De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Beeldkwaliteit 42" plasma bij UPC digital TV

    Hallo allemaal,

    Vandaag bij Correct wezen kijken naar een 42" plasma. Met name gekeken naar de Pioneer 428XD en de Panasonic 42PY70(0) (als ik me niet vergis). Ze hadden daar als TV input signalen HDTV en gewoon analoog. HDTV was echt een plaatje maar analoog valt echt tegen.... Veel ruisvorming op het scherm (de Panasonic), letters van ondertiteling slecht te lezen etc. Zelfs van een paar meter afstand.

    Wij hebben thuis UPC digitale tv op nu nog een 28" philips CRT maar als we op een plasma de televisie beeldkwaliteit krijgen zoals we die bij Correct hebben gezien, nodigt dat niet echt uit om een plasma neer te gaan zetten....

    We zullen wel veel film kijken (nu nog vooral DVD maar later HD/Blue ray) maar toch ook nog wel veel gewone televisie uitzendingen.

    Wat zijn jullie ervaringen met (digitale) televisie uitzendingen op een 42" plasma? Is het aan te zien?

    Alvast bedankt voor jullie reacties!
    KEF Q11, Q4, Q10c, Sub6 Mark II, Denon AVR 2106, Sony NS930, Marantz SA-7001KI

  2. #2

    Standaard

    Analoge kabel is op geen 1 digitaal scherm goed,digitaal is gewoon een vereiste om een goed beeld te krijgen op een digitaal scherm.
    Het liefst een HD decoder aaangesloten met HDMI.

  3. #3

    Standaard

    Hoe zag analoge TV er uit op de Pioneer. Een van de redenen waarop het er op die Panasonic niet uitzag is wellicht omdat het een FullHD is. Ik vind analoge TV op mijn PV70 nog best goed meevallen eigenlijk. Had slechter verwacht.

  4. #4

    Standaard

    heb de pioneer alleen maar op HDTV gezien - stond rechtsboven een 50" full hd panasonic en het verschil op HDTV was marginaal (paar minuten gekeken naar zwart en wit weergave en details, snelheid etc maar verschillen waren er nauwelijks op die input)

    Misschien was de pana (met de analoge input) verkeerd afgesteld (?), was een van die telsell channels, zag er echt niet uit. Zou niet mijn input zijn geweest als ik plasma's wilde verkopen..
    KEF Q11, Q4, Q10c, Sub6 Mark II, Denon AVR 2106, Sony NS930, Marantz SA-7001KI

  5. #5

    Standaard

    Tell sell is nou ook niet de beste kwaliteit,ned 1,2,3 zijn veel beter om te testen,en als het ook nog analoog is,dan ziet het er niet uit.Ik zou zeggen ga de schemren opnieuw bekijken,met een fatsoenlijk signaal

    En hoe groter het scherm is,hoe meedogenloser het is met slecht materiaal.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raimond Kieftenbeld Bekijk bericht
    Analoge kabel is op geen 1 digitaal scherm goed,digitaal is gewoon een vereiste om een goed beeld te krijgen op een digitaal scherm.
    Het liefst een HD decoder aaangesloten met HDMI.
    Raimond, wat bedoel je precies met een HD decoder? ik heb zo'n UPC mediabox thuis. Doet die niet hetzelfde?

    Bedankt voor je reactie
    KEF Q11, Q4, Q10c, Sub6 Mark II, Denon AVR 2106, Sony NS930, Marantz SA-7001KI

  7. #7

    Standaard

    We hebben hier @home kabel,via een Samsung HD decoder(digitale tv dus) en het komt echt richting dvd kwaliteit,vooral ned 1.2,3, en de RTL zenders zijn tegenwoordig ook goed naar mijn mening.

    Via HDMI aangesloten(dus het hele signaal blijft digitaal tot aan de tv) en dat is toch de beste weg.

    Als de aanbieder minder is,dan zie je dat geggarandeert terug op zo'n groot scherm.Het is dus lang niet altijd de tv die voor een slecht beeld,maar vooral het aangeboden signaal is ook erg belangrijk.

    Dat merk ik hier ook wel,die tell sell zenders worden met een lage biit reate uitgezonden,dus erg veel compressie in het beeld,wat voor een slecht resultaat zorgt.Dat merk ik hie rook met Discovery channel,die worden nog op lage bitrate uitgezonden hier,waardoor het beeld wat tegen valt.

    Ik meen wel dat je bij UPC aan die mediabox vastzit,dat maakt de keuze dus beperkt... wta betreft UPC.

    Wat ik dus wil zeggen,als de aansluiting in de winkel al slecht is,dan kan de tv er geen goed signaal van maken.

    UPC ken ik niet zo goed eerlijk gezegd,ik weet niet of dat een goede aanbieder is,misschien dat anderen hier op het forum daar meer over weten.
    Als dit niet zo is,dan zie je dat gegarandeert weer,zo is b.v Digitenne 1 van de minste aanbieders,en dan ga je echt geen goed beeld krijgen op een 42inch,.want die zijn nogal meedogenloos,als het aangeboden signaal slecht is.

    IOk meen wel dat je bij UPC aan die mediabox vast zit en verder dus weinig keus hebt,wat UPC betreft.

    Ik hoop dat het een beetje duidelijk is,anders hoor ik het wel
    Laatst aangepast door Raimond Kieftenbeld : 30-10-2007 om 09:52

  8. #8

    Standaard

    Hoi Newbee,

    Ik heb zelf de Pioneer 4280XA in combinatie met UPC digital. Ik vind het beeld prima hoor. Maar zelfs het analoge beeld is mooi om te zien. Kan zijn dat het signaal bij ons erg goed is maar kan ook liggen aan de kwaliteit van de tuner in de Pioneer. Zorg in ieder geval voor een goede antennekabel. Hoeft niet veel te kosten (bv. Hirshmann) maar schijnt erg veel te kunnen schelen.
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

  9. #9

    Standaard

    Goede tips, kies voor goede coax kabel, goede connectoren, dan is de basis in ieder geval goed. Is de UPC media box via HDMI aan te sluiten dan zeker doen.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  10. #10

    Standaard

    Dank voor de reacties / tips

    Ga binnenkort eens bij een andere pioneer dealer kijken naar hoe het beeld daar is. Voorkeur gaat, vanwege de vele positieve reacties, wel uit naar een pio.. Ben nog een beetje aan het twijfelen welk type (hangt af welke het beste past bij de UPC aansluiting).

    Wordt vervolgd..
    KEF Q11, Q4, Q10c, Sub6 Mark II, Denon AVR 2106, Sony NS930, Marantz SA-7001KI

  11. #11

    Standaard

    Als je in de buurt van arnhem woont kan je natuurlijk hier eens langskomen. Wij hebben de schermen natuurlijk goed aangesloten staan. En hebben de modellen allemaal op demo staan. Je kan natuurlijk altijd even een PM sturen voor meer informatie

    Mvg

    Vincent

  12. #12

    Standaard

    Vandaag wezen kijken bij een andere dealer en een Pioneer PDP428XD gekocht!

    Beeld bekeken op zowel analoog signaal en HD tv. Analoog signaal geeft een wat korrelig beeld (op 2,5 meter afstand), HD tv is een prima plaatje. Ga er maar vanuit dat het signaal (en beeld) thuis nog iets beter zal zijn.

    Ter vergelijk nog een Loewe LCD er naast gezien. Beeld op analoog signaal was scherper maar je zag bij snellere bewegingen wel allerlei afwijkingen (blokvorming) optreden op het scherm. Zag er op de plasma wel een stuk beter uit.

    Over 1,5 week wordt het scherm geplaatst. Ben benieuwd
    KEF Q11, Q4, Q10c, Sub6 Mark II, Denon AVR 2106, Sony NS930, Marantz SA-7001KI

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko Bekijk bericht
    Is de UPC media box via HDMI aan te sluiten dan zeker doen.
    De mediabox heeft alleen RGB of composiet-video uit via Scart.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #14

    Standaard

    @ Newbee, gefeliciteerd met je scherm! Nu maar hopen dat je niet aan de UPC decoder vast zit, maar ook van hd-digitale tv kan genieten via een hdmi uit!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko Bekijk bericht
    @ Newbee, gefeliciteerd met je scherm! Nu maar hopen dat je niet aan de UPC decoder vast zit, maar ook van hd-digitale tv kan genieten via een hdmi uit!
    Dank je wel! Ben de dagen aan het aftellen..!

    Mijn huidige mediabox heeft volgens mij idd geen hdmi aansluiting. Vraag me af of ik de UPC decoder kan omzeilen door een andere decoder (die Samsung?) neer te zetten en daar die card in te stoppen. Weten jullie of dat kan?

    Heb al lopen zoeken naar de mogelijkheden van sateliet tv maar ik begrijp dat de beeldkwaliteit daarvan uiteindelijk ook niet beter zou zijn dan kabel.
    KEF Q11, Q4, Q10c, Sub6 Mark II, Denon AVR 2106, Sony NS930, Marantz SA-7001KI

  16. #16

    Standaard

    Volgens mij zit je bij UPC echt aan hun eigen box vast.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  17. #17

    Standaard

    Deze week is de Pioneer opgehangen. Wat gaaf zo'n scherm! Mooi beeld, zeker met DVD's maar ook televisie is goed te doen. Je ziet wel het verschil tussen digitale tv en analoog; digitaal is toch wel scherper. Daarnaast is de ene zender duidelijk scherper dan de andere maar voorlopig dik tevreden met het beeld!

    Scherm zoemt wel continu. Wel redelijk storend. Is dit iets wat jullie herkennen?
    KEF Q11, Q4, Q10c, Sub6 Mark II, Denon AVR 2106, Sony NS930, Marantz SA-7001KI

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Newbee Bekijk bericht
    Deze week is de Pioneer opgehangen. Wat gaaf zo'n scherm! Mooi beeld, zeker met DVD's maar ook televisie is goed te doen. Je ziet wel het verschil tussen digitale tv en analoog; digitaal is toch wel scherper. Daarnaast is de ene zender duidelijk scherper dan de andere maar voorlopig dik tevreden met het beeld!

    Scherm zoemt wel continu. Wel redelijk storend. Is dit iets wat jullie herkennen?
    Gefeliciteerd met je nieuwe scherm !!!

    En als antwoord op je vraag: nee, ik hoor de mijne (4280XA) niet.
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

  19. #19

    Standaard

    Het buzzen schijnt toch ook nog een beetje bij te trekken? Als het erg storend is even met de leverancier bellen.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •