Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 66 worden weergegeven.

Discussie: Speaker standaards

  1. #1

    Standaard Speaker standaards

    hoi ik vroeg me af wat jullie voor speaker standaards hebben en dan gaat het mij vooral om de standaards voor boekenplank speakers... ben zelf zeer wild over de
    Atacama Nexus

    en jullie?
    My Shiny Disx

    Pioneer DV454-S * Pioneer DVR320-S * Pioneer VSX811-S receiver * Xtreme receiver (Sat.) * Magnat Vintage serie - fronts, rears & center Silver * OEHLBACH bekabeling

  2. #2

    Standaard

    Ik gebruik de originele Nautilus stand bij mijn speakers

    Mvrgr

    Patrick

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kollie
    Atacama Nexus?
    Ja, dit zijn ze en ik persoonlijk vind ze errug mooi...

    Atacama Nexus
    My Shiny Disx

    Pioneer DV454-S * Pioneer DVR320-S * Pioneer VSX811-S receiver * Xtreme receiver (Sat.) * Magnat Vintage serie - fronts, rears & center Silver * OEHLBACH bekabeling

  5. #5

    Standaard

    Heb zelf Nexus 6 en is echte eye candy
    Ben er zeer tevreden over. En ze komen ook heel goed uit de tests van What*HIFI
    This Ain't Love... It's Sport Fuckin' Tyler Durden
    / MY COLLECTION /
    EXCEL SHEET

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lesley
    Heb zelf Nexus 6 en is echte eye candy
    Ben er zeer tevreden over. En ze komen ook heel goed uit de tests van What*HIFI
    Hey lesley: heb jij de nexus 6 voor achter? Is de hoogte dan goed voor de surround? Mijn vriendin heeft liever de nexus 5 want dan komt ie incl. speaker net niet boven het dressoir uit, dat vindt ze mooier....

    Wat zeg jij?
    En wara heb jij ze vandaan en quanta costa por favor? *LOL*
    My Shiny Disx

    Pioneer DV454-S * Pioneer DVR320-S * Pioneer VSX811-S receiver * Xtreme receiver (Sat.) * Magnat Vintage serie - fronts, rears & center Silver * OEHLBACH bekabeling

  7. #7

    Standaard

    Ik heb ze nu 3 dagen binnen. Ze waren voor mijn front speakers B&W 601 S3 Ik moet mijn surrounds eerst nog vervangen voor ik daar stands voor ga kopen. Maar nexus 5 Lijkt mij vrij laag voor surroundsspeakers (bookshelf)

    Ik heb ze bij Hermes electronics besteld en was 136,40€ incl.
    Maar volgens mij waren ze bij die engelse site die jij aangaf goedkoper ofniet?
    This Ain't Love... It's Sport Fuckin' Tyler Durden
    / MY COLLECTION /
    EXCEL SHEET

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kollie
    Atacama Nexus?
    Ik heb ze zelf ook, zijn schitterende stands, en niet te duur.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lesley
    Ik heb ze nu 3 dagen binnen. Ze waren voor mijn front speakers B&W 601 S3 Ik moet mijn surrounds eerst nog vervangen voor ik daar stands voor ga kopen. Maar nexus 5 Lijkt mij vrij laag voor surroundsspeakers (bookshelf)

    Ik heb ze bij Hermes electronics besteld en was 136,40€ incl.
    Maar volgens mij waren ze bij die engelse site die jij aangaf goedkoper ofniet?
    Weet ik eigenlijk niet, niet naar gekeken. Ik kwam daar met zoeken naar een review. Ik ga ze kopen in Duitsland. Ik heb daar een week geleden daar al de de Magnat Vintage 4 serie gehaald. Wat een top geluid voor een mooie prijs. Ik had ze al beluisterd bij Correct en toen heeft deze set een grote indruk bij mij achtergelaten. Blijft natuurlijk persoonlijk...
    Maar voor de surrounds wil ik dus deze standaards gebruiken. Als fronts heb ik de Vintage 450 zuilspeakers, alles in het zilvergrijs dus deze standaards in het grijs passen er toppie bij.

    Denk jij dat ik dan meer heb aan de 60 cm? Mijn speaker is 35 cm hoger, dus dan komen ze bijna tot 1 meter, ik denk dat dat wel oorhoogte is, dus goede hoogte toch?

    En trouwens, moet je ze bevestigen, of zet je je bookshelfs er gewoon los op?

    Tnx alvast
    My Shiny Disx

    Pioneer DV454-S * Pioneer DVR320-S * Pioneer VSX811-S receiver * Xtreme receiver (Sat.) * Magnat Vintage serie - fronts, rears & center Silver * OEHLBACH bekabeling

  10. #10

    Standaard

    Je kunt het beste zorgen dat hij zoveel mogelijk met de woofer conus boven je bank uitkomt, als dat lukt zit je goed... red je dat niet, is het ook geen probleem, alleen zal je zitplek iets of wat golven terug reflecteren...

    bookshelf kun je er gewoon zo opzetten, is een metalen bovenplaat met anti slip groeven... je kunt eventueel ook nog de stands vullen met zand of lood, om ze te verzwaren...
    This Ain't Love... It's Sport Fuckin' Tyler Durden
    / MY COLLECTION /
    EXCEL SHEET

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lesley
    Je kunt het beste zorgen dat hij zoveel mogelijk met de woofer conus boven je bank uitkomt, als dat lukt zit je goed... red je dat niet, is het ook geen probleem, alleen zal je zitplek iets of wat golven terug reflecteren...

    bookshelf kun je er gewoon zo opzetten, is een metalen bovenplaat met anti slip groeven... je kunt eventueel ook nog de stands vullen met zand of lood, om ze te verzwaren...
    Kijk eens aan.... dat is het betere werk...

    dus 60 cm zal wel goed zijn....toppie, thanks lesley!
    My Shiny Disx

    Pioneer DV454-S * Pioneer DVR320-S * Pioneer VSX811-S receiver * Xtreme receiver (Sat.) * Magnat Vintage serie - fronts, rears & center Silver * OEHLBACH bekabeling

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lesley
    Ik heb ze nu 3 dagen binnen. Ze waren voor mijn front speakers B&W 601 S3 Ik moet mijn surrounds eerst nog vervangen voor ik daar stands voor ga kopen. Maar nexus 5 Lijkt mij vrij laag voor surroundsspeakers (bookshelf)

    Ik heb ze bij Hermes electronics besteld en was 136,40€ incl.
    Maar volgens mij waren ze bij die engelse site die jij aangaf goedkoper ofniet?
    Trouwens, mijn bookshelves zijn ongeveer 320mm x 250mm en de nexus 6 145 x 180 mm, zijn ze dan niet te groot, of hoort dat zo te zijn zodat je het plaatje zelf niet ziet? En er zat een soort 'anti-slip' bovenop zei je?

    Bedankt weer...
    My Shiny Disx

    Pioneer DV454-S * Pioneer DVR320-S * Pioneer VSX811-S receiver * Xtreme receiver (Sat.) * Magnat Vintage serie - fronts, rears & center Silver * OEHLBACH bekabeling

  13. #13

    Standaard

    mijn speakers vallen er ook wat overheen... denk rond de 3 of 4 cm aan elke kant... maar dit moet geen problemen opleveren lijkt me. want de stands zijn heel stabiel! en de groeven maken het metalen oppervlak ook een stuk stroever, dus vanaf trillen zullen ze niet doen...
    This Ain't Love... It's Sport Fuckin' Tyler Durden
    / MY COLLECTION /
    EXCEL SHEET

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lesley
    mijn speakers vallen er ook wat overheen... denk rond de 3 of 4 cm aan elke kant... maar dit moet geen problemen opleveren lijkt me. want de stands zijn heel stabiel! en de groeven maken het metalen oppervlak ook een stuk stroever, dus vanaf trillen zullen ze niet doen...
    Maar bij mij is dat dan 7 a 10 cm... is wel een beetje veel vind je niet?
    My Shiny Disx

    Pioneer DV454-S * Pioneer DVR320-S * Pioneer VSX811-S receiver * Xtreme receiver (Sat.) * Magnat Vintage serie - fronts, rears & center Silver * OEHLBACH bekabeling

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Ridderhof


    Ik heb ze zelf ook, zijn schitterende stands, en niet te duur.
    I.c.m. welke speakers?
    My Shiny Disx

    Pioneer DV454-S * Pioneer DVR320-S * Pioneer VSX811-S receiver * Xtreme receiver (Sat.) * Magnat Vintage serie - fronts, rears & center Silver * OEHLBACH bekabeling

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peedeepee

    Maar bij mij is dat dan 7 a 10 cm... is wel een beetje veel vind je niet?
    Het lijkt mij dat dat wel zou moeten kunnen, want het zwaartepunt rust toch in het midden van de standaard...

    Maar als je het toch niet helemaal vertrouwd kun je voor de eventueel ook gaan voor een andere serie standaards...

    De SL series heeft een topplate van 225 bij 255mm
    Maar ik moet erbij zeggen dat het design van de nexus mooier is...

    een overzicht van de Atacama stands vind je hier
    This Ain't Love... It's Sport Fuckin' Tyler Durden
    / MY COLLECTION /
    EXCEL SHEET

  17. #17

    Standaard

    Lesley>>> Denk jij niet dat mijn speakers iets 'te groot' zijn voor de standaards dan?

    speakers: ong. 25 x 32 cm

    standaard nexus voetplaat: ong. 25 x 30 cm...

    Dus de speaker is iets groter...zal dat niet te instabiel worden? Of is het dan gewoon een kwestie van vullen met zand ofzo?

    Ik twijfel of het wel mooi zal staan...

    Ik hoor van je,

    Peter
    My Shiny Disx

    Pioneer DV454-S * Pioneer DVR320-S * Pioneer VSX811-S receiver * Xtreme receiver (Sat.) * Magnat Vintage serie - fronts, rears & center Silver * OEHLBACH bekabeling

  18. #18

    Standaard

    Top Plate:
    Width 145mm
    Depth 180mm

    Dus je speaker valt er in de breedte 5,2 cm overheen, en in de diepte 7 cm.

    Bij mij is dit in de breedte 3 cm en in de diepte 2,4 cm, dus die van jou vallen wel wat groter uit als die van mij.

    Ik denk wel dat het kan hóór op de Nexus, als je zorgt dat de speaker centraal staat op de stand (en zorgt dat de stand bijna waterpas staat als je de spikes gebruikt...die kun je afstellen)

    en door het gewicht van de speaker staat hij natuurlijk ook steviger op de zuil...

    misschien zijn er nog meer mensen hier die een wat grotere speaker op de nexus hebben staan?
    This Ain't Love... It's Sport Fuckin' Tyler Durden
    / MY COLLECTION /
    EXCEL SHEET

  19. #19

    Standaard

    Ik hoop idd dat er nog meer mensen zijn hiero.....

    het moet mogelijk zijn, maar wil het wel ff weten voordat ik dalijk twee van die dingen heb staan.....

    Iig bedankt Lesley...
    My Shiny Disx

    Pioneer DV454-S * Pioneer DVR320-S * Pioneer VSX811-S receiver * Xtreme receiver (Sat.) * Magnat Vintage serie - fronts, rears & center Silver * OEHLBACH bekabeling

  20. #20

    Standaard

    graag gedaan!
    This Ain't Love... It's Sport Fuckin' Tyler Durden
    / MY COLLECTION /
    EXCEL SHEET

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peedeepee


    I.c.m. welke speakers?
    B&W CM 2

  22. #22

    Standaard

    Speakersstandaards zijn zwaar ok!!! Vandaag binnen gehad en ik heb de nexus 6 genomen...perfect hoor! Vriend van me nam ze ff mee uit duitsland...perfectomundo!!
    My Shiny Disx

    Pioneer DV454-S * Pioneer DVR320-S * Pioneer VSX811-S receiver * Xtreme receiver (Sat.) * Magnat Vintage serie - fronts, rears & center Silver * OEHLBACH bekabeling

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peedeepee
    Speakersstandaards zijn zwaar ok!!!
    En zien er ook nog eens strak uit
    This Ain't Love... It's Sport Fuckin' Tyler Durden
    / MY COLLECTION /
    EXCEL SHEET

  24. #24

    Standaard

    Ik moest 2 stands hebben voor mijn KEF eieren. Nou vergeet het maar. De bijpassende stands van KEF zijn het aanzien niet waard.
    Dus maar 2 stands bij de IKEA gehaald, wat boorwerk en zie hier: het staat nog leuk ook!
    En dat voor nog geen 20 euro (als ik het me goed herinner).
    3d

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John
    Ik moest 2 stands hebben voor mijn KEF eieren. Nou vergeet het maar. De bijpassende stands van KEF zijn het aanzien niet waard.
    Dus maar 2 stands bij de IKEA gehaald, wat boorwerk en zie hier: het staat nog leuk ook!
    En dat voor nog geen 20 euro (als ik het me goed herinner).
    Ja John, daar was mijn oog in het IKEA book ook op gevallen, bleek bij navraag ietsje te 'klein' voor mijn Magnat Vintage 410's, deze nexus 6' zijn perfect!
    Ik zal eens een fotootje posten als ik tijd heb...
    My Shiny Disx

    Pioneer DV454-S * Pioneer DVR320-S * Pioneer VSX811-S receiver * Xtreme receiver (Sat.) * Magnat Vintage serie - fronts, rears & center Silver * OEHLBACH bekabeling

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •