De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard aansluiting dvdspeler met ARV663

    Ik heb naast mijn dvdrecorder ook een losse dvdspeler, die ik zou willen koppelen, zodat ik als ik iets opneem op dvd ook een andere film op dvd zou kunnen afspelen heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar zou kunnen krijgen. Mijn opstelling is tv met 2 scartingangen, videorecorder met 2 scartingangen, dvdrecorder ARV663, waaraan gekoppeld de kabelaansluiting rechtstreeks en een coaxkabel doorgesluisd naar videorecorder, deze weer naar tv.

  2. #2

    Standaard

    geen receiver + luidsprekers?

  3. #3

    Standaard Re: aansluiting dvdspeler met ARV663

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vera Ligtenberg
    Ik heb naast mijn dvdrecorder ook een losse dvdspeler, die ik zou willen koppelen, zodat ik als ik iets opneem op dvd ook een andere film op dvd zou kunnen afspelen heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar zou kunnen krijgen. Mijn opstelling is tv met 2 scartingangen, videorecorder met 2 scartingangen, dvdrecorder ARV663, waaraan gekoppeld de kabelaansluiting rechtstreeks en een coaxkabel doorgesluisd naar videorecorder, deze weer naar tv.
    Het meest simpele is het gebruik van een scart switchbox.

    De antenne kabels kunnen op hun plek blijven.

    Hier vind je wel wat naar je gading:

    http://www.mcsnet.nl/index.html?targ...t.html&lang=nl

    Links even klikken bij scartkabels en aansluitingen, krijg je een nieuw scherm, daar even klikken op SCART RGB schakelunits en splitters

    Doorlussen van een speler in een recorder kan leiden tot storingen door copyprotectsignalen. Scart switchbox lijkt mij de beste oplossing, gebruik dat zelf ook in een vergelijkbare situatie.
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    DVD speler op 1 scart-ingang van de TV en de DVD recorder op de andere. Door de Videorecorder vervolgens met de DVD recorder te verbinden, kun je als het goed is ook je Videobanden overzetten naar DVD.

    Ik weet alleen niet welke TV je hebt en de mogelijkheden van de AV aansluitingen daarvan. Dit kun je meestal bij de technische gegevens vinden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg
    DVD speler op 1 scart-ingang van de TV en de DVD recorder op de andere. Door de Videorecorder vervolgens met de DVD recorder te verbinden, kun je als het goed is ook je Videobanden overzetten naar DVD.

    Ik weet alleen niet welke TV je hebt en de mogelijkheden van de AV aansluitingen daarvan. Dit kun je meestal bij de technische gegevens vinden.
    Niet een al te beste oplossing, denk aan de copyprotect signalen!

    Het is vaak niet mogelijk originele banden over te zetten op DVD, de DVD recorder zal onmiddelijk weigeren als er zich een copyprotectsignaal op de band bevind, daardoor is het ook weer niet fijn om zodanig door te lussen, het copyprotect signaal zorgt voor storingen in het beeld.

    Met een te lenen/kopen kastje kan wel weer eea overgezet worden
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Bedankt voor de tips, maar ik zal even uitleggen wat ik wil doen ermee. De opstelling is een Aristona 55cm 52TA4416/03 tv met 2 scartaansluitingen, een Aristona videorecorder SB645 met 2 scartaansluitingen, de dvdrec. ARV 633 met 2 scartaansluitingen, daaronder de Aristona dvd-speler AR ADV 434/19 divx met 1 scartaansluiting, daaronder een Onkyo versterker.
    Ik wil dus tijdens het opnemen van de ARV 633 een dvd kunnen afspelen op de andere AR ADV 434/19 of een eigen dvd kopiëren van de 434 naar de 633. Ik had geprobeerd om de SB645 en de 434 op een scartswitchbox te plaatsen met 3 uitgangen, waar ook audio uitgangen op zitten, maar toen overrulede de 434 de 633 en ik kon niet nagaan of die dan wel goed aangestuurd werd. Het plan was dus te wisselen tussen de SB645 en de 434 en dus niet tussen de 633 en de 434. Ik heb naar die site over scartboxen gekeken, maar kwam helaas geen schema tegen waarin het duidelijk uitgelegd werd hoe je die koppeling dan het beste kunt maken en niet de verkeerde koppeling ontstaat. De 633 staat nu via de versterker op de boxen

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vera Ligtenberg
    Bedankt voor de tips, maar ik zal even uitleggen wat ik wil doen ermee. De opstelling is een Aristona 55cm 52TA4416/03 tv met 2 scartaansluitingen, een Aristona videorecorder SB645 met 2 scartaansluitingen, de dvdrec. ARV 633 met 2 scartaansluitingen, daaronder de Aristona dvd-speler AR ADV 434/19 divx met 1 scartaansluiting, daaronder een Onkyo versterker.
    Ik wil dus tijdens het opnemen van de ARV 633 een dvd kunnen afspelen op de andere AR ADV 434/19 of een eigen dvd kopiëren van de 434 naar de 633. Ik had geprobeerd om de SB645 en de 434 op een scartswitchbox te plaatsen met 3 uitgangen, waar ook audio uitgangen op zitten, maar toen overrulede de 434 de 633 en ik kon niet nagaan of die dan wel goed aangestuurd werd. Het plan was dus te wisselen tussen de SB645 en de 434 en dus niet tussen de 633 en de 434. Ik heb naar die site over scartboxen gekeken, maar kwam helaas geen schema tegen waarin het duidelijk uitgelegd werd hoe je die koppeling dan het beste kunt maken en niet de verkeerde koppeling ontstaat. De 633 staat nu via de versterker op de boxen
    Een schema?

    Een scartswitchbox is meestal een simpel geval

    Ik zal je de mijne beschrijven, daar zitten ook 3 ingangen op en 1 uitgang naar de TV.
    Dan zitten er ook nog eens 6 knopjes aan de voorzijde, deze zijn verdeeld in 2 groepjes.

    Het ene groepje van 3 is het groepje waar naar je wil kijken, je kiest daarmee het apparaat wat op scart 1 2 of 3 is aangesloten, je kunt tenslotte maar naar 1 apparaat tegelijk kijken.

    Het andere groepje is het groepje dat zegt van welk apparaat er opgenomen mag worden. In mijn voorbeeld zou de DVD recorder op scart 1 aangesloten moeten worden, dit is dan het apparaat wat van de dvdspeler kan opnemen of van de videorecorder.
    In mijn geval kun je onafhankelijk kijken naar elke van de 3.
    Opnemen van de DVD speler, stel in dit voorbeeld zit aangesloten op scartingang nr2, gaat dan met het knopje 2>1 (apparaat 2 naar 1) of als de tapevideorecorder op scartaansluiting 3 hebt aangesloten 3>1(apparaat 3 naar 1)

    In mijn geval is het dus niet mogelijk om met de tapevideorecorder op tenemen, of ik zou dan eerst de scartkabels op de scart Switchbox om moeten draaien.

    Je kan nooit zonder tussenkomst van een anticopyprotectkastje of ander apparaatje een opname maken op je DVD recorder van tapes of dvd's die tegen copieren beveiligd zijn, de DVD recorder stopt direct met opnemen! Ook als je perongeluk schakelt tijdens een opname van de dvd recorder naar de andere bron die wel een copyprotect content aan het afspelen is.

    In principe is het erg simpel, en ik begrijp in dit geval echt niet wat je bedoeld met:

    >>maar toen overrulede de 434 de 633 en ik kon niet nagaan of die dan wel goed aangestuurd werd<<

    begrijp er echt geen drol van wat je daarmee bedoeld
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Het is vaak niet mogelijk originele banden over te zetten op DVD, de DVD recorder zal onmiddelijk weigeren als er zich een copyprotectsignaal op de band bevind, daardoor is het ook weer niet fijn om zodanig door te lussen, het copyprotect signaal zorgt voor storingen in het beeld.

    Met een te lenen/kopen kastje kan wel weer eea overgezet worden
    De voorbespeelde DVD's en videobanden zijn niet voor niets voorzien van een kopieerbeveiliging. Hel lukt daarom dus nooit om een kopie ervan te maken als je alle toestellen alleen via een switchbox aansluit. Je hebt dan ook (zoals DVDProfilerFilmgek schriijft,) een soort decryptor nodig. Het schema wat ik heb gegeven is op basis van het toestel dat het meest gebruikt zal worden gebruikt voor de weergave en de weergave-kwaliteit. Deze is eenvoudig te realiseren zonder switchbox.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #9

    Standaard

    Of je moet een code weten om Macrovision uit te schakelen, net als regio codering. Op mijn (zeer oude) Hiteker 600 dvd-speler heb zat deze optie wel, daarna nooit meer een andere speler gezien waarbij dat kan.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vcdtrader
    Of je moet een code weten om Macrovision uit te schakelen, net als regio codering. Op mijn (zeer oude) Hiteker 600 dvd-speler heb zat deze optie wel, daarna nooit meer een andere speler gezien waarbij dat kan.
    Bij de eerste uitvoeringen van de LG 9800H kon je de macrovision nog wel uitschakelen, maar de modellen van een latere versie hebben deze mogelijkheid niet meer, al zijn ze nog wel steeds eenvoudig regiovrij te maken :wink:
    Ach, via de PC is het altijd al mogelijk geweest, maar om iets te bewaren is dvd branden ook al geen aanrader.... je weet niet hoelang die rotschijfjes meegaan.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •