De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.

Standaard Zijn er nog fatsoenlijke DVD/Blu-Ray kasten te koop?

Het is dan toch eindelijk gebeurd: mijn laatste aankopen passen niet meer in mijn trouwe DVD-kasten. Ik zat ff snel op internet te kijken, maar het aanbod van dit soort kasten valt - niet verrassend - nogal tegen, tegenwoordig.

Zijn we nou aangewezen op zelfbouw, of veel te dure kasten die ook nog eens van mindere kwaliteit zijn?

Standaard

Misschien kun je wat met onderstaande:

https://www.tectake.nl/cd-kast-chris...?tec_color=276
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Panasonic DP-UB824EGK; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Standaard

Ja, die Tectakes had ik ook op bol gezien. Geloof dat de kwaliteit niet al te goed was.

Standaard

Koop een kleerkast en pas die simpelweg aan aan je collectie. het overgrote deel van mijn collectie zit in een kleerkast van 800 euro. Ik heb extra planken laten maken bij een doe-het-zelf zaak en er passen zo'n 1600 a 2000 in de kast.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Koop een kleerkast en pas die simpelweg aan aan je collectie. het overgrote deel van mijn collectie zit in een kleerkast van 800 euro. Ik heb extra planken laten maken bij een doe-het-zelf zaak en er passen zo'n 1600 a 2000 in de kast.
    Een kleerkast van 800 euro is ook geen koopje.Nog geen haar op m'n hoofd die denkt dat ik een kleerkast van 800 koop.

Standaard

Ik heb laatst 3 IKEA Kallax kasten gekocht. Erg mooie kasten en je kan er veel in kwijt.

Standaard

Ik gebruik al jaren met veel plezier de zeer flexibele stalen opbergkasten (rekken) van cd-rek.nl, in diverse breedte- en hoogtematen verkrijgbaar. Je kunt ze zowel op de vloer zetten als aan de muur bevestigen en de afstand tussen de planken kun je zelf bepalen. Er zijn ook losse planken te koop als je er meer nodig hebt.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Een kleerkast van 800 euro is ook geen koopje.Nog geen haar op m'n hoofd die denkt dat ik een kleerkast van 800 koop.
    Het is maar hoe je het bekijkt. Als je een echte kast wilt voor dvd's op maat gemaakt zit je de dag van vandaag al aan 2500 euro! Dan is een kleerkast een koopje me dunkt!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Het is maar hoe je het bekijkt. Als je een echte kast wilt voor dvd's op maat gemaakt zit je de dag van vandaag al aan 2500 euro! Dan is een kleerkast een koopje me dunkt!
    Laat ik mijn mond maar houden.

Standaard

Ik heb mijn verzameling in de Billy-boekenkasten van IKEA staan. Recentelijk nog 4 lage kasten bijgekocht, omdat ik bijna geen ruimte meer had.

Standaard

Ja, een Billy leek mij ook de beste optie, alhoewel die wel een fractie te diep zijn voor films.

Standaard

Billy is perfect, kun je 2 rijen achter elkaar kwijt.

Exclamation

Ik kan deze aanbevelen: https://www.castorinterieur.nl/cd-dvd-kasten/dvd-kasten
    Ik heb er een cd-kast van op maat laten maken zodat hij bijna tegen het plafond staat en tussen een muur en een verwarmingsbuis. Voordeel tov Billy etc is dat ze net zo diep zijn als de dvd, cd, bluray of wat je wilt. Dus daar geen loze ruimte. Twee rijen voor elkaar kan maar vind ik niet handig.

Het is niet goedkoop maar wel mooier dan losse kasten naast elkaar waardoor je ook weer ruimte verliest door de dubbele wanden.

Mijn dvd's en blurays staan in Billy's van IKEA met matglazen deuren overigens.
    En mijn platen in Billy's zonder deuren waar ook mijn boeken in staan.
    Maar die staan boven op mijn studeerkamer. De cd's staan beneden dus dat moet er een beetje leuk uitzien.
    Laatst aangepast door Oakey : 09-06-2024 om 16:23
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ik heb er een cd-kast van op maat laten maken zodat hij bijna tegen het plafond staat en tussen een muur en een verwarmingsbuis. Voordeel tov Billy etc is dat ze net zo diep zijn als de dvd, cd, bluray of wat je wilt. Dus daar geen loze ruimte. Twee rijen voor elkaar kan maar vind ik niet handig.

Het is niet goedkoop maar wel mooier dan losse kasten naast elkaar waardoor je ook weer ruimte verliest door de dubbele wanden.

Mijn dvd's en blurays staan in Billy's van IKEA met matglazen deuren overigens.
    En mijn platen in Billy's zonder deuren waar ook mijn boeken in staan.
    Maar die staan boven op mijn studeerkamer. De cd's staan beneden dus dat moet er een beetje leuk uitzien.
    De keus zal ook afhangen van je collectie. Ik zie dat de grootste kast 290 DVD's kwijt kan. Dan zit ik al snel aan vele duizenden euro's, alleen aan kasten.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ja, mooi, maar wel een beetje duur voor een kast die op een hobbykamer komt te staan

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcccc Bekijk bericht
    Ja, mooi, maar wel een beetje duur voor een kast die op een hobbykamer komt te staan
    Nou dat advies is nog altijd beter dan dat van ..hé

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik gebruik al jaren met veel plezier de zeer flexibele stalen opbergkasten (rekken) van cd-rek.nl, in diverse breedte- en hoogtematen verkrijgbaar. Je kunt ze zowel op de vloer zetten als aan de muur bevestigen en de afstand tussen de planken kun je zelf bepalen. Er zijn ook losse planken te koop als je er meer nodig hebt.
    gebruik deze ook, ideaal, vooral als je niet al teveel ruimte in je kamer hebt
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

from "Youngstown" by Bruce Springsteen

mijn collectie mijn verkoop topic

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    gebruik deze ook, ideaal, vooral als je niet al teveel ruimte in je kamer hebt
    Ik ben op zoek naar een goede kast om mijn Blu-Rays in op te bergen. Kwam al heel gauw op dit forumtopic uit en hierin kwam ik iemand tegen die cd-rek aanbeveelde.
    Nu kijk ik eens rond op deze site en nu staat er onderstaande op die me nogal interessant leek:

A5 752 CD-Rek 240x50x16cm

Op de afbeelding staat de dvd versie met 11 schappen. Kan iemand me zeggen hoeveel blu rays er op 1 zo'n schap kunnen? Hoop dat er iemand hier is met deze kast en dat kan vertellen.
    Want dan kan ik dat maal 11 doen om een idee te krijgen hoeveel er ongeveer in 1 kast past en hoeveel ik er dus moet bestellen. Mooie is dat ik er tegen mijn beoogde muur dan mooi 3 naast elkaar kunnen staan.

Want zoveel keus is er niet echt en dit is een kast die je zelf in elkaar moet zetten denk ik? Das geen probleem voor me. Maar als je een ideale kast moet laten maken kost dat onnodig meer en deze lijkt ideaal voor mijn behoefte als ik maar weet hoeveel er ongeveer op 1 zo'n schap kunnen staan.

Alvast bedankt!

Standaard

De exacte breedte van het schap van 50 cm is 49,5 cm. Het hangt er een beetje vanaf wat voor soort Blu-rays je allemaal hebt: een standaard enkele Nederlandse blu-ray is ca. 1 cm breed, een gewone Engelse Blu-ray ca. 1,5 cm en een standaard steelbook is eveneens ca. 1,5 cm breed. En dan heb ik het nog niet over boxsets en dubbele Blu-rays.
    Het aantal Blu-rays dat je kwijt kunt varieert dus, vooral als je ze op alfabetische volgorde neerzet (en niet op dikte), wat wel aan te bevelen is. Mijn kast is 210 cm hoog, heeft 10 'planken', elk met een tussenafstand van ca 20,5 cm. Maar als je een hele reeks Blu-rays even op de grond zet totdat deze in totaal ong. 49,5 cm breed is, dan weet je hoeveel er op 1 'plank' passen.

Ik heb deze kast al jaren in gebruik en bevalt me nog steeds uitstekend. Je kunt de hoogte van de 'planken' variëren en je kunt de kast door middel van schroeven verankeren aan de muur of zelfs ophangen, als je dat zou willen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Standaard

Castor interieur is er inmiddels mee gestopt zie ik. Daar heb ik ook mijn cd-kast op maat laten maken. Niet goedkoop, wel mooi. Ze hebben nu opruiming met showmodellen, wellicht staat daar iets betaalbaars tussen? https://www.castorinterieur.nl/

Mijn blurays dvd's staan boven in Billy's van ikea, heel lelijk en onpraktisch want die zijn eigenlijk te diep. Zitten wel deuren voor. De fysieke filmdragers (ik heb er nog iets van 700) zouden wel een keer weg mogen op een paar titels na, maar je krijgt er toch niets meer voor dus ik houd ze nog maar. Ik sluit niet uit dat ze een keer in opbergboxen de zolder op gaan.

Iets van dit soort meubels nieuw voor een koopje vinden gaat tegenwoordig niet meer echt, maar de Benno's op marktplaats kosten vaak niks. Maar daar past niet veel in. Probleem met allerlei losse kasten is ook dat je door de dubbele wanden veel ruimte verliest, 1 grote kast op maat is dan veel mooier.

Lundia heeft ook dvd-kasten die niet al te duur zijn: https://www.lundia-original-webshop....cd-dvd-kasten/
    Laatst aangepast door Oakey : 20-01-2025 om 08:17
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

Standaard

Ik heb twee prachtige kasten bij verzamelkasten gekocht, maar die is helaas ook gestopt zie ik.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door batmaster Bekijk bericht
    Ik heb twee prachtige kasten bij verzamelkasten gekocht, maar die is helaas ook gestopt zie ik.
    Door het ontspullen en streaming kan ik me daar wel iets bij voorstellen. Maar jammer is het wel.

Standaard

Bij een partij als Moduloo kun je je eigen kasten ontwerpen. Lengte, breedte, hoogte, deurtjes, lades.

Moduloo kasten online Home - Modulaire kasten

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Bij een partij als Moduloo kun je je eigen kasten ontwerpen. Lengte, breedte, hoogte, deurtjes, lades.

Moduloo kasten online Home - Modulaire kasten
    Ook mooi. Maar past allemaal niet binnen het budget van de TS en anderen die op zoek zijn, bij 1000en dvd's ben je met zo'n op maat gemaakte kast al snel duizenden Eurootjes kwijt aan kasten.

Zelfs die kant en klaar Lundiakasten beginnen bij €700-800 en daar heb je dan een paar van nodig bij een beetje collectie.

cd-rek.nl is nog het goedkoopst maar bij een redelijke collectie moet je ook al behoorlijk wat kasten hebben. Persoonlijk vind ik hout ook mooier dan metaal maar smaken verschillen. Maar dat de planken makkelijk te verstellen zijn is wel heel handig.
    Laatst aangepast door Oakey : 21-01-2025 om 10:59

Instellingen bij het plaatsen van berichten