Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 66 worden weergegeven.

Discussie: Speaker standaards

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peedeepee


    Ja John, daar was mijn oog in het IKEA book ook op gevallen, bleek bij navraag ietsje te 'klein' voor mijn Magnat Vintage 410's, deze nexus 6' zijn perfect!
    Ik zal eens een fotootje posten als ik tijd heb...
    de "plaat" is wat aan de kleine kant ja, en je moet volgens de gebruiksaanwijzing (ow gruwel) in je boxen boren.
    dat heb ik dus maar niet gedaan bij de Keffies. Wel in de stands.
    3d

  2. #27

    Standaard

    Heb zelf de Nexus 6 besteld voor onder de Kef Q1 bij de lokale Hifi Speciaal zaak.

    Heb ze daar zien staan en was er wel van gecharmeerd.
    Per twee voor Eur 109,-. Maar na wat afdingen heb ik ze voor Eur 87,20 kunnen bestellen.
    En ze komen ze voor dat geld thuis afleveren

  3. #28

    Standaard

    Ik ben waarschijnlijk van plan om de B&W 602 serie 3 als front aan te schaffen. De 603 vind ik er wel mooier uitzien, maar als ik die zou nemen, zouden ze net iets te dicht bij de achterwand komen, en dat komt het geluid denk ik niet ten goede.

    Nu over de stands. Ik ben ook van plan om die 602 op de nexus 6 stands te plaatsen (front)

    Later wil ik dan de 601 serie 3 als surround speakers aan gaan schaffen. Nu heb ik al vaker gelezen dat het beter is dat de surrounds wat hoger komen te staan, en alhoewel de vraag al eerder is gesteld in deze thread, wil ik die vraag toch nog even onder de aandacht brengen.

    Als ik die 601 op nexus stands wil gaan plaatsen, is die nexus 6 dan niet wat te laag?
    Kan ik in dit geval beter voor de nexus 10 gaan? (deze stands zijn een meter hoog)
    dvd's *foto van verzameling*startrader/safetrader

  4. #29

    Standaard

    Nee hoor, ze zitten op oor hoogte bij mij (601S3+Nexus 6)
    De tweeter zit tussen de 80 of 90 cm in de hoogte...
    This Ain't Love... It's Sport Fuckin' Tyler Durden
    / MY COLLECTION /
    EXCEL SHEET

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lesley
    Nee hoor, ze zitten op oor hoogte bij mij (601S3+Nexus 6)
    De tweeter zit tussen de 80 of 90 cm in de hoogte...
    Ik ben heel erg nieuwsgierig hoe die speakers staan op die stands.

    Is het mogelijk dat je een fotootje plaatst in deze thread?
    dvd's *foto van verzameling*startrader/safetrader

  6. #31

    Standaard

    Ik heb geen digitale camera, maar een vriend van me heeft een digitale videocamera, ik zal vragen of hij em eens meeneemt...
    This Ain't Love... It's Sport Fuckin' Tyler Durden
    / MY COLLECTION /
    EXCEL SHEET

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lesley
    Ik heb geen digitale camera, maar een vriend van me heeft een digitale videocamera, ik zal vragen of hij em eens meeneemt...
    Mooi, ik ben benieuwd
    dvd's *foto van verzameling*startrader/safetrader

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John
    Ik moest 2 stands hebben voor mijn KEF eieren. Nou vergeet het maar. De bijpassende stands van KEF zijn het aanzien niet waard.
    Dus maar 2 stands bij de IKEA gehaald, wat boorwerk en zie hier: het staat nog leuk ook!
    En dat voor nog geen 20 euro (als ik het me goed herinner).
    Die dingen heb ik ook gekocht. Veel goedkoper kun je ze niet krijgen.

  9. #34

    Standaard

    Tijdens mijn zoektocht naar standaards voor mijn B&W DM601 S3 speakers, ben ik gestuit op de volgende standaards:

    http://www.canadianhifi.com/Furnitur...s/Z324s.o..jpg

    Ondanks dat ik eigenlijk ook op zoek was naar standaards van de Nexus serie, ben ik toch overgegaan tot aankoop van deze. Het is jammer dat ik niet in het bezit ben van een dig. camera maar ik moet zeggen dat het er zeer goed uitziet.

    Ze staan verzwaard prima op de 4 bijgeleverde spikes. Bovenplaat 16 x 17 cm.

    Gr. Cent

    P.s. omdat de verkoper mij er ipv 2, 4 heeft meegegeven heb ik er 2 over voor de liefhebber, kosten EUR 45,=. (winkelwaarde EUR 90,=).

  10. #35

    Standaard

    Die zien er idd wel erg mooi uit, jammer dat ik nog niet de juiste boxen heb anders ahd ik wel belangstelling.
    Kun je ze ook met zand verzwaren? Ik zie geen vulopening

  11. #36

    Standaard

    Ja beide buizen zijn hol, zitten 2 gaten in. Één gaat om de plaat op te schroeven en het andere is volgens mij voor de luidsprekerkabel, deze kan je volgooien met bv zand.

  12. #37

    Standaard

    ik heb atacama SE 12 stands onder mijn b&w 602 s3 staan, deze kan ik ook met zand vullen. maar dan zakken ze door het plateau waar ze op staan. het verschil in geluid was wel aanzienlijk tov zonder.

  13. #38

    Standaard

    hoi,

    ik ben ook lang op zoek geweest naar een paar stands voor mijn Canton LE103 speakers(surround) maar kon niets passends vinden voor een redelijke prijs.
    ben zelf maar aan de slag gegaan met MDF plaatmateriaal.
    kost weinig geld, wel wat inspanning, maar geeft ook voldoening.
    voordeel is dat je de maat zelf kunt bepalen.
    snoerdoorvoer en afvullen met zand is desgewenst mogelijk.
    heb een foto gemaakt en zal deze tzt plaatsen.

    groet
    Sjoerd

  14. #39

    Standaard

    Hoi,

    Ik gebruik bij de N805 de originele stand (FS-N805) van B&W. In eerste instantie heb ik een andere stand geprobeert maar door de niet-conventionele vormgeving van de Nautilus-speaker (lees: half ovale speaker op een vierkantie bodemplaat) stond dit niet zo mooi. De originele stand heeft qua voet en draagplaat dezelfde vormegeving als de speakers waardoor het geheel ook als 1 geheel uitziet.

    De stand is ongeveer 60cm hoog, en de giet-ijzeren voet alleen weegt een kleine 8Kg, de stand is afgevult met zilverzand (+/- 12Kg).



    Het is overigens niet noodzakelijk om de originele stands te nemen om goede resultaten te krijgen, zorg er alleen voor dat de stand voldoende stabiliteit geeft (en het liefst een die te verzwaren is dmv zand) aan de speaker.

    Mvrgr

    Patrick

  15. #40

    Standaard

    Moet je trouwens ook niet je speaker vastschroeven op de stand voor een echte verbetering?. Als je hem er los oplegd haal je er nog niet het maximale uit. En dat kan wel eens een probleem zijn bij stand die niet orgineel bij de speakers hoorden.

  16. #41

    Standaard

    Je kunt de speaker op diverse manieren op de stand zetten/bevestigen. Je kunt ze vastschroeven (heb je niet de originele stand gebruik dan gewoon kleefpasta bv Blu-tack of Bostik) om te voorkomen dat ze niet van de stand worden afgestoten. Maar je kunt ook de rubbers gebruiken welke vaak bij de stand geleverd worden of zelfs spikes. Welke de voorkeur heeft is gewoon even uitproberen (net zoals het plaatsen van de stand op spikes of niet).

    Mvrgr

    Patrick

  17. #42

    Standaard

    Wat denk jij trouwens Patrick?

    Als ik de B&W 601 als surrounds wil gebruiken, moeten de stands ongeveer 60 cm zijn, of toch wat hoger? Wat is jouw mening hier over?
    dvd's *foto van verzameling*startrader/safetrader

  18. #43

    Standaard

    Hoi Ronald,

    Wat is de afstand tussen de speaker en de luisterpositie?

    Mvrgr

    Patrick

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vdB
    Hoi Ronald,

    Wat is de afstand tussen de speaker en de luisterpositie?

    Mvrgr

    Patrick
    Ongeveer tussen de 1,70m en 2m zeg maar
    dvd's *foto van verzameling*startrader/safetrader

  20. #45

    Standaard

    Dan is een 60cm stand absoluut geen probleem voor deze B&W

    Ik gebruik zelf ook een 60cm stand voor de surrounds welke op iets meer als 2 meter van de luisterpositie staan. Op deze manier klinkt het geluid dat direct moet klinken ook direct, geluiden welke een difuse ambiance moeten neerzetten worden ook zo neergezet. Een hogere plaatsing maakte het geluid alleen maar difuser, leuk voor de ambiance maar totaal niet werkbaar voor het directe geluid (dat leed enorm hieronder). Zou de luisterplek veel dichterbij zijn (bv 1m) dan kan een hogere plaatsing helpen om het directe geluid niet te direct te laten zijn, in jouwn geval kunnen de 601's (of 602's) rustig op een 60cm stand.

    Mvrgr

    Patrick

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vdB
    Dan is een 60cm stand absoluut geen probleem voor deze B&W

    Ik gebruik zelf ook een 60cm stand voor de surrounds welke op iets meer als 2 meter van de luisterpositie staan. Op deze manier klinkt het geluid dat direct moet klinken ook direct, geluiden welke een difuse ambiance moeten neerzetten worden ook zo neergezet. Een hogere plaatsing maakte het geluid alleen maar difuser, leuk voor de ambiance maar totaal niet werkbaar voor het directe geluid (dat leed enorm hieronder). Zou de luisterplek veel dichterbij zijn (bv 1m) dan kan een hogere plaatsing helpen om het directe geluid niet te direct te laten zijn, in jouwn geval kunnen de 601's (of 602's) rustig op een 60cm stand.

    Mvrgr

    Patrick
    Kijk, hier heb ik weer wat aan
    THX again Patrick
    dvd's *foto van verzameling*startrader/safetrader

  22. #47

    Standaard

    Bestaan er ook in hoogte verstelbare stands ??
    Weet iemand dit ??

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erik T
    Bestaan er ook in hoogte verstelbare stands ??
    Weet iemand dit ??
    toevllig van de week gezien bij Mediamarkt Arena. Soort glijstang, maar is meer geschikt voor eitjes en misschien de 601 maar zeker niet de 602.

  24. #49

    Standaard

    [QUOTE]Originally posted by Patrick vdB
    [B]Hoi,

    Ik gebruik bij de N805 de originele stand (FS-N805) van B&W. In eerste instantie heb ik een andere stand geprobeert maar door de niet-conventionele vormgeving van de Nautilus-speaker (lees: half ovale speaker op een vierkantie bodemplaat) stond dit niet zo mooi. De originele stand heeft qua voet en draagplaat dezelfde vormegeving als de speakers waardoor het geheel ook als 1 geheel uitziet.

    De stand is ongeveer 60cm hoog, en de giet-ijzeren voet alleen weegt een kleine 8Kg, de stand is afgevult met zilverzand (+/- 12Kg).



    Patrick,
    Welke kleurencombinatie gebruik je? Kleur N805 & Kleur standaards.
    mvg
    Eric

  25. #50

    Standaard

    Hoi Eric,

    Zowel de speaker als de stands zijn zwart.

    Mvrgr

    Patrick

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •