De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard glasplaat van tv meubel zakt door...kan dit kwaad?

    wij hebben vandaag een nieuw tv meubel gekocht met geharde glasplaten.
    Nu heb ik mijn receiver op zo'n glasplaat gezet maar deze zakt nu een beetje door, zo'n 3mm.
    Kan dit veel kwaad of kan ik het zo wel late3n staan?
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  2. #2
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    gehard zegt niets over de draagkracht van het glas.

    Zelfs gehard glas kan de draagkracht van normaal glas hebben! let hierop.

    Hij kan altijd iets doorzakken, maar persoonlijk zou ik hem niet laten staan, want het verhoogt het risico op breken van het glas. Het laatste wat ik zou willen is dat mijn versterker een verdieping naar beneden donderd.

  3. #3

    Standaard

    en als ik de plaat ondersteun door middel van een latje in het midden van de plaat?
    Dus tussen de onderste en de bovenste plaat een latje of plankje over de hele diepte van de plaat en dan zo hoog maken dat de plaat maximaal 1 of 2 mm door zakt?
    Of maak ik het hiermee alleen maar erger?
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kruspe Bekijk bericht
    en als ik de plaat ondersteun door middel van een latje in het midden van de plaat?
    Dus tussen de onderste en de bovenste plaat een latje of plankje over de hele diepte van de plaat en dan zo hoog maken dat de plaat maximaal 1 of 2 mm door zakt?
    Of maak ik het hiermee alleen maar erger?
    als ik jou was bracht ik dit meubel terug en kocht ik een ander die het gewicht wel veilig dragen kan.
    Denon AVR-4306
    Denon DVD-3930
    4x Mission M35i Front + Surround
    2x Mission M32i Surround Back
    1x Mission M3C2i Center
    1x Rel Stata 5

  5. #5

    Standaard

    Je kunt zo bij de schilder/glasman een stuk extra zwaar glas/gehard glas op maat laten maken.
    Laatst aangepast door hstadman : 10-04-2007 om 06:44

  6. #6

    Standaard

    Ik denk idd dat de tip van Harry beter is. Als je gaat pielen met tussenstukjes heb je het risico dat je glasplaat alsnog barst.
    Dus of ander (steviger) glas bestellen of een ander meubel halen of je indeling qua apparatuur zo wijzigen dat het niet meer doorzakt.

  7. #7

    Standaard

    Inderdaad beter eieren voor je geld kiezen, nu kan je nog wel terug.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  8. #8

    Standaard

    Ben ook geen expert maar (zoveel) doorzakken lijkt me niet de bedoeling. Dat is wachten tot het moment dat het fout gaat en daar wil je niet bij zitten.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  9. #9
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Ik zal het inderdaad niet zo laten.
    Als alternatief kun je het volgende doen.
    - een dikkere glasplaat laten maken (weet niet hoe dik je het nu heb en of je het dikker kwijt kunt)
    - een glasplaat van gelaagd glas laten maken, dit is wel een probleem als je de zijkanten van het glas blijf zien ivm afwerking.

    Ik zal het in ieder geval niet zo houden.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Ben ook geen expert maar (zoveel) doorzakken lijkt me niet de bedoeling. Dat is wachten tot het moment dat het fout gaat en daar wil je niet bij zitten.
    Dus eigenlijk is jouw advies, neerzetten en weggaan tot het geknapt is .

  11. #11

    Standaard

    ik heb de glasplaat maar verwijderd en alles op de onderste gezet, die rust namelijk op een ijzeren frame en kan het gewicht dus makkelijk dragen.
    Ik had nog nagevraagd hoeveel kilo die plaat kon dragen en volgens hun was het 100 kilo! Maar als ie bij ongeveer 20 kilo al 3 mm doorzakt zou ik er niet bij willen zijn als je er iets van 100 kilo op plaatst!!

    iedereen bedankt voor alle tips!!
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kruspe Bekijk bericht
    ik heb de glasplaat maar verwijderd en alles op de onderste gezet, die rust namelijk op een ijzeren frame en kan het gewicht dus makkelijk dragen.
    Ik had nog nagevraagd hoeveel kilo die plaat kon dragen en volgens hun was het 100 kilo! Maar als ie bij ongeveer 20 kilo al 3 mm doorzakt zou ik er niet bij willen zijn als je er iets van 100 kilo op plaatst!!

    iedereen bedankt voor alle tips!!
    Maar dat wil dus zeggen dat je in de toekomst, bij een andere opstelling, ook niets zwaars op die plaat kunt zetten.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  13. #13

    Standaard

    Eerlijk gezegd vind ik het nogal schrikbarend dat een glasplaat van notabene een TV-meubel al begint door te buigen onder het gewicht van ocharme een receiver. Ik zou dat meubel gewoon terugdoen want is de naam TV-meubel niet waard.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kruspe Bekijk bericht
    ik heb de glasplaat maar verwijderd en alles op de onderste gezet, die rust namelijk op een ijzeren frame en kan het gewicht dus makkelijk dragen.
    Ik had nog nagevraagd hoeveel kilo die plaat kon dragen en volgens hun was het 100 kilo! Maar als ie bij ongeveer 20 kilo al 3 mm doorzakt zou ik er niet bij willen zijn als je er iets van 100 kilo op plaatst!!

    iedereen bedankt voor alle tips!!
    Ik zou het meubel mee naar de winkel nemen tesamen met je receiver en laten zien wat er gebeurd. misschien is het wel een productie fout in de glasplaat.

  15. #15
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Ik zou het meubel mee naar de winkel nemen tesamen met je receiver en laten zien wat er gebeurd. misschien is het wel een productie fout in de glasplaat.
    Of nog beter, het meubel mee naar de winkel en hun de zwaarste tv erop laten zetten die ze in huis hebben en kijken wat er gebeurd.

  16. #16

    Standaard

    Of nog weer beter:
    Eerst kijken of het met een identiek meubel in de wnkel met de zwaarste tv wel goed gaat. Zoja, dan pas met je eigen meubel gaan zeulen.
    Kan je weer veel heen en weer gereis met een meubel schelen

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    Of nog weer beter:
    Eerst kijken of het met een identiek meubel in de wnkel met de zwaarste tv wel goed gaat. Zoja, dan pas met je eigen meubel gaan zeulen.
    Kan je weer veel heen en weer gereis met een meubel schelen
    Of misschien even de glasplaat omruilen
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  18. #18

    Standaard

    Ik zou em terugbrengen en me geld terug nemen.

    neem eens een kijkje op http://www.real-spectral.nl/

    Daar hebben ze zeer mooie en goede tv-meubels. ook voor je geluids en computerapparatuur trouwens.
    Ik heb de mijne ook hier vandaan. Zijn wel wat prijzig maar dan heb je wel een goed en mooi product. De mijne heb ik al 4 jaar en is nog steeds als nieuw
    I always tell the truth. Even when I lie.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kruspe Bekijk bericht
    wij hebben vandaag een nieuw tv meubel gekocht met geharde glasplaten.
    Nu heb ik mijn receiver op zo'n glasplaat gezet maar deze zakt nu een beetje door, zo'n 3mm.
    Kan dit veel kwaad of kan ik het zo wel late3n staan?
    Jammer dat je geen plaatje van je meubel hebt geplaats, en dat je geen afmetingen geeft.

    Heb ook een meubel met geharde glasplaten:



    Het bovenblad staat aan de voorzijde op 3 kleine kunststof rondjes en aan de achterzijde op 2 kunststofrondjes. Het blad is 130cm breed, bij het voor de eerste keer neerzetten ben ik het middelste rondje kwijtgeraakt, het was met verschuiven weggeraakt. Het blad steunde nu gewoon op het metaal. Het blad was nu zo'n 3mm doorgezakt. Ik heb gisteren van mijn leverancier een paar nieuwe kunststof rondje gekregen. Heb de TV erafgenomen en een paar rondjes die los zaten, schoongemaakt de lijmresten verwijderd en met secondenlijm weer aangebracht. De glasplaat weer geplaatst en het spul staat weer stabiel.

    Alle materialen hebben een bepaalde veerkracht, kijk maar eens bij een storm hoever je ruiten naar binnen kunnen komen, buigt het niet, dan barst het wel. Alle materialen moeten zich zetten.

    Bedenk ook dat zo'n glasplaat(die van mij is de bovenste 130cm breed en zo'n 48cm breed en een 9mm dik) zelf ook nog eens een behoorlijk gewicht heeft.(het meubel is zwaarder dan de TV die erop staat)

    Ook op jouw meubel zul je garantie hebben, ik heb er ook garantie op, ik ben echt niet bang dat mijn TV erdoor zal zakken. Een plaatje van je meubel en waar hij precies doorbuigt maakt het makkelijker te beoordelen.
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20

    Standaard

    Mooi rack man.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •