Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 68 worden weergegeven.

Discussie: Breedbeeld tv's

Standaard Breedbeeld tv's

Ik ben vrij perfectionitisch bij het beoordelen van het beeld van m'n tv als ik een dvd kijk. Nu valt me op dat bij heel veel breedbeeld tv's die ik in de winkels zie staan dat het beeld aan de zijkanten vrij korrelig is, een vrij korrelige pixel als ik het zo mag stellen..ik kijk dan wel bij de klasse tot 2500 gulden. Bij de hogere klasses zie ik dit weinig of niet. Is het nu normaal dat het beeld aan de zijkanten van breedbeeld tv's van slechtere kwaliteit is? Mijn vorige samsung had dit dus extreem, ik hoop dat de jvc die eraan komt dit niet heeft. Iemand een idee hoe dit komt?

Groeten!

Wilbert Schepens
    Guest

Standaard

ELKE tv heeft last van vervorming / vertekening / korrelig beeld in de hoeken. De reden hiervoor is de beeldbuis. Van binnen is deze nog altijd rond (hol). En aangezien wij steeds vlakkere beeldbuizen aan de buitenkant willen hebben, wordt er dus gewoon met glas opgevuld. De meeste van deze "opvulling" vindt plaats in de hoeken, m.a.g. vervorming / vertekening / korrelig beeld op deze plaatsen. Korrelig beeld wordt ook mede veroorzaakt door de aansturing van de beeldbuis waardoor duurdere toestellen hier vaak minder last van hebben. Een mooi toestel wat zojuist op de markt is gekomen en relatief weinig last heeft van korrelig beeld in de hoeken is de JVC Av-28x10 met digipure pro. Kost rond de 2500,- en is zeker een topper in zijn prijsklasse.

Standaard

Ik zou je wel een adviesje mee willen geven als je voor een bb-tv gaat kijken, vooral als je geinteresseerd bent in jvc; ik heb er 2 gehad, en allebei zat er een vervorming in het beeld, soms in de linkerbovenhoek, soms precies door het midden. Normaliter als je een film aan het kijken bent, valt dit nauwelijks op, maar kijk je een voetbalwedstrijd, dan loopt de (normaal)rechte lijn nogal van links naar rechts, geen gezicht dus. heb jvc erover gebeld, en het schijnt een veel voorkomend probleem te zijn. 1 op de 3 toestellen schijnt er last van te hebben. dus kiek uut!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Wilbert Schepens
    Een mooi toestel wat zojuist op de markt is gekomen en relatief weinig last heeft van korrelig beeld in de hoeken is de JVC Av-28x10 met digipure pro. Kost rond de 2500,- en is zeker een topper in zijn prijsklasse.
    Deze tv heb ik!! om precies te zijn de AV28X10EU!
    Hij koste mij 2390 piek bij de MediaMarkt!! Hij heeft idd niet echt last van korrelvormige hoeken, alleen bevat het beeld een vervorming precies in het midden!!

En over dat voetballen... je hebt gelijk!
    Het is af en toe beetje irritant, maar het went wel!

Verder heeft de tv soms last van het ghost effect, maar ik heb begrepen dat dit door de 100 Hertz komt...

Verder niets te klagen over deze tv!
    "When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."

[ DVD website v1 ][ v2 ][ Collectie]

Standaard

jahaaa, tuurlijk heb je nix te klagen over de tv, want verder is het een toppeerrrrr, echt wel. het design, de mooie platte buis, teletext werkt als een tiet, breebeeldinstellingen.... sehr vet. tot zover de complimenten.
    wat is het ghost effect?

Standaard

Ik ben wel geen preciese kenner van al die termen, maar dat ving ik een keer op, op een ander forum!!

Maar soms bij snelle beelden met DVD kijken, dan wil er wel eens een soort van schaduw achteraan komen, of een soort van ego, hoe je het maar wilt noemen!
    Dit schijnt te maken hebben met 100 Hertz?!

Andere kenners een mening hierover of die het precies kunnen uitleggen!?

Gegroet, Tim
    "When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."

[ DVD website v1 ][ v2 ][ Collectie]

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door aert
    Ik zou je wel een adviesje mee willen geven als je voor een bb-tv gaat kijken, vooral als je geinteresseerd bent in jvc; ik heb er 2 gehad, en allebei zat er een vervorming in het beeld, soms in de linkerbovenhoek, soms precies door het midden.
    [--8<--]
    1 op de 3 toestellen schijnt er last van te hebben. dus kiek uut!
    Ja, dat kan ik beamen, ik heb een JVC AV32X10S (2500 gulden via MiepKniep), en die gaat morgen al voor de tweede keer terug naar E-care omdat er zware vervormingen in het beeld zitten en de roodconvergentie beroerd is.

Wat mij wel opgevallen is aan deze tv is dat 'ie extreem gevoelig is voor magnetische velden, hij kleurde bij mij enorm blauw van het strooiveld van mijn receiver terwijl mijn vorige tv daar helemaal geen last van had.

Standaard

Wat mij wel opgevallen is aan deze tv is dat 'ie extreem gevoelig is voor magnetische velden, hij kleurde bij mij enorm blauw van het strooiveld van mijn receiver terwijl mijn vorige tv daar helemaal geen last van had.
    Jahaaa, dat is ook zoiets. daar heeft het alles mee te maken, mijn 2e werd over het hele beeld groen. Als je er een goeie klap op gaf, deed ie weer normaal, en daarna werd ie weer groen en trok hij overal scheef. Tja, dat verwacht je niet he, van een tv van toen nog 2899 keiharde neerlandsche guldentjes. Dus een groot drama. Ik ben van de JVC afgestapt, heb daarna een sony gekocht, maar daar had ik zoooo'n spijt van.
    Nu heb ik een panasonic met Quintrix beeldbuis, en dat is echt mijn allerbeste koop...

Standaard

Juist doordat er gewerkt wordt met glasopvulling (want we willen toch allemaal een platte beeldbuis?) ontstaat er beeldvervorming. Dit komt omdat het glas dat gebruikt wordt niet altijd van even goede kwaliteit is (zelfs bij hetzelfde merk en type verschilt dit nog wel eens enorm) en op sommige plekken dikker en/of een lichte afwijking in dichtheid heeft. Als je gewoon tv kijkt merk je er eigenlijk weinig van maar vooral bij lijnen die recht zouden moeten zijn valt het op. Tip: Vraag de verkoper eens om de tv uit te zetten en bekijk dan vanuit alle hoeken hoe de showroom in de beeldbuis reflecteerd je zult het zelf wel merken dat er dan al vervorming optreed. Ook als je bij iemand op bezoek bent moet je er maar eens op letten, beweeg je hoofd en kijk naar je reflectie op het beeldscherm je zult al snel denken dat je voor een lachspiegel staat. Vaak geldt wel dat hoe duurder de tv hoe beter ook de kwaliteit van het gebruikte glas, op goedkopere toestellen wordt hier meestal het eerste op bezuinigt.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Wilbert Schepens
    ELKE tv heeft last van vervorming / vertekening / korrelig beeld in de hoeken.
    Ben er speciaal nog even voor gaan zitten met de Platinum test DVD. Wat testpatronen bekeken en moet concluderen dat mijn Sony (KV-28FX60B) er erg weinig last van heeft. De rechtse bovenhoek heeft wat onscherpte en de bovenste rand van het beeld loopt ongeveer een halve centimeter een klein beetje scheef. Dit laatste zie je bij een testpatroon waarbij de strepen van boven naar beneden lopen. Aan de bovenkant gaan ze dan een klein stukje naar rechts alsof ze afgebogen worden. Dit soort dingen valt natuurlijk altijd met testpatronen op. Bij normaal TV, film of kwisje kijken zal dit niet opvallen.
    Voor de rest is het beeld overal even scherp. Misschien dan Sony een beetje smokkelt en ervoor zorgt dat de opgevulde stukken buiten het zichtbare beeld vallen. Ik zie er in elk geval weinig van, zelfs met de testpatronen. En ik zat er echt met mijn neus (en bril) bovenop.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

Standaard Wat nu?

Na al de reacties gelezen te hebben ben ik er niet echt vrolijker op geworden. Het lijkt wel of bijna alle tv-kijkers gedoemd zijn tot problemen De keuze is in ieder geval wel bemoeilijkt, maar de tips zijn natuurlijk wel altijd mooi meegenomen. Maar over die gevoeligheid van mangetisme bij de JVC tv's. Ik heb dus een Kef Q95c2 center speaker, hoe groot is de kans op vervorming met deze speaker? Ik heb geen zin om naar een blauw/paars scherm te kijken..

Standaard Re: Wat nu?

Citaat Oorspronkelijk gepost door Raskel
    Ik heb dus een Kef Q95c2 center speaker, hoe groot is de kans op vervorming met deze speaker?
    In principe zouden speakers die speciaal bedoeld zijn om dicht in de buurt van je tv te plaatsen magnetisch afgeschermd moeten zijn. Bij een merk als Kef kun je er wel van uit gaan dat dat ok is. Ik heb een knoeperd van een Infinity op mijn breedbek staan en ik heb alleen groene mannetjes bij Star Trek...
    Ik denk dus niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

Standaard Re: Re: Wat nu?

Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    ...Ik denk dus niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken.
    Ik was nog enige uitleg vegeten. Bij mijn goedkope vervangtv van 50 cm, merk onbekend, trok het beeld dus helemaal paars Bij alle andere tv's niet. Uiteraard ben ik toch even terug gegaan naar de zaak waar ik de Kef gekocht had, daar was maar 1 tv, die heel erg licht last ervan had, meteen de slechtste tv die ze hadden. Maar voor hetzelfde geld is de jvc extra gevoelig. Dus vandaar de vraag.

Standaard

100 hrz.. heeft inderdaad een paar digitale kinderziektes... 1 daarvan is het strepen bij zeer snelle beelden.. Budget breedbeelds met 100 hz, hebben hier meer last van omdat al het geld wordt besteed aan de beeldbuis en niet meer aan de digitale 100 hz codering... daarom zijn deze tv's veel korreliger en hebben meer last van schaduwtrailing dan anderen...

Maar kijk eens naar een Loewe of een B & O, die hebben daar bijna geen last van...

Oke... das dus niet zo vreemd.. Loewe en B&O gebruiken de philips beeldbuis, maar geven tevens veel aandacht aan de digitale codering... en hebben daardoor haast geen last van slepende voetbal en zo....

www.homecinemachoice.com geeft veel aandacht in tv-reviews aan verschillende aspecten die met 100 hz te maken hebben en kwaliteit van het beeld. Bovendien reviewen ze best veel tv's, dus zoek daar ook eens een beetje in....

Groet Bjorn

Standaard

voor een vergelijking van breedbeeld tv's blijft http://www.kieskeurig.nl de beste site! ook voor een prijsvergelijking!

Standaard

Sorry hoor... de beste site www.kieskeurig.nl, dacht het niet...

prijzen zijn niet up to date... producten zijn niet volledig en gebruikersreviews zijn van een slecht niveau. Mij zegt het niks als iemand zegt: perfect beeld.... het waarom erachter is vele malen belangrijker.... of de vergelijking met een ander product..

Bovendien wordt keiskeurig gevoed door de consumentenbond... ook zo'n flut organisatie....

Groet Bjorn

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door bmateijsen

prijzen zijn niet up to date... producten zijn niet volledig en gebruikersreviews zijn van een slecht niveau. Mij zegt het niks als iemand zegt: perfect beeld.... het waarom erachter is vele malen belangrijker.... of de vergelijking met een ander product..

Bovendien wordt keiskeurig gevoed door de consumentenbond... ook zo'n flut organisatie....

Groet Bjorn
    Ik ben het helemaal met je eens! Beargumenteren kunnen ze niet en vergelijkingen worden niet gemaakt, of slecht (appels met peren vergelijken).

Standaard

Groet Bjorn
    Hoe kom je erbij dat deze site door de consumentenbond word gevoed. Ik lees of zie op de site nergens iets waar dat uit volgt.

Standaard

Groet Bjorn
    HAHAHA uhm, je weet dus duidelijk niet waarover je praat of hebt er nog nooit gekeken

Prijzen worden namelijk ELKE DAG geupdate HAHAH, dus hoezo niet op to date, wil je ze realtime ofzo? lol

ALLLE nieuwe producten staan er op met ten hoogste 2 weken vertraging, noem maar eens een site die hun dat na doet.

Verder verschillen de ervaringen van 2 regels tot lappen tekst dus hangt er maar van af......

dus, waarschijnlijk werk je bij de concurrent ofzo, of ben je jaloers want al je argumtenten slaan nergens op

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Rolf Roggema

Hoe kom je erbij dat deze site door de consumentenbond word gevoed. Ik lees of zie op de site nergens iets waar dat uit volgt.
    dat ook nog ja , ze vermelden alleen de testen, meer niet

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door xxxMaverick

dat ook nog ja , ze vermelden alleen de testen, meer niet
    Dat klopt. Geeft alleen maar extra informatie voor mensen die dat willen weten. En trouwens de prijzen die ze gebruiken halen ze eg bij bedrijven die die produkten te koop hebben.

Standaard Mijn duit in het zakje

Ik ga vaak even neuzen bij AudioReview. Daar vind je heel veel reviews en meer info over zo'n beetje alles waar een stekker aan zit op het gebied van audio en video.. De reviews zijn van gebruikers en hebben mij al vaak op weg geholpen om een goede keuze te maken.

Standaard

Goed,

Proef op de som nogmaals met kieskeurig.nl

Alle modellen zijn volgens kieskeurig.nl slecht leverbaar.... Ik hoop dat Penhold er zo ook niet over denkt.. want dan leveren ze helemaal geen Denon meer..

Topmodel van pioneer 737,staat niet eens 1 gebruikerservaring bij... Tja, specificaties van de website kan ook ik makkelijk downloaden... dat noem ik geen manier om objectief te vergelijken....

Kijk vergelijken op prijs is geen kunst... maar prijs is als het goed is maar 1 factor... bovendien zijn dat catalogus-prijzen...(tuurlijk kan je niet zo maar andere prijzen nemen... realiseer ik me ook)

Goed, prijs en specificaties zeggen dus in principe niets.... en daar bouw je ook geen goede site mee... En blijkbaar zijn er ook niet genoeg mensen die werkelijk een oordeel willen geven.

Daarnaast vind ik de manier van mening geven ook niet geheel structureel en te kort door de bocht... (hoe dit anders moet.. tja hele andere ideeen over... maar goed)

Dus.... prijzen en specs daar ben ik niet van onder de indruk... en vandaar dat ik het niets vindt..

Bovendien richt je eens op 1 onderdeel en niet op alles, zoals verzekeringen,etc...

Groet Bjorn

Standaard

Goed,

Proef op de som nogmaals met kieskeurig.nl

Alle modellen zijn volgens kieskeurig.nl slecht leverbaar.... Ik hoop dat Penhold er zo ook niet over denkt.. want dan leveren ze helemaal geen Denon meer..

Topmodel van pioneer 737,staat niet eens 1 gebruikerservaring bij... Tja, specificaties van de website kan ook ik makkelijk downloaden... dat noem ik geen manier om objectief te vergelijken....

Kijk vergelijken op prijs is geen kunst... maar prijs is als het goed is maar 1 factor... bovendien zijn dat catalogus-prijzen...(tuurlijk kan je niet zo maar andere prijzen nemen... realiseer ik me ook)

Goed, prijs en specificaties zeggen dus in principe niets.... en daar bouw je ook geen goede site mee... En blijkbaar zijn er ook niet genoeg mensen die werkelijk een oordeel willen geven.

Daarnaast vind ik de manier van mening geven ook niet geheel structureel en te kort door de bocht... (hoe dit anders moet.. tja hele andere ideeen over... maar goed)

Dus.... prijzen en specs daar ben ik niet van onder de indruk... en vandaar dat ik het niets vindt..

Bovendien richt je eens op 1 onderdeel en niet op alles, zoals verzekeringen,etc...

Groet Bjorn
    modellen die 'slecht leverbaar' zijn, zijn niet MAKKELIJK te vinden in de verschillende (internet) winkels. Tuurlijk zijn ze er wel, anders stond er ook niet leverbaar jeez.

BIj niuewe modellen staan natuurlijk minder ervaringen dan nieuwe, lijkt me vrij duidelijk

Dat je meer info verwacht ok, maar ga niet roepen dat het een slechte site is, dan maak je jezelf belachelijk naar mijn mening

Standaard xxxMaverick --> let op met quoten

Hoewel ik geen moderator ben, wil ik je even wijzen op het feit dat als je iemand wil quoten je je moet beperken op dat gedeelte waar je op wil reageren. Een heel bericht van deze lengte qouten is niet nodig. Je kan heel makkelijk dat weg halen wat niet nodig is. Zo voorkom je dat replies onnodig veel te lang worden, en de boel onoverzichtelijk word.
    Als je niet precies weet hoe dat werkt, geef even een gil, en dan helpen we je uit de brand.
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten