De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard The Shining (1980) mooie uitgave?

    Weet iemand of er een mooie uitgave bestaat van The Shining (1980) (de alom bekende met Jack Nicholson), ik vind alleen maar die van de 'Stanley Kubrick' collection..

    Alvast Bedankt.
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  2. #2

    Standaard

    Volgens mij is er geen SE of andere uitgave verschenen van The Shining.

  3. #3

    Standaard

    Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat er van deze film een S.E. in de planning was. Ik weet het niet zeker, dus pin je er niet op vast, het zou zomaar kunnen dat ik er helemaal naast zit...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  4. #4

    Standaard

    Er stonden was S.E.'s van Kubrick in de planning idd, maar heb er een tijd niet meer van vernomen.

  5. #5

    Standaard Re: The Shining (1980) mooie uitgave?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bono_Aloys
    Weet iemand of er een mooie uitgave bestaat van The Shining (1980) (de alom bekende met Jack Nicholson), ik vind alleen maar die van de 'Stanley Kubrick' collection..

    Alvast Bedankt.
    Die uitgave is echt meer dan prachtig hoor. Geweldige remastered beeldkwaliteit. Wel 1.33:1, maar da's open matte, en goedgekeurd door Kubrick himself, dus niet zo'n punt. En als je de Regio 1 versie koopt heb je nog een langere versie van de film ook.

    Om niet te vergeten de geweldige documentaire die dochter Vivian heeft gemaakt tijdens de productie, waarin je oa. Shelley Duval afgeblaft ziet worden door Mr. Kubrick.

    Okee, geen propvolle S.E., maar geen excuus voor Kubrick fans om deze uitgave niet te bezitten.

  6. #6

    Standaard Re: The Shining (1980) mooie uitgave?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bono_Aloys
    Weet iemand of er een mooie uitgave bestaat van The Shining (1980) (de alom bekende met Jack Nicholson), ik vind alleen maar die van de 'Stanley Kubrick' collection..

    Alvast Bedankt.
    Die uitgave is echt meer dan prachtig hoor. Geweldige remastered beeldkwaliteit. Wel 1.33:1, maar da's open matte, en goedgekeurd door Kubrick himself, dus niet zo'n punt. En als je de Regio 1 versie koopt heb je nog een langere versie van de film ook.

    Om niet te vergeten de geweldige documentaire die dochter Vivian heeft gemaakt tijdens de productie, waarin je oa. Shelley Duval afgeblaft ziet worden door Mr. Kubrick.

    Okee, geen propvolle S.E., maar geen excuus voor Kubrick fans om deze uitgave niet te bezitten.
    Maar ik ben meer op zoek naar iets met wat meer uitstraling..
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  7. #7

    Standaard Re: The Shining (1980) mooie uitgave?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bono_Aloys
    Maar ik ben meer op zoek naar iets met wat meer uitstraling..
    Wat bedoel je daar precies mee? Dat je de verpakking niet mooi vind?

    Qua extra's zal het toch enkel interviews worden met mensen die Kubrick hebben gekend of met hem samen hebben gewerkt. Interviews met Kubrick zijn schaars en een audio commentaar is nooit opgenomen. De beste man is inmiddels niet meer onder ons, dus enige input van de regisseur zelf zal ontbreken.
    Wat wel scheelt is als je de documentaire "A Life in Pictures" nog op de kop kunt tikken, daar wordt The Shining ook goed in belicht.

  8. #8

    Standaard Re: The Shining (1980) mooie uitgave?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bono_Aloys
    Maar ik ben meer op zoek naar iets met wat meer uitstraling..
    Wat bedoel je daar precies mee? Dat je de verpakking niet mooi vind?
    Met een snelle blik door zijn collectie denk ik idd. de verpakking. Zonde toch dat mensen zich laten tegenhouden door de 'mindere' verpakking om zo'n geweldige film niet in hun bezit te hebben.

    Trouwens, er is een 5-Disc tinnen blik uit genaamd 'Stanley Kubrick Collection' in Nederland, misschien dat dat wat voor je is. Uitklapbare digipack met 5 films van hem, uit mijn hoofd The Shining, Full Metal Jacket, Barry Lyndon, Lolita en Eyes Wide Shut.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  9. #9

    Standaard

    Een audiocommentaar met Nicholson en Duvall lijkt mij nog wel interessant.

  10. #10

    Standaard

    Idd voor de R1 (Remastered version uiteraard hé) gaan, want het heeft zoals Nathan als zei: de extended US cut zoals die wordt genoemd er op staan.

    Handige link voor je:

    http://www.dvdcompare.net/comparison...id=990#overall

    Wat een evtuele SE betreft, kan dat best nog wel ff duren.

  11. #11

    Standaard

    Het gaat mij een beetje om de verhouding kwaliteit/uiterlijk..

    Die Tin is idd misschien wel wat, voor als ikw eer wat meer geld heb.

    Bedankt, ik kom er nu verder zelf wel uit denk ik

    :P
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DeepWithinGothic
    Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat er van deze film een S.E. in de planning was. Ik weet het niet zeker, dus pin je er niet op vast, het zou zomaar kunnen dat ik er helemaal naast zit...
    Inderdaad, Warner HV had in America de release van de S.E. van The Shining en Eyes Wide Shut tegen het einde van het jaar voorzien met een aspect ratio van 1.77 in plaats van 1.33. Maar blijkbaar is het uitgesteld tot 2007.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •