De resultaten 1 tot 23 van 23 worden weergegeven.

Discussie: 5.1 geluid

  1. #1

    Standaard 5.1 geluid

    Hallo,

    Ik heb een vraag.

    Ik ben van plan om een 5.1 setje te kopen met een subwoofer voor mijn TV/ DVD. Je weet wel, zo eentje die je ook op de groene poort van je computer kunt aansluiten.

    Maar zijn mijn PS2, Gamecube, XBox, DVD's dan ook meteen in 5.1 te horen? Zo niet wat moet ik doen, want final fantasy wil ik echt wel met 5.1 geluid horen.

  2. #2

    Standaard

    Een beetje een onvolledige vraag, maar ik denk dat je bedoelt of je al die apparaten aan kunt sluiten op jouw toekomstige surround set?

    Om het geluid van jouw dvd / cd / tv / PS2 / Gamecube / XBox over 5.1 te laten spelen moet je deze natuurlijk allemaal aansluiten op jouw receiver/versteker.
    Dat zijn best wat apparaten en je zult dan ook een receiver/versteker moeten hebben die genoeg aansluitingen heeft. De receiver kan er dan voor zorgen dat het ingangssignaal wordt omgezet in bijvoorbeeld 5.1 zodat je surround hebt.

    De aansluitingen heb je in diverse soorten en het is dus verstandig dat je eerst bepaald hoe je alles kan en wilt aansluiten.

  3. #3

    Standaard

    Bemerk trouwens dat je met de Gamecube en XBox nooit 5.1 geluid zult hebben. Deze hebben immers geen digitale uitgang. De meeste games hebben wel analoge Dolby ProLogic encoding. Dat wil zeggen dat er een surround signaal gecodeerd zit in het stereosignaal. Daarvoor heb je alleen maar een rood-witte tulpstekker-aansluiting nodig.
    De PS2 heeft wél een digitale uitgang (optisch) en kan in principe wel 5.1, maar dat is bij mijn weten alleen in de cut-scenes van de spellen en niet tijdens gameplay. Voor echte 5.1 tijdens gameplay zul je naar een PS3 of XBox 360 moeten stappen.
    Ik weet overigens niet wat je bedoelt met 'groene poort' van je computer...

  4. #4

    Standaard

    Ik denk dat je beter voor € 110,00 een PS3 kunt kopen, heb je geleik 5.1 geluid!

    Koop je er gelijk 5.1 bokjes en subwoofers bij.. Werkt vet!
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  5. #5

    Standaard

    Bedankt voor jullie reacties, en met de groene poort bedoel ik de audio ingang van een computer.

    Weet er iemand een goede winkel waar ik een receiver/ versterker kan kopen?

  6. #6

    Standaard

    Hier?

    http://www.kieskeurig.nl/nl/product....t/receiver.htm

    Anders... BCC, Correct, Media Markt, Hobo, Blok, EP, Its, Modern Electronics...
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  7. #7

    Standaard

    Bij nader inzien ben ik van gedachte veranderd. Veels te duur.

    Wat heb ik nodig voor een stereo die ik op mijn consoles en dvd kan aansluiten?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yamcha1885 Bekijk bericht
    Bij nader inzien ben ik van gedachte veranderd. Veels te duur.
    Verrassend!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yamcha1885 Bekijk bericht
    Wat heb ik nodig voor een stereo die ik op mijn consoles en dvd kan aansluiten?
    Ik begrijp deze vraag niet helemaal!
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  9. #9

    Standaard

    Stereo? 2 boxen? Geluid?

    Begrijp je het nu? Blijkbaar heb ik niet zoveel apparatuur nodig voor dit.

  10. #10

    Standaard

    LOL Marcellow!!! Had nog niet door dat dit Mr. Bokjes was !!
    Ziet er naar uit dat dit weer gewoon dezelfde richting uitgaat als destijds...
    Laatst aangepast door Avalan : 14-08-2007 om 23:30

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yamcha1885 Bekijk bericht
    Stereo? 2 boxen? Geluid?

    Begrijp je het nu? Blijkbaar heb ik niet zoveel apparatuur nodig voor dit.

    Nee, sorry.. begrijp het nog steeds niet...

    Je blijft een versterker (of reciever) nodig hebben om het hele zwikkie op aan te sluiten, maar dat vind jij te duur...
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan Bekijk bericht
    LOL Marcellow!!! Had nog niet door dat dit Mr. Bokjes was !!
    Ziet er naar uit dat dit weer gewoon dezelfde richting uitgaat als destijds...
    Yup... veel te duur!
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  13. #13

    Standaard

    Serieus?

    Maar bij de mediamarkt kun je gewoon een top DVD-speler kopen, met 5 bokken en een subwoofer voor 150-200 €.

    Ik heb de consoles en een DVD-speler die allemaal rond de 100-200 Euro zijn en ik snap gewoon niet dat ik zo'n een versterker van 200€+ nodig heb. En dan ook nog eens een hele 5.1 set.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yamcha1885 Bekijk bericht
    Serieus?

    ik snap gewoon niet dat ik zo'n een versterker van 200€+ nodig heb. En dan ook nog eens een hele 5.1 set.
    Omdat je op een dvd speler nooit al die apparaten kan aansluiten die jij hebt (PS2, Gamecube, XBox) ivm het aantal audio ingangen.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yamcha1885 Bekijk bericht
    Serieus?

    Maar bij de mediamarkt kun je gewoon een top DVD-speler kopen, met 5 bokken en een subwoofer voor 150-200 €.
    Dat kan, maar daar kun je meestal (beperkt) apparaten op aansluiten! Er zijn ook recievers (met dvd spelers) te koop voor € 200!
    zoiets: http://kieskeurig.nl/product/D669EFD...C1003424D0.htm
    Of BCC had laatst een leuke SONY aanbieding.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yamcha1885 Bekijk bericht
    Ik heb de consoles en een DVD-speler die allemaal rond de 100-200 Euro zijn en ik snap gewoon niet dat ik zo'n een versterker van 200€+ nodig heb. En dan ook nog eens een hele 5.1 set.
    Snap je het niet, of wil je het geld er niet voor uitgeven?

    Je kunt altijd de 2e hands markt nog op. Vaak leuke recievers voor ong. € 100
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  16. #16

    Standaard

    Mensen toch, verspeel hier toch je tijd niet mee...?! Ik blijf erbij dat dit iemand is die gewoon met het forum de zot wil houden (in het ootje nemen, in mooi Nederlands ).

  17. #17

    Standaard

    Om die consoles (en die speler) van je aan te sluiten heb je een toestel met meer ingangen nodig. Een compleet 5.1 systeem van 150 tot 200 Euro heeft er niet zoveel. Vandaar dat we schrijven dat je een losse receiver nodig hebt.

    Hopelijk is TS met dit antwoord wel tevreden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yamcha1885 Bekijk bericht
    Serieus?

    Maar bij de mediamarkt kun je gewoon een top DVD-speler kopen, met 5 bokken en een subwoofer voor 150-200 €.

    Ik heb de consoles en een DVD-speler die allemaal rond de 100-200 Euro zijn en ik snap gewoon niet dat ik zo'n een versterker van 200€+ nodig heb. En dan ook nog eens een hele 5.1 set.
    en die 5 bokken geven niet veel meer weer dan wat geblaat, voor een liefhebber . Neemt niet weg dat het voor jou blijkbaar wel goed genoeg is en daar gaat het om. Maar als jij zoveel consoles hebt en 1 top DVD speler met 5 luidsprekers (ook wel speakers of boksen genoemd ) hoe heb je dat dan aangesloten? Of sluit je het per console aan als je gaat spelen?
    Want aan de informatie die je nu geeft heeft TS niet zo veel anders dan dat je een halve kinderboerderij die jij liefkozend mediamarkt noemt hebt leeggeroofd .

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcellow Bekijk bericht
    Ik denk dat je beter voor € 110,00 een PS3 kunt kopen, heb je geleik 5.1 geluid!
    geef mij die link maar eens waar je voor 110 euro een ps3 kan kopen.8)
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frankie88 Bekijk bericht
    geef mij die link maar eens waar je voor 110 euro een ps3 kan kopen.8)
    tadaaaa

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=49332&page=4

    en
    http://www.dvd.nl/forum/showpost.php...1&postcount=95
    Laatst aangepast door Marcellow : 21-08-2007 om 15:36
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  21. #21

  22. #22

    Standaard

    Aangezien dit wederom een volkomen zinloze discussie wordt die gewoon een herhaling is, bij deze het verzoek aan de crew :

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Aangezien dit wederom een volkomen zinloze discussie wordt die gewoon een herhaling is, bij deze het verzoek aan de crew :
    Uw wensen worden verhoord!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •