Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 66 van 66 worden weergegeven.

Discussie: Speaker standaards

  1. #51

    Standaard

    Sorry dat ik oude koeien uit de sloot haal maar toch nog een vraagje over de stands.. :P

    Als ik dit topic zo doorlees, snap ik nog steeds niet hoe hoog zo'n standaard moet zijn. Moet de tweeter nu op oorhoogte komen of niet? Als dat zo is dan is de Nexus 6 toch wel wat laag lijkt me met een speaker met een hoogte van 30cm. Of je moet op de grond zitten ofzo..

    Zijn er duidelijke regels om te bepalen welke hoogte je nu moet hebben?

    Thx!!
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  2. #52

    Standaard

    Hebben de verschillende standaards ook ieder hun eigen systeem?

    Kortweg kunnen alle speakers op alle standaards?

  3. #53

    Standaard

    Ik ben van plan de MS 500 THX set te kopen, deze heeft dipool speakers achter. Ik vind de Nexus 7 heeeel mooi, maar ik denk dat de speaker er te groot voor is (32,5x18,5). Heeft iemand deze speakers ook en waarop staan die? Zou je er anders ook een plaatje MDF op kunnen monteren of wordt het dan bagger?

  4. #54

  5. #55

    Standaard

    Heb je een weblink voor dat speakersysteem?
    Eric van Ballegoie

  6. #56

  7. #57

    Standaard

    Ik ben van plan de MS 500 THX set te kopen, deze heeft dipool speakers achter. Ik vind de Nexus 7 heeeel mooi, maar ik denk dat de speaker er te groot voor is (32,5x18,5). Heeft iemand deze speakers ook en waarop staan die? Zou je er anders ook een plaatje MDF op kunnen monteren of wordt het dan bagger?
    Nog steeds NIEMAND die hier wat over te zeggen heeft?????

  8. #58

    Standaard

    Ben ook wel geinteresseerd in de NEXUS 5 (voor mijn Kef Q1). Weet iemand nog een goed adresje? Zijn ze (net als veel speakers) goedkoper in Duitsland te krijgen?

    En oja, wat is Blu-tack, en waar koop je dat?

  9. #59

    Standaard

    Nexus stands zijn te verkrijgen bij:

    http://www.audiovision-shop.de

    100,-
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  10. #60
    Kaaskoekje
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scorpion69
    Sorry dat ik oude koeien uit de sloot haal maar toch nog een vraagje over de stands.. :P

    Als ik dit topic zo doorlees, snap ik nog steeds niet hoe hoog zo'n standaard moet zijn. Moet de tweeter nu op oorhoogte komen of niet? Als dat zo is dan is de Nexus 6 toch wel wat laag lijkt me met een speaker met een hoogte van 30cm. Of je moet op de grond zitten ofzo..

    Zijn er duidelijke regels om te bepalen welke hoogte je nu moet hebben?

    Thx!!
    Als ik het goed heb begrapen, is het aan te raden om, met name bij de frontspeaker, ervoor te zorgen dat de tweaters inderdaad op oorhoogte zitten/hangen/staan. En je achterspeakers een tikkeltje hoger voor een 'ruimtelijk' effect.

    Maar ik ben maar een n00b hoor

    Overigens gebruik ik voor, gewoon simpele maar mooit IKEA standaards en achter heb ik zelf een mooit cunstructie gemaakt om ze aan de muren op te hangen. Misschien niet het allerbeste voor het geluid, maar IK merk er geen reet van. Ben dan ook niet zo'n adiofiel en het gaat hier om mijn slaapkamer.

  11. #61

    Standaard

    sorry voor het weer aanzwengelen van een bestaande discussie, maarja beter dan een nieuw draadje beginnen terwijl er al wat van is.

    Min surrounds hangen nu op zo'n 1.80mtr hoogte aan de muur, maar ik wil ze eigenlijk op een kleine stand plaatsen. Nu zijn er allerlei van die kleine satteliet stands te koop, maar die gaan meestal maar tot een hoogte van 100cm of 110cm.

    Probleem wat ik heb is dat ons bankstel tegen de muur staat, waar ook de surrounds moeten komen, dus ze zullen half naast/achter de bank moeten staan. Maar er dus wel iets bovenuit komen.
    Het zijn dubbele sattelietjes NX serie van Yamaha(zie ook sig)

    iemand goede suggesties, behalve dan zelf maken(geen tijd, geen zin)
    max ongeveer 100 euri.
    D8 zelf aan Vogels VLS120.
    vast bedankt!

  12. #62
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Ik heb voor mijn surrounds de Nexus 6 stands.



    ze bevallen perfect. en ik blijf van mening dat thuis de rear speakers ook op oorhoogte moeten hangen/staan. hiervoor zijn de nexus stands perfect!

  13. #63

    Standaard

    @ Edgar: waarom vindt je stands van ongveer 1 mtr een probleem? Het is namelijk toch het beste, zoals R Klemkerk ook al opmerkt, om je surrounds op oorhoogte te hebben zodat het volledige geluidsveld ook daadwerkelijk je oren kan bereiken.

    Ikzelf heb ook de bank net als jij tegen de muur staan en de rear surrounds (ook de front surrounds staan op standaards trouwens) iets gedraaid naar de sweetspot gericht. Dit klinkt gewoon perfect naar mijn mening.
    Ik heb de Canton LS90 standaards die voorzien zijn van een holle buis voor de speakerkabel in weg te werken. Ze zijn in het grijs en zwart leverbaar, weet echter niet of ze ook op jouw boxen passen dus dat zou je effe zelf moeten uitzoeken indien je interesse hebt natuurlijk.

    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  14. #64

    Standaard

    Oh.. deze kende ik nog niet.. Ik gebruik ook de originele B&W stands bij mijn 805's. De speakers zijn zwart en de stands zilver, past mooi bij mijn rack etc. Ik heb ze ook afgevuld met zilverzand. Ze zijn een stuk beter dan de vogels die ik van mijn vorige speakers nog over had. Ik vind ze alleen wat duur.
    Meteen ook een vraagje voor andere N805 bezitters, hoe hebben jullie ze bevestigd? ik heb de speakers vastgeschroefd. Heeft iemand de meegeleverde spikes gebruikt? (onder de speaker, niet onder de voet)
    Upgrading is a neverending story...

  15. #65

    Standaard

    Mijn bankstel is een hoekbank, waarvan de hoeken in elkaar sluiten en een soort canape achtige verhoging hebben in het hoekstuk. Vandaar dat 1 meter hoog net niet geoen is, omdat de speakers dan zeg maar in de top van de standaard komen. De vogles VLS120 gaan tot 132 hoog, en zijn zowel horizontaal als verticaal draaibaar. Erg handig dus om te richten.

    Ik heb namelijk 1 surround en 1 front van mijn sattelietsysteem als 1 surround gemaakt. Nadeel is dat dus niet gewoon 1 speaker kan ophangen, maar een plank waar ze beiden aan vast zitten. Dus ook ivm daarmee al ik hoger moeten gaan dan de 1 meter, anders hangt 1 speaker tegen de bank te gillen :wink:

    Maar heeft niemand toevallig die vogels vls 120 in huis?

  16. #66

    Standaard

    afgelopen dinsdag toch de vogels vls120 gehaald, in het zwart.
    Ook met de mogelijkheid om de kabel in de buis weg te werken.
    Meteen even geinstalleerd, maar wat een verschil als je je surrounds een beetje kan rochten. Ze hingen eerst (noodgedwongen) aan de muur en "straalden" recht de kamer in, maar ik had het idee dat er toch iets miste, helemaal met matrix 6.1. Nu staan ze iets boven oorhoogte (omdat ze achter de bank staan en er nou eenmaal niet maar 1 iemand op de bank zit) naar ongeveer het midden van de bank gericht, maar dat merk je echt superoverduidelijker dan ik had verwacht.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •