Fall Guy, The (UHD)
The Fally Guy is een erg leuke actiekomedie en krijgt een knaller van een 4K UHD+2BD-uitgave.
Lees dit artikel
Fall Guy, The (UHD)
The Fally Guy is een erg leuke actiekomedie en krijgt een knaller van een 4K UHD+2BD-uitgave.
Lees dit artikel
Vreemd dat er nergens wordt gerefereerd aan de tv serie "the fall guy", die bij onze oosterburen te zien was als "ein colt fur alle falle". Waar Lee Majors de hoofdrol had, en zijn zeer knappe assistente de show stal. (Lee Majors beter bekend van "the six million dollar man".
Raar dat hij geen guest is, of te zien is in een van de extra's. De serie heeft toch wel een tijdje gelopen. En deze film is gebaseerd op deze serie.
Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)
LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K
Het klopt inderdaad dat de film op deze serie is gebaseerd. Echter is dat, plus de naam van de hoofdpersoon, de enige overeenkomst en vond ik dus niet interessant genoeg om verder in de recensie te vermelden. De overduidelijke verwijzingen naar andere films en de rol/achtergrond van Leitch binnen Hollywood en andere films vind ik veel meer herkenbaar en interessanter om te vermelden. Vandaar. Maar bedankt voor de toevoeging!
Ik vond de film (4K TC) een genot om te bekijken. Het verhaal, de regie, het acteerwerk en de montage en het beeld (zonder DV) zijn zoals je die van een goede popcorn-film mag verwachten.
In de recensie is geschreven dat David Leitch is begonnen als stuntman en later als regisseur is gaan werken en ik had gehoopt dat deze film een dergelijk einde zou krijgen en dat vond ik een beetje jammer.
Het geluid vond ik ook bij deze Atmos weer wat minder. Dialogen, muziek en effekten zijn wel goed gedoseerd, maar het had weinig dynamiek en dat is bvb goed te horen wanneer er in een scene veel wisselingen zijn tussen voor en achter de schermen. De overgangen vond ik te vloeiend en kwa ruimtelijkheid was er weinig verschil te horen, tenzij ik de 'upmixer' gebruikte.
Ik had gehoopt dat het wat meer als van de actiefilms waar naar toe verwezen wordt zou klinken, maar ook deze film heeft weer behoorlijk wat 'noise cancelling'. Met "noise" bedoel ik geen ruis, maar de voor veel mensen "storende" detailles en overgangen die nodig zijn voor de juiste beleving. De DN en de DRC zijn zoals we die van Dolby Atmos TrueHD en Universal gewend zijn, 4dB hoger dan bij de andere codecs wat weer deels hersteld wordt wanneer de DR op "max" staat. Daarnaast is het volgens mij geen 24-bit, maar 16-bit, omdat de speler aangeeft dat de bitrate in de buurt van de 2,2MBps blijft. Met de "noise", de juiste DN, 24-bit het weg laten van DRC had het van mij -net als de film zelf- een 9 kunnen krijgen.
Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 21-07-2024 om 13:43
Geef geluid de ruimte.
Mijn HT
Ik heb de extended gezien en kom toch niet hoger dan een 6 uit. Leuk tussendoortje, maar meer niet. De humor van Gosling redt de film nog net.