De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.

Standaard Zijn er nog fatsoenlijke DVD/Blu-Ray kasten te koop?

Het is dan toch eindelijk gebeurd: mijn laatste aankopen passen niet meer in mijn trouwe DVD-kasten. Ik zat ff snel op internet te kijken, maar het aanbod van dit soort kasten valt - niet verrassend - nogal tegen, tegenwoordig.

Zijn we nou aangewezen op zelfbouw, of veel te dure kasten die ook nog eens van mindere kwaliteit zijn?

Standaard

Misschien kun je wat met onderstaande:

https://www.tectake.nl/cd-kast-chris...?tec_color=276
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Standaard

Ja, die Tectakes had ik ook op bol gezien. Geloof dat de kwaliteit niet al te goed was.

Standaard

Koop een kleerkast en pas die simpelweg aan aan je collectie. het overgrote deel van mijn collectie zit in een kleerkast van 800 euro. Ik heb extra planken laten maken bij een doe-het-zelf zaak en er passen zo'n 1600 a 2000 in de kast.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Koop een kleerkast en pas die simpelweg aan aan je collectie. het overgrote deel van mijn collectie zit in een kleerkast van 800 euro. Ik heb extra planken laten maken bij een doe-het-zelf zaak en er passen zo'n 1600 a 2000 in de kast.
    Een kleerkast van 800 euro is ook geen koopje.Nog geen haar op m'n hoofd die denkt dat ik een kleerkast van 800 koop.

Standaard

Ik heb laatst 3 IKEA Kallax kasten gekocht. Erg mooie kasten en je kan er veel in kwijt.

Standaard

Ik gebruik al jaren met veel plezier de zeer flexibele stalen opbergkasten (rekken) van cd-rek.nl, in diverse breedte- en hoogtematen verkrijgbaar. Je kunt ze zowel op de vloer zetten als aan de muur bevestigen en de afstand tussen de planken kun je zelf bepalen. Er zijn ook losse planken te koop als je er meer nodig hebt.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Een kleerkast van 800 euro is ook geen koopje.Nog geen haar op m'n hoofd die denkt dat ik een kleerkast van 800 koop.
    Het is maar hoe je het bekijkt. Als je een echte kast wilt voor dvd's op maat gemaakt zit je de dag van vandaag al aan 2500 euro! Dan is een kleerkast een koopje me dunkt!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Het is maar hoe je het bekijkt. Als je een echte kast wilt voor dvd's op maat gemaakt zit je de dag van vandaag al aan 2500 euro! Dan is een kleerkast een koopje me dunkt!
    Laat ik mijn mond maar houden.

Standaard

Ik heb mijn verzameling in de Billy-boekenkasten van IKEA staan. Recentelijk nog 4 lage kasten bijgekocht, omdat ik bijna geen ruimte meer had.

Standaard

Ja, een Billy leek mij ook de beste optie, alhoewel die wel een fractie te diep zijn voor films.

Standaard

Billy is perfect, kun je 2 rijen achter elkaar kwijt.

Exclamation

Ik kan deze aanbevelen: https://www.castorinterieur.nl/cd-dvd-kasten/dvd-kasten
    Ik heb er een cd-kast van op maat laten maken zodat hij bijna tegen het plafond staat en tussen een muur en een verwarmingsbuis. Voordeel tov Billy etc is dat ze net zo diep zijn als de dvd, cd, bluray of wat je wilt. Dus daar geen loze ruimte. Twee rijen voor elkaar kan maar vind ik niet handig.

Het is niet goedkoop maar wel mooier dan losse kasten naast elkaar waardoor je ook weer ruimte verliest door de dubbele wanden.

Mijn dvd's en blurays staan in Billy's van IKEA met matglazen deuren overigens.
    En mijn platen in Billy's zonder deuren waar ook mijn boeken in staan.
    Maar die staan boven op mijn studeerkamer. De cd's staan beneden dus dat moet er een beetje leuk uitzien.
    Laatst aangepast door Oakey : 09-06-2024 om 15:23
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ik heb er een cd-kast van op maat laten maken zodat hij bijna tegen het plafond staat en tussen een muur en een verwarmingsbuis. Voordeel tov Billy etc is dat ze net zo diep zijn als de dvd, cd, bluray of wat je wilt. Dus daar geen loze ruimte. Twee rijen voor elkaar kan maar vind ik niet handig.

Het is niet goedkoop maar wel mooier dan losse kasten naast elkaar waardoor je ook weer ruimte verliest door de dubbele wanden.

Mijn dvd's en blurays staan in Billy's van IKEA met matglazen deuren overigens.
    En mijn platen in Billy's zonder deuren waar ook mijn boeken in staan.
    Maar die staan boven op mijn studeerkamer. De cd's staan beneden dus dat moet er een beetje leuk uitzien.
    De keus zal ook afhangen van je collectie. Ik zie dat de grootste kast 290 DVD's kwijt kan. Dan zit ik al snel aan vele duizenden euro's, alleen aan kasten.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ja, mooi, maar wel een beetje duur voor een kast die op een hobbykamer komt te staan

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcccc Bekijk bericht
    Ja, mooi, maar wel een beetje duur voor een kast die op een hobbykamer komt te staan
    Nou dat advies is nog altijd beter dan dat van ..hé

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik gebruik al jaren met veel plezier de zeer flexibele stalen opbergkasten (rekken) van cd-rek.nl, in diverse breedte- en hoogtematen verkrijgbaar. Je kunt ze zowel op de vloer zetten als aan de muur bevestigen en de afstand tussen de planken kun je zelf bepalen. Er zijn ook losse planken te koop als je er meer nodig hebt.
    gebruik deze ook, ideaal, vooral als je niet al teveel ruimte in je kamer hebt
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

from "Youngstown" by Bruce Springsteen

mijn collectie mijn verkoop topic

Instellingen bij het plaatsen van berichten