Pagina 4 van 26 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 636 worden weergegeven.

Discussie: Frank Miller's 300

  1. #76

    Standaard

    Volgens mij gaat die film er best strak uit zien... Het is alleen jammer dat hij qua kostuums, wapens, special effects (ik zag dat er zelfs trollen in voor kwamen) en waarschijnlijk ook qua verhaal (dat vermoeden heb ik vanwege de trol) zo verschrikkelijk onrealistisch is.

    Een onrealistische film is helemaal niet erg als je bijvoorbeeld een legendarisch/mythisch verhaal uitbeeld zoals bijvoorbeeld Troje (de ilias) of de legende van koning Arthur. Maar de slag bij Thermopylae, waar 300 over gaat, is, zoals eerder in deze thread vermeld, een historische gebeurtenis en daar mag je best met een beetje meer realisme in stoppen (lees; respect voor hebben)

    Al met al is het maken van een enigzins realistische film in dit genre tot nu toe niet erg succesvol ---> zie bijv. Alexander , dus ik begrijp de keuze van een regiseur ook wel om er gewoon een spectakelstuk van te maken, maar deze regisseur heeft elke vorm van realisme losgelaten, en dat is jammer.
    'You can always count on Americans to do the right thing ... After they've tried everything else.'
    - Winston Churchill -

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joey Lindeman
    Een onrealistische film is helemaal niet erg als je bijvoorbeeld een legendarisch/mythisch verhaal uitbeeld zoals bijvoorbeeld Troje (de ilias) of de legende van koning Arthur. Maar de slag bij Thermopylae, waar 300 over gaat, is, zoals eerder in deze thread vermeld, een historische gebeurtenis en daar mag je best met een beetje meer realisme in stoppen (lees; respect voor hebben).
    Dat verwijt is niet helemaal terecht. Het is namelijk nooit de bedoeling geweest om de historische slag om Thermopylae te verfilmen. Het gaat hier om een verfilming van een stripverhaal dat losjes gebaseerd is op deze slag. Het gaat dus niet zo zeer om een respectloze vrije interpretatie van de (vermeende) werkelijkheid, maar om een zeer respectvolle verfilming van een vorm van fictie. Er is dus in zoverre geen sprake van dat de regisseur geen respect heeft voor de historische gebeurtenis (voor zover die niet al aan een behoorlijke portie vertekening onderhevig is).

    Er is overigens al een film over die een realistischere benadering kiest: The 300 Spartans. Maar die is al behoorlijk oud.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  3. #78

    Standaard

    Nog wat afbeeldingen.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Er is overigens al een film over die een realistischere benadering kiest: The 300 Spartans. Maar die is al behoorlijk oud.
    Stiekem had ik ook gehoopt op een remake van deze film ... maar helaas!
    'You can always count on Americans to do the right thing ... After they've tried everything else.'
    - Winston Churchill -

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joey Lindeman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Er is overigens al een film over die een realistischere benadering kiest: The 300 Spartans. Maar die is al behoorlijk oud.
    Stiekem had ik ook gehoopt op een remake van deze film ... maar helaas!
    Wat niet is, kan nog komen. Sinds Braveheart en iets later Gladiator is de aandacht voor historische, epische films opgelaaid. Zo lang er niet te veel flops tussen zitten (Alexander), zal dit nog wel zo blijven. Zeker nu het dankzij CGI makkelijker is om grootschalige projecten in beeld te brengen. Toegegeven, bij 300 is CGI nog wat belangrijker dan bij een echte, realistische benadering. Maar voor een productiemaatschappij zal een eventueel succes van 300 het draagvlak voor historische films in het algemeen toch wel positief beïnvloeden. Zeker met nog wat andere historische projecten in de pijplijn (o.a. Apocalypto over de Maja-cultuur, maar ik meende dat er ook aan een film werd gewerkt die zich in de Egyptische oudheid afspeelt).
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  6. #81

    Standaard

    swords and sandals rulen gewoon, alhoewel voor mij dat cgi niet zo nodig hoeft
    Every Man Dies,
    Not Every Man Really Lives

  7. #82

    Standaard

    De trailer is super... Hoop dat de film dat ook wordt!!!
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  8. #83

    Standaard

    Ziet er heerlijk uit inderdaad.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  9. #84

    Standaard

    ziet er indrukwekkend uit, ben benieuwd
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  10. #85

    Standaard

    Wow, die trailer is echt heel mooi.
    Deze film stijgt bij mij in interesse. Lijkt me in ieder geval een bioscoopbezoekje waard volgend jaar.
    Nieuwste aanwinst: Serpico LE, Rome (Wooden Box), Foyle's War Seizoen 1&2

  11. #86

    Standaard

    Nieuwe trailer!

    In één woord: waanzinnig!

    Verschijnt 22 maart in de bios. Kan niet wachten
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cinemaniac
    Nieuwe trailer!

    In één woord: waanzinnig!

    Verschijnt 22 maart in de bios. Kan niet wachten
    Wat een vette trailer, goede beelden, vette muziek, ben erg benieuwd! 8)
    Turn around and feel the vibe.....

  13. #88

    Standaard

    Het zien van deze trailer is niet goed voor m'n geduld. Het worden nog 3 lange maanden.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  14. #89

    Standaard




    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  15. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital



    bijna niets aan toe te voegen,
    Send a maniac to catch a maniac...

  16. #91

  17. #92

    Standaard

    Ghehe, ik vond die oude teaser al vet. Maar nu wordt mijn geduld nog verder op de proef gesteld met deze trailer 8)

  18. #93

    Standaard

    Heel vet inderdaad, maar!
    :P
    Ik vind de achtergronden erg kaal, en alle shots van dichtbij zien er erg uit als studio opnames en niet buiten of in een stad. (eigenlijk ziet alles eruit als studio opnames)
    Dat zal de manier zijn waarop Miller ze heeft getekend maar bewegende beelden en tekeningen zijn toch wel erg verschillend qua opvulling/cinematografie.
    Maar ik vond het wel vet hoor! :P
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  19. #94

    Standaard

    Absoluut een van de potentiele kandidaten voor beste film van 2007, dan niet de mooiste!! Heb afgelopen week de graphic novel van Frank Miller gekocht en het is visueel zo ontzettend trouw dat mn respect voor Zack Snyder ook steeds meer stijgt.

    En dan te bedenken dat hij hierna Watchmen gaat verfilmen. Geloof me als ie daar net zo trouw is aan het originele materiaal....man oh man....
    .....The Only Verdict Is Vengeance, A Vendetta.....

    V (Hugo Weaving)- V For Vendetta

  20. #95

    Standaard

    Verheug me nu al op de Gift-Set..
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  21. #96

    Standaard

    Kan niet wachten.


  22. #97

    Standaard

    wat een fokking vette trailer. Bring that sh*t on
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  23. #98

    Standaard





    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  24. #99

    Standaard

    alweer die posters ? :P
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  25. #100

    Standaard

    idd 1 keer is genoeg
    "En dat is nu het leuke van films; iedereen heeft een eigen mening"

Pagina 4 van 26 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •