De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Advies nieuwe dvd-recorder zonder problemen

    Omdat ik niet technisch ben aangelegd en door de dvd-bomen het bos niet meer zie (in die winkel proberen ze me van alles aan te smeren wat ik helemaal niet wil, en bij kieskeurig wordt ik ook niet veel wijzer), vraag ik hier of iemand weet wat voor een dvd-recorder ik het beste kan kopen, het mag ook een harddisk-recorder zijn.

    Ik had een philips dvdr-80 en heb hier zoveel problemen mee gehad, niet meer opnemen, en bij het afspelen disk error, no data enzovoort. Binnen 2 jaar deed 'ie niets meer. Ik kon toen een andere Philips kopen met bijbetaling van 100, -- euro + 50,-- euro voor het ophalen en brengen. Maar ik heb niet zoveel vertrouwen meer in philips.....

    Ik zoek een apparaat waarmee ik makkelijk kan opnemen, en die geen kuren vertoont bij het afspelen. Het hoeft niet met veel toeters en bellen, ik neem voor mezelf een paar keer in de week iets op, en draai af en toe een kinderfilm. De guide-tv vond ik dan weer wel heel handig bij de philips.

    Kortom, het moet gewoon werken en niet te ingewikkeld zijn!

  2. #2

    Standaard

    Welkom op het forum.

    Er is hier pas een test gedaan van hd-recorders:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=52259
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    Ik adviseer je een DVD-recorder met harddisk van 160GB van het merk Pioneer of Panasonic. Als je eenmaal aan zo'n harddisk gewend bent geraakt, dan wil je niet meer zonder. Geen gehannes meer met DVD'tjes waar maar 2 uur op post in fatsoenlijke kwaliteit. Als je digitale TV hebt dan is de Pioneer misschien wat handiger omdat deze via G-link een decoder kan besturen.

    In de test op deze site komt een Philips als beste uit de bus, maar jij hebt net als ik slechte ervaringen met Philips (net als vele anderen op deze wereld ) Jammer dat in de test niet de betrouwbaarheid van de verschillende merken is meegenomen. Begrijp me niet verkeerd, de Philips kan best een goede recorder zijn, maar ik zou 'm nooit kopen.

  4. #4

    Standaard

    Dank je wel voor de tips. Wat is G-link? Ik heb trouwens geen digitale tv.

    Ik heb de test gelezen, maar ik moet zeggen dat ik tussen de 400 en 500 euro veel geld vind voor een apparaat dat misschien maar weer een paar jaar meegaat.....

  5. #5

    Standaard

    hoezo maar een paar jaar...Tja er zit een HDD is,dat is nou eenmaal een mechanisch onderdeel,dus er kan sprake zijn van slijtage,op de lange termijn.

    Het is nou eenmaal altijd afwachten hoe lang zo'n apparaat nou daadwerkelijk meegaat.

    Ik bedoel ik heb ook al eens een Cd speler gehad die er binnen week mee ophield....

    koop er gewoon 1,als je je er 1 wilt kopen(panasonic of Pioneer,dat zijn naa rmijn idee wel een beetje de merken momenteel)en geniet er van.

  6. #6

    Standaard

    Kwaliteit heeft nu eenmaal zijn prijs. Je kunt ook voor de budget merken gaan (aanbiedingen van de Aldi en Lidl, b.v. Medion of Lite-On) welke een stuk goedkoper zijn, maar... de beeldkwaliteit van deze merken is vaak minder, de gebruikersvriendelijkheid is minder en ze zijn lang niet altijd allemaal even 'probleemloos'.

    De Pioneer DVR-545H-S heb je al voor ronde de 400 EUR. Een alternatief is misschien de Samsung DVD-HR738 (staat ook in de test op deze site). Deze kun je al krijgen voor 299 EUR bij Bol.com en heeft zelfs een harddisk van 250GB. Alleen ondersteunt de Samsung geen timeshifting en heeft geen EPG (Guide Plus+) aan boord. Je moet 'm dus programmeren net als je op een videorecorder gewend was. Verder ondersteunt ie geen HDMI upscaling, wat van pas kan komen bij HD schermen. Op de Kieskeurig site zijn de meningen nogal verdeeld over deze recorder. Mijn advies zou dan ook zijn, betaal 100 EUR meer en koop de kwaliteit van een Pioneer of Panasonic.

    Wat G-link is? Deze optie zorgt ervoor dat de recorder via een infrarood zendertje de digitale decoder op het juiste kanaal zet als je wilt opnemen met de decoder als bron. Bij recorders die deze optie niet hebben moet je de decoder zelf op het juiste kanaal zetten of ook de timer van de decoder programmeren.
    Laatst aangepast door P@trick_DVD : 24-06-2007 om 11:14

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •