Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 64 van 64 worden weergegeven.

Discussie: avatar

  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld

    Stom eigenlijk, hé, koop je een peperdure digitale camera om tot 4.320.000 (2400x1800) te kunnen komen, zit je op DVD.NL weer te klooien om het ongedaan gemaakt te krijgen.
    Ja, laten we allemaal een avatar plaatsen zodat we een foto hebben waarbij je eerst twee pagina's moet scrollen voordat je bij het bericht komt. Kun je wel zien of iemand zich goed geschoren heeft. Ik kan wel maar komen tot 1800x1200 pixels.
    [Reserveer hier uw ruimte voor uw reclameteksten]

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steven Maas
    Ja, laten we allemaal een avatar plaatsen zodat we een foto hebben waarbij je eerst twee pagina's moet scrollen voordat je bij het bericht komt. Kun je wel zien of iemand zich goed geschoren heeft. Ik kan wel maar komen tot 1800x1200 pixels.
    Kan ook niet. Mag niet groter zijn dan 27KB.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld

    Kan ook niet. Mag niet groter zijn dan 27KB.
    Dan zie je toch nog mijn linker neusgat
    [Reserveer hier uw ruimte voor uw reclameteksten]

  4. #54

    Standaard

    Originally posted by Steven Maas
    Ik kan wel maar komen tot 1800x1200 pixels.
    Nou, nou een reslolutie van 2,1 MB is een vrij hoge resolutie waarbij je al heel mooie detaillering krijgt. Ik heb een 4,3MB camera, maar zoals jij ook al zegt, de foto is dermate groot dat je hem over je scherm moet scrollen. Dus wat doe je uiteindelijk, je snijdt hem uit, verkleint hem of comprimeert hem. Als iemand geen CD-ROM heeft moet ik altijd comprimeren tot 1,44MB om een foto op een schijfje aan iemand te kunnen meegeven.
    Kortom 4,3MB is soms ook wel eens TE geavanceerd. Maar ja, ik ben wel kapot van die prachtige scherpe gedetailleerde fotootjes.

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld

    Nou, nou een reslolutie van 2,1 MB is een vrij hoge resolutie waarbij je al heel mooie detaillering krijgt.
    Ucheuche 2,31 MP ucheuche
    [Reserveer hier uw ruimte voor uw reclameteksten]

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steven Maas
    Ucheuche 2,31 MP ucheuche
    Ik heb het nogmaals in de rekenmachine gegooid. Hij zei wederom 2.160.000. Heb jij een Limburgse corruptierekenmachine gebruikt? Die zijn inmiddels verboden hoor. Die tellen automatisch 150.000 bij, die zijn eigenlijk bedoeld voor aannemersrekeningen in de bouwsector.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld

    Ik heb het nogmaals in de rekenmachine gegooid. Hij zei wederom 2.160.000. Heb jij een Limburgse corruptierekenmachine gebruikt? Die zijn inmiddels verboden hoor. Die tellen automatisch 150.000 bij, die zijn eigenlijk bedoeld voor aannemersrekeningen in de bouwsector.
    LOL

    Minolta doet blijkbaar aan verduisteringspraktijken:

    The Dimâge 2330 Zoom uses a high-resolution 2.31 million pixel CCD for sharp, clear prints as large as approximately 20 x 30 cm (7-7/8 x 11-13/16 inches) at 150 dpi. Furthermore, the lenses of Dimâge 2330 Zoom, with three aspherical surfaces, minimize flare and ghost images - producing clear and crisp images every time

    Tech.
    1792 x 1200 in Full mode/
    896 x 600 in Half mode
    Misschien dat hij door digitale interpolatie de andere 159600 pixels tevoorschijn tovert.

    Er bestaat ook een 2300 uitvoering met 2,19 Mp.

    Vraag me verder ook maar niet waar ze de cijfertjes vandaan halen, ik lees ze alleen hardop.
    [Reserveer hier uw ruimte voor uw reclameteksten]

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steven Maas

    Misschien dat hij door digitale interpolatie de andere 159600 pixels tevoorschijn tovert.
    Het is wel wat weinig voor interpolatie.
    Want 2 pixels, geinterpoleerd levert 3 op.
    Maar ja, pijnig je kop mar niet. Het zal wel afgerond zijn die 1800/1200.
    1800 is meestal 1792 en 1200 ligt dan waarschijnlijk iets hoger.
    Ik zoek het straks op het terras wel verder uit of twee of drie ook daar let ik niet zo nauw op de juiste getallen

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Kan iemand mij precies vertellen hoe het maken van een avatar in zijn werk gaat?
    Hij mag max 20KB zijn en daar zit mijn probleem.
    Ik heb een digitale camera, maak foto's van 2400x1800 pixels, da's dus 4.320.000. Hoe comprimeer ik dat in godsnaam naar 20.000. Ik hou gewoon niks over.
    Zelfs als ik mijn fotobewerkingspakket instel op 20pixels, in plaats van de 70pixels-standaard en ook al verklein ik de foto naar 2 x 3 cm, dan nog blijf ik op 47kb steken.
    Hoe doen jullie het. Sommigen hebben in hun avatar beweging zitten met soms wel 8 plaatjes. Ik snap er niks van....kennelijk.
    Welke afmeting heeft jullie avatar om precies in het "hokje" te passen en hoe komen jullie tot 20KB?
    Ik heb mijn foto in Corel Photopaint 9 gemaakt.
    Eerst een nieuw bestand maken, dan kan je heel simpel de maat kiezen: 60*60 pixels. Dan openen, het bestandje is echt heel klein=>dus inzoomen. Daarna importeerde ik een foto van mijzelf en die verkleinen (op dezelfde manier zoals je in MS Word een plaatje kleiner maakt). Dan precies in het bestandje passen, opslaan (gecomprimeerd) en klaar is kees, of in jouw geval, klaar is henk!
    SUC6
    May The Force Be With Me
    Mijn set

  10. #60
    Super Member
    Registratie datum
    Apr 2002
    Woonplaats
    Egelzer (Eygelshoven voor Hollanders)

    Standaard

    Ik zeg helemaal niks ( alex)
    It's hard to be modest when you're so fucking big! - Robert Peter Maximiliam Williams

    Mijn DVD's

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SWXData
    Ik zeg helemaal niks
    Ik wel...

    Ik geloof namelijk dat er hierover op het forum nog geen mededelingen zijn gedaan.
    Tot voor kort schreven we aan iedere "avatar overtreder" een PM'tje met het verzoek om de avatar te wijzigen of te verwijderen. Meestal werd hier vrij snel op gereageerd, maar vaak werd het ook genegeerd.

    Om nu te voorkomen dat "foute" avatars inspirerend op nieuwe forumleden werken, hebben we besloten om regelmatig een wandelingetje met Offie door de avatar gallerij te maken, waarbij de avatars die niet aan onze voorwaarden voldoen onmiddelijk verorbert worden.

    Dit heeft niets te maken met machtsvertoon of opgekropte agressie, maar is puur bedoeld om het dweilen met open kraan te voorkomen.

    Dank voor jullie begrip.... jammer van eventueel onbegrip...

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Ik wel...

    Ik geloof namelijk dat er hierover op het forum nog geen mededelingen zijn gedaan.
    Tot voor kort schreven we aan iedere "avatar overtreder" een PM'tje met het verzoek om de avatar te wijzigen of te verwijderen. Meestal werd hier vrij snel op gereageerd, maar vaak werd het ook genegeerd.

    Om nu te voorkomen dat "foute" avatars inspirerend op nieuwe forumleden werken, hebben we besloten om regelmatig een wandelingetje met Offie door de avatar gallerij te maken, waarbij de avatars die niet aan onze voorwaarden voldoen onmiddelijk verorbert worden.

    Dit heeft niets te maken met machtsvertoon of opgekropte agressie, maar is puur bedoeld om het dweilen met open kraan te voorkomen.

    Dank voor jullie begrip.... jammer van eventueel onbegrip...
    Shit, nou was ik na een jaar eindelijk aan iets moois begonnen......

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Shit, nou was ik na een jaar eindelijk aan iets moois begonnen......
    Geen probleem toch? Dan weet je ondertussen vast erg goed wat wel of niet wordt toegestaan..

  14. #64
    Super Member
    Registratie datum
    Apr 2002
    Woonplaats
    Egelzer (Eygelshoven voor Hollanders)

    Standaard

    Kom, gewoon een leuke avatar maken van je eigen face, maakt niet uit als je er 5 uur mee bezig bent (ik zeg wederom niets)...

    It's hard to be modest when you're so fucking big! - Robert Peter Maximiliam Williams

    Mijn DVD's

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •