Pagina 9 van 49 EersteEerste ... 567891011121319 ... LaatsteLaatste
De resultaten 201 tot 225 van 1221 worden weergegeven.

Discussie: Filmboeken

  1. #201

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door grabberke Bekijk bericht
    Bedankt Maikel, Film Art is zeer informatief boek!
    Voor 46 euro incl. verzending absoluut zijn geld waard.
    Graag gedaan hoor, het is zonder meer een essentieel boek. En voor zover het nog niet duidelijk was, de filmgeschiedenis van Bordwell & Thompson, Film History is net zo informatief en helder.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  2. #202

    Standaard

    Gaat dat boek dieper in op filmstromingen en dergelijke?

  3. #203

    Standaard

    Yup. Het is een bijzonder uitgebreid overzicht van de filmgeschiedenis, van de Lumieres tot heden. Per tijdperk/filmstroming wordt er diep ingegaan op vernieuwingen, specifieke kenmerken, belangrijke regisseurs, essentiele films etc. Zowel als naslagwerk als als overzicht/inzicht is het essentieel voor iedere filmboekenkast.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  4. #204

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Yup. Het is een bijzonder uitgebreid overzicht van de filmgeschiedenis, van de Lumieres tot heden. Per tijdperk/filmstroming wordt er diep ingegaan op vernieuwingen, specifieke kenmerken, belangrijke regisseurs, essentiele films etc. Zowel als naslagwerk als als overzicht/inzicht is het essentieel voor iedere filmboekenkast.
    Letterlijk EINDELOOS leesplezier idd!

  5. #205

    Standaard

    Allez vooruit, weer 30 pond lichter...

  6. #206

  7. #207

    Standaard

    Voor iedereen geïnteresseerd in Ozu, David Bordwell heeft zijn OOP boek Ozu and the poetics of cinema online gezet in pdf formaat. Bovendien voorzien van een nieuwe intro en nieuwe afbeeldingen. Hier te vinden.

  8. #208

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan Bekijk bericht
    Voor iedereen geïnteresseerd in Ozu, David Bordwell heeft zijn OOP boek Ozu and the poetics of cinema online gezet in pdf formaat. Bovendien voorzien van een nieuwe intro en nieuwe afbeeldingen. Hier te vinden.
    Thanks man! Erg nuttige link.
    Film History ondertussen binnen en kan bevestigen wat hierboven gezegd werd...

  9. #209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Ik heb 'm ook! Wat een prachtig boek, zeg! Een must voor elke Star Wars-fan!

    Die Stephen Sansweet schijnt de grootste SW-collectie in de wereld te hebben. Zou hij ook een museum hebben à la Forest J. Ackerman?
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  10. #210

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cinemaniac Bekijk bericht
    Ik heb 'm ook! Wat een prachtig boek, zeg! Een must voor elke Star Wars-fan!

    Die Stephen Sansweet schijnt de grootste SW-collectie in de wereld te hebben. Zou hij ook een museum hebben à la Forest J. Ackerman?
    Dat schijnt niet alleen....dat is ook zo
    http://www.rebelscum.com/ranchoobiwan.asp

    Ik adviseer je deze boeken van hem als je de 'Vault' goed vond:
    http://www.amazon.com/Star-Wars-Conc.../dp/0811801012
    http://img.photobucket.com/albums/v3...veSansweet.jpg

    http://www.amazon.com/Star-Wars-Scra.../dp/0811820602
    (deze is ook met uitneembare dingen)

  11. #211

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Dat schijnt niet alleen....dat is ook zo
    http://www.rebelscum.com/ranchoobiwan.asp
    Sjeezes, dat noem ik nog 'ns een collectie :smile:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Thanks! Ze staan genoteerd
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  12. #212

    Standaard

    Mn creditcard eindelijk af mogen halen en meteen Prisonbreak - The FBI files besteld.
    Blinde aankoop, ben benieuwd of het wat is, voor dat tientje het proberen waard!

  13. #213

    Standaard

    Vandaag gekocht:

    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  14. #214

    Standaard

    Ik zou graag iets over Samuel Fuller willen lezen. Iemand aanraders?

    Ik keek zelf naar "A Third Face: My Tale of Writing, Fighting and Filmmaking" door Fuller zelf. Is deze de moeite waard? Eventueel andere/betere tips?
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  15. #215

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cinemaniac Bekijk bericht
    Sjeezes, dat noem ik nog 'ns een collectie :smile:



    Thanks! Ze staan genoteerd
    Als je écht voor de hogekwaliteits Star Wars boeken wil gaan:
    -Star Wars Chronicles
    http://www.amazon.com/Star-Wars-Chro.../dp/081181498X
    (jammere is dat je een heruitgave krijgt.....niet met de fraaie eerste editie cover die er eind jaren 90 bij zat...maar goed, dit is HET ultieme SW boek)

    -Making of Star Wars
    http://www.amazon.com/Making-Star-Wa...2471334&sr=1-1
    3 woorden: detail, detail, detail

    Maar goed, tis maar net wat je zoekt.....deze 2 zijn de beste indien je mooie fotos en veel info over hoe eea gemaakt is zoekt.

  16. #216

  17. #217

    Standaard

    Geen film, wel tv:

    "The night is darkest just before the dawn. And I promise you, the dawn is coming." - Harvey Dent

  18. #218

    Standaard

    Mooi vogeltje... 8)
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  19. #219

    Standaard



    Enorm dik en groot boek, Met een dvd over zijn werk, leven en werk. Een must voor iedere Kubrickfan. Is in Engels.


    Iemand al bekend met het koffiedikke boek van Michael Mann is in Engels en (nog) niet vertaald naar het Nederlands moet nogal een compleet plaatje geven van de regisseur. Dat hij bijvoorbeeld niet graag in een hoek geduwd wilt worden in verband met stijl van filmen?! Met prachtige foto's erin, lag hier in de boekenwinkel voor 20 euro voor zo'n enorm dik en groot boek...

  20. #220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC. Bekijk bericht
    Ik zou graag iets over Samuel Fuller willen lezen. Iemand aanraders?

    Ik keek zelf naar "A Third Face: My Tale of Writing, Fighting and Filmmaking" door Fuller zelf. Is deze de moeite waard? Eventueel andere/betere tips?
    Iemand?
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  21. #221

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mathieu Ghekiere Bekijk bericht






    Allen import zeker?
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  22. #222

    Standaard

    Heb sinds Juni dit boek, in Amerika gekocht voor 15 € omgerekend:



    Echt een geweldig mooi boek met niet alleen mooie interviews met alle hoofdrolspelers, maar ook geweldig mooie foto's op locatie. Erg interessant voor de fan

  23. #223

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC. Bekijk bericht
    Iemand?
    De reden dat er niemand reageert is (buiten het feit dat er waar weinig mensen hier in Fuller geinteresseerd zijn denk ik) dat er gewoon erg weinig over Fuller geschreven is. Dit is niet heel vreemd, als je bedenkt dat zijn kritische status altijd vreselijk laag geweest is. Toen Fuller stierf waren er slechts enkele kranten die er uberhaupt iets over schreven en dat was ook niets meer dan: cultregisseur, bekend om zijn botte en onbehouwen films. De laatste jaren is zijn status iets omhoog getrokken, maar ook enkel door hardcore cinefielen en dat zijn vaak enkel goedwillende amateurs die over onvoldoende achtergrond/referentiekader/middelen beschikken om een heel boek uit de grond te stampen. Een ander voorbeeld hiervan is Douglas Sirk: door veel mensen wordt hij inmiddels gezien als een van de grootste artiesten binnen het filmmedium, maar er zijn welgeteld 2 boeken over hem verschenen, waarvan er 1 ook nog eens OOP is. Terwijl er over Hitchcock boekenkasten volgeschreven zijn bv. Het wachten is op het moment dat iemand het in zijn bol krijgt en besluit om een heel boek aan Fuller te wijden.

    Dit wil natuurlijk niet zeggen dat er helemaal niets over Fuller geschreven is, dat is er zeker wel. Maar dat is dan altijd in de vorm van kleinere artikelen of essays die verschijnen of verschenen zijn in filmbladen etc. Maar die zijn allemaal erg verspreid en ik kan je er ook niet aan helpen vrees ik.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  24. #224

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    die verschijnen of verschenen zijn in filmbladen etc.
    Over filmbladen gesproken, welke lees je eigenlijk?

    Ben zelf filmvalley lid, maar zou er eventueel nog wel een (Engelstalig) blad bij willen nemen als die wat toevoegt. Empire ken ik al wel, maar die vind ik wat aan de dure kant.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  25. #225

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul Bekijk bericht
    Over filmbladen gesproken, welke lees je eigenlijk?

    Ben zelf filmvalley lid, maar zou er eventueel nog wel een (Engelstalig) blad bij willen nemen als die wat toevoegt. Empire ken ik al wel, maar die vind ik wat aan de dure kant.
    Ik ben geabonneerd op Sight & Sound en Film Quarterly. Dat laatste is wetenschappelijk verantwoord en dus niet meteen voor iedereen geschikt. Sight & Sound is ook vrij gerenommeerd en wel erg goed leesbaar volgens mij.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

Pagina 9 van 49 EersteEerste ... 567891011121319 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •