Ik heb zo'n standaard 5.1 HC-setje. Qua hardware ben ik nog een grote n00b...Oorspronkelijk gepost door Ultramorada
Ik heb zo'n standaard 5.1 HC-setje. Qua hardware ben ik nog een grote n00b...Oorspronkelijk gepost door Ultramorada
"Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."
Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler
Zonet gestemd. Ik heb sinds jaren een Pioneer VSX 906 RDS, klasse apparaat en ook zeer geschikt om LD's met bijbehorend Dolby digital geluid af te spelen. Deze gaat niet binnenkort vervangen worden, dan mis ik toch wat
Mijn eerste receiver nadat een goedkoop Sony versterkertje kapot was gegaan (meteen maar goed doen was mijn motto met deze Pioneer als resultaat)
Groetjes Peter
[/img]
Je mag best een keer foto's posten hoor! :POorspronkelijk gepost door bmateijsen
Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.
DVD.NLLER januari 2007
inmiddels een Jungson AV1000C :wink:
kijken doet ie denk ik gewoon via zijn tv...Oorspronkelijk gepost door Ultramorada
i am possessed by all that is evil
the dead of your god, i demand
i spit at the virgin you worship
and sit at lord Satan's left hand
SR5600, Marantz dus.
| Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|
Aangezien ik vast niet opnieuw mag stemmen:
Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.
DVD.NLLER januari 2007
Ik ben heel blij met mijn Denon AVR-4306,
Dat zullen veel mensen wel begrijpen denk ik zo.
Ik heb een JVC RX 7000 R
Wat is het verschil tussen een receiver en een A/V processor?Oorspronkelijk gepost door bmateijsen
*Nog* wel, duurt ook niet al te lang meer, denk ik zomaar...Oorspronkelijk gepost door Ultramorada
"Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."
Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler
Een AV-processor doet al het 'rekenwerk' (signalen omzetten naar 6 losse kanalen, vertragingen wegens afstand tot speakers, verdelen van lage klanken onder de drempel naar de sub en dergelijke).Oorspronkelijk gepost door peter26
Vervolgens moet de boel wel versterkt worden.
Versterking is klassiek onder te verdelen in:
- voorversterer (om een basisvolume te krijgen, zeker bij laag niveau signaal als bij een PickUp)
- regelversterker (volume, klank etc)
- eindversterker
De processor zit hier dus nog voor.
Een AV-versterker bestaat uit een AV-processor (maar dan niet los maar ingebouwd) én een versterker (feitelijk 6 of 7 versterkers, elk voor één van de kanalen).
Een AV-receiver bestaat uit een AV-versterker en een ingebouwde tuner (zodat je ook radio kunt luisteren).
... naar mijn bescheiden mening dan hè
Dankjewel voor de toelichting. Ga me er nog wel eens extra in verdiepen
Denon avr3805 zwart
Een Onkyo TX-SR703E
10713425_ce0b5f3102.jpg
Super apparaat dat zeker voor HT zeer geschikt is. Muziek stereo weergave vind ik persoonlijk wat minder, maar ja je kunt niet alles hebben.
Laatst aangepast door Marc99 : 22-08-2007 om 23:23
Hier een denon avca11vx..
Mvrg,
Raymen
LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET
Yamaha RX V2600
Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...
Hahahahahaha, nooit geweten dat ik dat nog eens geschreven had.
Het stomme toeval wil dat ik nu dus inderdaad al weer een tijdje (een half jaar?) een Pioneer in huis heb staan. Een VSX-AX3 wel te verstaan
Die gaat ooit wel weer vervangen worden, maar dan door een high-end receiver uit de Arcam klasse. Dus dat gaat wel even duren
Ik heb een Denon avr1604 naast een AVC-A10 SE(ook denon maar dan een av versterker .
Marantz Nr 1608 deze viel mij tegen, ik heb nu een Sony DN-1080. Ik ben aangenaam verrast ook de samenwerking met de andere Sony apparaten die ik heb. Dus poll is nu 1 Marantz minder en een Sony meer
Laatst aangepast door Wim S. : 09-09-2018 om 09:12