Hallo allemaal,
Ook ik raakte beinvloed door het zelfbouw virus. En kreeg het idee om een audiorack te maken voor de vele componenten welke ik in de loop der jaren verzameld heb. Om een idee te krijgen hoe het er nu bijstaat, deze foto:
IMG_1269.JPG
Voor de liefhebbers vlnr en vbnb, BAT VK55 eindverversterker, Nottingham Analogue platenspeler, Accuphase C-260 voorversterker, Marantz ST600 tuner, Marantz SA-15S1 sacd speler, Sony JA20ES MiniDisc recorder, Marantz SR-12S1 7.1 versterker en een Pioneer D-07 DAT recorder. Close up BAT VK55:
VK55-3.jpg
Het heeft voor mij geen zin om een detailtekening te maken, tijdens de bouw wijk ik daar toch vanaf. Daarom volstaat deze schets:
schets_rack[3].jpg
- Achteraf klopte de schets ook niet, ik heb 6 vakken getekend i.p.v 8. Ook zie ik van de middenbalk af. Misschien maak ik aan de onderkant nog een smal vak over de hele breedte voor CD's. -
De volgende voorwaarden heb ik wel;
Optioneel;
- ruimte voor 8 componenten,
- de bovenste 2 componenten niet ingesloten (vanwege hitte afvoer buizeneindversterker en bediening platenspeler),
- makkelijk verplaatsbaar,
- gebruikte houtsoort: kersen,
- steunkleur: zwart.
Ondertussen ben ik al begonnen en heb het hout op maat laten zagen. Vervolgens de zijkanten met kantenband behandeld en de bakken in elkaar gezet.
- demping per vak,
- verlichting per vak,
- spanningstoevoer per zone geregeld (zones zijn analoog, digitaal en eindv.v. (en evt. verlichting))
Kanten_bijgewerkt-4.jpg
Wordt vervolgd,
Robert