Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 159 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974
    Komt de credit niet alleen aan Easy Company toe
    Er staat ook 'o.a. easy-company'. Deze mannen deden alleen de moeilijke klussen. Het waren ook elite-troepen. Natuurlijk komt de volledige credit voor onze bevrijding aan veel meer mensen toe. De nassies hebben zelf ook eea - onbedoeld - bijgedragen. Als zij Adolf hadden durven wakker maken, was de invasie bijvoorbeeld nooit gelukt. Und dann hadden wir schön Duits gesprochen...

    Maar we dwalen af...straks eet Offie me op!
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  2. #52

    Standaard

    Nu duid je denk ik op het verhaal dat toen Hitler grote verliezen ging lijden, overigens begonnen deze verliezen al veel eerder, namelijk met het mislukken van Operatie Barbarossa en de slag om Stalingrad. En dat niemand naar hem toe durfde om hem het slechte nieuws te vertellen.

    Er wordt vaak beweerd dat Hitler een genie was, als ik aan allerlei dingen van hem denk twijfel ik daar geen moment aan, maar als ik dan denk aan het feit dat zijn leger, na de Fransen en Zweden ook heeft laten invriezen in Rusland, wat voor daft prick ben je dan zeg. Grootheidswaanzin is volgens mij hier nog subtiel uitgedrukt voor dit soort stupiditeiten.

  3. #53

    Standaard

    Of we dan duits hadden gesproken dat betwijfel ik ten zeerste. Was Nederlands dan nu ook de wereldtaal geweest als wij in de 17de eeuw Nieuw Amsterdam niet hadden afgestaan, een beetje finalistisch denken. Ik kan je adviseren om eens wat te lezen over de Nederlanders en de Habsburgse opstand. En hoe Nederlanders met onderdrukking en tiranie op eigen grondgebied omgaan.

    Het is en blijft natuurlijk speculeren over wat er gebeurd zou zijn als Hitler de oorlog wel had gewonnen, als je uberhaubt al van winnaars kunt spreken in een oorlog, want naar mijn idee heeft die altijd alleen maar verliezers.

  4. #54

    Standaard

    Off-topic:
    Denk dat we God op onze blote knietjes mogen danken dat die Boheemse Korporaal zo lang aan de macht heeft gestaan. Denk dat er anders (zonder hem, maar met bv Goebbels/Himmler aan de absolute macht) veel Duits gesproken zou worden hier aan de Zeeuwse kust....en niet alleen in de zomer...

    On-topic:

    BoB maakt echt enorm indruk. Eerst de serie al gezien op TV, maar op DVD komt het geheel pas echt tot zijn recht. Ik heb net Bastogne achter de rug.....brrrr...dat was de Hel.
    You've got a sense of humor Bob... I like that in a man

    My Little Collection

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974
    Ik kan je adviseren om eens wat te lezen over de Nederlanders en de Habsburgse opstand.
    Het was een grapje...zoiets kun je toch niet serieus menen, man!
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974
    Nu duid je denk ik op het verhaal dat toen Hitler grote verliezen ging lijden
    Nee, ik bedoel specifiek de invasie. Kijk The Longest Day er maar eens op na. Ze durfde Adolf niet te wekken om toestemming te vragen voor het inzetten van een of andere pantserdivisie. Als die op tijd was geweest had het er allemaal toch anders uit gezien. En de invasie verliep in de eerste uren niet goed. Het had niet veel gescheeld of men had zich terug willen trekken omdat ze compleet werden afgeslacht op het strand.

    Maar laten we het vooral on-topic houden...of een andere thread openen over de Krieg.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  7. #57

    Standaard

    Sorry Mike, maar als geschiedenisstudent ben ik toch iets voorzichtiger met het zeggen van dit soort uitspraken, en krijg dan direct erg snel een innerlijke drang om het tegendeel in het licht te zetten.

    Ik moet echt maar een wat meer lezen over de bevrijding van Europa, heb mijn cursus over beide oorlogen dan wel gehaald, ik heb nog steeds het idee dat ik er geen flikker vanaf weet, en ik moet er dan nog wel les over geven aan VWO's ers ook. Ik lees op het moment erg veel over de opkomst van het rijk, hen net het NSDAP partij prgramma doorgewerkt en lees intussen een erg goed boek hierover. Hrb vandaag het book van Band Of Brothers van Ambrose gekocht. Had verwacht dat er meer kaarten in zouden staan, maar denk dat ik voor de echte strategie toch echt John Keegans 8 divisions on Normandy moet gaan lezen.

    Ik vroeg me bij BOB erg vaak af waar ze nu precies zaten in Frankrijk of Nederland, waar en wat was Operation Market Garden en zo kan ik nog wel even doorgaan. Je ziet ik wil meteen de diepte in kwa kennis, en wil er meer over weten.

  8. #58

    Standaard

    Sorry, maar dit moet je me ff uileggen:

    Eerst zeg je:

    '...heb mijn cursus over beide oorlogen dan wel gehaald...'

    en dan:

    '...waar en wat was Operation Market Garden...'

    Je zegt er eerlijk bij dat je er nu nog geen flikker van weet, wat in mijn ogen enigszins klopt, maar waar gingen die cursussen dan wel over? Ik geloof niet dat Market Garden nou zo'n pietluttig iets was?

    edit: Ik ga morgen een typecursus volgen...
    You've got a sense of humor Bob... I like that in a man

    My Little Collection

  9. #59

    Standaard

    In het kader van lerarentekorten en inperkingen worden de cursussen bij ons nogal afgeragd. Dat ligt niet aan de docenten maar aan de tijdsdruk die die ********ken van het ministerie hun opleggen. Waadoor ons dus eigenlijk belangrijke kennis wordt onthouden. Als ik voor de klas sta dan voel ik dat ook echt dat ik erg niets vanaf weet. En moet dan ook flink wat lezen voordat ik het gevoel heb wat aan een 3 VWO kwijt te kunnen. Met veel tijdperken maakt dat niet uit, omdat ik zelf heel erg veel heb gelezen : Oudheid, Nederlandse Gouden eeuw, Amerika, Osmaanse geschiedenis, maar vooral erg veel over China. (mijn favoriete vakantieland) Tweede Wereldoorlog heeft nooit mijn interesse getrokken, dus heb ik hier ook niets over gelezen, alleen wat terloops. Dus ik moet nu erg veel inhalen.

    Over Market garden, ik kan me nog vaag voor de geest halen we het erover gehad hebben, maar dan blijft het dan wel bij. Kortom iedere geschiedenisstudent heeft zijn voorkeuren, de mijne lag duidelijk niet bij de de 2 W.O. Ik hou niet van narigheid, en dit was voor velen het toppunt van narigheid. Ik hou er dus ook niet van om over de Culturele revolutie in 1966 in China te praten. Dat was ook echt heel erg.

    Ken Uzelve zou Socrates hebben gezegd, een van de dingen die hij daarmee bedoelde was dat degene die toegaf dat hij het niet wist altijd nog slimmer was dan degene die deed alsof hij het wel wist.

  10. #60

    Standaard

    Vandaag na lang denken en twijfelen toch de BOX gehaald, als de rest vd serie zogoed is als de eerste aflevering lijkt hij me elke euro waard (en dat waren er heel wat)
    ik heb overigens voor de Tinbox gekozen.
    Binnenkort gaat de box eraan geloven!
    De ox zelf ziet er overigens wel heel mooi uit
    StarTrader

  11. #61

    Standaard EZY BOB

    Kom op jongens ga die discussie over de oorlog ff houden op www.kriegverletzt.de maar niet hier.

    BOB is waanzinnig maar laten we niet overdrijven, het blijft Amerikaans sentiment, hoe mooi gemaakt ook. Als Hitler gewonnen had?? Dan hadden we geen file problemen gehad, dat is zeker, want wat kon die man een autobanen aanleggen zeg! Althans dat liet ie doen...................

    Enfin, om terug te komen op EZYDVD. Je krijgt downunder belasting teruggave als je als "buitenlander" daar iets koopt, EZYDVD verrekend dit direct voor je als je wat koopt. Al met al ben je bij hen het goedkoopst uit voor de 6 DVD box, invoerrechten heb ik in de afgelopen jaren nog niet bij ze gehad maar weet dat dit wel eens anders kan zijn. bij mij is nu incl. porto 53 euro nog wat afgeschreven en dat vind ik een netter bedrag dan 139 euro, met 19,5% invoerrechten zit ik nog maar op 65 EURO, nog steeds erg fijn lijkt me. BEslis voor jezelf, de tip was gratis!

  12. #62

    Standaard Re: EZY BOB

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Balk
    . . . Als Hitler gewonnen had?? Dan hadden we geen file problemen gehad, dat is zeker . . .
    Als Hitler gewonnen had, dan hadden 'we' ook veel minder van 'we' gehad

    Wat betreft de box: sommige films zijn voorbestemd om klassiekers te worden, dit is er imo zo eentje.

    Ik heb sommige delen van de serie helaas gemist, nu kan ik het bekijken wanneer het me uitkomt, en in een betere kwaliteit

    btw: bij MediaMarkt is de tinbox nu in de aanbieding
    . . . nothing but shadows and dust . . .
    t3h h0rr0r! -> Masters Of Horror!

  13. #63

    Standaard Re: Re: EZY BOB

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bo2
    btw: bij MediaMarkt is de tinbox nu in de aanbieding
    Bij welke MM en voor welke prijs?
    Ik heb 'm al, maar een vriend wil 'm ook heppe...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  14. #64

    Standaard

    Ik heb die box laatst gewonnen.. Ik wilde hem sowieso kopen, maar dit is natuurlijk het aller goedkoopst..

    De serie heb ik wel gezien op TV, maar dit is echt iets waar ik wel 100 keer naar kan kijken (en luisteren, natuurlijk).
    Philips FW-D5 / Eltax Starlight 5.1

  15. #65

    Standaard Re: Re: Re: EZY BOB

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens

    Bij welke MM en voor welke prijs?
    Ik heb 'm al, maar een vriend wil 'm ook heppe...
    Sorry voor de verlate reactie Mike, ik heb 'm in MM Amsterdam (bij de Arena) gehaald, ik dacht 89 euro ('t was niet de enige die ik gekocht heb, en ik kan het bonnetje niet zo gauw vinden), je hebt iig de tinbox voor de prijs van de kartonnen versie


    Wat betreft de film zelf:
    Absolute topper om op dvd te hebben, niet alleen omdat de kwaliteit beduidend beter is dan de tv-serie, maar vooral omdat je kan kijken wanneer jijzelf wilt en niet een week hoeft te wachten.

    Sommige delen heb ik achterelkaar door gekeken, maar nu ik er 8 gehad heb stel ik de finale nog ff uit, daar wil ik eerst nog ff naar uitzien om de climax wat op te bouwen.

    Het is geen goedkoop geintje zo'n uitgebreidde box, maar gezien de historische waarde, gekoppeld aan een zeer realistische verfilming is het z'n geld waard
    . . . nothing but shadows and dust . . .
    t3h h0rr0r! -> Masters Of Horror!

  16. #66

    Standaard

    Ik ben nou het boek aan het lezen, heb ongeveer 70 blz gehad, is ook er eg goed. Erg interessant, en het is mooi om de zien dat er tijd was in de serie om zoveel details uit te werken. Want veel van de dingen die in de interviews naar voren kwamen zie je weer terug in de film.

    Alleen kan ik mij niet meer herrineren dat E-Company Sobel zo erg haatte dat ze een complot hadden opgezet om hem datwerkelijk op het slagvel (lijkende als ongeluk) te vermoorden. En dat ze een mars hadden gelopen van 118 mijl in 70 uur, wat sneller was dan het toenmalige aantal in Guiness Book Of World Records. Dat ze de compagnie voordat ze vertrokken vanuit Engeland nog werden toegesproken door Eisenhouwer & Churchill.

    Maar ja net als met LOTR kun je nou eenmaal niet overal aandacht aan besteden.

  17. #67
    charnelle
    Guest

    Standaard

    eey allemaal weet iemand als je een dvd van 80 euro koopt dat je dan 2 disc krijgt :S laat wel ff een berichtje achter ofso

  18. #68

    Standaard

    2 disc BOB is te krijgen in een 5 of 6 disc, alhoewel de laatsre schaarser begint te worden denk ik. Met 80 Euro denk ik dat de de 5 disc versie krijgt. (of is de verkeerde thread)

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door charnelle
    eey allemaal weet iemand als je een dvd van 80 euro koopt dat je dan 2 disc krijgt :S laat wel ff een berichtje achter ofso
    Geen idee waar je het over hebt, maar op diverse plaatsen kan je de 5-disc voor 80 euro krijgen, maar daarvoor verwijs ik je naar Pricewatch.
    Mega Star Trader / SafeTrader
    Gamed.nl - Als eerste met het laatste gamenieuws

  20. #70

    Standaard Band of Brothers

    Weet iemand of de thin box nog ergens te krijgen is?
    Overal hoor ik dat ze niet meer worden verkocht?
    Liefst omgeving Arnhem.
    Vorige week in Nijmegen geweest en heb hem daar zien staan
    voor €149,95

    Anders volgende week in Liverpool proberen.

  21. #71

    Standaard Re: Band of Brothers

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin
    Weet iemand of de thin box nog ergens te krijgen is?
    Overal hoor ik dat ze niet meer worden verkocht?
    Liefst omgeving Arnhem.
    Vorige week in Nijmegen geweest en heb hem daar zien staan
    voor €149,95

    Anders volgende week in Liverpool proberen.
    Vandaag bij de Megapool geweest. Daar stonden er nog 6.
    Gelijk maar 2 gekocht. 1 voor mezelf en 1 voor een vriend.
    Prijs viel ook mee. €99,99

  22. #72
    Rhinderks
    Guest

    Standaard Band of brothers

    Ben zelf helemaal 2e wereldoorlog freak en lees als sinds dag en nacht boeken hierover. Heb zo'n beetje alle documentaires en films over de 2e w.o gezien en moet zeggen dat ik band of brothers in het lijstje plaats met de beste serie ooit gemaakt. Vondt saving private ryan ook helemaal te gek! Heb de tin-box versie en het boek. Zeer mooi gemaakt,kan niet anders zeggen.

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Stiebolt
    Ik heb een 9 gegeven. Had een tien kunnen zijn, maar ik mis 2 zaken:

    - DTS (zal wel te maken hebben met de 1.292 verschillende ondertitels)

    - Een boekje c.q. naslagwerk. Aan de hand van het materiaal kun je niets terugvinden over de produktie(s). Gemiste kans, temeer je tegenwoordig al hele naslagwerken kan vinden bij dumptitels....
    Helemaal mee eens. ook hadden ze er de soundtrack cd bij kunnen doe. kost toch niet zoveel omdat er bij te doen voor zo'n prijs.

  24. #74

    Standaard

    Und dann hadden wir schön Duits gesprochen...
    Spraken we allemaal maar Duits. Dan was shoppen in het goedkope Duitsland ook een stuk gemakkelijker...
    Heel jammer dit!

  25. #75

    Standaard

    Wat helemaal belachelijk is: er zijn filmpjes te vinden met interviewtjes op de band of brothers website maar die staan niet op de dvd. toch niet zo veel moeite om op de dvd te zetten of wel?

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •