Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 131 worden weergegeven.

Discussie: Stargate Atlantis

  1. #51

    Standaard

    40 jaar star trek dat klopt maar ze hebben maar een paar goede series gemaakt. DS9 en TOS. Daarbij liggen deze series qua leeftijd zover uit elkaar dat je ze als totaal verschillende dingen moet zien de gebaseerdzijn op een idee van 1 persoon.

    SG1 heeft tien jaar gedraaid en ik heb er ook van genoten. Atlantis is leuk maar bij lange na niet zo goedals SG1. Er worden zoveel dingen gejat voor atlantis dat ik me voor kan stellen dat je SG1 niet zo leuk vind. Dit omdat je alles al een keer hebt gezien. Zo is er bij SG1 ook het nodige gejat van Star Trek en volgens mij ook wel van B5 en andere series.

    Wil je in het vervolg mij en ik hoop vele anderen een plezier dien en gtst niet meer als referentie gebruiken. Neem in de toekomst DR Who die zijn nu al met het 27e seizoen bezig.

    Wens je verder veel plezier met atlantis. Ik zou zeggen neem de gok en kijk ook eens met geduld naar SG1.
    Remember remember the fifth of November
    Gunpowder, treason and plot.
    I see no reason why gunpowder, treason
    Should ever be forgot...

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hezingen Bekijk bericht
    40 jaar star trek dat klopt maar ze hebben maar een paar goede series gemaakt. DS9 en TOS. Daarbij liggen deze series qua leeftijd zover uit elkaar dat je ze als totaal verschillende dingen moet zien de gebaseerdzijn op een idee van 1 persoon.

    SG1 heeft tien jaar gedraaid en ik heb er ook van genoten. Atlantis is leuk maar bij lange na niet zo goedals SG1. Er worden zoveel dingen gejat voor atlantis dat ik me voor kan stellen dat je SG1 niet zo leuk vind. Dit omdat je alles al een keer hebt gezien. Zo is er bij SG1 ook het nodige gejat van Star Trek en volgens mij ook wel van B5 en andere series.

    Wil je in het vervolg mij en ik hoop vele anderen een plezier dien en gtst niet meer als referentie gebruiken. Neem in de toekomst DR Who die zijn nu al met het 27e seizoen bezig.

    Wens je verder veel plezier met atlantis. Ik zou zeggen neem de gok en kijk ook eens met geduld naar SG1.
    Dat is persoonlijk natuurlijk. Ik heb bijvoorbeeld genoten van TNG, DS9 en VOY. Met TOS heb ik weinig, al is het daar wel allemaal bij begonnen. Dat 'jatten' van eerdere series uit dezelfde franchise zal je toch altijd blijven houden. Ook Star Trek is bekend met dit fenomeen. Zeker als series langer lopen krijg je soms wat verhaallijnen die, gegoten in een iets ander jasje, worden hergebruikt. Atlantis is daar waarschijnlijk geen uitzondering op.
    Ik vond de opmerking van GTST toch best wel treffend, al zeg ik het zelf hehe :smile: .

    Wat denken jullie trouwens van die nieuwe serie? Volgens de makers wordt het niet weer een SG1 spin-off (zie Atlantis), maar een geheel nieuw concept. De bekende ingredienten zoals de stargate en een wetenschappelijk team zullen natuurlijk weer aanwezig zijn.

  3. #53

    Standaard

    Elke mening over een serie is persoonlijk.

    De nieuwe serie kan ik nog weinig over zeggen. Hoop dat s\ze er iets moois van maken.
    Remember remember the fifth of November
    Gunpowder, treason and plot.
    I see no reason why gunpowder, treason
    Should ever be forgot...

  4. #54

    Standaard

    Ik persoonlijk walg van Star Trek. Als er dus 1 iets is op TV dat ik meteen wegzap dan is het wel een Star Trek-serie. Vroeger proberen te kijken, maar zegt me niets. Atlantis is gewoon SG-1 S1-S5. De topjaren dus... Atlantis vond ik in het begin ook niet zo goed als SG-1, maar vind toch dat dit een geweldige reeks is geworden dankzij David Hewlett en Joe Flanigan. De interactie tussen die 2 is soms zo leuk en grappig dat ik moet terug denken aan de humor in S1-S5 van SG-1 met name van Richard Dean Anderson's personage.

  5. #55

    Standaard

    Van mij mag Stargate nog wel een tijdje door gaan. Ik denk dat het wel ongeveer net zo zal lopen als Star Trek, of misschien wel overtreffen. Star Trek Voyager vond ik altijd een boeiende serie omdat het verhaal mij wel trok. En natuurlijk The Borg, wel een beetje te vergelijken met de Replicators uit Stargate. Stargate is zo'n fenomeen geworden, dan ze nog wel meer series kunnen maken. De goeie acteurs uit andere grote bekende series dragen daar zeker bij. Ben benieuwd naar de nieuwe Stargate serie. Ben altijd nieuwsgierig naar nieuwe SCI-FI series
    There's a man... He's bald and wears a short-sleeved shirt, and somehow he's very important to me. I think his name is Homer

    DVD collectie

    http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/Noi-Procs

  6. #56

    Standaard

    Ik persoonlijk vind stargate ook een stuk beter dan star trek,
    maar ik denk dat ook wel een beetje te maken heeft met de leeftijd van mensen.
    Vooral de jongeren onder ons die zijn gewend aan goede special effects e.d.
    Ja en dat is vooral bij de vroege seizoenen van star trek natuurlijk het geval.
    daardoor zullen neem ik aan een hoop jongeren zoiets hebben van dit vind ik niks.

  7. #57

    Standaard

    Special effects vind ik op zich niet erg. Ik kan ook genieten van bv. The Wizard Of Oz en King Kong die dateren uit de jaren 30, maar Star Trek boeit me gewoon niet.

  8. #58

    Standaard

    Seizoen 3 van Atlantis was weer meer dan de moeite waard. Vooral de komst van de Replicators brengt interessante mogelijkheden. Nagenoeg onverslaanbaar. Alhoewel de Wraith natuurlijk ook nog steeds creepy blijven. Vond persoonlijk o.a. de afleveringen Common Ground (wegens de onwaarschijnlijke bondgenootschap) en Sunday (wegens het dramatische effect) enkele van de sterkste/aangrijpendste episodes.
    Ook "First Strike" kent een dramatische ontknoping maar dan in s4. Overigens zou s4 een grauwere sfeer krijgen.
    Ben wel blij dat Samantha Carter het Atlantis-team komt vervoegen in s4.
    Maar in Amerika brengen ze vrijdag pas aflevering 4 van s4 op de buis dus dvd zal ergens eind volgend jaar worden vermoed ik.

  9. #59

    Standaard

    Weer een fout ontdekt. Niet alleen dat de ondertiteling van S3 belabberd is. Op de achterkant van de box staat dat The Ark op disc 5 staat maar in werkelijkheid staat die op disc 4 en Sunday op disc 5. Iemand ook al opgevallen?
    There's a man... He's bald and wears a short-sleeved shirt, and somehow he's very important to me. I think his name is Homer

    DVD collectie

    http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/Noi-Procs

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Noi-Procs Bekijk bericht
    Weer een fout ontdekt. Niet alleen dat de ondertiteling van S3 belabberd is. Op de achterkant van de box staat dat The Ark op disc 5 staat maar in werkelijkheid staat die op disc 4 en Sunday op disc 5. Iemand ook al opgevallen?
    Ja dit was mij inderdaad ook opgevallen! Vond het vooral storend dat de begrippen zoals de Jumpers steeds van naam veranderden. Als ze nou gewoon eens de Engelse naam gaan gebruiken en niet letterlijk gaan vertalen! Voor de rest weer een geweldig seizoen .. jammer dat het wachten op de seizoen 4 dvd box weer zo lang gaat duren!

  11. #61

    Standaard

    ja, duhh, dat is onvermijdelijk omdat ze pas bij de vierde aflevering zijn op tv.

  12. #62

    Standaard

    RENEWED! Stargate Atlantis gets fifth season


    Wednesday - October 24, 2007 | by Darren Sumner
    Stargate Atlantis will continue to a fifth season on SCI FI Channel, the network announced today.

    SCI FI ordered 20 episodes for Season Five of the series, which despite lower "Live" ratings this year has maintained its status as one of the cable channel's most-watched original dramas.

    "'Atlantis' truly came out from under the shadow of its sister series this year and proved that it's a hit in its own right," said Mark Stern, Executive Vice President of original programming for SCI FI Channel.

    "All of us at MGM are pleased to be extending the Stargate legacy with 20 new original episodes of Stargate Atlantis for our friends at SCI FI," MGM's Charles E. Cohen, Senior Executive Vice President Finance and Corporate Development, said. "Viewers the world over clamor for exciting new stories of space exploration, distant civilizations and the marvels of technology, all of which continue to be delivered by Stargate Atlantis."

    The show will celebrate its 100th episode as the fifth season finale.

    Other shows renewed include Eureka for a third season, according to Variety. The fate of Flash Gordon is still uncertain. A brand new series, titled Revolution, has also received the green light.

    Atlantis's fourth season will end on a cliffhanger when the season finale, "The Last Man," airs in March.

    Keep your browser locked on GateWorld for the latest developments on Atlantis's future, and the future of the Stargate franchise! New episodes of Stargate Atlantis continue every Friday at 10 p.m. Eastern and Pacific.


    Goed nieuws. Ben deze week begonnen met seizoen 2. Begint een echte volwassen serie te worden. De acteurs zijn inmiddels aan hun karakters gewend geraakt, alleen vind ik die Weir nog altijd een ietwat vreemde eend in de bijt.
    Dat de jongeren onder ons eerder zouden kiezen voor series met betere special effects, is onzin. Ik ben zelf deze maand 24 geworden en ik kan nog altijd genieten van 'oudere' Star Trek series.

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door promat Bekijk bericht
    ja, duhh, dat is onvermijdelijk omdat ze pas bij de vierde aflevering zijn op tv.
    Ja ik begrijp ook wel dat het logisch is dat het nog even duurt, ik zeg alleen maar dat ik het altijd jammer vind als ik weer eens door zo'n dvd box heen ben.

  14. #64

    Standaard

    Hoe zien de dvd boxen van seizoen 2 en 3 er eigenlijk uit? seizoen 1 heb ik in R2NL versie. Is er overigens nog verschil tussen de boxen van andere regio's?

  15. #65

    Standaard

    S2 en 3 zijn in de stijl van S1. Erg leuk en ze passen bij elkaar.

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    S2 en 3 zijn in de stijl van S1. Erg leuk en ze passen bij elkaar.
    Ik heb de R2NL versie van seizoen 1, maar onlangs seizoen 2 en 3 in R1 versie aangeschaft want die waren wat goedkoper. Zijn deze in dezelfde stijl als van regio 2?

  17. #67

    Standaard

    De verpakkingen van S2 en 3 van R2 zijn in dezelfde stijl als S1, maar of die van R1 hetzelfde zijn. Geen idee...

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    De verpakkingen van S2 en 3 van R2 zijn in dezelfde stijl als S1, maar of die van R1 hetzelfde zijn. Geen idee...
    Ok, dankjewel. Even afwachten dan maar.

  19. #69

    Standaard

    Afgelopen weekend de mid season finale van seizoen 4 gezien. Wat een geweldige serie is dit toch. In Januari gaat het pas weer verder, dus we moeten ff geduld hebben.

    Ik ga denk ik toch maar weer eens proberen om SG1 te gaan zien, zeker nu er twee films op stapel staan die SG1 moeten afsluiten. Al met al een groeiende franchise die moet proberen niet te veel in een keer te willen. Die derde serie is momenteel 'on hold' wegens de schrijvers staking en ik denk dat dat alleen maar goed is. Eerst SG1 afsluiten, dan doorgaan met SGA en pas daarna (bijvoorbeeld vanaf seizoen 5 van Atlantis) gaan denken over een nieuwe serie. Gelukkig dat SGA grotendeels een Canadese productie is en dus geen 'last' ondervind van de algehele schrijvers staking in de VS.

  20. #70

    Standaard

    Ik zit momenteel pas aan seizoen 3 (gewoon op tv, heb enkel seizoen 1 op dvd momenteel). Ik ben nu ook de herhalingen van SG1 aan het kijken wekelijks (mja, heb wel 9 seizoenen maar was er nog niet toe gekomen om te kijken, dus pik het nu maar mee) en tot hiertoe gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar Atlantis. Misschien omdat ik er al meer 'vertrouwd' mee ben. Momenteel mis ik in SG1 een personage als McKay

  21. #71

    Standaard

    Al is de rol heel anders, ik vergelijk Richard Dean Anderson qua humor toch wel met mc Kay hoor.
    heb vooral de eerste 6 seizoenen soms krom gelegen van het lachen om zn opmerkingen en gezichtsuitdrukkingen.

    Begin nu alweer te lachen als ik hem door stargate command zie fietsen

  22. #72

    Standaard

    Mja heb ook nog maar enkele afleveringen gezien, dus zal er misschien nog wat moeten "in komen".

  23. #73

    Standaard

    Ik heb heel lang naar stargate/atlantis gekeken. Bezit de dvd's. Maar de laatste seizoenen kunnen mij echt niet bekoren. Vooral atlantis vind ik tenen krommend. De opbouw van de spanning en de oplossing van een probleem vind ik erg slecht. Spanning bestaat louter en alleen uit computerschermen. Iedereen tuurt naar de schermen, muziekje eronder, Mckay vindt weer iets briljant door op zijn dell laptop iets in te voeren, probleem opgelost.

    Hopelijk gaat het bij de stargate-films er anders aan toe.

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door arjan_ufo Bekijk bericht
    Al is de rol heel anders, ik vergelijk Richard Dean Anderson qua humor toch wel met mc Kay hoor.
    heb vooral de eerste 6 seizoenen soms krom gelegen van het lachen om zn opmerkingen en gezichtsuitdrukkingen.

    Begin nu alweer te lachen als ik hem door stargate command zie fietsen
    héhé, dat was lachen inderdaad, en golfen door de stargate.

  25. #75

    Standaard

    Stargate Atlantis Starts Production on Season 5

    SCI FI Channel's "Stargate Atlantis" will begin production later this month on its fifth original season. The new 20-episode season will include the series' benchmark 100th episode. Produced and distributed by MGM Television, Stargate Atlantis is filmed in Vancouver, Canada.

    As "Atlantis" speeds toward its centennial episode, the "Stargate" universe promises new and surprising developments. The status quo is shaken following the events of season 4 (currently airing on SCI FI, Friday nights at 10pm) some cherished friends are lost, others are found. New alliances are forged while new races are introduced.

    Robert Picardo, whom "Stargate" fans will recognize as International Oversight Committee rep "Richard Woolsey," joins the "Stargate Atlantis" cast this season as Woolsey assumes command of the Atlantis expedition. The team, led by Lt. Colonel Sheppard (Joe Flanigan), Dr. Rodney McKay (David Hewlett), Teyla (Rachel Luttrell), Ronon (Jason Momoa) and Dr. Jennifer Keller (Jewel Staite), must adjust to his unique leadership style.

    Fan favorite Paul McGillion, will return for five episodes to reprise his role as the beloved "Dr. Carson Beckett." Amanda Tapping ("Colonel Samantha Carter"), who remains a fixture of the "Stargate" universe, will appear as a special guest star in several episodes this season and "Stargate SG-1" star Michael Shanks ("Dr. Daniel Jackson") will appear as a special guest in episodes as well.

    "Stargate Atlantis" follows the adventures of an intrepid team of military and civilian explorers who travel the distant Pegasus galaxy by means of a Stargate, a portal created long ago by a highly advanced alien civilization called the Ancients. In their never-ending quest to seek out other technologies left behind by the Ancients, the Atlantis team encounters alien cultures some friend, some foe.

    The series is executive produced by Brad Wright, Robert Cooper, Joseph Mallozzi, Paul Mullie, Carl Binder, and Martin Gero. Mallozzi and Mullie share the reins as showrunners.


    S4 vind ik tot nu toe erg leuk tot goed, dus laat S5 maar komen. Maak me wel zorgen om het feit dat
    Robert Picardo nu blijkbaar een vastere rol krijgt. Ik vind hem leuk in gastrollen, maar terug een nieuwe baas vind ik teveel van het goeie. Ook vind ik hem niet zo super om een hele reeks eps mee te spelen. We zien wel... Ben wel blij dat Michael Shanks terug een paar eps meedoet en ook Amanda Tapping terug van de partij zal zijn. De overgang van SG-1 naar Atlantis was toch goed gedaan voor Tapping en ben dan ook benieuwd hoe en waarom ze niet langer de leiding zal hebben over Atlantis.

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •