Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 234567 LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 164 worden weergegeven.
  1. #126

    Standaard

    Wanneer je een DVD koopt krijg je wel wat anders in je handen geduwd als wanneer deze een kopie is. Als je in de winkel voor 20 Euro een DVD koopt en je krijgt een schijfje met een handgeschreven titel daarop in een hoesje, wordt je daar ook niet vrolijk van.

    De meeste mensen die al hun films downloaden of gebrand hebben, kijken deze meestal maar 1 keer en stoppen deze daarna weer in een grote "doos" en kijken er dan niet meer naar. Daarnaast kost het veel energie, materiaal ,relaties en tijd om films te downloaden en te verspreiden.

    De weergave-kwaliteit van een DVD is tegenwoordig onder de maat als je het vergelijkt met wat er mogelijk is. Neem bvb. Superbit. Het beeld en geluid is daarvan veel beter dan bij de standaard uitgebrachte DVD's. Tegenwoordig gebruiken ze de ruimte liever voor:
    -Een geluidsspoor in een taal waar we nooit naar zullen luisteren
    -Een overbodig geluidsspoor in de juiste taal die een minder goede weergave-kwaliteit heeft en we daarom nooit naar willen luisteren.
    -Extra's

    Op die manier wordt kopieren wel interessanter omdat je dan toch minder verschil ziet. En wat doe je dan als dat merkt aan de verkoop?

    Precies, dat soort filmpjes toevoegen om duidelijk te maken dat downloaden en kopieren niet op prijs gesteld wordt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  2. #127

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Wanneer je een DVD koopt krijg je wel wat anders in je handen geduwd als wanneer deze een kopie is. Als je in de winkel voor 20 Euro een DVD koopt en je krijgt een schijfje met een handgeschreven titel daarop in een hoesje, wordt je daar ook niet vrolijk van.

    De meeste mensen die al hun films downloaden of gebrand hebben, kijken deze meestal maar 1 keer en stoppen deze daarna weer in een grote "doos" en kijken er dan niet meer naar. Daarnaast kost het veel energie, materiaal ,relaties en tijd om films te downloaden en te verspreiden.

    De weergave-kwaliteit van een DVD is tegenwoordig onder de maat als je het vergelijkt met wat er mogelijk is. Neem bvb. Superbit. Het beeld en geluid is daarvan veel beter dan bij de standaard uitgebrachte DVD's. Tegenwoordig gebruiken ze de ruimte liever voor:
    -Een geluidsspoor in een taal waar we nooit naar zullen luisteren
    -Een overbodig geluidsspoor in de juiste taal die een minder goede weergave-kwaliteit heeft en we daarom nooit naar willen luisteren.
    -Extra's

    Op die manier wordt kopieren wel interessanter omdat je dan toch minder verschil ziet. En wat doe je dan als dat merkt aan de verkoop?

    Precies, dat soort filmpjes toevoegen om duidelijk te maken dat downloaden en kopieren niet op prijs gesteld wordt.
    Het probleem is dat de eerlijke koper van officiele DVD's "gestraft wordt" door die vaak
    niet te skippen filmpjes.
    De anti-piraterij filmpjes moeten verschijnen in gewone reclameblokken op TV en
    evt. op billboards.

    Natuurlijk mag er een copyrightscherm verschijnen voordat een film begint.
    Daar heb ik geen moeite mee.
    Het is beter natuurlijk als dat te skippen is.

    Maar die ellenlange Brein en "Piraterij is diefstal filmpjes" (of hoe ze ook mogen heten)
    vind ik ronduit schandalig.

    Ik vind een film copieren geen diefstal.
    Want als je hem niet had gecopieerd, had je hem dan gekocht?
    Vaak niet.

    Buiten dat, voordat een film uitgebracht wordt op DVD heeft hij in de bioscopen
    al tientallen zoniet honderden miljoenen opgebracht.
    Ik praat dan even over zeer succesvolle films, die ook vaak gedownload en gecopieerd
    worden.
    Ik heb nog nooit gehoord dat iemand een of andere artistieke finse kunstfilm copieerde.

    Bij de de blockbusters is de buit al ruim binnen voordat de DVD verschijnt.
    En een paar duizend of zelf honderdduizend gecopieerde of gedownload DVD's
    maakt dan helemaal niets uit.

    Precies hetzelfde bij CD's.
    Sommige artiesten verkopen miljoenen CD's, weten van gekkigheid niet wat ze
    met al hun geld moeten doen maar klagen wel over downloaden en copieren!
    Ik zeg dan "zeur niet".

    Superbit is een stille dood gestorven om de simpele redenen:
    -Veel "gewone" DVD hebben al een hoge bitrate en geweldige beeldkwaliteit.
    -Het verschil tussen de Superbit versie en een gewone versie van een DVD
    is vaak nihil.
    En het gemis aan extra's is dan zeer jammer.

    Ik ben het eens met wat je zegt over de overbodige geluidsporen.
    Gelukkig zijn er vaak DVD's met slechts 1 of 2 sporen.
    Bij DVD zijn we blij met het juiste beeldformaat, laten we dan ook het juiste
    geluidspoor in de juiste taal koesteren.
    Maar ja, in veel landen is het gebruikelijk om een film opnieuw in te spreken.
    Duitsland, Spanje, Frankrijk, Italie enz.
    Daar weten ze soms niet eens hoe een acteur echt klinkt.
    Duitse DVD's hebben vaak een DTS versie van het duitse spoor!
    En ook hier hebben we vaak DVD's met DTS frans en niet engels.
    Nou ja......
    De originele taal moet altijd de beste kwaliteit krijgen.

    Bij oude films is het wel prettig om naast een nieuwe 5.1. track ook de originele
    mono track te hebben.
    Voor puristen, zoals ik.

    Extra's zijn voor mij altijd welkom, bij voorkeur op een 2e disc.
    Daarentegen merk ik ook dat soms een film op DVD verschijnt in een 1-disc en een 2-disc
    versie.
    Terwijl de extra's van disc 2 met gemak op disc 1 hadden kunnen staan.
    Maar ja, voor de 2-disc kunnen ze meer geld vragen.
    Terwijl de kostprijs nauwelijks hoger is.

  3. #128

    Standaard

    ik word idd ook doodziek van al die antipiraterij filmpjes op de dvd's die zoals vaker aangegeven in deze thread door mensen die kopieren gewoon eruit gelaten worden. en wie zit er dus mee opgescheept? juist! de mensen die er geld voor neertellen om de dvd's te bemachtigen.

    Doe de filmpjes dan gewoon aan het einde van de films. dan kijkt er niemand naar? nee precies. maar als je de originele film al hebt aangeschaft dan heb je hem toch al niet gekopieerd en is dat toch al overbodig dus.

    Geef het geld liever uit aan reclames op de normale tv zenders etc.

    bij mij is het al zo dat ik de dvd erin doe alvast, vervolgens op me gemak drinken in ga schenken etc. en dan als ik klaar ben de dvd klaarstaat in zijn opstartmenu.

    Alsof er iemand naar die filmpjes gaat kijken ofzo.

    ze moeten dit snel aanpassen want je treft er alleen maar de goede mee.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  4. #129

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    Soms staat er groot in de krant dat de Buma weer eens een partij illegale CD's/DVD's
    in beslag genomen heeft en dan zeggen ze: "hierdoor loopt de platenmaatschappij en
    de artiest zoveel miljoen mis"
    Onzin.
    Als men niet goedkoop een copie ahd kunnen maken/kopen dan had men ook
    niet de originele versie gekocht.
    Gelul.....ik werk bij Buma en dat zijn totaal niet de werkzaamheden van Buma. Wij zorgen ervoor rechthebbenden hun geld krijgen....en dan mbt muziek. Dus wat er op de radio, op tv en live wordt gespeeld. Stichting Brein houd zich bezig met illegale dvd's.

  5. #130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    ik word idd ook doodziek van al die antipiraterij filmpjes op de dvd's die zoals vaker aangegeven in deze thread door mensen die kopieren gewoon eruit gelaten worden. en wie zit er dus mee opgescheept? juist! de mensen die er geld voor neertellen om de dvd's te bemachtigen.

    Doe de filmpjes dan gewoon aan het einde van de films. dan kijkt er niemand naar? nee precies. maar als je de originele film al hebt aangeschaft dan heb je hem toch al niet gekopieerd en is dat toch al overbodig dus.

    Geef het geld liever uit aan reclames op de normale tv zenders etc.

    bij mij is het al zo dat ik de dvd erin doe alvast, vervolgens op me gemak drinken in ga schenken etc. en dan als ik klaar ben de dvd klaarstaat in zijn opstartmenu.

    Alsof er iemand naar die filmpjes gaat kijken ofzo.

    ze moeten dit snel aanpassen want je treft er alleen maar de goede mee.
    Helemaal mee eens!

    Echter, DVD in de speler en dan ff wat anders doen werkt niet bij Paramount
    DVD's.
    Al ga je een uur de hond uitlaten, dan nog staat de speler op het taalkeuzescherm!
    Zeer irritant.
    Je moet altijd wachten op dat scherm, een taal kiezen en dan kun je pas
    iets gaan inschenken.

    Warner DVD's blijven de beste.
    Schijf erin, even wachten op logo, druk op menu, druk op play en gaan met die banaan.
    Geen Brein, geen piraterij filmpjes, geen waarschuwing, geen copyright enz....
    En zo hoort het, als je geld uitgeeft aan een DVD.

  6. #131

    Standaard

    En over die filmpjes....hoe lang duren die eigenijk? Een minuut? Ik stoor me er niet zo aan eigenlijk...

  7. #132

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Gelul.....ik werk bij Buma en dat zijn totaal niet de werkzaamheden van Buma. Wij zorgen ervoor rechthebbenden hun geld krijgen....en dan mbt muziek. Dus wat er op de radio, op tv en live wordt gespeeld. Stichting Brein houd zich bezig met illegale dvd's.
    Sorry dat ik Buma zei, maar ik bedoelde gewoon een of andere instantie.
    Buma kwam nou eenmaal in me op.

    Ik ben er zelf lid van!

    Voor de goede orde.

    Ik ben zelf muzikant en speel ook wel eens op CD's, maar het kan me helemaal niet schelen als die gecopieerd worden.

    In de media worden muzikanten vaak vergeleken met timmerlui.
    Onzin.
    Als ik een timmerman laat komen en hij is klaar, dan kan ik niet zeggen
    "dank je wel, maar ik betaal je niet".
    Hetzelfde geldt voor broodmuzikanten die op bestelling spelen.

    Maar de meeste CD's zijn door de artiesten en maatschappijen uit eigen vrije wil
    opgenomen en uitgebracht.
    Daar heeft niemand feitelijk om gevraagd.
    Dus als iemand dat copieert of download, so what.

    Feit is gewoon dat de technieken voor downloaden en copieren er nu eenmaal zijn
    en nog spotgoedkoop ook.
    Dan kun je het de mensen toch niet kwalijk nemen dat ze er gebruik van maken?

    De meeste nieuwe CD's kosten gewoon 17 of zelf 20 euro!
    Dat gaat toch nergens over.
    Net zo duur als een film-DVD.
    Het maken van een film kost echter veeeeeeeeeel meer geld dan een CD.
    Ik heb nog nooit gehoord van een CD=productie van 100 miljoen dollar of 200 miljoen
    dollar.
    Dus zijn DVD's eigenlijk naar ratio erg goedkoop en CD's veel te duur.

    Een nieuwe CD moet gewoon hooguit 15 euro kosten.
    Liefst nog minder, maar OK.

  8. #133

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    En over die filmpjes....hoe lang duren die eigenijk? Een minuut?
    Te lang. Met een tekstscherm van 5 of 10 seconden bereik je hetzelfde. Alleen is het minder irritant.
    Laatst aangepast door Frank : 04-06-2007 om 11:07

  9. #134

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    Sorry dat ik Buma zei, maar ik bedoelde gewoon een of andere instantie.
    Buma kwam nou eenmaal in me op.

    Ik ben er zelf lid van!

    Voor de goede orde.

    Ik ben zelf muzikant en speel ook wel eens op CD's, maar het kan me helemaal niet schelen als die gecopieerd worden.

    In de media worden muzikanten vaak vergeleken met timmerlui.
    Onzin.
    Als ik een timmerman laat komen en hij is klaar, dan kan ik niet zeggen
    "dank je wel, maar ik betaal je niet".
    Hetzelfde geldt voor broodmuzikanten die op bestelling spelen.

    Maar de meeste CD's zijn door de artiesten en maatschappijen uit eigen vrije wil
    opgenomen en uitgebracht.
    Daar heeft niemand feitelijk om gevraagd.
    Dus als iemand dat copieert of download, so what.

    Feit is gewoon dat de technieken voor downloaden en copieren er nu eenmaal zijn
    en nog spotgoedkoop ook.
    Dan kun je het de mensen toch niet kwalijk nemen dat ze er gebruik van maken?

    De meeste nieuwe CD's kosten gewoon 17 of zelf 20 euro!
    Dat gaat toch nergens over.
    Net zo duur als een film-DVD.
    Het maken van een film kost echter veeeeeeeeeel meer geld dan een CD.
    Ik heb nog nooit gehoord van een CD=productie van 100 miljoen dollar of 200 miljoen
    dollar.
    Dus zijn DVD's eigenlijk naar ratio erg goedkoop en CD's veel te duur.

    Een nieuwe CD moet gewoon hooguit 15 euro kosten.
    Liefst nog minder, maar OK.
    Geen probleem dat je Buma zei hoor....de instanties worden nog al eens door elkaar gehaald. Tof dat je ook te horen bent op cd's! Maar copy's zijn natuurlijk gewoon schadelijk voor een muzikant die zelf muziek schrijft en dus rechthebbende is. Van elke cd die verkocht wordt, daar krijgt de muzikant wat geld voor. Hoe meer er wordt gecopieerd, hoe minder er wordt verkocht en des te minder geld krijgt de muzikant....logisch dus. De grote jongens zal dat minder boeien, een Rolling Stones ofzo. Een kleine undergroundband in het alternatieve circuit heeft daar echter veel meer "pijn" van. Als er niet veel cd's worden verkocht, zal het moeilijker zijn een tweede cd te maken....dus komt er uiteindelijk minder nieuwe muziek.

    En dat mogelijkheid er is om cd's te copieeren wil natuurlijk niet automatisch impliceren dat het daarom maar altijd gedaan moet worden. De mogelijkheid bestaat ook om uit huis-en keukenmiddelen explosieven te maken. Gaan we ook niet allemaal doen omdat het nu eenmaal kan....

    En cd's kun je best goedkoop vinden...bij cdwow betaal je rond de 11 euro....ook voor nieuwe cd's.

    Dus we kunnen allerlei uitvluchten bedenken om copieeren te rechtvaardigen....het blijft gewoon inkomstenderving voor artiesten.

    Maar ik wil uiteraard geen moraalridder zijn....en iedereen moet het voor zichzelf uitmaken natuurlijk....

  10. #135

    Standaard

    @zetmoon,
    Ik koop nooit films om deze te kopieren.

    Blockbusters zijn er voor om geld in het laatje te krijgen zodat er ook films kunnen worden gemaakt die commercieel minder aantrekkelijk zijn. Of een film een blockbuster is, weet een maatschappij pas wanneer deze uitgebracht is. Een film kan nl. ook floppen.

    Superbit heeft het volgens mij niet overleefd omdat er daar geen extra's op staan. Het verschil in beeld en geluid tussen een gewone en een superbit DVD vind ik niet nihil. Superbit versies hebben een DTS track in de originele taal in tegenstelling tot de meeste films die Sony en Universal nu uitbrengt. Vroeger brachten Sony en Universal veel meer blockbusters uit met DTS dan nu. Nu mag je hopen dat er een DD 448 track bij zit en over een DD 640 zal ik het helemaal niet hebben.

    Dan maar geen blockbuster.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #136

    Standaard

    Persoonlijk zullen die nutteloze Brein-filmpjes me een rotzorg zijn. Maar op het moment dat mijn dochtertje van twee gedwongen wordt om, iedere keer als ze haar netjes in de winkel gekochte Nijntje-DVD wil bekijken, zich eerst uitgebreid te laten uitleggen dat ze de DVD niet mag kopiëren omdat ze anders een dief is, ga ik me toch afvragen waar Brein in vredesnaam mee bezig is.

  12. #137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Carlos Santuna Bekijk bericht
    Persoonlijk zullen die nutteloze Brein-filmpjes me een rotzorg zijn. Maar op het moment dat mijn dochtertje van twee gedwongen wordt om, iedere keer als ze haar netjes in de winkel gekochte Nijntje-DVD wil bekijken, zich eerst uitgebreid te laten uitleggen dat ze de DVD niet mag kopiëren omdat ze anders een dief is, ga ik me toch afvragen waar Brein in vredesnaam mee bezig is.
    Je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn denken ze bij brein :razz: .

  13. #138

    Standaard

    Natuurlijk mag men ons er op wijzen dat we niet moeten copieren en downloaden.
    Maar dan wel via de media: TV, kranten en tijdschriften.

    En ook een copyright melding op een CD/DVD hoesje kan me niet schelen.
    Zelfs met een waarschuwings-scherm bij het opstarten van een DVD heb ik geen
    probleem.
    Maar die ellenlange Brein en andere filmpjes zijn ronduit belachelijk.

    Ik heb die DVD notabene gekocht!
    Dan hoeven ze toch niet te zeggen dat ik hem niet mag copieren.
    Sukkels.
    Ze zijn zeker bang dat ik die gekochte DVD ga copieren en verkopen.
    Dat zou inderdaad zeer fout zijn.

    Tot voor kort HAD men het copieren kunnen minimaliseren door lege CD's en DVD's
    duurder te maken.
    En wel zo duur, dat ze alleen interessant zijn voor mensen die echt iets willen backuppen
    of hun eigen muziek of film willen vastleggen.
    Dan is een prijs van weet ik veel, 15 euro voor 1 leeg schijfje wel te doen.
    Copieren laat je dan wel uit je hoofd.

    Maar.......
    De industrie is natuurlijk weer veel te laat.
    Tegenwoordig brandt vrijwel niemand nog CD's of DVD's.
    Muziek gaat rechtstreeks naar de Mp3-speler of blijft op de harde schijf staan.
    Op schijven van honderden gigabytes kan werkelijk alles staan wat je maar wilt hebben.

    En zelf films komen al vaak niet meer van de harde schijf af.
    Via een simpel kabeltje koppel je je PC aan je TV en gaan met die banaan.

  14. #139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Carlos Santuna Bekijk bericht
    Persoonlijk zullen die nutteloze Brein-filmpjes me een rotzorg zijn. Maar op het moment dat mijn dochtertje van twee gedwongen wordt om, iedere keer als ze haar netjes in de winkel gekochte Nijntje-DVD wil bekijken, zich eerst uitgebreid te laten uitleggen dat ze de DVD niet mag kopiëren omdat ze anders een dief is, ga ik me toch afvragen waar Brein in vredesnaam mee bezig is.
    Films die uitsluitend bedoeld zijn voor kinderen bvb. onder de 6 jaar, zouden wat mij betreft ook niet het Brein-filmje mogen bevatten. Een textuele waarschuwing lijkt mij dan meer op zijn plaats.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  15. #140

    Standaard

    Inmiddels is er een nieuw Brein/Baf filmpje. Ditmaal in het paars. Een superlelijk filmpje.
    Screenshot (mocht het je interesseren)
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  16. #141

    Standaard

    Gatverdamme, dvd-kopers lastig vallen met breinbaffer piraterij shit is een misdrijf!

  17. #142

    Standaard

    Ook nog geld verspillen aan een nieuw filmpje. Laat ze eraf kunnnen ze de dvd goedkoper maken. Dit heeft weer voordelen die jullie allemaal wel zullen begrijpen
    Remember remember the fifth of November
    Gunpowder, treason and plot.
    I see no reason why gunpowder, treason
    Should ever be forgot...

  18. #143

    Standaard

    Het ironische is dat alleen de eerlijke kopers van DVD's doorgaans de filmpjes te zien kijken. Misschien moeten ze bij BREIN toch eens hun naam eer aan doen en die grijze massa gebruiken om na te denken over hun doelgroep.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  19. #144

    Standaard

    Het blijven gewoon super irritante filmpjes die ongetwijfeld een hoop geld kosten en zoals eerder gezegd totaal de verkeerde mensen bereiken.

  20. #145

    Standaard

    Ik erger me er ook meestal te pletter aan, gewoon omdat ze meestal niet door te spoelen zijn... maar ja, wij zijn de betalende kijkers/kopers, misschien is dat 1 van de extra's voor ons op de DVD (RCV zou het zelfs als "Extra" op hun DVD-hoesje durven zetten lol)

  21. #146

    Standaard

    Ik erger me aan de filmpjes die je veel ziet bij fox dvd's, dat filmpje van je steelt geen film, koop orgineel en met dat ongelofelijke iritante muziekje erbij en ook nog vol met grain.

    Maar als ze er wat moeite voor doen zoals een leuke toneelstuk zoals die op de filmset die vind ik wel erg leuk. Laat het ze brengen met humor en mischien dat mensen de dvd dan orgineel gaan kopen voor dat geweldige breinfilmpje

  22. #147

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Maar als ze er wat moeite voor doen zoals een leuke toneelstuk zoals die op de filmset die vind ik wel erg leuk. Laat het ze brengen met humor en mischien dat mensen de dvd dan orgineel gaan kopen voor dat geweldige breinfilmpje
    Grappig of niet, na twee keer zien verliezen ze wel hun humoristische waarde.

  23. #148

    Standaard

    Ik weet niet waar jullie last van hebben, maar ik kan (haast) elk filmpje gewoon doorspoelen of skippen. En dan nog, het filpje duurt hooguit een minuut, ga dan wat te drinken halen.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  24. #149

    Standaard

    Dat drankje haal ik al terwijl de dvd geladen wordt. Als ik dan terug ben hoop ik dat de dvd startklaar staat, maar dan moet ik vaak nog een taal kiezen en krijg ik die filmpjes. Dan maar hapjes halen?

    Belangrijkste reden waarom ik me eraan irriteer (en het is vaker genoemd) is de schreeuwerige en nutteloze verstoring van mijn filmbeleving. Waarom niet, zoals in de meeste andere landen, ALLEEN een copyrightscherm?

  25. #150

    Standaard

    Een copyright scherm (zwart met witte letters of zoiets) dat 10 seconden in beeld staat vind ik voldoende en je bereikt er hetzelfde mee als met die flitsende filmpjes van 30-45 seconden.

Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •