Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 101 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Ik heb de dvd binnen en het interview met Brad Anderson bekeken, die Bales afkomst aanhaalde [Wales] en zijn manier van acteren. Hoe hij comlpeet opgaat in een rol, iemand anders 'wordt', zo ook zijn spraak. Hij spreekt dus eigenlijk Engels, met een Engels/Welsh accent. Dat deed hij pas weer na de wrap. Nu ken ik Bale voornamelijk van American Psycho, waarin hij een bijzonder Amerikaans personage vertolkt, en ook in de interviews die op die dvd staan spreekt hij erg 'Amerikaans'.

    Heeft iemand materiaal waarin Bale 'Brits' spreekt? Dat zou echt een vreemde gewaarwording zijn. En niet 'Empire of the Sun', want dat is niet de Bale van nu.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101
    Ik heb de dvd binnen en het interview met Brad Anderson bekeken, die Bales afkomst aanhaalde [Wales] en zijn manier van acteren. Hoe hij comlpeet opgaat in een rol, iemand anders 'wordt', zo ook zijn spraak. Hij spreekt dus eigenlijk Engels, met een Engels/Welsh accent. Dat deed hij pas weer na de wrap. Nu ken ik Bale voornamelijk van American Psycho, waarin hij een bijzonder Amerikaans personage vertolkt, en ook in de interviews die op die dvd staan spreekt hij erg 'Amerikaans'.

    Heeft iemand materiaal waarin Bale 'Brits' spreekt? Dat zou echt een vreemde gewaarwording zijn. En niet 'Empire of the Sun', want dat is niet de Bale van nu.
    Als Bale tijdens het feestje bij Batman Begins de mensen aanspreekt, klonk hij wel brits. Dit deed me echt denken aan z´n rol in American Psycho.
    The Machinist heb ik niet gezien, maar z´n beste acteerprestatie vind ik nog steeds in American Psycho. In Batman Begins kon hij niet echt loskomen, want hij was natuurlijk de geheimzinnige Bruce Wayne.

  3. #78

    Standaard

    Ik vond Bale in batman begins niet erg best eigenlijk. Komt ook omdat de film behoorlijk tegenviel maar hij lijkt ook niet erg z'n best te doen in die film. De film is erg oppervlakkig dus komt Bale ook erg oppervlakkig en saai over.

    The Machinist en American Psycho laten zien dat Christian Bale erg, erg goed is in z'n vak :wink:

  4. #79

    Standaard

    Juist omdat die twee films Bale als [volwassen] acteur behoorlijk op de kaart zetten, zeker AP omdat Bale daar zo ontzettend de Amerikaan uithangt, lijkt het me bijna bizar om hem zijn moedertaal te horen spreken. Ik las trouwens ook dat hij voor elke film tot op heden een ander accent heeft gebruikt. Hij zou er een 'cunning ear' voor hebben.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  5. #80

    Standaard

    Een super acteur die nu endelijk eens in een goeie film speelt. En eindelijk de credits lijkt te krijgen die hij verdient.

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Beatrice M.
    Een super acteur die nu endelijk eens in een goeie film speelt. En eindelijk de credits lijkt te krijgen die hij verdient.
    Misschien waren Equilibrium en American Psycho geen echt toppers (ookal hadden ze dat best wel kunnen zijn), maar zijn prestatie in beide films is erkend buitengewoon goed en daar heeft hij ook best wel zijn credit voor gehad.

  7. #82

    Standaard

    Nou ik vind zowel Equilibrium en American Psycho echt wel toppers. The Machinist en Batman Begins trouwens ook. Ben benieuwd wat Bale nog meer voor ons in petto heeft in de toekomst (in ieder geval een rol in de nieuwe Terrence Malick film The New World) want hij begint zo langzamerhand echt een van mn favoriete acteurs te worden.
    .....The Only Verdict Is Vengeance, A Vendetta.....

    V (Hugo Weaving)- V For Vendetta

  8. #83

    Standaard

    Hier sluit ik me volledig bij aan 8)

  9. #84

    Standaard

    Vandaag eindelijk The Machinist gezien en gewoon een sterke film een met goed script een keer weer wat anders dan de zoveelste action-flick uit Hollywood.

  10. #85

    Standaard

    net gezien en had er veel van verwacht en dat is zeker uitgekomen, wat bij mij meestal niet het geval is bij films waarvan ik veel verwacht van te voren

    Bale verdient enorm veel respect voor het lijden met een hele grote IJ voor het afvallen, hij is echt mager in deze film, zo mager dat het bijna pijn doet aan je ogen als je hem in één bepaalde scene ziet weglopen

    verder acteert de beste man formidabel, het is gewoon niet meer acteren wat hij in deze film laat zien, zo goed

    dan de film zelf, sfeer is zo knap gemaakt, past precies in het verhaal, net zoals 25th Hour een bepaalde aparte bijpassende sfeer had, zo ook Collateral (alhoewel ik beide films teleurstellend vond eindigen wel prachtig opgezette sfeer) heeft el Maquinista (vind ik een mooiere titel) dat nog veel knapper

    ook de fabriek waar hij werkt, zijn flat, vliegveld alles past gewoon en je zit echt in zijn 'wereldtje'

    dan het verhaal, tsja ik las ergens op het forum dat [spoiler:34f4176e9a]schizophrenie[/spoiler:34f4176e9a] nou wel te vaak is verfilmd, tsja who cares, zo lang de film verder goed is en af is, vind ik het onderwerp minder van belang.

    en juist die laatst 2 genoemde aspecten zijn in deze film super, goed en af

    alles klopt aan deze film en het einde is godzijdank wel eens een keer goed in "zo'n film die sterk begint, halverwege nog steeds top is, daarna ga je je afvragen waar het verhaal naar toe gaat en vervolgens een eind heeft die valt onder de volgende begrippen"

    - slecht
    - onaf (denk bijv. 25th Hour)
    - te makkelijk
    - afgezaagd
    - totaal niet passend (denk bijv. aan Collateral)

    hoe dan ook ik hoopte richting het eind dat deze film niet zou eindigen op een manier wat mij zou teleurstellen en ik ben blijkbaar iemand die een eind belangrijk vind en een eind gauw ook niet goed genoeg vind in vergelijking met de rest van de film (zelfs Rear Window en North by Northwest hadden een voor mij wat teleurstellend eind, terwijl beide films natuurlijk fantastisch zijn)

    het is ook niet zozeer dat de film vooral goed is qua opbouw of verhaallijn, dat is zeker een aspect wat leuk gedaan is, maar niet het belangrijkste aspect dat deze film als een topper mag worden gewaardeerd (Memento, Donnie Darko, Mulholland Drive bijvoorbeeld wel films waar de vorm misschien wel het belangrijkste element is van de positieve waarderingen, Maquinista heeft dat wel minder ---> het is niet per se alleen een film waarbij je zoiets hebt van [spoiler:34f4176e9a]dat had ik echt niet verwacht, is natuurlijk wel een onverwacht, maar vorm zeker niet enige factor waarom deze film goed is[/spoiler:34f4176e9a]

    begrijp mij niet verkeerd, Memento is heilig voor mij maar ik probeer uit te leggen dat de opbouw/vormaspect bij Maquinista minder belangrijk is dan bij bijvoorbeeld Memento, Mulholland Drive en Donnie Darko...

    achteraf gezien is deze film gewoon heel goed, dus duidelijk wel ondergewaardeerd qua aandacht, zelfs de 7,7 op IMDB ---> als ik zie wat voor films hoger staan terwijl die onaf zijn, verdient deze film zeker een beoordeling boven de 8 (8,2 bijvoorbeeld)

    tegenargument wat ik dus al eerder had gelezen, dat het onderwerp [spoiler:34f4176e9a]schizophrenie[/spoiler:34f4176e9a]nou echt te vaak is verfilmd, is natuurlijk op zich geen argument om deze film niet als een echte topper te beoordelen

    Nolan heeft afgekeken van regisseur B, B van C, C van D, D van Hitchcock, Hitchcock van Capra etc... (het gaat om de uitwerking en natuurlijk hoe origineler hoe knapper, maar Maquinista is los van [spoiler:34f4176e9a]schizophrenie[/spoiler:34f4176e9a] heel origineel...


    maw een aanrader, niemand en denk ook echt niemand zal deze film achteraf als een teleurstelling beoordelen bij het huren. Ik denk dat velen van jullie deze zelfs gewoon moet kopen, ik ieder geval wel en dat is al een tijdje niet meer gebeurd

    films zoals Sideways, Hotel Rwanda, Pianist hebben het net niet gered vooralsnog :wink:

  11. #86

    Standaard

    Ben het helemaal met je eens Swanski :wink:

    Hoe vaker je deze film ziet, hoe beter hij word.
    De sfeer is in deze film heel belangrijk en die is echt perfect neergezet.
    Bale is briljant in zijn rol.

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D
    Ben het helemaal met je eens Swanski :wink:

    Hoe vaker je deze film ziet, hoe beter hij word.
    De sfeer is in deze film heel belangrijk en die is echt perfect neergezet.
    Bale is briljant in zijn rol.
    gelukkig ben ik niet de enige die enthousiast is over deze film, heeft nog weinig naam, maar zal bij de NL-release wel veranderen denk ik (dat verdienen de makers en Bale wel)

    ik denk ook dat ik de film bij de 2e of 3e keer, alleen maar beter ga vinden

  13. #88

    Standaard

    Weet iemand wanneer deze film in NL uitkomt?

    ik ben maar aan het wachten en wachten en wachten....

  14. #89

    Standaard

    Je bent laat, hij is al weg uit de bios.
    Of op dvd? Ook verkrijgbaar.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  15. #90

    Standaard

    27 april komt deze in Nederland uit.
    Een 1 disc en een 2 disc.

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101
    Heeft iemand materiaal waarin Bale 'Brits' spreekt? Dat zou echt een vreemde gewaarwording zijn. En niet 'Empire of the Sun', want dat is niet de Bale van nu.
    Ik meend eme te herinneren dat hij in 'Metroland' aardig wat Brits sprak. http://www.imdb.com/title/tt0119665/
    Ook Franz Kafka laat zijn bandenspanning controleren op ladyshavebobsled.be!

  17. #92
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Ik ga er niet veel over zeggen, ik heb er de goesting niet voor.

    Enkel dit:
    Een meesterlijke rol van Bale, hij zuigt je in het verhaal.
    Het enige minpuntje vind ik dat alles verklaard wordt op het einde. Sommigen zullen dit schitterend vinden, maar mij zegt het niet zoveel.
    Het voordeel van bv een Lynch film is dat je er nog dagen/maanden later mee in je hoofd zit om het proberen te ontcijferen.
    Nu zie je het einde en klaar is kees.
    Het verhaal zit heel goed in elkaar, daar niet van. Maar iets meer mystiek op het einde zou hem geen slecht gedaan hebben.

    Wederom ... dit is een persoonlijke visie.

  18. #93

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Ik ga er niet veel over zeggen, ik heb er de goesting niet voor.

    Enkel dit:
    Een meesterlijke rol van Bale, hij zuigt je in het verhaal.
    Het enige minpuntje vind ik dat alles verklaard wordt op het einde. Sommigen zullen dit schitterend vinden, maar mij zegt het niet zoveel.
    Het voordeel van bv een Lynch film is dat je er nog dagen/maanden later mee in je hoofd zit om het proberen te ontcijferen.
    Nu zie je het einde en klaar is kees.
    Het verhaal zit heel goed in elkaar, daar niet van. Maar iets meer mystiek op het einde zou hem geen slecht gedaan hebben.

    Wederom ... dit is een persoonlijke visie.
    klopt Jaded, dat ben i kmet je eens, dat had iid het verhaal iets mystieks meegegeven, aan de andere kant is "zo'n" einde wel moeilijker en gedurfder om te maken, omdat het simpelweg GOED of SLECHT is, doe je het a la Lynch dan hebben veel mensen zoiets van: "ik begreep er geen zak vcan, maar daarom vind ik het wel goed" ---> ik zeg niet dat dat geldt voor Lynch en voor veel mensen sie zijn films goed vinden (ik val daar ook onder namelijk) maar er is een percentage waarbij dat wel het geval is, mede met de sfeer vind ik daarom het eind toch goed en toch ook vreemd genoeg gedurfd...

  19. #94

    Standaard

    Ben echt heel dom, begreep de film pas na de uitleg hier op dit forum Gave spookhuisscene trouwens! Maar kan iemand uitleggen wat het precies met de rest van het verhaal te maken heeft behalve [spoiler:ff9f9d1379] het jongetje [/spoiler:ff9f9d1379] ?
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  20. #95

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten van Krimpen
    Ben echt heel dom, begreep de film pas na de uitleg hier op dit forum Gave spookhuisscene trouwens! Maar kan iemand uitleggen wat het precies met de rest van het verhaal te maken heeft behalve [spoiler:3253da176f] het jongetje [/spoiler:3253da176f] ?
    [spoiler:3253da176f]In de spookhuisscene zie je allerlei duistere dingen voorbij komen die Bale's personage Reznik ook doormaakt of heeft doorgemaakt. Zo zie je een pop van een kind voor het karretje springen, een begrafenis met een vrouw die huilend over het graf heen buigt, een bordeel en nog een paar dingen. Het is eigenlijk gewoon een nachtmerrie van Reznik, een symbool van het schuldgevoel dat hem geestelijk en lichamelijk helemaal kapot maakt. Hetzelfde geldt voor de epileptische aanval van het jongetje in het spookhuis, waarna Reznik hem probeert te redden.[/spoiler:3253da176f]

    [spoiler:3253da176f]Het speelt zich niet eens echt af, alleen in het hoofd van Reznik. Hij heeft zijn "date" nog nooit ontmoet. Dat zie je pas op het eind, als blijkt dat dit de moeder is van het kind dat hij dood rijd.[/spoiler:3253da176f]

    Gewoon een heel goede film. Lekker vaag, tot aan het einde ineens alles duidelijk wordt. Nog eens een film die je laat nadenken.
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  21. #96

    Standaard

    Afgelopen week gehuurd na alle positivieve geluiden en mag toch wel stellen dat dit een wereldfilm is. Geweldig vaag verhaal en Bale op z'n best!

    Had op het einde het gevoel dat ik een meesterlijke mix van Memento en Fight Club had gezien. Word zeker een aanschaf deze film.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniël Dundee
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten van Krimpen
    Ben echt heel dom, begreep de film pas na de uitleg hier op dit forum Gave spookhuisscene trouwens! Maar kan iemand uitleggen wat het precies met de rest van het verhaal te maken heeft behalve [spoiler:d4dd043ce5] het jongetje [/spoiler:d4dd043ce5] ?
    [spoiler:d4dd043ce5]In de spookhuisscene zie je allerlei duistere dingen voorbij komen die Bale's personage Reznik ook doormaakt of heeft doorgemaakt. Zo zie je een pop van een kind voor het karretje springen, een begrafenis met een vrouw die huilend over het graf heen buigt, een bordeel en nog een paar dingen. Het is eigenlijk gewoon een nachtmerrie van Reznik, een symbool van het schuldgevoel dat hem geestelijk en lichamelijk helemaal kapot maakt. Hetzelfde geldt voor de epileptische aanval van het jongetje in het spookhuis, waarna Reznik hem probeert te redden.[/spoiler:d4dd043ce5]

    [spoiler:d4dd043ce5]Het speelt zich niet eens echt af, alleen in het hoofd van Reznik. Hij heeft zijn "date" nog nooit ontmoet. Dat zie je pas op het eind, als blijkt dat dit de moeder is van het kind dat hij dood rijd.[/spoiler:d4dd043ce5]

    Gewoon een heel goede film. Lekker vaag, tot aan het einde ineens alles duidelijk wordt. Nog eens een film die je laat nadenken.
    Hier zat ik ook mee na afloop van de film. Geweldige scene inderdaad [spoiler:d4dd043ce5]alleen begreep ik dit even niet omdat achteraf dus bleek dat de hele date niet echt was waardoor ik dan weer dacht dat het een beetje overbodig was maar vooral gemeen. De regisseur liet je dus zien dat Reznik alleen naar de kermis ging en gillend naar buiten kwam dacht ik toen. [/spoiler:d4dd043ce5]

    Maar dit lijkt me al wat logicher. Bedankt! :wink:
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  22. #97

    Standaard

    El Maquinista – Brad Anderson (2004)

    Deze hoogst entertainende thriller moet het vooral hebben van zijn knap opgebouwde sfeer en een puike vertolking van Chrisian Bale. Door middel van een uiterst effectieve, donkere en grauwe cinematografie weet de film je als kijker mee te slepen in de geestelijke aftakeling van Trevor Reznik, het hoofdpersonage gespeeld door Bale. De film slaagt er na verloop van tijd in Reznicks paranoia over te brengen op de kijker, waardoor de kijkervaring steeds beklemmender wordt. Deze donkere toon doet deze thriller dan ook ver boven de middelmaat uitstijgen. Helaas weet ‘El Manquista’ dit erg hoge niveau niet aan te houden, want het laatste half uur verliest de film duidelijk aan kracht. De ‘plotwending’ zie je al mijlenver aankomen, en het té uitleggerige einde ontneemt de kijker helaas elke vorm van eigen interpretatie. Dit is zonde, want de impact van het meer dan uitstekende eerste uur wordt hierdoor teniet gedaan. Anderson had de ontrafeling van zijn mysterie, zoals een Lynch of een Gilliam, beter aan de kijker over gelaten. Desalniettemin een knap gemaakte en (een eenmalig?) bijzonder spannende thriller, uitstekend gedragen door Christian Bale die in nagenoeg elk shot van de film aanwezig is.

    7,5/10
    YMDB - Mijn Top 20

    I wouldn't take the advice of a lot of so-called critics on how to shoot a close-up of a teapot.
    David Lean

  23. #98

    Standaard

    Beetje raar stukje, spielberg. Rare tikfouten en 'eenmalig'? Ik vond Session 9 anders ook erg goed.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  24. #99

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101
    Beetje raar stukje, spielberg. Rare tikfouten en 'eenmalig'? Ik vond Session 9 anders ook erg goed.
    Met 'eenmalig' doel ik op de (retorische) vraag of dezelfde spannende kijkervaring nog een keer geevenaard zal worden bij een tweede kijkbeurt. De film legt immers zo veel uit dat het mysterie van het eerste uur bij een tweede kijkbeurt al lang bekend is, waardoor de film volgens mij aan kracht zal verliezen. Een film als 'Mulholland Drive' kun je bijvoorbeeld keer op keer met dezelfde intensiteit bekijken, omdat Lynch de kijker meer dan voldoende ruimte geeft tot het vormen van een eigen interpretatie.
    YMDB - Mijn Top 20

    I wouldn't take the advice of a lot of so-called critics on how to shoot a close-up of a teapot.
    David Lean

  25. #100

    Standaard

    O, zo eenmalig. Ja dat snap ik, maar de afname aan impact van de film is natuurlijk inherent aan vaker kijken. Helaas. Toch zijn er genoeg mensen die de clou niet vatten.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •