Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 104 worden weergegeven.

Discussie: United 93

  1. #76

    Standaard

    United 93 – Paul Greengrass (2006)

    Greengrass’ film werd wereldwijd geprezen als een indrukwekkend meesterwerk, wat ik persoonlijk maar gedeeltelijk terecht vind. De scènes in het vliegtuig zijn meesterlijk en indringend, en laten je met een depressief gevoel achter. Deze scènes worden door Greengrass’ voortdurend bewegende camera indrukwekkend in beeld gebracht. Toch bestaat ‘United 93’ slechts voor één derde uit deze vliegtuigscènes, en de andere scènes deden me dan ook een stuk minder. Natuurlijk is het interessant om te zien hoe het ongeloof bij de vliegleiding stand houdt, maar dit verhaal had volgens mij korter en bondiger verteld kunnen worden. Dat Greengrass ook in de ‘non-vliegtuigscenes’ de losse camera hanteert is volgens mij ook geen gelukkige stijlkeuze. Voor deze scènes was een statische cameravoering wat mij betreft doeltreffender geweest, omdat de impact van de losse camera in de vliegtuigscènes, door het voortdurend hanteren van de losse camera, toch behoorlijk wordt afgezwakt en de film als geheel visueel vrij oninteressant wordt. Inhoudelijk heeft de film ook niet zoveel te vertellen, en doordat Greengrass elke vorm van identificatie weigert, leef je als toeschouwer ook niet echt mee met de personages. Tegelijkertijd is Greengrass’ afwijzing van enige vorm van sentimentaliteit ook lovenswaardig te noemen. ‘United 93’ is voor mij bijgevolg een bij vlagen erg knappe en indrukkwekkende film geworden, maar niet het meesterwerk dat de meeste critici er van maken.

    7,5/10
    YMDB - Mijn Top 20

    I wouldn't take the advice of a lot of so-called critics on how to shoot a close-up of a teapot.
    David Lean

  2. #77

    Standaard

    Ik ben iets meer dan een maand geleden naar deze film geweest, maar werd ontzettend misselijk van het camerawerk. De camera zoemt voortdurend in en uit en beweegt veel. Ik ben na 30 minuten weggelopen uit de bioscoop. Wel jammer, want het leek me inderdaad een super mooie film!
    En zo is het

  3. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mcdid
    Ik ben iets meer dan een maand geleden naar deze film geweest, maar werd ontzettend misselijk van het camerawerk. De camera zoemt voortdurend in en uit en beweegt veel. Ik ben na 30 minuten weggelopen uit de bioscoop. Wel jammer, want het leek me inderdaad een super mooie film!
    dan is het juist jammer dat je bent weg gelopen. neem `t camerawerk voor lief en geniet gewoon

    Dat snap ik sowieso niet: mensen die weglopen uit de bios. Je hebt toch je kaartje betaald?? kijk dan de film ook uit of geef het geld aan mij, dan is het beter besteed
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mcdid
    Ik ben iets meer dan een maand geleden naar deze film geweest, maar werd ontzettend misselijk van het camerawerk. De camera zoemt voortdurend in en uit en beweegt veel. Ik ben na 30 minuten weggelopen uit de bioscoop. Wel jammer, want het leek me inderdaad een super mooie film!
    Had ik dat ook maar gedaan. De personages zijn zo oppervlakkig. Je kunt niet meevoelen. Jij boeit letterlijk geen zak of ze kapot gaan. En 2 van de 4 kapers lopen met een rode rambo sliert om hun hoofd. Nee, ik hoop dat World Trade Center beter wordt. Wil niet zeggen dat de aller laatste scene sterk is gemaakt. Maar die foutjes kunnen niet. :P[/list]

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door James caviezel

    Had ik dat ook maar gedaan. De personages zijn zo oppervlakkig. Je kunt niet meevoelen. Jij boeit letterlijk geen zak of ze kapot gaan. En 2 van de 4 kapers lopen met een rode rambo sliert om hun hoofd. Nee, ik hoop dat World Trade Center beter wordt. Wil niet zeggen dat de aller laatste scene sterk is gemaakt. Maar die foutjes kunnen niet. :P[/list]
    De personages zijn misschien wel oppervlakkig maar wat had je dan gewilt? Dat je stuk voor stuk vanaf hun geboorte had meegemaakt tot 11 september 2001? Het was wel goed zo vind ik.
    En die rode rambo sliertjes hadden ze gewoon, dat zie je in Flight 93 ook terug. Niks om je aan te storen toch?
    Ik vind de scenes van de flightcontrols ook sterk gemaakt. Vooral als ze vanaf New Ark de toestellen ineens zien.

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter26
    Citaat Oorspronkelijk gepost door James caviezel

    Had ik dat ook maar gedaan. De personages zijn zo oppervlakkig. Je kunt niet meevoelen. Jij boeit letterlijk geen zak of ze kapot gaan. En 2 van de 4 kapers lopen met een rode rambo sliert om hun hoofd. Nee, ik hoop dat World Trade Center beter wordt. Wil niet zeggen dat de aller laatste scene sterk is gemaakt. Maar die foutjes kunnen niet. :P[/list]
    De personages zijn misschien wel oppervlakkig maar wat had je dan gewilt? Dat je stuk voor stuk vanaf hun geboorte had meegemaakt tot 11 september 2001? Het was wel goed zo vind ik.
    En die rode rambo sliertjes hadden ze gewoon, dat zie je in Flight 93 ook terug. Niks om je aan te storen toch?
    Ik vind de scenes van de flightcontrols ook sterk gemaakt. Vooral als ze vanaf New Ark de toestellen ineens zien.
    het was helemaal niet goed zo want je hebt totaal geen binding met de passagiers, dit was beter geweest als docu dan als "film"
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter26
    Citaat Oorspronkelijk gepost door James caviezel

    Had ik dat ook maar gedaan. De personages zijn zo oppervlakkig. Je kunt niet meevoelen. Jij boeit letterlijk geen zak of ze kapot gaan. En 2 van de 4 kapers lopen met een rode rambo sliert om hun hoofd. Nee, ik hoop dat World Trade Center beter wordt. Wil niet zeggen dat de aller laatste scene sterk is gemaakt. Maar die foutjes kunnen niet. :P[/list]
    De personages zijn misschien wel oppervlakkig maar wat had je dan gewilt? Dat je stuk voor stuk vanaf hun geboorte had meegemaakt tot 11 september 2001? Het was wel goed zo vind ik.
    En die rode rambo sliertjes hadden ze gewoon, dat zie je in Flight 93 ook terug. Niks om je aan te storen toch?
    Ik vind de scenes van de flightcontrols ook sterk gemaakt. Vooral als ze vanaf New Ark de toestellen ineens zien.
    het was helemaal niet goed zo want je hebt totaal geen binding met de passagiers, dit was beter geweest als docu dan als "film"
    Precies, je moet toch wel wat kunnen voelen. Had meer gevoel voor die ene terrorist die helemaal kapot/gestoken werd dan alle andere passagiers. Maar hij dat vond ik. (ik kwam maar niet in de film)

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital

    het was helemaal niet goed zo want je hebt totaal geen binding met de passagiers, dit was beter geweest als docu dan als "film"
    Mjah, jij had misschien geen binding met die passagiers maar ik wel. Je ziet toch natuurlijke mensen? De docu is Flight 93. Ga je die maar kijken. Deze had toch meer spektakel in zich dan Flight 93.

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door James caviezel
    Precies, je moet toch wel wat kunnen voelen. Had meer gevoel voor die ene terrorist die helemaal kapot/gestoken werd dan alle andere passagiers.
    Dat vind ik knap. Op het moment dat de piloot, co-piloot en stewardes omgebracht werden voelde ik niks mee met de terroristen.
    "When a forest grows too wild, a purging fire is inevitable and natural." | DVD's te koop | My Collection | WhatIWatch

  10. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter26
    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital

    het was helemaal niet goed zo want je hebt totaal geen binding met de passagiers, dit was beter geweest als docu dan als "film"
    Mjah, jij had misschien geen binding met die passagiers maar ik wel. Je ziet toch natuurlijke mensen? De docu is Flight 93. Ga je die maar kijken. Deze had toch meer spektakel in zich dan Flight 93.
    Fligt 93 en United 93 zijn volgens IMDB dezelfde film, Flight 93 is dan de "working title".
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter26
    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital

    het was helemaal niet goed zo want je hebt totaal geen binding met de passagiers, dit was beter geweest als docu dan als "film"
    Mjah, jij had misschien geen binding met die passagiers maar ik wel. Je ziet toch natuurlijke mensen? De docu is Flight 93. Ga je die maar kijken. Deze had toch meer spektakel in zich dan Flight 93.
    Fligt 93 en United 93 zijn volgens IMDB dezelfde film, Flight 93 is dan de "working title".
    En die was verandert.. Flight93 was een TVfilm en die is nu op dvd.
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter26
    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital

    het was helemaal niet goed zo want je hebt totaal geen binding met de passagiers, dit was beter geweest als docu dan als "film"
    Mjah, jij had misschien geen binding met die passagiers maar ik wel. Je ziet toch natuurlijke mensen? De docu is Flight 93. Ga je die maar kijken. Deze had toch meer spektakel in zich dan Flight 93.
    Ik had wel binding met de passagiers, maar daar ging de film niet om. Ze hebben met deze film geprobeert je een zo echt mogelijke ervaring te geven. Daarom is hij aan het begin ook bijna saai.
    Lucille's my parole officer. She's a dyke, but God knows why. With that body of her's she could have any man she wants. !
    laatste aanwinst:An Inconvenient Truth, Infernal Affairs, Infernal Affairs II, Infernal Affairs III, Natural Born Killers SEBoxset, Amelie SE

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bono_Aloys
    En die was veranderd.. Flight93 was een TVfilm en die is nu op dvd.
    En dan is er nog een andere bekend onder de naam "The Flight That Fought Back" Wat meer een docu is dan een TV film. De nabestaanden komen tussen de scène's dan ook aan het woord, alsmede de werkelijke opnames van gesprekken met de toren, telefoongesprekken, en als ik me niet vergis opnames van de zwarte doos.

  14. #89

    Standaard

    Die is ook op Discovery Chanel uitgezonden...
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  15. #90

    Standaard

    Laatst nog naar gekeken. Aangrijpende, akelig realistische en zeer indrukwekkende reconstructie. 'n Film om stil van te worden. De documentaire-stijl van Greengrass werkt perfect en bezorgde me koude rillingen. Iets wat hij eerder had geflikt met 't eveneens onvergetelijke Bloody Sunday. Hiervoor had ik de tv-film Flight 93 gezien en die was onverwacht goed, maar haalt niet 't niveau van United 93.
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  16. #91

    Standaard

    Vandaag gezien voor school, wow wat een film, ik was er akelig stil van. Absoluut een aanrader wat mij betreft.

  17. #92

    Standaard

    Vanavond ga ik deze film ook eindelijk eens kijken aangezien ze hem hier in Leuven gratis in een aula vertonen, ik kwam alvast de reacties van anderen even lezen op deze film.

    Ik vind het alvast spijtig dat er zoveel commentaar is op het camerawerk in de films van Greengrass, hetgeen ik in Bloody Sunday of The Bourne Supremacy in ieder geval niet als storend heb ervaren en net een realistisch gevoel geeft in mijn opinie.

    Of United 93 me even fel aanspreekt als die andere Greengrass-films zal ik hier morgen weten te zeggen

  18. #93

    Standaard

    Heb de dvd ondertussen klaarliggen (in het vakje "kijkachterstand" in mijn dvdkast). Mijn vriendin geeft echter aan dat zij deze film liever niet ziet, dus we zullen een vriendin-loos moment ( ) dankzij deze situatie toch ook wel weer kunnen waarderen :wink:
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  19. #94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Heb de dvd ondertussen klaarliggen (in het vakje "kijkachterstand" in mijn dvdkast). Mijn vriendin geeft echter aan dat zij deze film liever niet ziet, dus we zullen een vriendin-loos moment ( ) dankzij deze situatie toch ook wel weer kunnen waarderen :wink:
    Geef ze "zakgeld" voor een uitje, zodat je hem snel kan zien

    Een aangrijpende film/ docu, ik zat op de bank behoorlijk met de slachtoffers mee te leven Film/ docu hoe je het noemt maakt me niet uit. Zolang ik me maar vermaak.

  20. #95

    Standaard

    Het eerste woord dat in me opkomt na het kijken van deze film: indrukwekkend. En dan vooral de regie van Paul Greengrass die net als in Bloody Sunday de film een docu-stijl geeft en door het verhaal in real-time te vertellen een sterk gevoel van realisme creëert.

    Ik vond het geweldig positief dat men ook een beeld geeft van de groeiende chaos bij de luchtverkeersleiding. Sommigen zullen dit misschien saai vinden maar ik vond het geweldig interessant (vooral dus door de docu-stijl). Hoe de mensen met verbijstering ieder beetje nieuws vernemen en aan elkaar doorvertellen doet je automatisch terugdenken aan hoe je het nieuws op 9/11 zelf hebt vernomen en hoe onwerkelijk het allemaal wel leek.

    Het gedeelte van de film dat zich op het vliegtuig afspeelt komt maar zeer traag op gang, maar ook die stilte voor de storm en het gevoel van de passagiers dat ze maar op een alledaagse binnenlandse vlucht zitten vond ik zeer sterk gedaan, met mooie details zoals wanneer het toestel langs NYC passeert en je even een glimp ziet van het WTC net voor de aanval vanuit de hoek van een vliegtuigraam. En de film wordt naar mijn mening alleen maar beter zodra de hel dan uiteindelijk losbreekt op United 93. Ook het einde maakte een sterke indruk op mij en ik kan in feite alleen maar hopen dat ik op dezelfde manier zou reageren in zo'n situatie [spoiler:0870eac60e]over mijn lijk dat zo'n terrorist z'n doel bereikt[/spoiler:0870eac60e].

    Ik denk dat dit wel met voorsprong de beste 9/11-film is die er op dit moment te zien is en Greengrass heeft er ook echt een sterke film van gemaakt die je werkelijk het gevoel geeft dat je zelf temidden van het hele gebeuren zit, maar die toch ook het nodige respect voor de slachtoffers toont. Een must-see.

  21. #96

    Standaard

    Gisteren gezien, na klein tijdje terug World Trade Center gezien te hebben. Deze maakt een verpletterende indruk, in tegenstelling tot WTC. Het artikel aan het begin van deze thread zal ik nog eens op mijn gemak doornemen. Maar het lijkt wel mode tegenwoordig om overal een samenzwering achter te zien!

  22. #97

    Standaard

    Prachtige film, heb er ook zeker een traantje bij gelaten!

  23. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Black-Panther
    Prachtige film, heb er ook zeker een traantje bij gelaten!
    Ik ook, eindelijk weer eens een film waarbij je lekker kan janken

  24. #99

    Standaard

    Veel mensen zullen het niet met me eens zijn, maar zo supergeweldig vond ik deze film niet. Sterk, zeker, maar een redelijk recht toe recht aan verfilming die volgensmij vooral goed wordt gewaardeerd omdat het echt is gebeurd. Als deze film was gemaakt en het was allemaal fictioneel geweest, ben ik benieuwd wat de reacties dan zouden zijn geweest.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  25. #100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul
    Als deze film was gemaakt en het was allemaal fictioneel geweest, ben ik benieuwd wat de reacties dan zouden zijn geweest.
    Het lijkt mij dat juist omdat het waargebeurd is (al valt dat volgens sommigen ook te betwijfelen, maar dat is een andere kwestie)
    het in deze stijl gefilmd is. Het gekke is dat ik het afstandelijk verteld werd, maar toch voelde ik me betrokken.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •