De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Road House (2024) (Streaming)

    Road House (2024) (Streaming)

    Road House is een remake van het typische jaren 90 origineel, en deze keer met Jake Gyllenhaal in de hoofdrol.

    Lees dit artikel
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 03-04-2024 om 12:01

  2. #2

    Standaard

    Mmm, echt wel een standaard filmpje. Gyllenhaal doet het wel aardig, ook wel geloofwaardig qua fysiek. McGregor is niet te harden, net als in het echte leven. Graag niet meer in een film laten meespelen. Dat er zoveel gevechten plaatsvinden vond ik zelf niet ongeloofwaardig; ten eerste kan er 's avonds ander publiek komen en ten tweede werden 's avonds de gevechten uitgelokt omdat er dan meer publiek aanwezig was. Maar goed, zulke discussies moet je helemaal niet hebben met zo'n film .

    Ik kwam zelf niet hoger dan een 5,5.

  3. #3

    Exclamation

    Vond deze wel aardig ondanks het extreme geweld, waar ik normaal niet zo'n fan van ben.

    Het origineel met Patrick Swayze heb ik nooit gezien. Die film komt overigens niet uit de jaren '90 maar uit 1989.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Vond deze wel aardig ondanks het extreme geweld, waar ik normaal niet zo'n fan van ben.

    Het origineel met Patrick Swayze heb ik nooit gezien. Die film komt overigens niet uit de jaren '90 maar uit 1989.
    Zo noem je dat dus wel. Alles vanaf ongeveer 1985 tot 1995 noem je de “jaren 90”. Dat geldt hetzelfde voor de jaren 70, 80, zero’s enz.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Zo noem je dat dus wel. Alles vanaf ongeveer 1985 tot 1995 noem je de “jaren 90”. Dat geldt hetzelfde voor de jaren 70, 80, zero’s enz.
    Dat is niet zo Rogier, de jaren 90 zijn echt 1990 tm 1999. Net als de jaren 80 simpel 1980 tm 1989 zijn.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dat is niet zo Rogier, de jaren 90 zijn echt 1990 tm 1999. Net als de jaren 80 simpel 1980 tm 1989 zijn.
    Volgens de theorie wel inderdaad. En dat is misschien bij geboortedata veel meer zwart/wit. Echter zie je bij muziek, films en series dat halverwege het decennium het thema en uiterlijk opschuift naar het volgende decennium. Road House heeft bijvoorbeeld veel meer een jaren 90 vibe dan een jaren 80. Je ziet het het beste bij Miami Vice. Startend in 1984 had het echt een jaren 80 vibe, maar tijdens seizoen 5 in 1989 veel meer een jaren 90. Dus ik vind films en series die eind jaren 80 uitkomen veel meer horen bij jaren 90, omdat ze simpelweg niet meer bij de jaren 80 horen.

  7. #7

    Standaard

    Hè? Wat ia dat voor onzin. En aleen ondat jij dat “vindt”? En wat voor theorie? De jaren ‘80 lopen toch echt van 1980-1989. Hooguit is er de discussie of je bij 0 of 1 begint te tellen, dus van 1981-1990 of 1980-1989, maar dat is een andere discussie (“bestaat er een jaar 0”)

    Alsof er een wet bestaat die zegt dat rond het jaar ‘5 de mode, smaak en vormgeving een decennium opschuift
    Nog 9 maanden en de jaren ‘30 beginnen…?
    Laatst aangepast door Oakey : 01-04-2024 om 17:18
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Hè? Wat ia dat voor onzin. En aleen ondat jij dat “vindt”? En wat voor theorie? De jaren ‘80 lopen toch echt van 1980-1989. Hooguit is er de discussie of je bij 0 of 1 begint te tellen, dus van 1981-1990 of 1980-1989, maar dat is een andere discussie (“bestaat er een jaar 0”)

    Alsof er een wet bestaat die zegt dat rond het jaar ‘5 de mode, smaak en vormgeving een decennium opschuift
    Nog 9 maanden en de jaren ‘30 beginnen…?
    Klopt ja, ik “vind” dat en vandaar dat ik schrijf in mijn recensie. Dat heet dichterlijke vrijheid En zoals je zelf zegt, kunnen de jaren 80 eindigen in 1989 en dat de jaren 90 dan starten. Daarnaast denk ik dat tijds typeringen zich niet houden aan een strakke tijdsspanne zoals aangegeven. Ofwel zoals je zelf zegt: er is geen wet die dat aangeeft, dus ook niet dat de stijl typeringen van de jaren 90 niet daarvoor plaatsgebonden konden hebben. Je ziet simpelweg dat gedurende de laatste jaren van de jaren 80 de mode en trends richting de jaren 90 gingen, en dat Road House daar onder andere een voorbeeld van is. Vandaar dat ik aangeef dat dit een jaren 90 film is. En daarnaast, o.a. in Frankrijk kwam deze film daadwerkelijk in 1990 uit. Dus wat dat betreft moet je niet teveel op de releasedatum letten maar meer op de stijl en de toon van de film. Die geeft het juiste tijdsbeeld weer.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 01-04-2024 om 19:09

  9. #9

    Standaard

    Ik begrijp je uitleg, dat de originele Road House dan een jaren 90 vibe zou hebben. Het is te lang geleden dat ik 'm heb gezien, dus ik kan dat niet beoordelen maar ik geloof je.

    En het is jouw review, dus je moet het zeker zelf weten. Maar toch staat het vreemd als je een film uit 1989 benoemt als "de jaren 90 actiefilm". Mensen denken dat je een typefout hebt gemaakt; ik denk niet dat er iemand zal zijn die denkt: oh ja, die film uit 1989 had inderdaad een jaren 90 vibe.

    Laatste wat ik er over zeg hoor, want als ik het zo weet moet ik zelf maar reviews gaan schrijven .

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht

    En het is jouw review, dus je moet het zeker zelf weten. Maar toch staat het vreemd als je een film uit 1989 benoemt als "de jaren 90 actiefilm". Mensen denken dat je een typefout hebt gemaakt; ik denk niet dat er iemand zal zijn die denkt: oh ja, die film uit 1989 had inderdaad een jaren 90 vibe.
    Dat zeg ik ook niet, letterlijk staat in de recensie dat de film een "typische jaren 90 actioner" is. Daarmee bedoel ik te zeggen dat de film deze typische jaren 90 vibe heeft. Daarmee zeg ik dus niet dat de film in de jaren 90 is uitgekomen, alleen dat deze die typische vibe heeft. En dat klopt volgens mij.

    Laatste wat ik er over zeg hoor, want als ik het zo weet moet ik zelf maar reviews gaan schrijven .

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Road House (2024) (Streaming)

    Road House is een remake van de jaren 90 actiefilm, en deze keer met Jake Gyllenhaal in de hoofdrol.

    Lees dit artikel
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Dat zeg ik ook niet, letterlijk staat in de recensie dat de film een "typische jaren 90 actioner" is. Daarmee bedoel ik te zeggen dat de film deze typische jaren 90 vibe heeft. Daarmee zeg ik dus niet dat de film in de jaren 90 is uitgekomen, alleen dat deze die typische vibe heeft. En dat klopt volgens mij.
    Ik verwijs naar je eerste bericht .

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik verwijs naar je eerste bericht .
    Aha, nou nu even aangepast. Volgens mij hebben we het hier nu genoeg over gehad

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •