De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard UPC digitaal aansluiten met jvc setje

    Hoi,

    kan ik als ik digitale tv kijk met de upc mediabox, ook het geluid via de home cinemaset laten lopen. Ik heb de volgende set:
    JVC TH-S55

    zo ja, hoe moet ik dit doen? ik krijg het alleen nog voor elkaar om bij analoge tv het geluid via de ht set te laten lopen.


    graag reactie voor een bezorgd mannetje

  2. #2
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard Re: UPC digitaal aansluiten met jvc setje

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jowe
    Hoi,

    kan ik als ik digitale tv kijk met de upc mediabox, ook het geluid via de home cinemaset laten lopen. Ik heb de volgende set:
    JVC TH-S55

    zo ja, hoe moet ik dit doen? ik krijg het alleen nog voor elkaar om bij analoge tv het geluid via de ht set te laten lopen.


    graag reactie voor een bezorgd mannetje
    je moet de decoder op precies dezelfde manier aansluiten als je tv op je set. Dat werkt gegarandeerd.

  3. #3

    Standaard Re: UPC digitaal aansluiten met jvc setje

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door jowe
    Hoi,

    kan ik als ik digitale tv kijk met de upc mediabox, ook het geluid via de home cinemaset laten lopen. Ik heb de volgende set:
    JVC TH-S55

    zo ja, hoe moet ik dit doen? ik krijg het alleen nog voor elkaar om bij analoge tv het geluid via de ht set te laten lopen.


    graag reactie voor een bezorgd mannetje
    je moet de decoder op precies dezelfde manier aansluiten als je tv op je set. Dat werkt gegarandeerd.
    Als hij zijn TV al aangesloten heeft op zijn set, dan krijgt hij ook via de UPC box via zijn TV geluid op de set...... IMHO dan....

    De vraag aan de TS zou moeten zijn, hoe heb je nu dan geluid van je analoge aansluiting

    Het bezorgde mannetje kan ook eens even zijn gebruiksaanwijzingen gaan doorlezen

    De JVC set heeft enkel 1 optische ingang en als die UPC mediabox zo'n uitgang heeft, nou gebruik die dan zou ik zo zeggen.(ken die UPC box niet en het zou netjes zijn van de TS als hij deze informatie kan verstrekken.... heb een beetje genoeg van die 1885 gevallen )
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Volgens mij heeft de UPC box alleen een coax digitaal uitgang, en geen optisch. Wat zou resulteren in het feit dat de TS hem analoog moet aansluiten op zijn setje. Dus op precies dezelfde manier als hoe zijn tv staat aangesloten.

  5. #5

    Standaard

    Het heeft toch nog weinig zin om je mediabox aan te sluiten aangezien er toch nog geen digitaal geluid meegezonden wordt. Je moet de mediabox inderdaad coaxiaal aansluiten, maar het heeft tot nu toe nog geen toegevoegde waarde!
    H/K AVR3550 H/K DVD10 H/K HD750 Sony KV-28FQ86 Incl Meubel Fronts: JBL L80MKII Center: JBL L-Center, Surround: JBL LX 2003 Sub: JBL XTi 300

  6. #6

    Standaard

    klopt de upc decoder heeft een coaxiale uitgang. Moet ik deze dan verbinden met de ingang van de dvd speler?

    Ik krijg geluid via mijn ht setje als ik de dvd speler aanzet en de knop tv sound indruk. Echter als de tv op digitaal staat dan werkt dit nog niet. Als ik nu dus de coaxiaal verbind via de dvd zou ik op deze manier ook geluid via de ht set moeten krijgen?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jowe
    klopt de upc decoder heeft een coaxiale uitgang. Moet ik deze dan verbinden met de ingang van de dvd speler?

    Ik krijg geluid via mijn ht setje als ik de dvd speler aanzet en de knop tv sound indruk. Echter als de tv op digitaal staat dan werkt dit nog niet. Als ik nu dus de coaxiaal verbind via de dvd zou ik op deze manier ook geluid via de ht set moeten krijgen?
    Je komt een beetje warrig over, je hebt een HT setje, en je spreekt over...als ik de dvd speler aanzet

    Ik denk dat je gewoon bedoeld dat je je HT setje aan moet zetten om geluid over de boxen te krijgen, maar dat is dan ook niet meer dan vanzelfsprekend, en inderdaad dien je je HT set op de ingangsbron te schakelen om geluid te krijgen.

    Dan iets dat ik niet begrijp, als ik het zo las, dan heeft je HT set alleen een optische ingang, daar kun je geen coax op aansluiten.

    Hoezo schakel je je TV op Digitaal, ook daarvan begrijp ik niet wat je bedoeld.

    Vertel maar eens hoe je je HT set met je TV hebt verbonden en hoe je de digibox met de TV hebt verbonden en hoe je je TV met de HT set hebt verbonden, ik denk dat dat meer duidelijkheid gaat verschaffen.

    Je digibox digitaal koppelen aan je HT set schijnt geen zin te hebben, het heeft geen meerwaarde als UPC geen 5.1 uitzendingen doet.
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    ht setje: JVC TH-S55

    alle kabels van de 5 boxen komen binnen bij de subwoofer, deze wordt met een stekker gevoed. Er loopt 1 kabel van de subwoofer naar de dvdspeler (zo`n ronde kabel met een stuk of 9 pinnetjes). De dvd speler zit via een scart aan de tv aangesloten en wordt uiteraard ook appart gevoed.

    De upc box zit via een scartkabel en een antenne aangesloten op de tv. Ook uiteraard apart gevoed.

    Je kunt met upc met een druk op de knop omschakelen van digitale tv naar analoge tv. Als ik analoog tv kijk, dan kan ik via de afstandbediening van de dvdspeler het geluid via de boxen krijgen. Als de tv op digitaal staat werkt dit niet.

    Je schijnt dan de upc box met via je setje te kunnen aansluiten. Op de subwoofer zit geen aansluitmogelijkheid meer. Alleen nog op de dvdspeler. Moet ik dus de dvd speler op de upc box aansluiten? HEt gaat mij er dus gewoon om dat ik tv geluid via digitale tv over mijn boxen krijg.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jowe
    ht setje: JVC TH-S55

    alle kabels van de 5 boxen komen binnen bij de subwoofer, deze wordt met een stekker gevoed. Er loopt 1 kabel van de subwoofer naar de dvdspeler (zo`n ronde kabel met een stuk of 9 pinnetjes). De dvd speler zit via een scart aan de tv aangesloten en wordt uiteraard ook appart gevoed.

    De upc box zit via een scartkabel en een antenne aangesloten op de tv. Ook uiteraard apart gevoed.

    Je kunt met upc met een druk op de knop omschakelen van digitale tv naar analoge tv. Als ik analoog tv kijk, dan kan ik via de afstandbediening van de dvdspeler het geluid via de boxen krijgen. Als de tv op digitaal staat werkt dit niet.

    Je schijnt dan de upc box met via je setje te kunnen aansluiten. Op de subwoofer zit geen aansluitmogelijkheid meer. Alleen nog op de dvdspeler. Moet ik dus de dvd speler op de upc box aansluiten? HEt gaat mij er dus gewoon om dat ik tv geluid via digitale tv over mijn boxen krijg.
    Heeft je TV geen audio uitgang , want volgens mij moet het dan niet uitmaken hoe je die digibox schakeld, hij zal altijd audio naar je TV sturen, deze audio kun je dan vervolgens aansluiten op je HT set, mits je TV natuurlijk beschikt over een analoge uitgang.

    Als je TV geen analoge uitgang heeft, dan zijn er nog scart verloopstukjes waar je de audio vanaf kunt tappen. Ook zijn er coax / optische omzetters te koop, die maken dan van een coax signal een optisch signaal, er zijn in jouw geval 3 mogelijkheden om het te laten werken, de goedkoopste en de eenvoudigste is het om de audio vanaf je TV naar je HT set te sturen.
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    dan moet ik dus de tv en de dvdspeler verbinden via de audio ingang?

    voor de volledigheid zitten deze aansluitingen op de dvd van het setje:

    - ac
    - component video out (groen, rood en blauw)
    - scart
    - digital in (daar zit nu nog een plastic stukje in dat je kunt verwijderen)
    - aux in (rood en wit)
    - antenne

    de tv is een plasmascherm van samsung. de ps-42p5hx.

    zeg me maar welke kabeltjes ik moet verbinden.

    alvast bedankt!

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jowe
    dan moet ik dus de tv en de dvdspeler verbinden via de audio ingang?

    voor de volledigheid zitten deze aansluitingen op de dvd van het setje:

    - ac
    - component video out (groen, rood en blauw)
    - scart
    - digital in (daar zit nu nog een plastic stukje in dat je kunt verwijderen)
    - aux in (rood en wit)
    - antenne

    de tv is een plasmascherm van samsung. de ps-42p5hx.

    zeg me maar welke kabeltjes ik moet verbinden.

    alvast bedankt!
    Je TV heeft een aux out , daarin stop je een witte en een rode tulp plug, achter in je setje steek je bij aux in die witte en rode tulp pluggen die uit je tv komen.

    Varkentje gewassen 8) , oftewel, zo moet het lukken. :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    allemaal bedankt het werkt nu goed!

    heb alleen een volgend probleempje ik heb de dvd speler aangesloten via component, maar krijg geen beeld. ik denk dat er een instelling verkeerd staat. Op de tv zie ik wel component signal, maar er komt geen beeld.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jowe
    allemaal bedankt het werkt nu goed!

    heb alleen een volgend probleempje ik heb de dvd speler aangesloten via component, maar krijg geen beeld. ik denk dat er een instelling verkeerd staat. Op de tv zie ik wel component signal, maar er komt geen beeld.
    Mmmm, je zult even weer terug moeten en ook een scart of composiet verbinding moeten maken zodat je weer terug beeld hebt.

    Dan dien je naar het setup menu te gaan van je setje en dien je je setje zodanig in te stellen dat je hem verteld dat je over de component als uitgang wilt gaan draaien, standaard staat het altijd op scart en composiet, dit omdat een CRT(beeldbuis TV) geen component progressive materiaal kan verwerken.

    Meld je even of ook dit gelukt is
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jowe
    ik heb de dvd speler aangesloten via component, maar krijg geen beeld. ik denk dat er een instelling verkeerd staat. Op de tv zie ik wel component signal, maar er komt geen beeld.
    Waarschijnlijk staat de component-video uitgang op "progressive" Niet iedere TV met een component-video ingang kan hier goed mee overweg.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  15. #15

    Standaard

    Mmmm, je zult even weer terug moeten en ook een scart of composiet verbinding moeten maken zodat je weer terug beeld hebt.
    wat bedoel je hier precies mee? moet ik ook nog een verbinding maken tussen de dvd en tv via een scart? ik dacht dat de componentverbinding de scartverbinding verving

  16. #16
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jowe
    Mmmm, je zult even weer terug moeten en ook een scart of composiet verbinding moeten maken zodat je weer terug beeld hebt.
    wat bedoel je hier precies mee? moet ik ook nog een verbinding maken tussen de dvd en tv via een scart? ik dacht dat de componentverbinding de scartverbinding verving
    De enige manier om je component aansluiting werkend te krijgen, is om hem eerst even tijdelijk aan te sluiten met een scart kabel naar de TV. Even je instellingen veranderen dat je component wilt gebruiken, en het zou weer moeten werken als een treintje. Daarna kun je ook de scart er weer tussenuit halen.

    Dit is dus een tijdelijke verbinding om je beeld weer terug te krijgen. Dat is wat DVDProfilerggek bedoeld.

  17. #17

    Standaard

    ah ok,

    dus ik moet ze eerst beide aansluiten (scart en component) en dan via het menu van de dvd (of die van de tv?) veranderen dat ik via component kijk en niet meer via scart? weet je toevallig ook waar ik ongeveer in het menu moet zijn?


    als dit veranderd is dan kan ik de scart verwijderen en kijk ik gewoon via component?

  18. #18
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Je kunt de component gewoon laten zitten. Je sluit de scart ook aan. Zet je tv op EXT 1 of 2 (Ligt aan in welke je de scart hebt zitten).

    Hierna start je het menu op van de dvd speler. Hierin kun je veranderen dat je via component wilt kijken. Wanneer dit veranderd is. sluit je het menu af. Zet je tv op het component signaal, en zet de dvd speler weer aan.

    Als dit beeld geeft, kun je de scart kabel weer weghalen, en is alles weer zoals het was.

    Succes!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •