De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Op zoek naar nieuwe setup

    Vandaag ben ik maar eens begonnen op zoek te gaan naar een nieuwe setup voor in mijn slaapkamer. Ben naar een winkel gegaan en heb verschillende receivers met speakers beluisterd. Het idee is dat ik begin met een 2.0 set maar uiteindelijk wanneer ik wat meer geld over heb er extra speakers bij komen. Mijn budget is op het moment zo'n 800 euro en dat is dus bestemd voor een receiver (surround receiver vanwege uitbreiding) en een paar goede frontspeakers. Op dit moment heb ik verschillende receivers beluisterd in mijn prijsklasse. Helaas hadden ze er maar 2-3 op het moment. Op het moment heb ik de Pioneer DV-490v als dvd-speler die eraan gaat hangen.

    Mijn favorieten waren in ieder geval:
    - Denon avr 1706
    - Marantz SR 4600

    Deze heb ik beluisterd met een aantal speakers en kwam uit op de Dali Concept 6 speakers. De Marantz won hierbij wel vrij duidelijk moet ik zeggen als het over de receivers gaat. Ik hoorde veel meer detail in het geluid en alles klonk gewoon veel en veel helderder.
    Nu wil ik natuurlijk ook wat verder gaan kijken dus ben op zoek naar een goede winkel in de omgeving Den Bosch die een ruim assortiment aan speakers en aan receivers heeft staan. Ik heb nu dan wel een aardige combinatie gevonden van Marantz SR 4600 en Dali Concept 6 maar er zijn er natuurlijk veel meer. Deze kon ik overigens meekrijgen voor zo'n 850 euro. Wel iets boven mijn budget maar nog zeker wel te doen.
    Kunnen jullie nog wat merken/types aangeven die ik zeker de moeite moet geven om te gaan beluisteren. Goede combinaties van merken die een mooi geluid weergeven.

    Alvast hartelijk bedankt
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  2. #2

    Standaard

    Ga eens naar Hobo in Den Bosch. De hebben redelijk wat staan, daar krijg je een goed advies (van de meeste daaro) en die kunnen wel iets aan de prijs doen als je voor een volledige set gaat. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    Zal ik mooi eens naartoe gaan, studeer in Den Bosch dus in een vrije middag kan ik daar mooi naartoe. Iemand nog een idee over bepaalde merken?
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  4. #4

    Standaard

    Receivers: Yamaha, Onkyo, Denon, Marantz, Sony, Pioneer.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  5. #5

    Standaard

    Ik weet niet hoe graag je perse nieuw wil, maar deze receiver van Johan staat te koop voor maar 190 eurootjes. Johan goed inschattende is er goed voor het aparaat gezorgd en heb je meer geld over voor een paar hele mooie speakers.

    Zelf vind ik Yamaha-Mission zeer goed klinken, maar anderen vinden het niets. Moet je dus echt zelf luisteren.

  6. #6

    Standaard

    Een hele goeie receiver voor een NOG betere prijs.

    Vond je Dali icm. Marantz een goeie, soms bang dat deze te vol loopt.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •