ze het hebben gebruikt.
    The future is Blu

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door batmaster Bekijk bericht
    Wat een fantastische dag vandaag! Disney heeft vandaag officieel aangekondigd dat WandaVision, Loki, Falcon and The Winter Soldier en The Mandalorian op allemaal 4K en Blu-ray uitkomen en zullen dus niet alleen meer te zien zijn via Disney+. Geen idee of ze ook in Europa uitkomen, maar ze zullen Frans en Spaanse ondertitels hebben. Waarschijnlijk komen ze dus ook hier uit. The Mandalorian seizoen 1 komt hier zeker in de collectie, importeren of niet.

    Hele mooie steelbooks zijn het ook.

    https://www.thewrap.com/wandavision-...zaLZZlYw7AJFgg

    https://www.marvel.com/articles/tv-s...4k-uhd-blu-ray
    Frans (Canada) en Spaans (Latino’s) zijn standaard talen bij Amerikaanse releases. Zegt niks over Europese releases.

    PS Falcon and The Winter Soldier hoort niet tot de aangekondigde releases, de Marvel link werkt ook niet meer.

    https://www.marvel.com/articles/tv-s...4k-uhd-blu-ray
    Laatst aangepast door tmvde : 21-08-2023 om 19:16

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Nu nog Infinity War en Endgame in de IMAX aspect ratio! Ik heb een heel klein beetje hoop sinds de release van Guardians 3, waarbij ze het hebben gebruikt.
    Wat versta je daar precies onder? 1.90:1? En wat is daar zo bijzonder aan, als ik vragen mag, behalve iets dunnere zwarte balken boven en onderin het beeld dan bij een populair formaat als 2.39:1?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Wat versta je daar precies onder? 1.90:1? En wat is daar zo bijzonder aan, als ik vragen mag, behalve iets dunnere zwarte balken boven en onderin het beeld dan bij een populair formaat als 2.39:1?
    Ik vind het ook een pre. Meer beeld, geen zwarte balken. Kwestie van smaak, denk ik.
    Zolang er geen beeld afvalt, links en rechts. Dus alleen extra.
    Laatst aangepast door Mark van L. : 22-08-2023 om 11:21
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Wat versta je daar precies onder? 1.90:1? En wat is daar zo bijzonder aan, als ik vragen mag, behalve iets dunnere zwarte balken boven en onderin het beeld dan bij een populair formaat als 2.39:1?
    Ze hebben dan een wisselend aspect ratio Marcel, dan hebben actiescenes bijvoorbeeld (imo) nog meer impact. The Dark Knight is een bekend voordeel van een film die dat ook heeft.

    Er zijn trouwens ook tegenstanders die het switchen van het beeld juist vervelend vinden; een kwestie van smaak dus. Ikzelf vind het een absolute meerwaarde; ik neem Captain Marvel als voorbeeld als het beeld vergroot wordt terwijl ze in de ruimte is: prachtig. Of een minder bekend voorbeeld: er is toen een box verschenen genoemd Star Trek: The Compendium, met daarin ook Star Trek Into Darkness in IMAX vorm, ook schitterend.

    Nog ontopic: wat een onverwacht mooi nieuws! Nooit gedacht. Ik ben wel benieuwd of ze dan de series wel op Disney+ laten staan...

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Wat versta je daar precies onder? 1.90:1? En wat is daar zo bijzonder aan, als ik vragen mag, behalve iets dunnere zwarte balken boven en onderin het beeld dan bij een populair formaat als 2.39:1?
    Ik versta daar in dit geval inderdaad 1.90:1 onder. Ik wil dat mijn scherm benut wordt met beelden uit de verhaalwereld. Zwarte balken vind ik simpelweg zonde van de ruimte. Daarnaast heb ik vooral bij donkere beelden last van backlight bleeding. Wellicht omdat mijn pupillen dan groter zijn.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ze hebben dan een wisselend aspect ratio Marcel, dan hebben actiescenes bijvoorbeeld (imo) nog meer impact. The Dark Knight is een bekend voordeel van een film die dat ook heeft.
    Die twee Avengers films hebben dus geen wisselende aspect ratio. Ze zijn helemaal in digitaal IMAX opgenomen en dus geheel 1,90:1.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Of een minder bekend voorbeeld: er is toen een box verschenen genoemd Star Trek: The Compendium, met daarin ook Star Trek Into Darkness in IMAX vorm, ook schitterend.
    Ik heb de reguliere 4K disc van Into Darkness en die heeft ook al IMAX aspect ratio op heel vette momenten.
    The future is Blu

  10. #10

    Standaard

    Mooi voorbeeld van IMAX is ook de US/UK blu-ray van Hunger Games: Catching Fire. Als Katniss de arena binnengaat, dan groeit het beeld naar het IMAX formaat.

  11. #11
    Laatst aangepast door tmvde : 14-09-2023 om 09:12

  12. #12

    Standaard

    De enige titel die me enigszins aanspreekt is WandaVision. Alleen: Amazon geeft een speelduur van 3 uur en 20 minuten aan, IMDb van 5 uur en 50 minuten, Blu-ray.com van 5 uur en 54 minuten en MovieMeter van 4 uur en 30 minuten (9 x 30). Hûh? Wordt dit schijfje soms met verschillende afspeelsnelheden aangeboden? Want £ 44.49 is dan wel erg veel geld voor iets meer dan 3 uur kijken.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    De enige titel die me enigszins aanspreekt is WandaVision. Alleen: Amazon geeft een speelduur van 3 uur en 20 minuten aan, IMDb van 5 uur en 50 minuten, Blu-ray.com van 5 uur en 54 minuten en MovieMeter van 4 uur en 30 minuten (9 x 30). Hûh? Wordt dit schijfje soms met verschillende afspeelsnelheden aangeboden? Want £ 44.49 is dan wel erg veel geld voor iets meer dan 3 uur kijken.
    Wandavision heeft 9 afleveringen van tussen de 30 en 51 minuten (incl. aftiteling). De totale tijd van IMDb en blu-ray.com zijn redelijk accuraat. Hangt af van de aftiteling.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Ha! Komen ze toch natuurlijk in de UK uit.
    Eerste verschil zo te zien dat de Uk wel blu-rays heeft en de US versie artcards. Hoop dat er snel duidelijkheid komt, de US Loki komt al op 26 september uit.

  15. #15

    Standaard

    Ik zie bij de beschrijving op HMV staan: "WandaVision: The Complete Series Limited Edition 4K Ultra HD Steelbook includes art cards, contains 4K Ultra HD and Blu-ray".

    Ik neig nu toch wel sterk naar de UK versie.....

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Ik had ze al bij amazon.com besteld en wilde die order annuleren maar de specs van de Mandalorian zien er bij amazon.co.uk wel een beetje vreemd uit. "country of origin" is voor beide seizoenen "Poland" en voor seizoen 2 is de huidige release date "31 Dec. 2028". Ik wacht nog maar even totdat ze dat op orde hebben.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik had ze al bij amazon.com besteld en wilde die order annuleren maar de specs van de Mandalorian zien er bij amazon.co.uk wel een beetje vreemd uit. "country of origin" is voor beide seizoenen "Poland" en voor seizoen 2 is de huidige release date "31 Dec. 2028". Ik wacht nog maar even totdat ze dat op orde hebben.
    Country of Origin slaat soms op het land waar de disc geproduceerd is. Ik heb onlangs een 4K disc besteld uit Japan en achter op de cover staat in het Engels "4K disc manufactured in Poland".

    Amazon is altijd zeer willekeurig met hun "Country of Origin", soms is het het land waar de serie/film geproduceerd is en andere keren is het het land waar de disc geproduceerd is... Bij games ook al gemerkt, soms staat er Czechia terwijl het gewoon de UK editie van de game is.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Nu "currently unavailable"...

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Carlos Santuna Bekijk bericht
    Nu "currently unavailable"...
    Dat is vreemd. De US versies staan er nog wel. We zullen zien wat er gebeurt....

  20. #20

  21. #21

    Standaard

    Duitsland heb je natuurlijk geen mot met de douane...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Duitsland heb je natuurlijk geen mot met de douane...
    Bij Amazon UK ook niet.

  23. #23

    Standaard

    Bij Amazon US toch ook niet; daar betaal je alles ook vooraf.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Bij Amazon US toch ook niet; daar betaal je alles ook vooraf.
    Maar die zijn wel een stuk duurder want je betaalt ook nog eens extra BTW op de verzendkosten.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Maar die zijn wel een stuk duurder want je betaalt ook nog eens extra BTW op de verzendkosten.
    Het ging erom dat ze ook douane vriendelijk zijn, net als de andere amazons.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •