Oorspronkelijk gepost door
Gerco Stuivenberg
Wanneer je een DVD koopt krijg je wel wat anders in je handen geduwd als wanneer deze een kopie is. Als je in de winkel voor 20 Euro een DVD koopt en je krijgt een schijfje met een handgeschreven titel daarop in een hoesje, wordt je daar ook niet vrolijk van.
De meeste mensen die al hun films downloaden of gebrand hebben, kijken deze meestal maar 1 keer en stoppen deze daarna weer in een grote "doos" en kijken er dan niet meer naar. Daarnaast kost het veel energie, materiaal
,relaties en tijd om films te downloaden en te verspreiden.
De weergave-kwaliteit van een DVD is tegenwoordig onder de maat als je het vergelijkt met wat er mogelijk is. Neem bvb. Superbit. Het beeld en geluid is daarvan veel beter dan bij de standaard uitgebrachte DVD's. Tegenwoordig gebruiken ze de ruimte liever voor:
-Een geluidsspoor in een taal waar we nooit naar zullen luisteren
-Een overbodig geluidsspoor in de juiste taal die een minder goede weergave-kwaliteit heeft en we daarom nooit naar willen luisteren.
-Extra's
Op die manier wordt kopieren wel interessanter omdat je dan toch minder verschil ziet. En wat doe je dan als dat merkt aan de verkoop?
Precies, dat soort filmpjes toevoegen om duidelijk te maken dat downloaden en kopieren niet op prijs gesteld wordt.